XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Expedice DDR

Co proběhlo a co se bude dít?
Odpovědět
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Expedice DDR

Příspěvek od 1/2 litr »

DDR3.jpg
Inspirace této expedice přišla od organizátorů tematických „Tuzexových jízd“, kteří měli nápad uspořádat výlet do NDR. Ta se z nějakých důvodů nepovedla zorganizovat a tak jsme si řekli, že si ji uděláme sami.
I když nás z prvu mělo jet více, vlivem špatné předpovědi počasí se nám skupinka smrskla na 3 auta. Já s dětmi testuji novinku
F 600D, Kronikář s dětmi vytáhl stylově Trabanta a Ludva s dětmi i manželkou v čerstvě poskládané Škodě 120. A tak jsme o víkendu vyrazili z Prahy do Pirny, kde jsme navštívili museum DDR, které bylo velice zajímavě koncipované a nebylo zaměřeno jen na úzký okruh oboru, ale každý si našel něco. Z naší desetičlenné skupiny bylo celkem šest dětí a tak největší úspěch zaznamenala expozice kolejiště vláčků HO. To bylo možné spustit po vhození 0,50 eur. Vzpomněli jsme si jak se v době, kterou muzeum představovalo, vezl pytlík dvoukorun do automatů. A zjištění, že automat na vláčky funguje i na pětikoruny jsme nechali mašinky řádně projet kolejištěm v euforii, jak jsme zase jednou ušetřili za zábavu. Když jsme utratili všechny pětikoruny co jsme měli, zajeli jsme si koupit nějaké jídlo do místního supermarketu, kde jsme svými vozy doslova šokovali místní němku, která nebyla schopna rozpoznat ani tráboše a u šestistovky byla přesvědčena, že jde o Lamborghini. Kroutila hlavou a nechtěla věřit, že jde o Fiata. Dále jsme si rychlou procházkou prohlédli Drážďany, kde děti nejvíce zaujala prodejna čokoládových pralinek Lindt. Namlsáni bonbóny se za mírného deštíku přesunujeme zpět do Čech a vyhledáváme vhodný kemp. Unaveni jsme velmi rychle usnuli ve stanech. Druhý den ráno snídáme v kempu, kde provozního zaujala šestistovka i vůz jehož motor pracuje na principu náhodných výbuchů. Po té se vydáváme na procházku Pavlinným údolím a snažíme se unavit děti. Na oběd míříme do místního hostince,
kde opět šestistovka boduje u servírky a prohazuji pár slov o autu. Přes další zastavení po cestě pomalu míříme ku Praze. U Neratovic vypověděl službu Trabant, který zřejmě nedobíjel a chcípnul na nedostatek energie. Výměnou baterie ze šestikila Trabant zdárně oživujeme a již v pozdních večerních hodinách dojíždíme domů.
DDR4.jpg
DDR2.jpg
I když nepředpovídali slunečné počasí, nakonec bylo celkem pěkně a výlet jsme si skvěle užili. Stálo to za to.
ddr1.jpg
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Expedice DDR

Příspěvek od Kronicar »

Ano, bylo to pěkné. Jen doplním, že poslední dvě nedělní místa měla u dětí asi největší úspěch. Hledali jsme do skály tesané reliéfy trpaslíků u Rynartic a navštívili neuvěřitelné zachovalý akvadukt v lese u Chřibské. Zde byl největším zážitkem průchod tunelovým přivaděčem vody, kde se cca 300 metrů procházelo podzemím jen za svitu baterek...
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Odpovědět