XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Dovolená 2014

Co proběhlo a co se bude dít?
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od 1/2 litr »

My se přizpůsobíme, bereme. IQ.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od Ondrej »

Koukám, že ještě nikdo nic nenapsal, tak já něco napí*u.

Když jsme se ve dvě v Janově loučili, vyrážel jsem s cílem poblíž Dvora Králové n. L. (výchozí místo pro následný dojezd na Moravu) a v devět jsem dojel do Budyně. Jak je taková věc možná?

Inu, člověk míní a Fiat mění.

Pojezdil jsem si po Jablonci nad NISOU, kouknul na vraky škodovek kousek od muzea obrněné techniky a přes Velké Hamry jsem za krásného slunečného počasí stihl dojet kousek za Jablonec nad JIZEROU, když mi Enzo zavolal, že se mu na pětikile zadřel motor tak, že s ním nejde otočit, neví, co se v něm událo a potřebuje odtáhnout. Prý si dal pauzu, zastavil motor a už ho nenatočil. Napoprvé v něm divně zachrastilo, napodruhé už s tím startér ani nehl.
Lokalita? Boží, chtěl se trochu projet, takže D, asi 5 km od V-dorfu.
Ve čtyři otáčím, 115 km tam, dalších 100 s pětikilem na laně do Budyně. Jeden kopec jsem myslel, že ani nevyjedu. To zdechlé uno mělo i s nejmenším fiatem co dělat.

Ale zvládli jsme to ve zdraví, a tak jsem v Budyni. Ráno sedám do una a jedu znova na Moravu.

Letos se ta dovolená fakt moc nepovedla.
A ta budyňská klika se ukázala obzvláště slabá :roll:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Vlasovec
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 211
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od Vlasovec »

Já si udělal ještě malou zajížďku do Humpolce ;-) a dnes (v neděli) odpoledne jsem dorazil v pořádku domů.
Podle mého deníčku tankování jsem s Barčou během dovolené urazil zhruba 1000 km se spotřebou těsně pod 7 litrů, což není špatné, když vezmu v potaz, že jsem během výletů po okolních kopcích jezdil převážně na trojku :-D
A teď prohlížím a promazávám fotečky - málo jich tedy není.

Co se týče dovolené, tak u mě dobrý!
Fiat 600D [1969] - Beruška
Fiat 900T [1978] - Barča
Fiat 126P [1987] - otloukánek
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od Pedro »

No tak koukám, že Ondrej to měl fakt pestré.
My po cestě domů taky opravovali. Zase mě vypadlo spojkové lanko. Tentokrát to bylo za necelých 15 min nasazené.
Jinak dobrý.
Dovolená byla krásná. Nám obou se to moc líbilo.
Zdar. Pedro a Julča
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od Kronicar »

Dovolená v pohodě, moc pěkné místo a zase spousta zážitků. Jsem zvědav na příští noční jízdu. Cesta domů rychlá, dálniční tempo "90" udržováno až do Prahy. Oprava výfuku nutná.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
danielistico
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 81
Registrován: úterý 26. leden. 2010 20:41

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od danielistico »

Dovolená se nám moc líbila, až na to jak rychle uběhla. Myslím, že jsme si ji všichni naplno užili, a také naplno prožili. Již se těším na příští rok a měli bychom si pospíšit s výběrem místa.
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od předseda »

Jak píše Danek, chce to se rychle rozhodnout , je to hrůza ,dříve stačilo něco zamluvit v květnu, nyní rok dopředu :roll: To je prima ,že vám dovolená vyšla a líbila se!My jsme bohužel letos nemohli a km jsme najížděli na našich dvoukolkách,které sice nejsou tak poruchové,ale mají velkou nevýhodu - musí se uvádět do pohybu šlapáním. Poruchy mechanické se nám sice vyhnuly ,ale zato jsem 4x píchnul :cry:
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od 1/2 litr »

Já už ani pomalu nevím, že jsem na nějaké dovolené byl. Uběhlo to nějak moc rychle. Ještě bych letos nějakou dovolenou dal...
Bylo to fajn.
IQ
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od Kronicar »

Několik nezúčastněných jedinců se ptalo na průběh noční jízdy a několik zúčastněných zase jak dopadli, zkrátka dáme to černé na bílé....
Poznatky z jízdy pochopitelně mohou podat i další zúčastnění...

11. ročník noční jízdy o svíčku Carlo Abartha

Proběhl opět trochu jinak než ročníky předchozí, z pozice pořadatele to jistě bude jiné, než-li z pozice účastníka, který musel pochopit a přežvýkat mé ztřeštěné nápady, leckdy matoucí a někdy i schválně zavádějící informace.
Loni jsem jízdu absolvoval s Tomem Strýčkem ve Fiatu 127, ovšem Tom si odjel vyčistit hlavu na Nový Zéland a tak zbyla trochu nevděčná úloha pořadatele pouze na mě. V tom je možná i problém letošních, někdy matoucích informací neb jsem neměl možnost s někým informace konzultovat a předložit koncepci akce také jinému (střízlivějšímu) pohledu. A tak jsem kombinoval a vymýšlel jak akci zatraktivnit, zamotat, zkrátka udělat takovou, aby nezapadla a aby se na ni vzpomínalo, přeci jenom už je to 11. ročník...
A pojal jsem za svůj Renaty nápad, udělat noční jízdu tematickou, na způsob celotáborových her. Podtitul "Hra o život" měl trochu nabudit a snad i lehce zastrašit. (H)Různé informace jsem pouštěl do oběhu i pár dní před startem noční jízdy.
Okolí Bedřichova se ukázalo jako ideální prostředí pro tuto koncepci, všechna potřebná místa pro úkoly jsem nalezl, ovšem množství převážně neznačených silnic a silniček se ukázalo jako zásadní. Při vytyčování trasy s tím problém nebyl, ale přiznávám, že při přípravě těsně před akcí jsem místy dosti výrazně bloudil. Tím došlo ke zdržení a ke zpoždění startu o více než hodinu. Na natěšenost posádek to kupodivu nemělo nijak výrazný vliv. Obával jsem se, že mi celou akci hodí na hlavu, protože start první posádky ve 23:15 byl opravdu neplánovaný. Nestalo se tak. Po krátké rozpravě, kdy jsem informace na zvídavé dotazy doplňoval i během prvního úkolu, nakonec odstartovalo slušných 10 posádek. Bylo by jich bývalo i více, ale fiatářská drobotina vyžadovala rodičovský dohled...
Šlo o tematický průjezd jednotlivými zeměmi, kdy si soutěžící vždy každé nalezené místo kontroly (země) potvrdil razítkem do cestovního pasu. V případě nesplnění úkolu na kontrole, pak „vyplácel“ razítko částí finančního obnosu ve fiktivní měně (takzvaných „oktanech“), kterou obdržel na startu spolu s pasem a mapou. O vítězi rozhodoval počet razítek, případně výše konečného finančního obnosu. Pořadí průjezdu zeměmi v první etapě bylo stanovené cestovním pasem, což nemálo posádkám dělalo problém.
První úkol se plnil hned na startu, tedy na chatě v Bedřichově a zahráli jsme si můj velice oblíbený fotbálek, dnes by byl popsaný módním označením „retro“. Úkol byl jednoduchý, kdo dal první gól, zvítězil. Vyhrát nade mnou se však podařilo pouhým třem posádkám, zbytek se musel vyplatit. Však jsem také poctivě trénoval déle než 30 let….
A pak už mohly posádky vyrazit na trasu. Všechny odstartovaly během 40 minut a mě nezbývalo než nervózně čekat jak to dopadne.
První etapa s úkoly byla dvojího provedení a projížděla se protisměrně, tedy celkem 4 varianty (něco pro zmatení). Jelo se dle černobílé, dosti podrobné mapy, což bylo neplánovaně spíše na škodu. Cílem první etapy byla opět chata v Bedřichově, kde se plnil další úkol, tentokrát rozložení a opětovné složení palivového čerpadla v časovém limitu 4 minut, spíše jednodušší úkol se nepovedl 3 posádkám.
Na této první etapě byla část trasy pro všechny společná, přičemž dalším úkolem bylo najít písmena na trase a složit z nich tajenku. I proto bylo důležité projíždět trasu ve stanoveném směru. Zároveň bylo nutné dodržet časový limit 90 minut. Nutno dodat, že ho dodržela pouze jedna posádka a ta soutěž vzdala.. Asi to přeci jenom bylo složitější…
Už jenom přiřadit správnou kontrolu ke správné stránce v pasu dělalo nemálo potíží. Kdo běžně zná MPZ Alžíru nebo Koreje?
„Okořenit“ jízdu měli za úkol 3 agenti, kteří za úplatu prozradili místo tajné kontroly a její polohu zakreslili do mapy. Upozorňovali na sebe proslulým červeně blikajícím světlem.
Agent „celník“ prozradil místo tajné samokontroly, kde soutěžící po zdolání lezecké stěny mohli získat testovou otázku a odpovědět na ni, razítko získali vždy neb to bylo na zemi.
Dalším agentem byl „převaděč“, ten za úplatu prozradil místo tajné kontroly a navrch přidal i heslo, bez kterého se soutěžící neobešel i kdyby přeci jenom na místo tajné kontroly dorazil. Po sdělení hesla byl soutěžící vpuštěn do ilegální herny, kde mohl vsadit v ruletě, mohl tedy kromě razítka získat (nebo ztratit) i finanční obnos.
A posledním agentem byl „provokatér“, záporná to postava již podle názvu. I tento agent za patřičný finanční obnos prozradil a do mapy zakreslil místo tajné samokontroly. Byla to však samokontrola falešná a soutěžící nezískal ani razítko ani úkol, zkrátka nebylo na ní nic. O čemž se jedna posádka přesvědčila a ještě během soutěže mi rozhořčeně volala…
Mezi další zábavné úkoly patřilo rýžování zlata, zlaté valouny bylo potřeba vylovit z říčky a přivézt, posléze byly směněny za bankovky.
Testová otázka psaná v Morseově abecedě nedělala sebemenší problém, na rozdíl od otázky zahrabané v písku, kterou nemálo posádek vůbec nenašlo.
Samostatný úkol tvořil ten s názvem „silniční hlídka“, kde pořadatel zastavoval účastníky blikajícím bílým světlem a bez baterky je posílal do lesa, kde museli absolvovat trať potmě, s orientací jen za svitu chemických tyčinek. Zde jsem si vyslechl kritiku, že je to o zlámání nohy. Zajímavé však je, že další posádka si zase pochvalovala nevšední a přitom jednoduchý úkol.
Po absolvování první etapy se vydali soutěžící na etapu druhou, kterou si již projížděli libovolně a bez časového limitu. Když se z první etapy vracely posádky okolo druhé hodiny ráno, nečekal jsem, že by soutěž vůbec někdo měl chuť dokončit a na druhou etapu vyrazit, překvapivě to však nikdo další nevzdal a poslední posádka dorazila do cíle chvíli před pátou ranní. První, soutěž dokončivší posádka, přitom dorazila do cíle jen o něco více než hodinu před posledními.

Zde se sluší poděkovat agentům a dalším pořadatelům, bez kterých bych si sotva mohl takhle vymýšlet...
Radkovi, Vojtovi, Zděňkovi, Renatě, Ivošovi a daším, že to se mnou vydrželi a že vůbec na místo dorazili.

A jak si kdo vedl?

1. Místo - Honza Odstrčil, Vlasovec
Fiat 500 – 12 razítek + 1300,- oktanů
2. Místo – Vašek Holý, Tříprsťák, Kačka a Máca Vojtová
Innocenti Elba – 12 razítek + 700,- oktanů
3. Místo – Enzo, Adéla, Julie
Fiat 500 - 11 razítek + 900,- oktanů
4. Místo - Vláďa Gajdoš & spol.
Fiat Croma - 11 razítek + 800,- oktanů
5. Místo – Michal Jakeš, Míra Nosák
Fiat 128 Sport - 11 razítek + 500,- oktanů
6. Místo – Miloš, Magda
Fiat 850 - 10 razítek + 900,- oktanů
7. Místo – Pavel Pondělík, Eliška
Fiat X 1/9 – 9 razítek + 1100,- oktanů
8. Místo – Míra Jucha, Danek, Hanka
Fiat 600 D – 8 razítek + 600,- oktanů
9. Místo – Lída Ruckerová, Ondrej Nagy, Kačka Fišerová
Fiat 600 D – 7 razítek + 1200,- oktanů
10. Místo – Pedro a Pepa Holeček
Fiat 125 – 4 razítka + 800,- oktanů
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od Ondrej »

No, já jsem to zhodnotil hned po příjezdu a naše umístění tomu odpovídá :oops: :razz:
Tímto se ještě jednou omlouvám svojí posádce. Považuju se za poměrně zkušeného navigátora, což by asi mnozí mohli potvrdit, ale v případě této soutěže jsem od začátku do konce prostě nepochopil, jaká myšlenka byl přáním otce x(
Asi jsem nebyl naladěn na stejné vlně, ale itinerář s mapou mi prostě nešel dohromady. Jediné, v čem jsme měli jasno, bylo, že do Desné fakt nepojedeme :D

Tím ale nechci shodit Kronikářovu snahu a práci na tom. Při vyhlašování správných výsledků se zdálo, že samotné úkoly (tedy i ty, které jsme nenašli), byly zajímavé.

Můj náhled na kontrolu v lese:
Nechat lidem baterky by bylo fakt lepší. Jednak by si mohli svítit pod nohy, ale zároveň čím víc by svítili, tím hůře by to chemické světlo na stromech bylo vidět. Takhle byly ty světýlka vidět perfektně, ale zároveň to bylo to jediné, co člověk viděl a ten terén na to byl přece jen trochu krkolomný...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Návštěvník
Návštěvník

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj všichni,
letošní dovolená byla opět báječná, jednak nám povyrostla dítka, takže už to nebylo tak složité a jednak jsme si zase pěkně provětrali těla na zdravém vzduchu.
Ubytování nemělo chybu, všechno čisté, suché a oproti loňsku skutečně bez jediné pihy na kráse. Proto Ondrovi velké díky a smekám před ním za to, že má ještě náladu a chuť všechno tohle organizovat. Vždycky se najde nějaký rejpálek, ale nelze se zavděčit všem...
Noční jízdu příliš komentovat nemůžu, když už jsem si myslela, že se trochu chytám tak bylo všechno jinak, ale zase jsme po cestě viděli spoustu srnek nějaké kočky a dokonce kunu :-) No, krásné deváté místo bylo naše:-)
Jak jsme tak s Ivošem konstatovali, tak jedinou vadou letošní dovolené byla poruchovost našich strojů, chvíli to vypadalo, že je po nocích někdo chodil "ladit":-)
Joooo a zapomněla jsem na druhou a zásadní vadu. Ta dovolená je rok co rok kratší, takže už ted se těšíme na tu další a je nám uplně jedno kde bude, protože mi vždycky rádi pojedeme!
Kačka a spol.
danielistico
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 81
Registrován: úterý 26. leden. 2010 20:41

Re: Dovolená 2014

Příspěvek od danielistico »

Pro připomenutí co jsme zažili na dovolené ...
http://danielfiat.rajce.idnes.cz/Dovole ... erske_hory
Odpovědět