XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Rallye večerní Prahou...

Co proběhlo a co se bude dít?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel 128
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 117
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 16:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Pavel 128 »

...již nikdy více :( :? :evil: :nene:

Poprvé za dvacet let kdy jezdím na různé soutěže, od orientačních klubových jízd po sportovní rallye na úrovni MČR, a to na pozici jezdce i spolujezdce, jsem litoval své účasti. Zažil jsem vítězství, prohry, havárie, odstoupení, umístění na bedně i na posledním místě... ale toto byla prostě totální dekadence. Orientační jízdy, setinové rallye, klasické sportovní rallye, rallye pravidelnosti... všude je potřeba dobrá navigace, všechny možné tyto akce jsme já i Míša, ať již s dobrým nebo špatným výsledkem, absolvovali, ale absolvovali, prostě jsme vždy pochopili co se po nás chce i když se nám třeba soutěž nepovedla. Takže jsme nastupovali alespoň s tím sebevědomím že nejsme idioti a trať nějak absolvujeme. Nakoupil jsem mapu, pauzák, pravítko, buzolu, naleštil Modřenínka... honil ráno rodinu, podrobně si přečetl propozice... přesto jsme zabloudili už po pěti stech metrech, najezdili desítky kilometrů ale s tratí soutěže jsme se ani nepotkali x( . Stačilo nepochopit co je míněno mírným odbočením vpravo a už nebyla šance se chytit. Jediné vodítko v propozicích, tedy že "soutěž bude probíhat na území Prahy 6; 7 a 8 a na okrese Praha východ" bylo totálně nesmyslné, protože soutěž prý mířila na Karlštejn... no do pr... nejsem kartograf, ale Karlštejn je Středočeský kraj a bývalý okres Beroun!!! Jediný orientační bod, který byl v itineráři uveden byly souřadnice... jak se k nim dostat když je zakázána GPS. Jediné vodítko, ulice Za cihelnou, které bylo možné v itineráři nalézt, bylo znovu nesmyslné, v Praze a okolí jsou takové ulice dvě, Černý vůl a Roztoky u Prahy... ani jedna nebyla ta správná. V Roztokách jsme se nakonec sešly tři posádky a společně jsme usoudili že už nemá smysl pokračovat a ze soutěže jsme se odhlásili, stejně dopadla bohužel většina posádek z FCC. Bratranec, který se dokonce ke Karlštejnu dopracoval, vzdal až tam, po té co najezdil skoro 150 km!! Prostě ani na Karlštejnsku nenašel ulici Za cihelnou... :roll: :roll: a to se nenechal zmást propozicemi o Praze 6,7,8 a Praze Východ ale statečně vyrazil na západ.

O to větší uznání a gratulace zaslouží Lída s dcerou a Míra s Ondrejem, kteří asi mají o řád vyšší IQ a soutěž pochopili :ok: :ok: :ok: . Ondrovi s Tříprsťákem gratuluji samozřejmě též k jejich vítězství, ale Ondra nebyl na této soutěži nováčkem, tak měl určitou výhodu.

Pro mě bylo jediným pozitivem celé akce perfektně fungující auto. Díky Pavlovi KV za péči o něj a montáž pásů na zadní sedadlo, která nám konečně umožnila se 131 vyrazit na rodinný výlet. Jen jsme měli jet jinam ;-) .

Zajímavá byla také atmosféra v kabině. Obvykle se totiž s Míšou dohadujeme o orientaci, úkolech, hledaných objektech, přeme se o význam bodů v itineráři, řešíme historii, počítáme časy, diktujeme trať... tentokrát bylo jen hluboké ticho a rozpačité pohledy :cry: . Veselé bylo že jsme projeli skoro všechny pražské tunely a to oběma směry. Ještě veselejší bylo setkání v Dejvicích kdy náš 131 potkal z úplně jiného směru jedoucí 128 Pavla KV. Ve dvou a od Roztok ve třech se alespoň tragédie změnila v komedii. Sdílené nasr... se zákonitě změnilo v legraci a užili jsme si alespoň soukromou spanilou jízdu třech Fiátků z Roztok do Holešovic.

Mé rozhořčení rozhodně nesměřuje k Ondrovi, kterému patří dík za rychlé nalezení alternativy k Bělé a organizaci náhradního setkání, že jsme se potkali s fiaťáky bylo vlastně další pozitivum. Jen nevím jestli mám být vytočen na pořadatele nebo na naší nízkou inteligenci. Přikládám foto označené VPR a VP, tyto zkratky neznamenají pouze název soutěže Večerní Prahou ale také plně vyjadřují naše pocity na fotce jsme v pr...

Zdravíme všechny, Pavel+Míša+Pavlínka.
Přílohy
vpr.jpg
vp.jpg
Naposledy upravil(a) Pavel 128 dne úterý 27. září. 2016 7:54, celkem upraveno 1 x.
128 A 1970-"Pohádkové"
128 AF 1972-"Kombík"
128 AR Gr. 2 1973-"Kosmík"
128 AC5 1975-"Neřád"
132 A4/S 1985-"Můra"
131 A1 1977-"Modřenín"
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Pedro »

Taky přidám zážitek. Ale předem říkám, že to byla pěkná sobota. Jsem rád, že jsem se zase potkal s FCC. No a večer u Ivoše byl krásnou tečkou za Podzimní jízdou.

Tedy již příjezd na místo byl pro mě trochu vyšší orientací. Ale našli jsme to a dorazili na správné místo.
Trochu mě zarazil chaos v parkování právě když asi dvacet metrů ode mě klábosilo pět mladých pořadatelů a příjezd aut jim vysloveně vadil v rozhovoru.
Pak jsem se dostal do smyčky událostí. V domnění, že startuji jízdu zručnosti jsme vlastně měl rozsvítit světla a probíhala pro mě do té doby neznámá technická přejímka, když pánové ani netušili, kdy můj vůz má zpáteční světlo. Toho pána na přejímce znám od vidění jako pravidelného účastníka Poděbrad, ale zde mi připadal lehce nervní. Po této technické přejímce jsem se zase měl prodrat zpět přes frontu protijedoucích aut na start jízdy zručnosti. Vystál jsem tedy frontu a až tam jsem se dozvěděl, že bez spolujezdce to nedám. Naštěstí tam byl kronikář a zaskočil, čemuž dík. Jízda zručnosti byla pěkná, ale když jsem si ani nepřečetl propozice, tak se nemůžu divit, že jsem nevěděl co dělat a že mám zavřít za sebou dveře atd. Úsměvní byli pořadatelé jak nevybíravě nervně křičeli na každého na trati "Pozor, tady se jede závod" a ve skutečnosti se tam plížilo auto pět km v hodině, aby neshodilo míček, který držel spolujezdec. Pak doba čekání a start do denní etapy. O test jsem se musel dvakrát přihlásit, páč jsem stál na trávě a nemohl se dostat do fronty. Po obdržení druhého testu jsem už stačil udělat jen rychlou sportu. Nestíhal jsem to vyluštit, jsem popojížděl vracel první test, odebral si od pořadatele výkaz a už pořadatelka odpočítávala deset, devět ... vrátit test.
No a orientační jízda. Naštěstí už dopředu jsem se s Julčou dohodli, že je odvezu domů, tak po letmém kouknutí do pod sebou napsaných hesel odboč vlevo, odboč vpravo, jsem se ani netoužil svést se po trase a raději se projel vyhlídkovou jízdou směr Praha východ. Vrátil jsem se v klidu na vyhlášení a jen si užíval Vaše dojmy. Soutěžit jsem nechtěl, nic jsem neočekával a tak žádné zklamání nebylo.

Jen musím závěrem říc, že mi naše soutěže příjdou takové přátelštější veselejší, jednodušší a vídám na nich méně roztrpčených lidí. Tak za to jsem moc rád, že to až tak špatně neděláme.

Pavle 128 - Tvůj Miraf se mi tam hrozně líbil. Vyleštěný, žádný kaz na kráse.

Kronikářovi taktéž díky za rychlou náhradu a o to víc, že pro nás to letos bylo bez práce a měl jsem čas na Vás - přátelé.

Díky Honzovi za výbornou zmrzlinu čímž zase na chvilku členy Fcc zahnal na jednu hromadu :-).

Petr
Přílohy
IMGP6004.jpg
IMGP6018.jpg
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od 1/2 litr »

Tak jsem si přečetl článek Pavla a musím s ním zcela souhlasit ...již nikdy více!

Protože jsem již tušil do čeho jdeme a nechtěl jsem nic nechat náhodě, domluvil jsem si s Vlasovcem jízdu v tandemu. To se povedlo a již z brány výstaviště vyjíždíme na trať zasebou v domnění, že tak dovedeme eliminovat chyby navigátorů a společnými silami projedeme zdárně stanovenou trať.
První zakopnutí jsme hravě vyřešili gestikulacemi z jednoho vozu do druhého a na Letnou jsme se dostali v pohodě, míjeni několika zjevně zmatenými soupeři v našem i protijedoucím směru. Další zastávku jsme měli na konečné tramvaje na Petřinách, kde jsme o itineráři již několik minut diskutovali. Po domluvě pokračujeme tím "správným" směrem a napravujeme tak domnělé odchylky. Po několika porušeních dopravních předpisů, otáčení se na nejméně vhodných místech, včeně jízdy na placeném úseku dálnice na Plzeň bez DZ zastavujeme v Rudné a diskutujeme o možnostech. Po telefonátu Ondrovi se dozvídáme že míří přes Smíchov na Karlštejn. Je nám jasné, že časovka je již definitivně v pr.... . Vzpomněl jsem si, že jeden z pořadatelů na nás před startem volal "pozdravujte na Sv. Jánu". V beznaději o určení správné trati se pouštíme do útoku na Sv. Jana pod skalou, o kterém alespoň vím kde je.
Když dojedeme na Sv.Jana, nikde nikdo, žádný pořadatel, ani soutěžící.... Co dál. Debatujeme a najednou kolem projíždí M.Šonský s Ondrejem pronásledován Lídou a Adélou. Úzkou cestu tak blokujeme čtyřmi auty a zjišťujeme, že Ondrej zná cestu. řekl nám, kde všude jsou v itineráři chyby, odhalil nám, že nikdo z našeho tandemu neměl o správné trase ani tušení.
Rozhodnutí je jasné. Budu se držet Míry jako klíště a spolehlivě tak dojíždíme zbytek trasy v koloně až na výstaviště. Nám první a zároveň poslední kontrolní stanoviště tak projíždíme bez zastavení a rovnou parkuji na travnatou plochu. Hostesce, která se dožaduje vyplněného výkazu vysvětluji, že jsem ještě s vyplňováním nezačal a chci mluvit s hl. organizátorem soutěže. To se mi po chvilce daří. Po ostřejší výměně názorů končí naši diskusi pořadatelka-pokladní, která ve snaze zabránit dalšímu konfliktu (a asi by k němu došlo) mi vrací startovné a oběma rukama strká od prostoru cíle pryč, jelikož se tam začalo shromažďovat několik dalších nespokojených účastníků.
V protestní náladě se odmítám zůčastnit vyhlášení výsledků odpolední etapy a bojkotuji svojí nepřítomností.

Nutno dodat, že jsem se ani nepohádal s Kačkou o jinak mezi námi sporném náhledu na věc ohledně navigace. Ono se nebylo o co hádat. Jak se ukázalo z našeho tandemu neměl nikdo ani páru o tom, kam jet.

O to víc si zase budu vážit dobře zpracovaných orientačních soutěží, které jsou standardem nejen u FCC.

Na závěr mě už jen irituje poněkud úsměvný "účel soutěže"
Hlavním účelem soutěže je podchycení zájmu motoristů o motoristický sport tím, že si prověří jezdeckou obratnost, orientační schopnosti a znalosti dopravních předpisů.
a "podmínky soutěže" a) dodržovat pravidla silničního provozu,
Obojí se mi jeví jako nemožné a Praha 7 nad tím má ještě záštitu...

Nakonec bych řekl, že nejprozíravějším účastníkem soutěže byl Pedro, který se nenechal zmást itinerářem a hned na startu celkem bezpečně a předpisově zamířil k domovu. Za to by měl dostat taky pohár.
Všichni jsme se pak až do brzkých ranních hodin u vína vesele bavili a nakonec ten den přeci jen pěkně skončil.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Meg127
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: čtvrtek 28. červenec. 2016 18:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Meg127 »

Krásně jste to popsali, podle popisu jak jste jeli mi přijde, že i absolvent pomocný školy zvládl líp. Ale aspoň jste nám nezúčastníkům závodu měli o čem vyprávět :roll: :roll: :roll:
Jinak i obsluhy v místních dvou hospodách mi připadali jako velmi blízcí příbuzní pořadatelů. Ale večeře krčmě byla super a pak posezení do raních hodin u Káti a Ivoše vynahradila fiaska.
Fiat 127 MKI 1975
Fiat 127 MKI 1977
Lancia Dedra 1997
Fiat 126p 1988
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Ondrej »

Já si dovolím jenom poznámečku ze svého huhlu pohledu.

Rallye večerní Prahou (RVP) jsem jel coby navigátor s Kronikářem v roce 2013 - to byl jubilejní 50. ročník. Akce se mi hrubě nelíbila a na příští rok už mě Kronikář nepřemluvil. Není mnoho soutěží, které by ve mně zanechaly tak špatný dojem - organizačním chaosem a mizernými itineráři.
Když jsem teď po návratu z Balkánu zjistil, že je Podzimní jízda sloučená s RVP, nepotěšilo mě to, ale bral jsem to jako nouzové řešení s tím, že aspoň uvidím, jak se to bude líbit ostatním.

Nyní sleduju, že podobný názor, jako jsem si utvořil já, má na soutěž více lidí.
Při tak amatérsky (a nadto mizerně amatérsky) zpracovaném itineráři a podivné organizaci by člověk nevěřil, že jde už o 53. ročník. Prostě se za ty 3 roky nic nezměnilo. Údaj typu "Po 0,720 km odboč doprava" je pro veterány bez stometrovníku v prostředí plném křižovatek značně nepoužitelný a orientační soutěž tím pádem sotva hratelná. Zodpovědně říkám, že kdyby Mírova F1300 neměla stometrovník, nebyly by mi chvílemi mnoho platné ani moje už celkem bohaté navigátorské zkušenosti.

Skoro by mě zajímalo, jaký pocit z toho měli jiní účastníci, třeba s běžnými moderními vozy. Ale už vyhlašování výsledků Chrysler klubu, kde ze 4 účastníků orientační jízdu úspěšně projeli 2, mi naznačuje, že v té nespokojenosti možná nebudeme sami.

Ale třeba si naši účastníci budou o to více vážit našich soutěží :mrgreen: 8)
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Black »

Ahoj děcka, tak se na to příště vykašlete a přijeďte na náš Modelden. :D Bylo nádherné počasí, na grilu klobásky, ktomu pivko a proudem tekl burčák. ;-)
http://mkalka.cz/akce/akce0.php?id=202
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od 1/2 litr »

Škoda, že většina z nás nemůže pamatovat jak probíhaly první ročníky soutěže.
Říká se, že v nejlepším je třeba přestat. Otázku je kdy to mělo nastat. Nebo že by...
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Kronicar »

Co dodat... Když ze 13 startujících posádek dorazí do cíle pouhé čtyři? Asi je někde chyba.

Vrátím se tedy do doby, kdy jsme před nějakými třemi lety jeli tuto soutěž poprvé s Ondrejem.
Také jsme se chvílemi nechytali. Ale jeli jsme poprvé a "návod" k projetí trasy jsme nijak moc nezkoumali, nicméně protože já se nerad vzdávám (a že jsem tomu měl tentokrát docela blízko) nějak jsme to nakonec ustáli a v podstatě jediné, co nám kazilo bodování byl velmi napjatý čas na průjezd etap, který se se staršími stroji bez stometrovníku nedal dodržet. Prostě občas jsme zajeli, kam jsme neměli a pak už nešlo stihnout. Ale trasa soutěže byla nezvyklá, itinerář zábavný a úkoly zajímavé. Ondrej ponejvíce nadával na noční etapu, kdy jen koukal do mapy a do itineráře s názvy ulic. Ostatní posádky (Ivoš, Míra Nosák, Honza Odstrčil a Kačka) nadávali o trochu více neb s pětikilem už to bylo o poznání horší než se svižnějším modelem Fiat 128 a Ondrej je jako navigátor opravdu nepřekonatelný. Nicméně mě osobně se to docela líbilo a doufal jsem, že další ročník už zvládnu levou zadní.

Další rok jsem Ondreje jsem již k účasti nepřesvědčil a tak tedy jedu s Tříprsťákem, ale to už jsem věděl do čeho jdu, časy hodil za hlavu a snažil se pouze projet celou trasu, splnit úkoly a hlavně si to užít. A to se nám i povedlo, chvílemi to byla fakt sranda, Martin je děsný pohodář a tak jsme se motali všude možně, ale kupodivu vždy dojeli kam jsme měli. Itinerář opět oplýval řadou nápadů i zajímavých testových otázek a samozřejmě jsme byli bedlivě sledováni po celou dobu, jakým způsobem dodržujeme pravidla silničního provozu. Takže jsme například "vyfasovali" trestné body za přecházení silnice mimo vyznačený přechod, kdy jsme opisovali nějaké nápisy z pomníčku... Ale bylo to zábavné a vlastně i poučné. Noční etapu jsme tentokrát zvládali celkem s přehledem.

Loňský rok jsem vynechal a pro letošek to nechal opět být neb akce kolidovala s termínem naší "Podzimní jízdy" v Bělé.

Pak se situace v Bělé vyhrotila a najít 3 týdny před akcí alepoň nějakou alternativu bylo poněkud stresující. Poté co jsem celý týden "žhavil" telefon a radil se s kde kým o tom jak z toho ven a jakým způsobem akci pořádat, mě napadla právě varianta, zúčastnit se "večerky" a využít jejich nápady a trasu.
O to víc mě mrzí, že to dopadlo jak to dopadlo. Asi by bývalo lepší udělat si pohodový výlet, projet se v koloně ve spanilé jízdě a posedět si v hospodě a popovídat si.... ale v první chvíli se mi zdálo propojení naší akce s večerkou jako dobrý nápad v zajímavém prostředí.
Přestože jsem se snažil všechny upozornit na nástrahy celé akce, prosadil jsem navíc u pořadatelů vytvoření kategorie jen pro nás, aby nebylo nutné projíždět i večerní etapu, aby se mohli s námi zúčastnit i vozy Fiat trochu novější a abychom nemuseli příliš sledovat čas a mohli se soustředit na soutěž jako takovou. Čas by byl jen jedním z kriterií, kdo z nás bude prostě lepší. Zkrátka dopolední pohoda a pokec s kamarády spojený s jízdou zručnosti, pak odpolední orientačka, vyhlášení výsledků a podvečerní posezení a pokec s přáteli. S tím, že kdo by měl zájem může si projet i noční část a být tedy zároveň hodnocen i v kategorii "Historic". A naši kluboví pořadatelé, kteří každoročně tráví čas na kontrolách, rozmisťují a připravují, stojí a počítají a vůbec přípravou akcí tráví hodiny a hodiny, kdy můžou dělat něco úplně jiného, by mohli jet také neb vlastně nic není potřeba připravovat a počítat, vše bude zajištěno a my se pouze zúčastníme. Taková byla představa...

A pak přišla sobota, kdy jsem s hrůzou sledoval, jak jde akce jiným směrem než jsem si představoval. Je to sice trochu obsáhlejší text, ale když ho prostudujete, pochopíte, že ani já nejsem dalek pocitům všech ostatních, přesto jsem rád, že jsme se sešli a já mohl být s vámi...

Už jen příjezd na výstaviště byl samostatnou kapitolou, organizátor sice ve čtvrtek poslal mapku s vyznačeným příjezdem k přejímce, ovšem já bohužel ve čtvrtek a v pátek do mailu nenakoukl a tím jsem si přivodil bloudění již po areálu výstaviště. Těch několik akcí, co se tam konalo souběžně o sobě navzájem nevědělo. Tím pádem jsem přijížděl, dle již neplatných instrukcí, přes přávě konaný tuningový sraz a ještě s sebou "táhl" Vlasovce, kterého jsem potkal cestou.
No nic, jsme na místě. A opět je vše jinak. Pouze pro nás vyhrazené parkoviště před průmyslovým palácem je zaplněno jinými vozy a těch pár Fiatů se tísní u vjezdu a vůbec tam, kde je místo. Poté jsem se od několika pořadatelů ve vestách dozvěděl, že oni nic nevědí a ještě jsem dostal vynadáno, že u vjezdu zabíráme místo a nedá se projet. Nastalou situaci jsem řešil "záborem" dosud volné travnaté plochy a zapůjčením několika kuželů, aby se na "výstavní plochu" dostaly jen historické vozy a aby tam vůbec bylo kudy najíždět.
Lehce zmatečná byla i přejímka, kdy jsme se po formální registraci a zaplacení startovného měli dostat s vozem skrz frontu aut čekajících na jízdu zručnosti k technické přejímce a pak se znovu protlačit zpátky do fronty právě na jízdu zručnosti. Alepoň pro pár vozů se mi podařilo přesvědčit technickou přejímku aby popošla těch 10 kroků na náš "výstavní plac" a těch pár vozů zkontrolovala tam.
Z předchozích ročníků si vzpomínám na svižnou jízdu zručnosti, kdy nás svými výkony omračoval trabant, který ji vždy zajel bezchybně a v naprosto nevídaném čase. Chápu snahu pořadatelů o zmírnění tempa projížděné jízdy zručnosti z prostorových důvodů a jako výborný hodnotím i nápad projíždět ji s na lžíci drženým ping-pongovým míčkem, ale zcela neodostatečné bylo zajištění trasy, kdy se mezi čas "honícím" soutěžním vozem motali diváci a náhodně procházející. Navíc se vše zcela neúměrně zdržovalo a to až tak, že bylo nutné o hodinu posunout start orientační soutěže, což nám jen tak mezi řečí přišel oznámit jeden z pořadatelů. V pořádku. Ovšem informace, že rozprava je podle původního časového plánu, kdy ještě několik vozů kroužilo po jízdě zručnosti, se k nám již nedostala....
To že restaurace absolutně nestíhala odbavovat hosty už je jen třešničkou. Ale kdo měl chuť, mohl oběd vyřešit na Food Festivalu, který probíhal jen pár metrů od nás a na němž mohl každý ochutnat světovou gastromii. Za 250 korun jsem skoro praskal ve švech. Takže vlastně dobrý...
No a pak přišel ten propadák.
Naposledy upravil(a) Kronicar dne úterý 27. září. 2016 10:12, celkem upraveno 2 x.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Kronicar »

No a pak přišel ten propadák. Čekal jsem po vzoru předchozích ročníků nějaký zajímavý itinerář. Před třemi lety se mi moc líbila třeba pohádka, obrázkový itinerář, hodinový a hodinkový itinerář, zkrátka nějaký zajímavý nápad, ze kterého bych mohl třeba čerpat inspiraci na nějakou naši akci. Ale rozhodně ne to, co jsme na startu dostali. Testíkem z dopravních předpisů jsme se prokousali, následnou zdravovědou také, ale to, co zdánlivě vypadalo jako jednoduché pokyny nás dokonale zmátlo. Kilometrovník ve voze považuji pouze za orientační a beru ho hodně s rezervou, ale Martinovy pokyny mě silně znejistěly. Sice u každého pokynu k průjezdu křižovatkou byl údaj s kilometry, ale byla to tato křižovatka nebo je to až ta další? Mírně vpravo? Skončili jsme v Dejvicích, kde teprve nám došlo, že nás itinerář žene do tunelu, to jsem už nakroužil po Letné a okolí dobrých 15 kilometrů. Rozhodujícím údajem v itineráři byly totiž kilometry, kde se nachází křižovatka a pak teprve údaj kam máme jet. Přitom naše vozy pořebují itinerář spíše opačný, kde bude křižovatka a jako orientační údaj i kilometry. Nebýt našich znalostí Prahy, toho, že když jsem ostatní do této akce „uvrtal“, tak bych ji měl také dokončit, zkušenosti z desítek orientačních závodů a v neposlední řadě také jisté zarputilosti, jsem to nevzdal a snažil se pokračovat.
No nic, jsme tedy v tunelu, co dál? Po dvou kilometrech rovně, po 3 kilometrech směr Plzeň. S Martinem určujeme výjezd z tunelu na Smíchově a po Plzeňské pak na Plzeň. Jenže při výezdu z tunelu jsme na téčku a máme jet doprava nebo doleva? Aha, tak jinak, zpátky do tunelu a vyjet jinde. "Na Radlickou? Co máme dál? Po pěti kilometrech doprava? Hergot, kde můžu jet v Praze pět kiláků?!" Leda by to bylo na Barrandov značené z tunelu jako na Plzeň. Bingo! Už to máme, jsme naladěni na vlnu pořadatelů, teď to půjde už v pohodě. Je potřeba opravdu bedlivě sledovat kilometry a Martin konečně ví, že má sledovat i následující křižovatky a hlavně kilometry. Dobrá, někde tady musíme uhnout, vypadá to na směr Ořech. HMM, křižovatka je rozkopaná, zavřená, vyfrézovaná. ??? Auto před námi suverénně odbočuje, div nepřejede dělníka právě frézujíího kus silnice. Když on, tak my taky. Další křižovatka už je nájezd na okruh a tam bez dálniční známky nemůžeme, musí to být tady. Vypadá to dobře, jedeme svižně a stíháme před námi jedoucí posádku jedoucí v Alfě 156. "Téčko a doleva, to sedí.... safra, doprava po hlavní nebo rovně?" Beru to rovně a v polích narážíme na Mazdu se startovním číslem 13. My máme 30, tajkže jsou na tom ještě o něco hůř než my. Nicméně cesta dál nevede, takže studuji pokyny k průjezdu trasy - není-li určeno tak po hlavní, není -li hlavní tak rovně. Bezva. Je nám jasné, že čas už netřeba sledovat, stačí dojet do cíle etapy. Ta pak končí v polích kousek od Mořiny a hned jsme odstartováni do další časovky.
Volá Ivoš, že stojí v Rudné a neví kudy kam, v časovce ještě nebyl. Je prý totálně v pr.. a jede zpátky. „Co dělá, krucinál, v Rudné?“ Martin zatím bez zaváhání určuje další směr a řítíme se na Karlštejn. Tam je doslova boží dopuštění, vinobraní a mám pocit, že v tu chvíli bych Václavákem projel daleko rychleji než totálně ucpaným Karlštejnem. U pumpy stojí Míra s Ondrejem a tankují Milletrecento, dobrý, takže všichni to ještě nevzdali. Jsme v Srbsku a tady někde má být samokontrola, hergot, ale jak mám po pěti kilometrech poznat, do které uličky zahnout? Kroužíme Srbskem a znovu potkáváme Míru s Ondrejem, evidentně jsou na tom jako my. Někde zahýbáme mezi domky a dobře určujeme samokontrolu, následně vyjíždíme zpět na hlavní a itinerář zatím sedí. Dobře. Tak dál, žene nás to do Svatého Jana pod Skalou, kde celkem bez problému určujeme název místního léčivého pramene. Jedeme dál, ale nějak nám nesedí itinerář. Na startu jsme dostali náhradu za přeškrtlou část trasy, jenže se najednou není čeho chytit. Studujeme itinerář a přeškrtlá část je stejná, jako ta co jsme dostali náhradou???? „Tak teď tomu nerozumíme vůbec a proč je tu ČK 1? Tu už jsme přeci projeli! Aha, asi to pořadatelé špatně škrtli a ta náhrada se měla jet hned z časovky, no to je ale bordel.“ Po chvíli bádání určujeme další směr a průjezd Loděnicemi. V Loděnicích uhýbáme na Bubovice, ale po 400 metrech nám nějak chybí odbočka, po třech průjezdech tam a zpět nám dochází, že to má být nájezd na dálnici, který jsme doposud bez povšimnutí míjeli. Aha, takže jsme vlastně jeli správně, prima. No nic, Bubovice a hledání kaple. Prý komu patří? Běháme okolo kaple jako splašení, ale čert ví komu patří? Když u kaple zastavuje třetí posádka, všimnu si turistického ukazatele ke kapli svatého Vojtěcha, ovšem míří na opačnou stranu. Chyták! Tak dál, jedeme s větrem o závod a míjíme Honzu Valeše se 128 kupé, jede opačným směrem a podle toho jak se tváří a usilovně mává, jsme pochopili, že se loučí a jede domů. Pípá mi telefon a koukám na MMS od Pavla Nonnera. Na fotce je Pavlův Mirafiori, Pavla Lindy 128 a Ivánkova X 1/9 někde uprostřed Roztok u Prahy??? Co tam dělají je mi záhadou, ale i bez textu jsem pochopil, že jsou tam, kde byl před chvílí Ivoš a že už jim nezbývá než jet zpátky na výstaviště. Teprve v cíli jsme se dozvěděli, že když už nevěděli kudy kam, tak do navigace nastavili ulici U Cihelny, která byla zmíněná v itineráři a to je dovedlo až do Roztok. To můj navigátor Martin se nějakou ulicí nenechal rozhodit a úspěšně ji ignoroval, byla sice zmíněná na tom papírku s náhradou části itineráře, ale ten po boji ve Svatém Janu ležel někde na podlaze....
Frčíme okolo Velké Ameriky zpátky do polí, kde, jak správně tušíme, je opět start časovky. Cíl ČK 1 je start i cíl ČK 2 a zároveň i start ČK 3. Vypečenina a ulehčení pořadatelům. Kilometr za časovkou máme odbočit, což i činíme. Máme výhodu neb Martin i já máme zdejší končiny v malíčku a tak bez problémů určujeme i následující křižovatku a beru to zhurta rozhodnut neztratit již ani minutu. V polích jedu okolo kila, což je na poměrně úzkou silnici až až. Jsme na téčku a Martin zase váhá. Měla by tu být samokontrola, ale nevíme kde? Safra, někde jsme měli odbočit. Kam? V polích přeci nic není, kde je další odbočka? Studujeme itinerář a vracíme se zpět. Martin velí k odbočení. Strašná cesta, šutry, polňačka jak vyšitá a po kilometru končí trávou a téčkem. Divné. Tudy to očividně není, musíme zpátky, někde je chyba. V dáli vidíme frčet Lídu a Adélu v šestikile. Moje nasr... dostupuje vrcholu, ale jsem rozhodnut soutěž dokončit. Znovu odbočujeme tam, co jsme již jednou byli, a opravdu, po 160 metrech je křižovatka, sice hned po 50 metrech končí někomu v domě a já bych ji rozhodně za křižovatku nepovažoval, ale pořadatelé zjevně ano. Znalost terénu je někdy poněkud zavádějící a my jsme odbočce do hospodářského stavení absolutně nevěnovali pozornost, naše chyba.
Beru to hákem, samokontrolu nacházíme vzápětí, letíme s větrem o závod. V Radotíně je silniční uzávěra, na semaforu čekáme proklatě dlouho. Konečně. „Dobrý, tady doleva“ A jako na potvoru nepřerušovaný proud vozidel, do kterého se ne a ne vklínit. Další semafor, znovu doleva. „A safra už to bylo 220 metrů nebo ještě ne?“ Bylo, otočit a zpátky. Chci dohonit Lídu a daří se mi to až na nábřeží, kde je míjím v rychlém pruhu. Na okruh, zní další pokyn a já vidím Lídu, jak jede po nábřeží někam na Smíchov, zatímco my mizíme zpátky v tunelu. Kudy jinudy také jet směrem na Výstaviště přes osm kilometrů bez jediného pokynu? To je zajímavé, najednou jsou ty výjezdy z tunelu opomíjeny a v itineráři chybějí. Ještě pár kliček přes Holešovice a jsme v cíli. Uff. Lída a Vlasovec doráží pár minut po nás, ostatní tam již byli. Cestou se ztratil ještě Marek Kronbauer s Ferrari Dino, Vojta Bína s X1/9 a Pedro se 125 italem, ovšem ten to už dopředu hlásil. Sdělujeme si dojmy....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od předseda »

Ahoj ,
napřed jsem litoval ,že se s vámi neuvidím/a měl jsem to u nosu/, ale po přečtení příspěvků jsem docela v šoku, mluvil jsem totiž v neděli s Kronikářem a nic mi nenaznačil?!
Škoda ,že při patrně poslední schůzce v Podolí jsme se raději nedohodli na nějaké kratší orientačce /našeho stylu/,ven z Prahy , společná večeře ,pokec ,třeba v Trio kempu v Chabrech/jak už jsem psal!/, Ondra hold přišel s hotovou věcí a bylo vše jasné a někteří z vás se i na to těšili!Škoda ,příště už jinak!!! :D
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Kronicar »

"Ondra hold přišel s hotovou věcí", Karle jak to myslíš?
V Podolí jsem prezentoval nápad připojit naše podzimní setkání k Večerní Praze a nelíbilo se to akorát Filipovi, nicméně alternativu jsem od něj neslyšel. Účastníci jednoho ročníku Večerky tam byli všichni až na Ondreje a přestože se jim tehdy Večerka nelíbila, tak vzhledem k nedostatku času byl tento návrh akceptován. A to jak to dopadne nemohl dopředu nikdo z nás tušit, zrovna tak jako naprosto nesmyslné navýšení ceny za pronájem v Bělé.
Když vezmu, kolik nás na Výstavišti bylo a kolik posádek soutěžilo, mám pocit, že vyjmutím posádek obvyklých pořadatelů, bychom orienťák dělali tak maximálně pro šest aut. A kdo řekl, že stihne vytyčit nějakou trasu? Nakreslit? A projet ji? Abychom se neblamovali stejně jako Večerka? Já, Pedro a Ondrej, tedy obvyklí traséři jsme byli na dovolené a nikdo se do toho jinak nehrnul. Za tři týdny připravit sebekratší orienťák je sice možné, ale poněkud časově náročné.
A i jednoduchou spanilku je potřeba dopředu připravit, objednat místo, restauraci, případně udělat nějaký program, což je opět o nějakém čase. Řekl někdo, "Já to za dva, tři, čtyři dny připravím.", abychom to mohli hned dát na stránky a rozeslat mezi pozvané? Nevím o nikom...

Večerka se sice moc nepovedla, ale sešli jsme se, podebatovali a počasí nám dokonale přálo, spousta diváků nám chválila vozy, večer to posezení u Ivoše bylo super. Kydání hnoje nechme bulváru. Hledejme také nějaká pozitiva!
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Pedro »

Předsedo a ostatní,
ona to byla zajímavá zkušenost. Ale ve finále se to pěkně čte, pěkně se o tom kecá a to bylo zřejmě účelem. Vzbudit vášně.
Jak jsem psal. Pro mě to byla pěkná sobota a nelituji ničeho a jsem rád, že jsem tam byl s Vámi. Samozřejmě pokud mám příště investovat peníze do startovného, tak asi ne do této akce.

Tohle nemohl nikdo tušit, jak to dopadne. Já si třeba vůbec nepřečetl ty poklady pro soutěž a dozvídal jsem se ty věcí namátkou od ostatních a to možná jen asi třetinu těch, co jsem měl udělat.

Takže ve finále to byla akce při pěkném počasí, s přáteli kolem, v pěkném prostředí aut a prezentací všeho kolem aut. Moje auto vidělo řada lidí. Co víc si tedy přát. A hlavně. Nemusel jsem na nic šáhnout.

Zdar. Petr
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Tříprsťák »

Já jsem také rád, že jsem tam byl, soutěž sice stála zaprd, ale aspoň jsme se sešli, viděli svoje auta i sebe navzájem, mistr zmrzlinář Honza předvedl, jak se v Italii správně dělá vanilková a ještě jsme měli bezvadný večírek, za který Ivošovi a Kačce moc děkuji. Docela se těším, že si ještě během podzimka uděláme nějaký výlet.
Co se týče nápadu zajet si tuhle soutěž se musím Ondry trochu zastat - jeli jsme to spolu již potřetí a teprve letos to bylo takhle odfláknuté, jak už Ondra napsal, ty minulé ročníky byly výrazně zajímavější a propracovanější (z obou minulých ročníků jsme si odvezli stříbro). Nebýt takového úpadku té soutěže, nebyl by to zas až tak špatný nápad, když už tedy Bělá selhala a čas se krátil.
Kvitoval jsem s povděkem, že jsme se tentokrát aspoň najedli - pamatuji si, jak jsme si minule s Kronicarem objednali jídlo, které než donesli, byl start na odpolední jízdu, po návratu jsme si objednali jídlo znova, do startu noční etapy ho ovšem opět nestihli přinést a po návratu nám řekli, že už žádné jídlo není. Letos to vyšlo lépe aspoň gastronomicky :D
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od 1/2 litr »

No musím také bránit Ondru. Pokud v někom můj příspěvek zanechal dojem, že za kvalitu soutěže může Ondra, tak se mu omlouvám. Není tomu tak. Tak to prostě vidím já a doplňuji, že zmrzlina byla výborná, pokecali jsme si jak na výstavišti, tak i doma a celkově to byl docela pěkný výlet. Nebylo všechno jen černé a je jasné už z uvedených příspěvků, že to bude zase dalším milníkem v historii klubu. A to je dobře, protože tak klub žije. Nechceme si přeci vyprávět jen o tom koho co bolí a kde ho píchlo...
P.S.Karle, aby to příště mohlo být jinak, je potřeba alespoň přijet a občas se zůčastnit.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Rallye večerní Prahou...

Příspěvek od Pedro »

Tak trochu statistiky:

Akce se účastnilo 58 posádek.
Z toho diskvalifikována bylo 20.

Za sekci Fiat se účastnilo 13 posádek.
Diskvalifikováno bylo 9 posádek.

Tedy většina aut akci dojela i se účastnila večerní etapy.
Takže letos jsem počet diskvalifikovaných posádek velkou měrou zapříčinili my.

Tak pořadatelé nevězte hlavu a pořádejte to dál i bez účasti nás. Většina si to asi užila.

Výsledky jsou k nakouknutí na: Zadání:
http://www.vecerniprahou.cz/index.php?action=56
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Odpovědět