XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Aktuality

Dotazy i aktuální informace týkající se klubových testací HV
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Všem na vědomí bych tu měl nějaké aktuální info ze sobotní valné hromady AKHV.

1) na kongresu FIVA v Turíně byla schválena úprava Technického kódu FIVA pro rok 2010. Došlo zejména k posunu věkové hranice pro uznání vozidla jako historického na 30 let.

Aplikace:
Vyhláška je nadřazená Technickému kódu FIVA, takže v Čechách i pro příští rok platí hranice 25 let. Do doby, než dojde ke změně vyhlášky.


2) jak už mnozí vědí, novela zákona o odpadech, která upravuje povinnost platby ekopoplatku při přeregistraci historického vozidla registrovaného v Registru silničních vozidel (tzn. na běžných značkách), byla schválena už v červnu toho roku. Její princip je, že provozovatel historického vozidla, které prošlo úspěšně klubovou testací, zajde s protokolem o testování na krajský úřad, kde probíhá registrace vozů do Registru historických vozidel a zde mu bude vystaven doklad o platnosti testace (úředník by měl ověřit legálnost testovací komise). S tímto dokladem pak při přihlašování zajde na úřad ORP, ke které přísluší podle trvalého bydliště a tam by mu měl být na základě onoho dokladu prominut ekopoplatek.

Aplikace:
Jak víme od Václava Kuliše a jak zaznělo z úst dalších na valné hromadě, v Praze přepis bez ekovýpalného pro klubově otestovaná vozidla není proveditelný, neb se úředníci ohánějí tím, že ještě nemají prováděcí předpis. Bylo však také řečeno, že zákon už prostě platí a na tom chybějící prováděcí předpis nic nemění, takže bude-li ouřada sveřepě odmítat uznání testace, bylo by vhodné hnát to do správního řízení, kde je vysoká naděje na úspěch.
Na druhou stranu, podle referencí jiného účastníka v Kroměříži prý úředníkům pro prominutí poplatku stačí samotný protokol z testace bez nějakého dokladu z krajského úřadu.


3) přechodná doba, po kterou jsme mohli na základě dohody s FKHV testovat, aniž by naše zastřešující organizace (AKHV) byla přímo provázaná s FIVOU, končí 31.12.2009

Řešení:
Vedení AKHV dostalo za úkol zkusit s FKHV vyjednat další prodloužení přechodné doby, ideálně na celý příští rok. ÚAMK, pod který AKHV spadá, totiž podal žádost o přijetí za samostatného člena FIVY. Pakliže by ÚAMK byl přijat, mohli bychom testovat. O přihlášce se však bude zřejmě jednat až na začátku příštího roku a musí se k ní vyjádřit Národní autorita (FKHV). Vzhledem k tomu, že samostatným členem FIVY je také AČR, s jehož AVCC má AKHV smlouvu o spolupráci a FKHV se bojí, že by ÚAMK po přijetí do FIVY usiloval o Národní autoritu FIVA, jeví se vydání doporučující zprávy jako ne příliš nadějné. Pakliže Národní autorita vydá nedoporučující zprávu, je značné riziko, že se ÚAMK členem FIVY nestane. Jestliže k tomu dojde, AKHV už nezbyde, než požádat FKHV o přijetí zpět, o čemž by však FKHV rozhodovala zřejmě až na příští valné hromadě v listopadu příštího roku.
Pokud FKHV nevyjde vstříc už při prodloužení přechodného období, reálně hrozí, že od ledna (po nějakou dobu) opět nebudeme moci testovat.

Druhá možnost, požádat o přijetí zpět pod FKHV ihned, byla zamítnuta. Zajišťovala by sice, že bychom i po novém roce mohli nadále testovat, AKHV by však de facto ztratila samostatnost a spolu se svými kluby (vč. nás) by byla vydána na libovůli FKHV bez reálné možnosti změny podmínek a vlivu na činnost FKHV. A to z toho důvodu, že v celém šestičlenném prezidiu FKHV by AKHV byla zastoupena jediným jedincem, bez ohledu na to, že celá AKHV má údajně několikanásobně větší členskou základnu, než všech 5 organizací sdružených dnes pod FKHV dohromady.

Takže tak :retard:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Jo pakárna holt muší bejt!! Vono totiž udělat jasný a jednoduchý pravidla platící aspoň 30 let pro všechny by ty mrchožrouty kancelářský moc neuživilo a najednou by se zjistilo, že jsou vlastně zbytečný! A tak se holt vše furt mění, předělává, komplikuje a zdražuje, nikdo se v tom nevyzná a vo to přece jde néééé.........
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Info pro všechny, podle mailu, který rozeslalo prezidium AKHV to vypadá, že by mělo dojít k dohodě s FKHV a prodloužení statu Quo, takže pravděpodobně budeme smět testovat i po novém roce.

Definitivum bychom se měli dozvědět do Vánoc...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Aktuální info z AKHV, k podepsání smlouvy mezi FKHV a AKHV opravdu došlo, takže letos opět můžeme testovat.
Ještě v průběhu ledna bych se měl zúčastnit školení předsedů testačních komisí...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
karel - škola
Návštěvník

Re: Aktuality

Příspěvek od karel - škola »

pro Ondrej a spol.
pokud ti náhodou nepřišel už mail,tak školení testačních komisařů má být v sobotu 23.1.2010, pro případ ti tento mail přepošlu :greenf:
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Ach jo Karle, a odkud asi myslíš, že mám to info o uzavřené smlouvě s FKHV?
:nene:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Aktuality

Příspěvek od předseda »

to Ondrej
to jenom abys měl radost ,že vše pozorně sleduji :D V únoru bych měl platit povinné ručení za F128-ku,tak když se ti podaří mi poslat průkaz HV,budu rád :mrgreen: Platba 1/12 z celkové částky je veselejší :razz:
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Pro info všem, aktuálně platná věková hranice pro testování HV je stále 25 let. Lze očekávát, že v průběhu roku se to změní skokově na 30 let, jakmile vyjde novela vyhlášky.

Sdělil mi to pan Danda. Psal jsem o aktuální info na vedení AKHV, odkud už delší dobu postrádám informace a ničeho jsem se nedočkal, zatímco od p. Dandy přišla odpověď obratem.

Na stránce věnované klubovým testacím to aktualizuju.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Tak před pár dny mi přišlo info, že teprve 10.5. t.r. byla schválena novela vyhlášky 355/2006 Sb., tzn. že teprve odteď platí pro testování jednotná věková hranice 30 let; na stránce o klubových testacích to aktualizuju.
Zároveň by mělo vstoupit v platnost ono prominutí ekopoplatku pro klubově otestovaná vozidla, ale k tomu jsem dostal od vedení AKHV noticku, že bližší info ještě dorazí.
Soudě čistě podle textu novely, bude záležet jen na FKHV jakožto národní autoritě FIVA, zda i my budeme moci pro tyto případy testovat. Formuláře jsou standardní, jde jen o to, jaký seznam oprávněných klubových testačních komisí obdrží úřad.
Jsem na to zvědav :retard:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Dostalo se mi nových informací ve věci testování k odpuštění ekologického poplatku. Několikrát se na to ptal Tříprsťák, ale zajímat by to mohlo i jiné.

Systém už údajně funguje a je nastaven tak, že v každém kraji je pouze jedna pověřená testační komise, která testuje na historickou původnost pouze za účelem odpuštění ekopoplatku. Předsedou této komise je předseda krajské testační komise pro každý kraj.
Cena této testace je 3000,- kč. Dodat je nutno 5+5 ks fotografií.

Takže vývar se přesunul ze státní kasy do kasiček veteránských asociací. Víc to nebudu komentovat.

Kromě toho jsem obdržel novou příručku pro testování, ale tu musím nejprve proštudovat.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
zastavaman
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 177
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od zastavaman »

takže i nadále je nejjednodušší a nejlacinější cestou najít si nějaký ztp/p... to přinde jenom na evidenčku za dvě/tři kila
Zastava je stejně nejlepší Fiat
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Tříprsťák »

Já jsem již cestu testace pro odpuštění ekopoplatku absolvoval s červenou šestistovkou a vyplázl jsem ty tři tácy (furt radši, než deset). Pandu mám z tohoto důvodu stále psanou na minulou majitelku a takto již i zůstane, protože nač cpát peníze molochovi do chřtánu, nota bene za nic. Pokud něco přispívá k pořádklu v registru tak tyhle poplatky jistě ne :nene: - to jen kvůli nim jezdí tolik aut nepřepsaných.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktuality

Příspěvek od Ondrej »

Vážení, včera mi přišla oficiální informace, že ke dni 31.5. byly zrušeny tzv. pověřené klubové testační komise, což byly před dvěma a půl lety účelově založené komise, které měly jako jediné oprávnění provádět klubové testace na historickou původnost za účelem odpuštění ekopoplatku při přeregistraci (více viz můj dřívější příspěvek v tomto vlákně).

Jejich činnost s účinností od 1.6.2015 přebírají normální klubové testační komise. To znamená, že i my už můžeme testovat za účelem odpuštění ekošvindlu. Podkladem pro úřad má být ono osvědčení o testaci, které má sloužit zároveň jako doklad pro pojišťovnu, povolenka pro vjezd do nízkoemisní zóny atd. Výše ceny za testaci zůstává nadále na uvážení klubu.
To by byl krok dobrým směrem.

Zároveň však přichází i druhá změna, a ta říká, že se smí testovat jen taková vozidla provozovaná na klasických "bílých" značkách, která mají platnou STK. Výjimku z tohoto mají jen vozidla dočasně vyřazená z provozu (lidově "v depozitu"), která však musejí mít platnou evidenční kontrolu.
Tak to zase něco na opačnou stranu, aby ty novinky byly vyvážené.

V následujících týdnech má údajně vyjít novela příručky k testování, takže pak odpovídajícím způsobem aktualizuju stránku s informacemi o testacích.
Prostě se tady všechno mění náhle a za pochodu, jak je dobrým zvykem :roll:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Odpovědět