Původní diskuse - motor

Motor, hlava, rozvody, mazání, chlazení, úpravy, seřízení
Zamčeno
Administrátor
Návštěvník

Příspěvek od Administrátor »

První příspěvek
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Popis závady: vyvařila se voda v chadiči, praskla horní hadice u chladiče, teplem se zdeformovala vrtule před chladičem a zřejmě v důsledku toho má teď vodní pumpa v ose vůli. Vše jsem opravil až na tu pumpu, takže při jízdě to teď dost nechutně haraší. Mám tu dvě jiné,z kterých bych mohl vzít ten otáčecí vnitřek, ale nedaří se mi to rozdělat - jak na to? A ještě jeden dotaz. Na argentinských stránkách Fiatu jsem viděl motory v F600, který neměli vodní pumpu tam kde je normálně. Na chladiči měli zřejmě elektrický větrák. Chci něco takového udělat. O větrák mi nejde s tím si poradím, ale jak vyřešit tu vodní pumpu. V té Argentině je totiž pumpa poháněná něčím jiným než řemenem, ale nemám takovou fotku, abych viděl čím - po pravdě nevidím ani kde ta pumpa je. Poradíte někdo ??? Počítám, že u Abartha by mohlo být něco podobnýho.
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

pro Zdenka: s rozděláváním vod. pumpy jsme na tom stejně,to víčko po odšroubování šroubů je přímo srostlé s tělesem pumpy,takže jednu pumpu jsem zničil ,abych vyndal vnitřek.Druhou jsem ponořil na několik dní do nafty,pak jsem ji prostříkal spreyem na povolování zrezivělých šroubů a pak jsem to ohřál nad plyn.sporákem a náhodou to povolilo.Jinak mám doma pumpu navíc! 602949939 Je fakt,že kdo říká,že na fiátkách nic nemusí dělat,tak bud vůbec nejezdí anebo si vymejšlí,prostě já si vždycky najdu něco co by se dalo ještě vylepšit nebo opravit. Karel K.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar. Nedělám do F 600, ale pravda je taková, že na auta jsem asi nějak nemocnej, protože i když to auto jezdí, svítí, troubí a v podstatě by teda se na něj nemusel šahat, tak se taky stále v něčem hrabu, seřizuju upravuju, natírám či aspoň leštím. Zdeňku, proč tu pumpu nevyměníš celou, když máš dvě jiné? Hojky Petr.
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Dvě jiné mám, ale ty už se někdo asi pokoušel rozebrat, protože jsou tam rozlomený ty víčka,jak píše předseda. Takže každopádně budu muset to víčko z té špatné dostat dolů.Zkusím to s tou naftou.
Libor
Návštěvník

Příspěvek od Libor »

pro Zdeňka: podívej se na www.scuderiatopolino.com tam je vyfocena ta přední náprava na pružících jednotkách.Dokonce tam jdou i koupit ty díly,aby se to mohlo přestavět,ale mě docela odrazuje cena :o( , doufám,že ty na tom budeš líp.Jo a ta vodní pumpa je tam taky.....
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Dík za tip. Kupovat to určitě nebudu, ty ceny jsou slušná pálka. Aspoň zase něco odkoukám,no mám na to celou zimu,takže třeba se to nakonec povede.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

No tak ty stránky jsou fakt dost dobrý. Ty věci jsou fakt vychytávka. Ten motorek je jedna basen. Ten bych si na neděli nechal libit. Jen mě zarazil ten držák na zadní kapotu. Docela zajímavé jezdit takhle závody. To je u tohodle zvláštnost nebo se to běžně aplikovalo na závodech? Mějte se. Petr.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar, mám jeden dostaz. Chci kupovat náhradní motor a rád bych si na tom motoru změřil tlaky. Je na to specializovaný měřák nebo máte někdo zkušenosti s něčím, co si kdo udělal. A jestli to má vůbec smysl měřit tlaky, když to budu otáčet rukou? To jsou asi velmi malé otáčky a tak vzduch zatím utečet. Hold se asi pak tomu motoru musí věřit. Hoj Petr
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

pro Petra H. když jsem měřil tlak ve válcích,tak to opravdu chce větší otáčky,čili je ideální,když je motor ještě ve voze a točit normálně startérem.Druhá možnost je přemluvit prodávajícího ,že chceš sundat hlavu válců!Stejně potom můžeš provést "dekarbinizaci"spal. prostorů,koukneš jaký je povrch válců,vršky pístů,zda-li písty jsou těsné"nevaklají se ,jak jsou na tom ventily-těsnost ,opálení atd.Pak si dáš rovnou nové těsnění a víš ,že máš na nějakou dobu klid./pokud to nějak drasticky neuvaříš/Jo ,ještě se nechává srovnat hlava.Karel
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Vařím, vařím, nevím proč. Nainstaloval jsem na F600D originál dečku na zimu na motor a od té doby slušně vařím. Nechce se mi ale věřit,že by to bylo jen kvůli té dečce (větrání mám na ní odklopené). Prostě po cca 2km už to vevnitř topí jak ďas a zezadu začíná stoupat pára. Po městě se s tím jezdí OK, ale v dlouhém kopci (6 km) mi to nahoře už bublalo v chladiči a topením šla dovnitř vozu pára. Takže na saunu dobrý, ale pro jízdu nic moc. Čím to může být? V létě to nedělalo.
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to Zdenka: -zkontroluj jestli máš otevřenou klapku pod chladičem,kterou by měl otvírat termostat zašroubovaný ve spodní části chladiče -zanesený vnitřek chladiče - špatně fungující uzávěr chladiče/víčko/ -špatné vodní čerpadlo/ urezavělé lopadky /voda tedy špatně cirkuluje -špatně nastavený předstih Karel
MaXoft - F 600 Club CZ
Návštěvník

Příspěvek od MaXoft - F 600 Club CZ »

for Zdeněk: přidám další tipy: - prokluzující klínový řemen na řemenici vodní pumpy a vrtule chladiče - jak psal Karel, stearínový článek zajišťující otvírání klapky pod chladičem již v mnoha případech nefunguje, zkus ho vymontovat a hodit do hrnce s vodou a uvést do varu, uvidíš, zda se článek roztahuje a funguje, nebo ne - občas do F600 montovaly dozadu na hlavu motoru termostaty pro pouštění vody z malého do velkého oběhu, termostat nemusí fungovat - zkontroluj všechny hadice vedoucí chladící směs, zda nejsou prasklé nebo zpuchřelé - zanesené chladící kanály v hlavě či bloku motoru, zkus použít nějaký přípravek na čištění - sundej dečku z víka motoru, zatím je docela ještě teplo a pokud ti to dostatečně topí a motor se ohřeje v pohodě, není důvod ji tam zatím mít MaXoft
Lindemannos
Návštěvník

Příspěvek od Lindemannos »

tak zažívám první zimu s 850s poradíte mi co je dobrý udělat aby fachal v zimě líp a hlavně to startování!!!! vzduchovej filtr už sem nastavil aby pral vzduch od parohů z motoru.ale musí bejt ještě něco co lze udělat a přidělat...
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to lidemannos, mne se na mojí F 850S v ponděli zkratovala a vypálila spínací skříňka,tak jsem při její výměně zkontroloval rozdělovač /neopálené kontakty,mezera 0,45,předstih 10-11 st.,čisté a nepopraskané víčko a palec,zkontrolovat uhlíček ve víčku /,kabely,aby měly slušné koncovky- neopálené,svíčky -jezdím na Bosch nebo Brisk D15yc,mezera 0.6mm, dobrej a suchej vzduchový filtr,otáčky zvednout na 900 cca,dále záleží na celkovém stavu karburátoru a aby úplně otvíral sytič!napnuté klíňáky,nakonec jsem vyměnil membránu v palivovém čerpadle/původní byla už ztrvrdlá/.Karburátor tam mám z coupátka tedy 23/23 i s filtrem.A musí to vydržet až do Poděbradské akce 2004,čau a F 850 zdar Karel
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

to MaXoft - F 600 Club CZ: Tak jsem vyzkoušel skoro všechno a vařím stejně. Skoro to vypadá na ty "zanesené chladící kanály v hlavě či bloku motoru, zkus použít nějaký přípravek na čištění ". Jaký přípravek - nevíš přesný název?
MaXoft - F 600 Club CZ
Návštěvník

Příspěvek od MaXoft - F 600 Club CZ »

for Zdeněk: názvů je mnoho, záleží na výrobci, zastav se na nějaké solidní benz. stanici, tam ti určitě poradí, je to přípravek na odstranění vodního kamene a usazenin z chladícího oběhu a chladiče. Když to tam ale naleješ, počítej raději s tím, že ti chladič bude možná na několika nových místech protékat z důvodu, že jsi právě odstranil ten vodní kámen, který doposud držel případné malé dírky... přeju hodně štěstí, MaXoft
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

MaXoft díky. Tak už nevařím, ale přesně jak si psal - teču, tedy spíše kapu. Po použití přípravku se mi vyrojily zhruba dvě menší dírky, takže budu letovat. Ještě se chci zeptat na ten stearínový článek, který mi nefunguje určitě. Klapku mám pořád otevřenou, protože už je vcelku v rozkladu. Uvažuji o tom, že ji dám úplně pryč než ji někde na cestě ztratím - plech už je ohebný jak papír. Nebude vadit, že tam ta klapka vůbec nebude?
MaXoft - F 600 Club CZ
Návštěvník

Příspěvek od MaXoft - F 600 Club CZ »

for Zdeněk: zase se ti to ale bude v zimě (pokud jezdíš) špatně ohřívat a tím pádem i hůř topit, klapka slouží právě k regulaci teploty. Zkoušel jsi ten článek vymontovat a zkusit v tom hrnci, jak jsem psal někdy minule? Novou klapku by ti měl umět vyrobit každý šikovný klempíř, stačí ohnutý kus plechu a naletovat stěny, to musí být za pár kaček) MaXoft
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

No, nezkoušel. Ale večer jdu letovat ten chladič, takže to vyzkouším.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar, mám dotaz. Dáváte pod těsnění pod hlavu červený tmel nebo jen samotné těsnění? Či jestli namáčíte těsnění před tím do nafty aby změklo? Názory na tohle se mi od lidí dost rozcházejí. Díky Petr
MaXoft - F 600 Club CZ
Návštěvník

Příspěvek od MaXoft - F 600 Club CZ »

for Holecekp: na těsnění pod hlavu nedoporučuji dávat vůbec nic, těsnění je od toho, aby těsnilo a nové typy těsnění snad již není potřeba nijak upravovat.. Samozřejmostí je těsnění pod hlavou vyměnit po každém sundání hlavy motoru. MaXoft - F 600 Club CZ
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

těsnění" já na F850 pokud seženu těsnění s tím červeným těsnícím proužkem nedávám nic,ale to obyčejné promastím grafitovou vaselinou,dělám to ještě z dob kdy jsem měl Š 105- 120 a nikdy jsem s tím nic nezkazil.Karel
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

"těsnění" Já jsem po generálce motoru dával na F 600 nové suché těsnění pod hlavu a po ujetí asi 100 km mi začala unikat chladící kapalina. Bohužel se to nezlepšilo ani po několikerém dotažení hlavy na předepsaný moment. Musel jsem dát nové a použít červený teplotní silikon. Teď jezdím OK.
MaXoft - F 600 Club CZ
Návštěvník

Příspěvek od MaXoft - F 600 Club CZ »

for Kronikar: je možné, že jsi měl trochu pokroucenou hlavu nebo křivý blok, po 40ti letech provozu se tomu nedá divit a je asi lepší nechat hlavu srovnat, popř. i blok (přelíznout) MaXoft
Zamčeno