Stránka 1 z 1

Galerie testovaných vozů

Napsal: čtvrtek 18. prosinec. 2008 12:07
od Renda ze Záboří
Zajímalo by mne jestli uvažujete o zřízení galerie s již otestovanými vozy (třeba i bez jmen majitelů a SPZ) jen aby bylo vidět jak má takový vůz exemplárně vypadat (protože do originálu mají většinou daleko) a mnoha lidem by to usnadnilo pinožení za dokonalostí, která třeba vlastně ani není potřeba!

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: čtvrtek 18. prosinec. 2008 18:28
od 1/2 litr
Renda :
Usilovně na tom pracujeme již několik měsíců a jsme na 95 % hotoví. Do konce tohoto roku to možná spustíme, nebo začátkem příštího roku. Momentálně je návr v připomínkovém řízení.

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: pondělí 9. březen. 2009 17:01
od Renda ze Záboří
Docela mne zaujal vůz číslo 8 v nabídce pronájmů vozů Fiat 500D z roku 1962!! Zajímalo by mne jakým způsobem lze vozidlo jež je na fotce čistokrevné Fko deklarovat jako historicky původní D-čko? Buď je v tom nějaká levárna, nebo testace postrádají absolutně smysl!! Teda kromě úspory pojistného a získání SPZ za každou cenu (Což jistě není jejich prvotní záměr!!)!
Koukám, že mám zahradu plnou "originálních" vozů :nene: :nene: :nene: :nene:
Proto jsem chtěl někde vidět galerii již otestovaných vozů, aby bylo jasně vidět co přesně testační komisaři ještě zkousnou :?: :!: :?: Ale vypadá to, že docela dost.......
"Kverulant za každou cenu"

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: pondělí 9. březen. 2009 20:52
od Ondrej
Předně, aby tu nevznikly nějaké další rozpory: testace není kriteriem pro zařazení vozu do galerie. Tedy můžou se tam objevit auta bez testací stejně, jako se otestovaná auta nikde objevit nemusí. Kriteriem je svůle ke komerčnímu využití. Z čehož zároveň vyplývá, že vozy testované na doklady se tam nikdy neobjeví, poněvadž komerční využití takových vozů není povoleno.

Jinak se řídím tím, že testuju, co vidím a já vidím eFko. V Jeho případě byly závažnějším prohřeškem ty naprosto příšerný prahy - ale i ty byly tolerovány, pakliže s nimi něco provede.
Podobný případ, ale obrácený, je u Mírova světle modrého šestikila. Přestože má v dokladech rok 1965, je to pěkný ročník 1959. Ale netestovat ho jen kvůli legislativním prohřeškům minulosti...? To mi přijde hloupé.

Doufám, že jsem vše objasnil ku spokojenosti! 8)

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: pondělí 9. březen. 2009 22:53
od Renda ze Záboří
Asi to blbě chápu, ale kdybych to testoval já, tak výměna karoserie v inkriminovaném případě (Fiat 500D) není legislativní nedodělek, ale dost podstatný zásah do identity vozidla, který zcela potírá historickou věrohodnost! Na karoserii musí být číslo začínající 110D a tomu F ková kastle rozhodně neodpovídá! Takže u mně by to rozhodně neprošlo, možná jako Fko, ale s výhradou, že není původní (otázka agregátů z D)!
No ale že se do toho my laici vůbec montujeme, když tomu nerozumíme - hlavně, že se ušetří na pojistném i když auto je paskvil......

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: úterý 10. březen. 2009 17:25
od Ondrej
Přiznám se, že si nepamatuju, jak měl ty změny přesně uvedeny v dokladech, nicméně v protokolu vidím, že karoserie měla úředně přidělené číslo a motor byl typu 110F. V reálu tedy čisté eFko a jako takové bylo taky testováno. Kdysi tedy proběhla zřejmě výměna karoserie / kompletní přestavba na novější typ, či přesněji vyjádřeno na to, co bylo v té době dostupné, což zřejmě bylo legislativně možné. Že přitom nebylo změněno také modelové označení a rok výroby, souvisí s těmi úředními nedodělky - nicméně v protokolu o testování to uvedeno je.

Jinak bych rád připomněl, že k většině malých a středních fiatů se ve zdejších luzích a hájích jakožto k lidovým vozům přistupovalo opravdu hrozně, což spolu s notoricky známými problémy s dostupností originálních ND a za přičinění oněch my(s)tických "zlatých českých ručiček" znamená, že najít dnes špičkového a zachovalého malého fiata z 50. až 70. let je takřka nemožné a soudě dle postojů "skalních" (=též natvrdlých) příznivců předválečných automobilů by tady neotestoval nikdo nic. A o tom to podle mně taky není.

Nicméně připouštím, že tohle pětikilo se pohybovalo tak na hranici toho, pod co jsme se byli ochotni podepsat.

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: středa 11. březen. 2009 9:43
od předseda
To Renda ,Ondrej
vzpomínám si ,že vlasně můj úplně první Fiat jsem vlastnil v r. 1978-80/pak jsem již měl samé Škodovky 100,110,105,120 a dokonce v r.89-90 sv.hnědou 130-ku/,tak tento fiatík měl doklady z. r.1964,ale v r. 1974 nebo5 byla mu vyměněna kompletní karoserie dovezená z tehdejší Jugoslávie ,krásně žlutá,dveře už byly jištěny čudlíky jako u F850 :razz: ,že jsem si to nenechal ,bylo to jako nové auto,tlumiče Monroe,radiálky OR6!Takže se takovéhle přestavby dělaly a v TP se nic nezměnilo, jen změna karoserie + nové číslo. Tenkrát jsem toužil po výkonné Š 110LS nebo R :lol:

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: čtvrtek 12. březen. 2009 19:16
od Pavel KV
Legrace je že je to vůz koupený od tebe Rendo :nene:

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: čtvrtek 12. březen. 2009 21:05
od Renda ze Záboří
Pavel KV píše:Legrace je že je to vůz koupený od tebe Rendo
Jo to je možný,prodal jsem jich už pár stovek ale nikdy jsem ho neprodával ani nedeklaroval jako historicky autentické vozidlo a taky bych to nikdy neudělal! :nene: :nene: :nene:

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: pátek 13. březen. 2009 9:34
od Pavel KV
Já jen že by jsi nám mohl osvětlit jak to bylo s těmi doklady :lol: .

Re: Galerie testovaných vozů

Napsal: pátek 13. březen. 2009 10:20
od Renda ze Záboří
Obávám se, že toho moc nezjistím - pošli mi na mail číslo kastle a já se zkusím poradit s počítačem, jestli náhodou něco neví - já nevím nic! Stěží si pamatuju jak se jmenujou mý děti a ty paní s kterejma je mám, natož co bylo s tou hromadou aut, co mi prošly rukama.....