Motor Fiat 125A.000

Motor, hlava, rozvody, mazání, chlazení, úpravy, seřízení
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Pedro » pátek 1. prosinec. 2017 23:29

Tak po roce jsem zase nevěděl co, tak jsem se pustil do motoru z Itala.
Začal cvakat a tak bylo nejvyšší čas ho prozkoumat.
Míra karbonu mě udivila. Vyčistím, přetěsním, srovnám hlavu, zabrousím ventily a vyměním vačky. Tak uvidíme.
Petr
Přílohy
001a.jpg
002a.jpg
003a.jpg
004a.jpg
005a.jpg
006a.jpg
007a.jpg
008a.jpg
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W

Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Pedro » pátek 1. prosinec. 2017 23:33

A další fotky z rozborky. P.
Přílohy
009a.jpg
010a.jpg
011a.jpg
012a.jpg
013a.jpg
014a.jpg
015a.jpg
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W

Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Pedro » neděle 3. prosinec. 2017 20:48

Tak po diskuzi na Pizza party s odborníkem Alešem M. jsme dospěli k názoru, že cvakáně by mohlo být vůlí na pístním čepu a ne mnou predikována omletá vačka. Ta totiž vypadá stejně jako před dvěma roky, když jsem kontroloval vůli. Příznaky popsané Alešem se shodovaly.
Tedy vypadá to s největší pravděpodobností, že oživím záložní motor, který bude putovat do auta a zatím se provede podrobnější analýza stávajícího motoru. Mám sadu pístů na třetí výbrus ale nevím, zda hned se vrhnout na třetí výbrus nebo počkat zda neseženu nižší. Mám ještě jeden motor, o kterém zatím nic nevím, tak možná že zatím zjistím, zda tam není už nějaký výbrus.
Přílohy
Motor_ (94).jpg
Motor_ (102).jpg
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W

danielistico
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 81
Registrován: úterý 26. leden. 2010 20:41

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od danielistico » pátek 8. prosinec. 2017 20:52

Péťo, prosím tě mohl bys mi stručně sepsat rozdíly berlíňáckého motoru oproti specialovi? Jsem 125ce dosud neznalý a rád bych se to dozvěděl. Díky moc. Danek

Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Pedro » pátek 8. prosinec. 2017 22:45

Danku, tak to si netroufám, páč jsem po tom nikdy nepátral a tak asi nemusím mít pravdu:

Blok: nevím kde je rozdíl kromě toho, že berlina má označení 125A.000 a speciál 125B.000.
Zdvih i vrtání stejné. Tak že by se lišily písty deflektorem? Komprese je dle literatury shodná 8,8/1? Speciál má vyšší otáčky, tak jestli blok nemá nějaké lepší ložiska na klice či nějaké odlehčení?

Hlava: Označení stejné pro speciál i berlinu 124AC.000. Napadá mě, že speciál by mohl mít ostřejší vačku ale proč by poté měla hlava stejné označení.

Sací potrubí má taky jiné označení - takže možná větší světlost, aby ho lépe nakrmili.

Karburátor je jiný.

Papírově tedy rozdíl jen v karburátoru. Speciála nemám a tak to nemám jak srovnat. Možná by se dalo v katalogu náhradních dílů zjistit díly, které mají jiné kódy pro speciála a pro berlinu.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W

Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Pedro » úterý 20. únor. 2018 22:36

Tak jsem pokročil o další krok v opravě motoru.
Hlava je na srovnání a zabroušení ventilů. Jen se ukázala velká vůle ve vodítkách ventilů. Tedy hledám vodítka. Představa, že jsou všude stejná se zdá být lichá. Ale to nějak dám.
Horší je, že po vyndání pístů jsem zjistil, že na ojničních ložiscích je vytrhaná kompozice. Viz. foto. Co to může být? Nekvalitní kompozice nebo příliš velké tlaky na ojnice? Je to na všech.
Přitom hlavní ložiska jsou bez známky opotřebení.
Přílohy
Motor1.jpg
Motor2.jpg
Motor3.jpg
Motor4.jpg
Motor5.jpg
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W

Jura z KM
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Jura z KM » neděle 25. únor. 2018 21:40

Vytrhaná kompozice znamená, že tomu motoru se dost vytínalo za studena. Tlak oleje za studena je o dost vyšší, než při provozní teplotě. Což v kombinaci s odstředivou silou (otáčkami) ojničních čepů tlak oleje ještě násobí. Proto jsou hlavní ložiska OK, tam odstředivá síla nepůsobí. A k ujasnění: motor je zahřátý, když má OLEJ provozní teplotu, nikoliv když teploměr vody už ukazuje 90 stupňů. Takže 7-10 km jízdy v létě a klidně 15 kilometrů v zimě!
Fiat 127/1973- jen za sucha
Fiat 127/1976- hračka
Fiat 126p/1977, ve stádiu zrodu
Fiat 126p/1982, co už opět jezdí
Fiat 126p/1989, co čeká na využití...

Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Pedro » pondělí 26. únor. 2018 7:24

Hmm, to bylo to letiště :-(. Díky za objasnění.
Petr.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W

Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Fiat 125A.000

Příspěvek od Pedro » úterý 1. leden. 2019 21:32

Přikládám pár dalších fotek. Ne že bych teď na motoru něco dělal, ale je tak nějak více času na to sem hodit nějaký komentář.
Nyní je motor v autě. Jen jsem zjistil, že po sesazení mi dře krycí plech mezi motorem a přítlačákem a tak to budu muset na jaře zase rozhodit.

Písty jsem očistil, vyměnil jsem ojniční pánve.
Pro vložení pístů do válců se mi osvědčil přípravek z rozvodového řemenu, kdy tento řemen jsem stáhl kolem pístu sikovkama. No jistě s originálním přípravkem to jde snadněji.
Přílohy
IMGP1750.jpg
IMGP1771.jpg
IMGP1743.jpg
IMGP1742.jpg
IMGP1738.jpg
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W

Odpovědět