XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Původní diskuse - motor

Motor, hlava, rozvody, mazání, chlazení, úpravy, seřízení
Zamčeno
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Předseda: Je to v motoru!
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

To předseda: To je škoda do neděle mám půjčenou Avii. Ale nebude problem si ji ještě půjčit. Do VW to nedál, na střechu snad, ale změřím zda to půjde.
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

Něco pro webmastry : co takhle udělat mezi "Pokecem" a "Motorem" jeden volný řádek, třeba by to přestalo šlusovat a ty vysokonapěťový projevy by se neindukovaly do kablíku motoru ?
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

To předseda : Máš štěstí, tu Avii budu mít i příští týden, tak to nějak vymyslíme.
Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM »

Teď jsem viděl na ebay.de zajímavou vodní pumpu. Je to SEAT133 a je na 3 šrouby do L, čili na motory ze 127, příp. A112 jak dělané! Dražba 130092954830. Pak ještě chuťovka v podobě rozvodu ozubenými koly, opět na A112 Abarth, točící se doleva. Vačka se přitom vesele točí vpravo. Šikovný strojař by to vyrobil jistě levněji, než těch mrzkých 325€.... Dražba 250098282054.
Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM »

Hmm, nenosím dříví do lesa? Ku-a, dyť tu je víc odborníků na levotočky...
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Jura z KM: Odborníci na levotočky Ti vzkazují, že ta pumpa je z GBC motoru a ne 3 děrová!!! Taky se dá bez problémů sehnat. Ty rozvody jsou "zajímavý" a to je všechno! Prakticky jsou na prd! Za prvý je jednodušší vyměnit v motoru vačku (je jich relativně dost) a za druhý přímý ozubení dělá dost velkej bordel a tak bych to chtěl docela slyšet - o životnosti při 9000 otáčkách ani nemluvě.....I blbá Tatra 57 z 30 let měla ty zuby aspoň šikmý a jedno kolo bylo z jakéhosi plastu (pro znalce texgumoid), právě proto, aby to bylo tichý - a to měla max 3500 toček! Taky ty kola byly dost velký a zuby mohutný!
Bredy
Návštěvník

Příspěvek od Bredy »

Renda-nepřipomínat Tatru 57,nebo začnu slzet,bylo to moje první AUTO a na ten rok/1937/to bylo perfektní auto NEZMAR
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Můj tchán měl také tatru-hadimršku. A bylo to jediné auto, které měl rád. Všechno, co měl potom už bral jako jenom jako spotřební šmejd.
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

No moje to bylo taky 1. auto už v 15 letech jsem s ní jezdil po poli a pak mi jich prošlo rukama asi 10 a z toho jsem jich aspoň 5 rosekal a dal do sběru!!!!(byly tenkrát za flašku rumu!!) Pak jsem měl dvě Tatry 75 cabrio. Teď už mi zbyly jen díly, ale od každý jednu bych určitě dohromady dal.... Byly to nejlepší auta co jsem měl a najel jsem s nima nejmíň 100 000 km. Jo čo bolo, bolo...
Jura z Km
Návštěvník

Příspěvek od Jura z Km »

Podle fota 3-děrová je. A origo A112 vačka je citelně jiná, než cokoliv, co se montovalo do 850.
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Rendo, tentokrát ses přecenil, pumpa pro Seat 133 je jiná než pro 850- ostatně ten Němec to tam přesně píše. Příruba na vodní pumpu je u 850 GBC čtyřšroubá a šikmá, kdežto na 133 je sice také čtyřšroubá, ale zcela kolmá. A F127 903 i 1050 Abarth mají ty příruby na boku bloku také kolmé, takže se dají s těmi Seat 133 pumpami kombinovat pro zástavbu do 850. Nejsem si sice jistý, zda má 1050 Abarth pumpu přichycenou třemi nebo čtyřmi šrouby, ale zřejmě je to míněno, že ten jeden spodní by tam zůstal nevyužit navíc. Tož tak.
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Jura: já teda nevím, ale zcela jasně tam vidím čtyři díry a ta seatí pumpy skutečně čtyřděrová má být...
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Ondrej: Já na to v noci jen tak mžournul a jasně jsem viděl 4 díry, tak jsem to tak napsal! Popis jsem nečetl a moc jsem o tom nepřemejšlel, takže asi tak. Nicméně si stojím za tím, že sehnat jakoukoliv pumpu není problém!
Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM »

Jo, jsou tam čtyři díry. To mám z toho, že u toho sedím tak dlouho, až na to nevidím. A 1050 má šrouby identicky jak 127/903. No, aspoň jste se trošku probudili.
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

To Renda, Bredy, Tříprsťák ... Jo Tatra nezná bratra. Oproti fiatu jsem se v ní cítil vždy bezpečně.
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

1/2 litr: Já už jsem starší a občas mi i ukápne.....pozor na "Třepalův zákon"!
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

A je to zas v motoru - patří to do pokecu! Už to někdo opravte.....
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

To Renda : Já ho pravidelně nechávám seřídit odborným servisem, takže nemám žádný problém.
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

A je to v motoru taky.
600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver »

Poomóóóóóc!!!!!! Chlapi potřebuju helfnout vyměnil jsem si na osmpade motor aji převodofku , motor mám svůj a šlapal do poslední chvíle před havárkou v říjnu, normálně se točí když ho rukou pootočím, převodovka je z berliny, taky ok. nasadil jsem převodovku do auta se vším, co tam má být. a když jsem chtěl nasadit motor tak mi nešel na doraz k převodovce.(lanko spojky už sem měl přidělané k převodovce)tak sem to tam dotahl tak jsem to dotáhl šrouby. Situace je následující: Pedál spojky je tak tvrdej,že se pomalu nedá sešlápnout, kvalt jde zařadit úplně lehce, ale na spojku nereaguje, ať je tam jakákoli rychlost tak motor na ni nereaguje. Prostě můžu tlačit auto tam i z5 a kvalt nic. a ještě ktomu startér neotočí motorem, jen cvakne, a to jsem ho vyndal z druhého auta kde točil normálně. Co mám dělat, kde je zakopaný žeryk,šaryk či jiný pes ???
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

driver: Já bych řekl, že na 99% bude chyba v "lidech"......
600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver »

tož rendo asik jo když někdo nemuže poradit
Maluch
Návštěvník

Příspěvek od Maluch »

Skoro bych tipoval, že jsi se netrefil hřídelem převodovky do díry (drážkování) v lamele spojky a něco bude asi pěkně zdeformované.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

600-850.driver: Každopádně to musíš znovu rozhodit. A obávám se, že Maluch má pravdu.
Zamčeno