F 850 - utěsnění olejové vany

Motor, hlava, rozvody, mazání, chlazení, úpravy, seřízení
Odpovědět
Yogi
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: pondělí 10. březen. 2008 11:20

F 850 - utěsnění olejové vany

Příspěvek od Yogi »

Potřeboval bych poradit jak utěsnit olejovou vanu na F 850 N. Už dvakrát jsem vyměnil těsnění, ještě jsem k tomu dal těsnící pastu určenou na výfuky a motory, ale pořád stejně protéká. Vanu mám taky novou. Nemůžete mi někdo poradit jak na to? Budu kupovat třetí sadu těsnění a nerad bych kupoval za chvíli čtvrtou. Ještě na doplnění - ta těsnění s čtvercovým průřezem, co se dávají do těch kruhových zářezů na koncích, když jsem je koupil, byla dlouhá, mají se zkracovat? A pokud ano, na jakou délku? Děkuji
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - utěsnění olejové vany

Příspěvek od Tříprsťák »

Ano, zkracují se. Ne na konkrétní délku, nýbrž přesně podle potřeby přímo na vaně. Dokonce i úhel řezu je vždycky dá se říct vaně na míru. Pak je otázka, zda ti také třeba neteče olej guferama na klice. Pak bys měl třeba vanu utěsněnou dobře, ale stejně bude celá poslintaná od oleje. A že vymletá gufera tečou! Většinou teče hlavně to přední (u převodovky), protože se hůř mění (musí motor ven), tak se občas stalo, že někdo to zadní vyměnil a na přední se vy....
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - utěsnění olejové vany

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Dobře utěsnit olejovou vanu na blok vyžaduje jistou zkušenost a nikomu se to napoprvé určitě nepovede!! Dnes mohu potvrdit, že to jde i bez "silikonu", ale popsat postup opravdu jednoduše nejde!
U gufera pod setrvačníkem nikdy nestačí pouhá výměna!! Je nutno nechat přebrousit plochu na klice, protože drážka vyrytá starým, léta neměněným guferem každé nové spolehlivě záhy zničí :cry: :cry: :cry:
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Odpovědět