XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Co proběhlo a co se bude dít?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Kronicar »

26. červen 2010 – XXII. ročník Knovíz – Olšany

Dlouhá pauza.......
Pět let jsem se nesvezl na trati jízdy do vrchu Knovíz – Olšany. Tak nějak nebyl vhodný stroj a adrenalin v šestistovce nijak zvlášť nelákal. Ale letos je všechno jinak, Fiat 128 je to správné závodní náčiní a adrenalin s ním je opravdu nezapomenutelný. A tak po zimní rallye a jízdě do vrchu na zámku v Lobči, znovu pokouším štěstí a vyrážím na jízdu do vrchu, tentokráte v Knovízi....
V Knovízi je vše poněkud jinak než jsme zvyklí, startuje se ve dvojicích a soutěžní duch tak může vyniknout ihned po odmávnutí startéra....

S Karlem mám sraz na tradičním místě za Ruzyní, kde mě v devět hodin již netrpělivě očekává. Opět volí vůz Fiat X 1/9, který však hodlá letos šetřit a na mé výzvy o ďábelský duel s Fiatem 128 nereaguje jak bych si přál... Alespoň ho tedy překvapím svým spolujezdcem.... Že přijede Vlasovec opravdu nečekal. Upřímně? Ani já ne, ale Vlasovec dorazil při příležitosti Rendových 50-tých narozenin a možnost dělat mi spolujezdce, tak nějak vyplynula ze situace. Po oslavě sice nejsme nejčerstvější (ty tři hodiny spánku fakt nestačí), ale adrenalin z rychlé jízdy nás brzy oživí.
Knovíz – jsme tu docela rychle a půl desátá je asi až zbytečně brzy, ovšem vozů už je tu hodně a s každou minutou přibývají další. Na to, jaké vedro je už od rána nás účast poněkud překvapuje. Po registraci tedy obhlížíme co letos soutěžící a naši konkurenti vytáhli z garáží. Je tu poměrně dost předválečných vozů..... třeba známý Fiat Topolino pana Patócse, nějaké ty Aerovky, Praga, Škoda, Tatra, MG a na Klecanské veterán rallye představený Ford T. Ale převládají samozřejmě stroje novější, zejména sportovní a závodní, různé Škodovky, Ford, Jaguar, BMW, Mini.... Ale najdou se i civilnější, třeba Trabant nebo Zaporožec. Z italských zástupců je tu Fiat 131 Mirafiori, Alfa Romeo Spider, Vojtův ďábelský stroj - Fiat 127 a překvapivě i Štefanův Fiat 124 Spider, čímž stoupl počet zúčastněných členů klubu FCC na pěkné číslo 5.
Nemalou část výstavní plochy pak zabírají motocykly Jawa, Čechie, ČZ, BMW, Motoguzzi a další.... Je zde dobrých 60 strojů, což spolu se stejným počtem automobilů beznadějně zneprůchodní celou obec Knovíz.
Až do jedné po poledni se nic neděje, klábosíme, ochutnáváme nabídku pojízdných občerstvení a samozřejmě absolvujeme tréninkové jízdy. Pozor změna! Oproti Lobči, je to v Knovízi zatím na neuzavřené silnici.
A pak už jen čekáme na start. Chvílemi si říkáme proč raději nejdeme na koupaliště, takže hledáme chládek a klimbáme na dece.... když tu přichází probuzení v podobě startujících motocyklů, burácení motorů nelze přeslechnout. Chvíli zevlujeme na startu ať víme jak vypadá pokyn pro jízdu.... A už jsou na řadě i automobily, protože se nechceme přetlačovat na trase se slabšími soupeři, nijak nespěcháme a čekáme až na start soutěžních speciálů. Jako první jede duo vozů Porsche 924 a odmávne je politická celebrita – pan Dientsbier.... Jako druzí již startujeme my, nakonec jsem na Karlův stroj přece jen vyšel jako soupeř já, což mě osobně potěšilo, Karla již méně. Bude to tuhý boj 55 koní proti 75, ale nedám se tak lehce. Komentátor měl ještě nějaké nemístné poznámky ohledně mého vozu, něco v tom smyslu, že se pomalý civil dostal mezi sportovní automobily. Hned po našem startu vzal však svá neuvážená slova zpět :twisted:
Do první zatáčky měl Karel lehce navrch, pak však ztratil bržděním a pustil mě tak před sebe. Následoval tuhý boj na rovince, kdy mě Karel stále dotahoval, prudká pravá, Karel se mi lepí na záda, při 120 km/h už na rovince téměř předjíždí, ale přichází prudká levá a pak ho až do cíle před sebe nepustím. Óóó jééé, to byla jízda, ještě po pár minutách se klepu, ale pomalu vychládám při objízdné trase po které se vracíme na start. Ještě parádičku pro diváky – smyk na šotolince - a už budu hodný....
Soupeř z druhé jízdy však byl i na mě moc, Štefana neradno podceňovat. Fiat 124 Spider s osmnáctistovkou pod kapotou je příliš velkým soustem pro slabou jedenáctistovku. Alespoň, že komentátor se zdržel drzých poznámek.... Start a Spider mi ujíždí, pak už se vleču jen v závěsu. Přestože ždímu „osmu“ na maximum, nejenže se Spideru nepřiblížím, ale pomalu mi ujíždí, čehož je 6 vteřin rozdílu jasným důkazem. Při nájezdu z pravé zatáčky na dálniční mostek najednou zjišťuji, že je poněkud úzký a následnou levou málem vypadnu ze silnice, ale srovnám se a cílem prolétnu více než stovkou.
Karel pro změnu bojuje s vozem Mini Cooper 1300 a i tentokrát dostává na frak, ale Mini prý v zatáčkách sedí jako přibitý. Počkáme na další závodní stroje včetně několika formulí a pak se ve skupině vracíme nazpět. To byl adrenalin!
Čekáme na výsledky, je jasné, že s pravidelností toho moc nedokážeme, ale jak jinak, zajímají nás dosažené časy. Samozřejmě v pravidelnosti nic světoborného, nejlepším z nás je Vojta a s jednou vteřinou rozdílu dosahuje v kategorii do 1000 ccm na 5. příčku. Je vidět, že s lepším soupeřem se lepší i časy, nevěřil bych, že druhou jízdu dokáži vylepšit o celých 5 vteřin....
Ale den ještě nekončí, Vlasovec, já a Karel si opět užíváme dálniční honičku a ručička rychloměru atakuje 170 km/h. V Praze pak přibírám Karla do vozu a jedeme do Záboří u Mělníka pokračovat v oslavách Rendovy padesátky. V jednu ráno pak ještě divoká jízda Mělník – Lysá nad Labem, spolujezdec tvrdil, že prý něco jako videohra.
A pak už zalehnout! To bylo adrenalinu, na rok dopředu!
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Kronicar »

Pár foteček pro atmosféru....
Přílohy
Ani Avia na vetaránských RZ nesoutěžila....
Ani Avia na vetaránských RZ nesoutěžila....
Fiat 128 SC nestartoval.
Fiat 128 SC nestartoval.
Spartak ve "válečném" zbarvení....
Spartak ve "válečném" zbarvení....
Fiat 125p v původním stavu, nestartoval.....
Fiat 125p v původním stavu, nestartoval.....
Ford T to prý "pral" po dálnici úžasných 60 km/h, ale zřejmě se již adrenalinu přesytil, takže nestartoval. Topolino však ano....
Ford T to prý "pral" po dálnici úžasných 60 km/h, ale zřejmě se již adrenalinu přesytil, takže nestartoval. Topolino však ano....
Velmi pěkná "stejšina".
Velmi pěkná "stejšina".
Nevypadají na to, ale jeli božsky.... Trabant to nešetřil a "užovka" brala zatáčky bokem.
Nevypadají na to, ale jeli božsky.... Trabant to nešetřil a "užovka" brala zatáčky bokem.
Přestože šestnáctistovka, "Mirafa" jsme s Vojtou složili na záda....
Přestože šestnáctistovka, "Mirafa" jsme s Vojtou složili na záda....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Kronicar »

A zbytek fotek .....
Přílohy
Skupinovka, nekompletní, ale nějaká....
Skupinovka, nekompletní, ale nějaká....
V cíli..... necháváme vychladnout stroje.
V cíli..... necháváme vychladnout stroje.
Čekání na start druhé jízdy.....
Čekání na start druhé jízdy.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Wojta
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 74
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Wojta »

Tady je to video z letošního ročníku Knovíz-Olšany.
http://www.youtube.com/watch?v=5SQvTDHcdtE
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Kronicar »

25. červen 2011 – XXIII. ročník Knovíz – Olšany

Stále oblíbená akce pro sportovněji založené jedince. Že je potřeba mít pro akci také nějaký zajímavý a nejlépe rychlý stroj, asi netřeba zdůrazňovat. V klubu je takových vozů dost, jenže čas má bohužel málokdo. Tudíž reprezentuji jen já s Fiatem 128 A a Vojta s Fiatem 127 Mk1. Nejsou to sice napohled žádné závodní stroje, ale o to zajímavější a dramatičtější okamžiky diváci na trati zažijí. Protože naše drahé a lepší polovičky těmto adrenalinovým akcím zrovna neholdují, jsme na akci sami, tedy bez spolujezdců. Dlouhé a únavné čekání mezi jednotlivými koly, také zrovna nějak neláká.
Fiatů je letos přebytek, asi je to tím italským temperamentem. Jasným favoritem na post jednoho z nejrychlejších vozů na trati je Ritmo 105 TC Honzy Formánka, naopak staré známé Topolino Vicence Patócse aspiruje na pozici vozu nejpomalejšího. Ani další vozy Fiat nám nejsou až tak neznámé, třeba 125p nebo letmá účast Štefana s Fiatem 124 Spider. Tomu konkuroval ještě jeden spider ve stejném odstínu červené barvy. Mimo všeho dění pak stál ještě poněkud méně známý stroj Fiat 900 T, zde však používaný jako přepravník motocyklu. Zmínit je třeba i Alfu Romeo 1300 GT Junior či Alfu Romeo 1600 ve verzi Spider, což pak skvěle doplňuje Lancia Beta kupé z první série.
Dalšími zajímavými vozy na startu jsou různě upravené Škody 100 a 1000 MB, či dokonce Škoda 120. Opravdovou lahůdkou je DMC De Lorein v poněkud nezvyklé červené barvě, abych řekl pravdu, originální nerezový povrch mu však sluší daleko více. Samozřejmě nelze přehlédnout Mustanga a další musculaturní „obludy“. Celkem se účast vyšplhala na rekordních 80 automobilů a 60 motocyklů. V kategorii moto zaujaly zejména ryze závodní úpravy , kde nejvíce pozornosti přitahovala kategorie sidecar.
Celé dopoledne je věnované výstavě a zároveň prohlídce zúčastněných strojů, start motocyklů po jednotlivých kategoriích je zahájen až po poledni. Následuje kategorie auto do obsahu motoru 1000 ccm a další kategorie auto o obsahu nad 1000 ccm. Jako poslední startují závodní speciály. Sice na to naše auta zrovna nevypadají, ale po zkušenostech z předchozích let, kdy nás na trati blokovala pomalá vozidla, se drze řadíme do poslední zmíněné skupiny.
Startujeme na chvostu, můžeme tedy sledovat start motocyklů i předchozích skupin automobilů. A je to opravdu nezapomenutelná podívaná, burácející motory skupinových startů motocyklů střídají nervydrásající duely automobilů. Zejména boj dvou vozů Škoda málem skončil nešťastně. Hned po startu totiž došlo k zablokování řízení jednoho ze strojů a ten zamířil do protisměru, kde zablokoval druhý automobil. Nebýt opravdu brilantní reakce řidiče druhého vozu, asi by to dopadlo mnohem hůře. Po této dech beroucí scéně jsme odcházeli ke svým vozům se smíšenými dojmy.
Sledoval jsem přípravy Vojty, který si začal nasazovat helmu a přemýšlel o tom co tady vlastně dělám. Vojta se pro začátek rozhodl změřit síly s Lancií Beta. Start! Boj byl vzácně vyrovnaný a do první zatáčky to vypadalo, že Vojta má mírně navrch. Já si jako svého soupeře vybral Honzovo Ritmo, což asi nebyla ta nejlepší volba. Však také Ritmo již po prvních pár metrech získává náskok, který se až do cíle stále zvětšuje. Když vidím mizet Ritmo na horizontu, poněkud ztrácím motivaci a tak, přestože jedu co to dá, to nějak není ono. Loňská modrá „osma“ jela v duelu s Karlovou X 1/9 daleko lépe.
Po dojezdu do cíle čekáme na zbytek závodních strojů a spolu se pak v koloně vracíme zpět na místo startu. Jede se druhé kolo, jenže na řadě jsou opět motocykly, takže máme dost času na probrání zážitků z těch dvou minut opojné rychlosti. Vojta se svou lehce „laděnou“ sedmou s motorem 903 ccm, ujel Lancii s dvoulitrovým 2x OHC. Kdyby prý věděl co proti němu stojí za soupeře asi byl opatrnější, takhle si do první zatáčky vynutil přístup a do cíle již Lancii nepustil před sebe. Otáčkoměr už prý ani nesledoval, ale přes osm tisíc tam jistě bylo.
Druhá jízda pro mě byla mírným zklamáním, trochu nedočkavě jsem se totiž zařadil do kategorie automobilů nad 1000 ccm a nepočkal na kategorii závodních strojů. Tak se stalo, že jsem vyfasoval za svého soupeře vůz Ford Capri a s tím jsem se opravdu nehodlal měřit. Před námi pak ke vší smůle startovaly dva Mercedesy, jejichž řidiči pojali jízdu jako vyhlídkovou. A samozřejmě stalo se nevyhnutelné, v té nejostřejší zatáčce je dojel nejprve Ford a po chvilce i já. Než-li nás kochající se řidiči pustili před sebe, ztratili jsme cenné vteřiny.
Vojta si naopak chytře počkal a jako soupeře ukecal Honzu s Ritmem, boj byl tuhý a i tentokrát Ritmo zvítězilo, i když jen velmi těsně. Zase bude o čem vyprávět a co ladit.
Po jízdách už se nic tak zajímavého nedělo, takže čas věnujeme debatám na téma automobily. Pak přišlo vyhlášení výsledků a příjemné zjištění, že Vojta zabodoval v kategorii do 1000 ccm, kde získal krásné třetí místo. Já se pohyboval v kategorii nad 1000 ccm někde v půli startovního pole, přestože to zdržení na trase druhé jízdy bylo sotva dvě vteřiny. Honza si druhou jízdu výrazně zlepšil, čímž se propadl v pravidelnosti až na samé dno. Ale výsledné časy jsou velice inspirující, rychlejší už jsou jen vyloženě závodní stroje. Jen tak dál!

PS: Ryzí adrenalin, nic jiného to zde v Knovízu není a o nic jiného nám ani nejde. Jen se svézt na uzavřené trase a pořádně odreagovat. Že zároveň i řádně dáváme do těla svých vozů asi není třeba připomínat. Ale víme do čeho jdeme…
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Wojta
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 74
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Wojta »

Wojta
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 74
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Wojta »

Pojede letos někdo?
Já s holkama se už chystám. :D
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od předseda »

My už v pátek odpoledne frčíme na dovolenou ,takže tentokrát bohužel, zdraví Karel + D
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Wojta
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 74
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Wojta »

Tak co páprdové, dá letos někdo Knovíz? :nene:
bobas
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: úterý 12. květen. 2009 18:07

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od bobas »

ja se nevlezu do roku 80 :D
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od Tříprsťák »

:nene: Co nemám Zelenou Příšeru tak už není čím závodit.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Knovíz - Olšany - jízda do vrchu

Příspěvek od předseda »

Tak nakonec přes špatnou předpověď počasí jsem se na poslední chvílí rozhodl ,že na známí 3.2. km dlouhý kopec dorazím. Naposledy jsem tam byl cca před 5 lety a to jsme jeli s Kronikářem pospolu - F 128 a Fx1/9. Tentokrát jsem vzal staré známé kupátko F 850 , které tam jezdilo nejčastěji. Zhruba od 10 hod začalo slabě pršet a to s přestávkami vydrželo až do odpoledne ,při vyhlášení výsledků se již slušně rozpršelo a to vydrželo po celou cestu k domovu.V mojí kategorii pod 1000 ccm bylo celkem 14 aut , já obsadil 8 místo ,protože při první jízdě to bylo celkem pěkně mokré a při druhé jízdě to naopak celkem slušně oschlo a hned to jelo rychleji. Asi 200 m před cílem jsem zběsile troubil neb jsem dojel Wartburga a ten jel úplně středem vozovky a nedal se předjet!!! :evil: Chlápkovi jsem v cíli vyčinil ,ale při vyhlášení výsledků jsem si potichu říkal ,že mně měl přibrzdil ještě více ,protože i po tomto zbrzdění to dělalo rozdíl 8 s!!!!!!!!!! :roll: Jediná potěšující věc byla v tom ,že jsem měl vcelku dobrý čas - nejrychlejší ve své skupině ,ale pokořil bych i dost vozidel ve skupině nad 1000 ccm!např Alfa Romeo spider, MGA 1500, Renault 8, atd
Dorazil Vašek Kuliš , Eliška - fotodokumentace, Vojta s rodinou , aktivně mimo mně jel Pavel Macourek - Lancia Beta , Ivan Hurník - Fiat x1/9
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Odpovědět