XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

F 850 - hlava válců

Motor, hlava, rozvody, mazání, chlazení, úpravy, seřízení
Odpovědět
alfox
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: úterý 27. listopad. 2007 23:10

F 850 - hlava válců

Příspěvek od alfox »

Jaký je postup/utahovací moment při montáži hlavy válců (F850 Berlina)?


Upevňovací šrouby hlavy válců se dotahují momentovým klíčem v předepsaném pořadí (viz obrázek), nejdříve postupně všechny momentem 30 Nm a potom momentem 40 Nm.

Obrázek
Naposledy upravil(a) alfox dne pondělí 13. duben. 2009 9:42, celkem upraveno 1 x.
Každý večer, když jdu dát děti spát, přemýšlím, zda je mám Uložit nebo Uložit jako...
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Black »

alfox píše:Jaký je postup/utahovací moment při montáži hlavy válců (F850 Berlina)? Díky za vaše reakce.
Vše je popsáno ve Šteinerovi - strana 183.
Ke stažení např.: http://www.f600club.cz/ Download-Příručky
Michal
Návštěvník

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Michal »

Hoši potřeboval bych poradi, když seřizuji ventily tak, který ventil je saci a výfukový. Jak to poznám? Díky za odpověď.
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Ondrej »

Máš-li od hlavy odpojené sání nebo výfuk, tak velmi jednoduše, skoro bych tak řekl, hmatatelně :mrgreen:
Jinak je pořadí ventilů výfuk - sání - sání - výfuk - výfuk - sání - sání - výfuk.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
alfox
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: úterý 27. listopad. 2007 23:10

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od alfox »

Motor se přehřívá. Mezi hlavou a blokem válců, při nastartovaném motoru, lehce vzlíná chladicí kapalina - do výfuku ale nejde voda a ve vodě není olej.

Je nějaká šance toto opravit bez demontáže hlavy, např. zkusit přetáhnout šrouby hlavy - třeba na 60 Nm?


Obrázek
Každý večer, když jdu dát děti spát, přemýšlím, zda je mám Uložit nebo Uložit jako...
Uživatelský avatar
Libor
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 51
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Frýdek
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Libor »

na to abys dotáhl šrouby na větší utahovací moment musíš udělat taky celkem dost operací a ničemu tím nepomůžeš..takže sundej hlavu (rovnou nechat srovnat a zabrousit ventily..zkontrolovat vodítka...) a alespoň zjistíš,kde je zakopaný pes. (když ty šrouby přitáhneš na větší moment,tak leda tak možná zničíš šroub..nic víc)
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Tříprsťák »

Také se přikláním k tomuto názoru. Osobní zkušenost mám takovou: kdykoliv jsem měl podezření, že odchází těsnění pod hlavou (ať jsem tomu chtěl věřit, nebo ne) dříve či později skutečně odešlo. Takže výměna je rána do jistoty - lepší než pak odněkud dojíždět s vodou ve dvou válcích (zažil jsem 4x) . A srovnání hlavy se také většinou vyplatí - už se mi stalo, že jsem dal nové těsnění a vyplivlo za chvilku zas...
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
alfox
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: úterý 27. listopad. 2007 23:10

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od alfox »

Dobře, tedy. Srovnám hlavu, zabrousím ventily, vyměním těsnění pod hlavou.

Co, ještě bude potřeba, při té příležitosti, vyměnit nebo udělat? Kde koupit těsnění pod hlavu?


Obrázek
Každý večer, když jdu dát děti spát, přemýšlím, zda je mám Uložit nebo Uložit jako...
Uživatelský avatar
Libor
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 51
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Frýdek
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Libor »

když vidím tyhle otázky a zároveň je chuť se v tom hrabat,tak než tady sáhodlouze vypisovat,tak bude nejlepší nakoupit/stáhnout Šteinera a začít se samostudiem. Hodně štěstí, Libor
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Radek »

Výměna názorů Radek x Renda ze Záboří přesunuty do pokecu z důvodu nepatřičnosti do tématu.
Radek
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - hlava válců

Příspěvek od Tříprsťák »

Libor píše:když vidím tyhle otázky a zároveň je chuť se v tom hrabat,tak než tady sáhodlouze vypisovat,tak bude nejlepší nakoupit/stáhnout Šteinera a začít se samostudiem. Hodně štěstí, Libor
doplňuji Liborův příspěvek odkazem:
http://f600club.cz/down-prirucky.php
to je studnice moudrosti každého začínajícího fiatáře :ok:
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Odpovědět