XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

F 850 - klínové řemeny

Motor, hlava, rozvody, mazání, chlazení, úpravy, seřízení
Odpovědět
Yogi
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: pondělí 10. březen. 2008 11:20

F 850 - klínové řemeny

Příspěvek od Yogi »

Jaký je správný postup při napínání klínových řemenů na F 850 N a jak poznám, že jsou správně napnuty? A jaké rozměry klíňáků jsou vlastně správné? Díky
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - klínové řemeny

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Fiat 850 - klínové řemeny 9,5 x 735 mm (dnes 10x735 mm) 2 ks. Napínání je tak jasný a triviální :oops: , že to popisovat nebudu, průhyb cca 2 cm ve středu.
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Petr z Kolína
Návštěvník

Re: F 850 - klínové řemeny

Příspěvek od Petr z Kolína »

Napnout řemen motor - dynamo uchycením dynama , poté výběrem vhodných podložek ( přidáním a ubráním ,co zbyde nechat před řemenicí ) na čerpadle napnout řemen dynamo - vodní čerpadlo . Veselý Silvestr a Nový rok 2009
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - klínové řemeny

Příspěvek od Ondrej »

...bych si jen dovolil doplnit jeden důležitý detail, že podložky na řemenici vodní pumpy umístit tak, aby klínový řemen z pumpy na dynamo/alternátor byl v jedné ose! Pokud jsou osy řemenic jen trochu posunuté, řemeny praskají jak najaté! :)
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - klínové řemeny

Příspěvek od FreeRider »

osobně jsem po všech zkušenostech s laborováním výměny dynama za alternátor a předělávání řemenice alternátoru na dva řemeny zvolil cestu trochu si pohrát s vystředěním řemenic tak aby se dala celá soustava pohánět jedním dlouhým řemenem....od té doby co jsem to udělal mám 100% účinnost nabíjení a klid od ppraskání řemenů :)

Obrázek
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Petr z Kolína
Návštěvník

Re: F 850 - klínové řemeny

Příspěvek od Petr z Kolína »

Určitě to tak funguje , mám připomínku , není zajištěn koeficient obemknutí řemenice na alternátoru , tím při větším zatížení odběru el.energie může dojít k proklouzávání řemenu , je možné nedostatečné dobíjení , neboť alternátor ke správné funci potřebuje převod od motoru 1 ku 1,8 - 2 ( je to střídavý generátor - s malými otáčkami je menší frekvence napětí, které se dále usměrňuje ) a dále odstupňováním řemenic jsou zajištěny vyšší otáčky vodního čerpadla - může dojít k přehřívání - toť můj názor . To co ve vývoji vozidla bylo vyvinuto , je většinou to nejoptimálnější.
Odpovědět