XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Jarní spanilá jízda a Fiatlon

Co proběhlo a co se bude dít?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Jarní spanilá jízda a Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

17. května 2008 – 17. spanilá jízda Českým rájem & 8. Fiatlon

Opět je všechno jinak. Tak jako nás překvapila absence jarní spanilé jízdy, překvapila i změna termínu Fiatlonu. Z tradičního, sezónu končícího říjnového se stala jarní květnová. Pořadatelé to vysvětlili lakonickým „nejsou lidi“. A tak máme vlastně dvě akce v jedné. Jarní spanilou jízdu a výroční schůzi spojenou s Podzimní spanilou jízdou a Fiatlonem.
Na cestu vyjíždíme z Brandýsa nad Labem. Tentokrát se složení FCC trochu obměňuje. Já jedu Fiatem 850, ovšem mými spolujezdci se stávají Pavel a Kačka, které zrovna leží Fiat 500 v kusech v garáži. Dále se přidává předseda Karel s Dášou – Fiat 850 SC a Honza – Fiat 500. Řítíme se vstříc Turnovu, kde na autobusovém nádraží probíhala přejímka. Karel jízdu nechutně zdržuje... :-) Cestou mu totiž odpadli nějací koně. :roll:
V Turnově čeká ještě Václav Kuliš se synem Honzou, ovšem nereprezentují zrovna klasikou, přijeli nechutnou modernou – Fiatem Mareou. Jedním z posledních vozů je Lídy šestikilo, čímž završujeme počet klubových vozů, počet klasických vozů, na 4. Přerozdělují se posádky, Lída přibírá Václava a Honza jede s Honzou. Start je oproti časovému plánu opožděn na 10:30. O to více máme času na prohlížení Fiatů, protože akci pořádá F 600club jsou k vidění Fiati 500 a 600, naše 850 doplňují ještě dvě F 127, celkem okolo 35 vozů což je vlastně na této akci průměr.
Dostáváme mapu se zakreslenými kontrolami a samokontrolami. Samokontroly zrovna fantazií neoplývají: Sk1 - napište název hospody, Sk 2 - napište název hospody, Sk 3 - napište název hospody, Sk 4 - napište název hospody a pro změnu Sk 5 – Napište název hotelu. 8O Zato kontroly.....
„Házení klacků pod nohy“ – bylo doslova házením klacků pod nohy, pořadatelé k tomu své nohy nepropůjčili, byla využita figurína. A klacky? To byly klacky. Sledoval jsem počínání konkurenčních posádek, ten jeden až tři klacky snad dám, ne? Pokusů bylo 7 a 6 si našlo cíl! To vypadá dobře!
Hned se ale potvrdilo „nechval dne před večerem“ Na další kontrole byla střelba, nebo-li „5 ran do terče.....“ Ovšem oči již neslouží jak by měly, terč malý a ještě daleko, puška mizerně střílí, no, chabý výsledek 11 bodů mi rázem srazil sebevědomí. Navíc když ostatní nastříleli 42, 39, 38, 39, ......doprčic.
„Yetti v Českém ráji“ tak za tímto zajímavým názvem se skrýval sice lákavý ovšem nikterak nevšední úkol. Nasazování sněhových řetězů na čas. Zajímavým se úkol stal hlavně po našem příjezdu.... Nejprve jsme studovali zhruba 20 minut návod k montáži, pak se několik minut rozhodovali kdo začne. A tím se bavili pořadatelé i samotní soutěžící neb se to neobešlo bez zajímavých komentářů.... Nakonec se akce chopil Václav s Lídou, bohužel se jim nějak zamotaly ruce a výsledný čas byl hluboce přes minutu. Karel s Dášou na tom byli podobně, čas jen o málo lepší. Já přeci jen okoukl styl i techniku a tak jsem z nás měl čas nejlepší - 40 vteřin, co vteřina to bod.
K tomu byl přidán odhad vzdálenosti a aby to nebylo příliš jednoduché – kolikrát se odvalí pneumatika po určené dráze?
No a na závěr jeden rychlostní slalom, na koloběžce, což nám nečinilo nejmenší problémy, zúročil se trénink ze školní chodby....
Odjezd na spanilou jízdu se lehce opozdil a do Kláštera Hradiště nad Jizerou jsme přijeli po půl druhé. Po tom všem lomozu, troubení, blikání jsme uvítali odpočinek a oběd v restauraci. Restauraci Skála. Zajímavé místo. Prostory bývalého kláštera tesané ve skále a proměněné v pivovarskou restauraci. Zároveň zde proběhla výroční schůze a vyhlášení výsledků. O velké překvapení a opět úspěch pro FCC se postaral Honza Odstrčil, získal 1. místo. Jednotlivé kontroly bohužel nejsou hodnoceny příliš rovnocenně a tak ostatní padají do poloviny startovního pole, to hlavně díky času při nasazování řetězů. I když 6. místo pro mě je také úspěch :-)
Odjíždíme na druhou část spanilé jízdy, která končí na letišti v Hoškovicích. Kamion show, toť náš exkluzivní program pro příští hodinu. Sledujeme slalom tahačů na čas, jízdu dálkové ovládaných modelů a vůbec sbíráme inspiraci pro naše srazy.... ani zmrzlinový stánek nebyl špatný. Fotíme a přemýšlíme nad dalším programem.
Drábské světničky a skalní útvar Mužský. Naše oblíbené lezení. To by snad šlo. Cestou potkáváme šílené mopedisty/Stadionisty. Uhánějí na svých strojích i stokilometrovou rychlostí mezi vesničkami, stroje pomalované válečnými barvami, na obličeji letecké brýle a suspenzor..... Jak jsme zjistili na jedné z jejich průjezdních kontrol šlo o „12 hodin v ráji“.
Pětikilometrový výšlap zahajujeme u výletní restaurace Na vyhlídce, procházka po skalním hřebeni je náročná, zejména pro jedince trpící závratí. Fotíme, kocháme se výhledem, procházíme soutěskami, skáčeme přes hluboké průrvy, užíváme si to. Na závěr průzkum skalního hradu Drábské světničky. A pak je čas na návrat, před odjezdem si naaranžujeme skupinové foto. Já a moje posádka spolu s Kulišáky zůstává v restauraci, máme chuť na palačinku. 8)
Pak již ale opravdu jedeme domů. V Brandýse na Labem vykládám své spolujezdce, ale jsem zatažen na zahradu na grilování. Vyprávím zážitky z Polska a užívám si závěr dne. Můj urychlený odjezd v deset večer má na svědomí blížící se bouřka, na obzoru silně blýská a uháním tedy seč Fiatu síly stačí. Po okraji bouřkového mraku přijíždím až do garáže, liják mě jen olízne. No a jako obvykle jsem doma o půlnoci....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Jarní spanilá jízda a Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

16. května 2009 – 18. spanilá jízda Českým rájem & 9. Fiatlon

V 6:00 zazvonil budík a první co jsem začal vnímat, bylo bušení dešťových kapek do okenních tabulek. Nic lepšího si pro povzbuzení do nového dne snad ani neumím představit. Rozloupl jsem tedy i zalepené oči, jestli se mi to přeci jen nezdá, nezdálo. Kalná, šedá obloha, proudy vody, zkrátka, den pro nadcházející akci jako stvořený. Znechuceně jsem zamáčkl budík a zcela vážně zauvažoval, proč vůbec vstávat. Jenže, ještě se nestalo abych vynechal akci jen kvůli pár kapkám deště, navíc jsem byl zvědav kdo všechno v takovém nečase do Turnova dorazí.....
Domluva zněla jasně, sraz s ostatními klubáky v 8:00 v Brandýse nad Labem. Chmm, lehko se řekne.... Když jsem krátce před půl osmou přijel do garáže bylo jasné, že zpoždění mě nemine, zároveň mě míjel Ivoš s Kačkou v 850. Spěchal do Brandýsa. Vytáhnout Berušku z garáže (aby se také chudinka projela, když Poděbradské setkání jí vyfoukl můj nový stroj Fiat 1100) bylo dílem okamžiku, rozhodování, který vůz nakonec vystavím nechutnému lijáku již o poznání těžší (mít tak jenom jedno auto.... :roll:
Inu, tak tedy ženu stroj po pustých silnicích a snažím se dohnat časovou ztrátu, ta se však ještě navýší při nabírání spolujezdce Petry Nosákové z klanu Nosáků, nějak se prostě nemůžeme poblíž metra najít, po několika zběsilých přejezdech po všech hlavních silnicích okolo metra slavím úspěch. Je 7:49, za 11 minut do Brandýsa? Pohoda!
Omyl, Jižní spojka je zasekaná i v tak brzkou ranní hodinu a ujet za 2 minuty 16 kilometrů nezvládá ani Beruška..... S ostatními se tedy potkáme někde na cestě.
Ženu stroj po dálnici, ostatní jedou po staré. Říkám si, že jim lehce nadjedu. Po telefonickém dotazu, zjišťuji, že už je mám a sjíždím tedy z dálnice......
Pozdě, už jsou pryč. Takže zase na dálnici, jedu svižně, sjíždím v Mladé Boleslavi, tak teď. Čekám u pumpy.....
Už jsou zase o 6 kilometrů dále. To snad není možné! Buď jedou po dálnici nebo neuvěřitelně letí. Jeli po dálnici....
Setkávám se s nimi až v Turnově, kam však tentokrát přijeli až po mě....
Na tak nechutné počasí je účast až překvapivá, do deseti hodin dorazilo nějakých 35 strojů Fiat 500, 600 a 850. Zatímco ždímu vodu z koberců, parkují zde ostatní členi FCC, mimo mě a již zmíněného Divoše, dorazil Honza Odstrčil se Zuzkou (Fiat 500), Václav Kuliš se synem Honzou (Fiat 850 Special), tandem Holečků (Fiat 850 BN) a nechyběl ani Karel s Dášou (překvapivě vytáhl svůj nejlepší stroj - Fiat 850 Sport Coupe). O několik minut později se ještě dostaví Kačka a Pavel (Fiat 500) a Tříprsťák s částí rodiny a spolujezdkyní Marcelou (Fiat 600 D). Počet zúčastněných doplnila moje druhá spolujezdkyně – Renata.
Řádně rozmáčení obhlížíme stroje a nacházíme i dvě nám zatím neznámé šestistovky ve velice pěkném původním stavu. Jedna je z roku 1962, nádherně zrenovovaná. Druhá z roku 1965 v původním stavu včetně skvěle zachovalého laku – čerstvý dovoz z Italie.
Mimo to se o pozornost postaral ještě poměrně zachovalý Fiat 126p a již méně zachovalý typ Fiat 127 Mk1.
Start Fiatlonu. Dvouminutové intervaly mezi posádkami se postaraly o náležitý rozestup. I pršet přestalo a tak jsme se mohli nerušeně oddávat kochání krajinou Českého ráje.Trasa nebyla nijak náročná, mapa a v ní zakreslené kontrolní stanoviště + pár samokontrol typu: rok založení pivovaru, průjezdní výška mostu apod.
Kontrolní stanoviště číslo 1 nepostrádalo vtip. Házení hrachu na zeď. Odrazem ode zdi trefit kuličku sušeného hrachu do kbelíku, už jste to někdo zkoušel? Dost dobré. Dařilo se mi, řekl bych průměrně, 4 kuličky z deseti padly tam kam měly. A k tomu tak trochu záludná otázečka, ke kterému státu patří mezinárodní MPZ – LT. Co třeba Litva?
Úkol číslo dvě, tak ten nám nepřipadal až tak vtipný o to však byl nápaditější a zajímavější, tentokrát šlo o přiřazení tuzemských registračních značek k jednotlivým krajům, v celé republice a na čas. Ha, ha. Nu v zápalu boje se nám podařilo zaměnit akorát Liberecký kraj s Ústeckým, jinak vše bez chyby. A další MPZ – LV. Po rychlém vyjmenování států které začínají na L z toho vyšlo vítězně Lotyšsko.
Číslo 3. Stavění kostkované věže. Nebo spíše věže z kostek? Kostek bylo 20 a vtipně se stavěly na šikmém stolku za dost měnícího se povětří. Uznán byl jen platný pokus což v praxi znamenalo, postavit do minuty všechny kostky. Světe div se, zdařilo se. A nezbytná RZ – RSM. ??? Hmm, tak to už vyžadovalo hluboké zamyšlení - Republika San Marino? Dost dobrou odpověď měl Honza Odstrčil, něco na způsob – Republika Srbia & Montenegro....
A číslo 4 zpátky v Turnově, vcelku zajímavý slalom na čas, kdy se dvě třetiny měly odcouvat. O kolizní situace přitom nebyla nouze, přejetí pneumatiky se stalo běžnou věcí, ovšem když je taková pneumatika ještě obuta na ráfku..... Pilot Fiatu 127 dokonce pobořil dřevěné divácké zábrany, zkrátka někteří mají zjevně dost velké garáže.... A na závěr, copak znamená S – jednoduché, přeci Švédsko.
A dál? Počasí se umoudřilo, místy dokonce začalo prosvěcet i sluníčko, poledne pryč, takže spanilá jízda a čas na oběd. Krátká 8 kilometrů měřící jízda nám dokonale předvedla krásy města Turnov a vozy o sobě dávaly náležitě vědět.
Oběd, hladoví šakali se vrhali na jídlo, půl druhá odpoledne, však už je nejvyšší čas. Po obědě vyhlášení výsledků, samozřejmě netrpělivě očekávané. Nebudu to zdržovat – loňský vítěz Fiatlonu Honza Odstrčil byl sesazen na 2. místo. Zlato si tentokrát odvážela má maličkost. Inu, dvě spolujezdkyně jsou více než jedna.....
Pak společný přejezd do nedalekých Hoškovic na druhý ročník Kamion show. Upřímně? Nijak mě takovéto vozy nelákají, byť se i pro fanouška jinak malých vozů něco zajímavého našlo. Například zajímavě vyzdobený tahač Škoda nebo historický stěhovací vůz Škoda RT – Orličan, známý zejména z filmu „Kulový blesk“.
Dále už nás nic na místě nedrželo, takže odjezd do obce zvaný Mužský. Odtud se naše značná skupinka čítající 18 osob dospělých a dvě děti vydala na nenáročnou procházku po Příhrazských skalách. Bylo to pěkné, místy adrenalinové, výhledy až na Ještěd, někdo přísahal, že dokonce vidí Sněžku.
Na závěr dne by to chtělo ještě sladkou tečku, obsadili jsme tedy zahrádku restaurace Na Krásné vyhlídce a kochali se ..... vyhlídkou. Samozřejmě i vynikající palačinkou nebo zmrzlinovým pohárem. Ani se nám nechtělo domů. Ale v sedm odpoledne už sluníčko tak nehřálo a navíc na nás začínali dotírat komáři. Čas na cestu domů. Kolona se rozpadla ještě před odjezdem a na Prahu tak mířila pospolu jen dvojice Fiatů 850 Karla a Václava spolu s mojí šestikulí. Na dálnici okolo Mladé Boleslavi jsme trochu zamotali hlavu řidiči Fordu Modeo, předjížděli jsme ho v rychlosti 130 km/h.
Mimo této adrenalinové vložky cesta probíhala v poklidu a před Brandýsem jsme dojeli i pětikilo Kačky :twisted:
Pak už jen uklidit vůz do garáže, vysušit, odbahnit a domů......
Naposledy upravil(a) Kronicar dne pondělí 25. květen. 2009 21:42, celkem upraveno 1 x.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 18. spanilá jízda & 9. Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

A pár foteček....
Přílohy
Kačky čistá jízda byla ukázková....
Kačky čistá jízda byla ukázková....
"Ježíšmarjá! Brácha kam to jedeš!?"
"Ježíšmarjá! Brácha kam to jedeš!?"
"Pustíš míček do kýble, jedeš mezi prkna, do garáže, couvat mezi kužely, pak dokola, pořád couvat, znovu mezi kužely, odcouvat otočku a couvat do garáže. Tak je Ti to jasné?"
"Pustíš míček do kýble, jedeš mezi prkna, do garáže, couvat mezi kužely, pak dokola, pořád couvat, znovu mezi kužely, odcouvat otočku a couvat do garáže. Tak je Ti to jasné?"
Tak kampak patří který okres? Těžký oříšek....
Tak kampak patří který okres? Těžký oříšek....
Házení hrachu na zeď.
Házení hrachu na zeď.
Honzovo rozmočené pětikilo.
Honzovo rozmočené pětikilo.
Fakt té vody bylo docela dost.
Fakt té vody bylo docela dost.
A nezaprší a nezaprší.....
A nezaprší a nezaprší.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 18. spanilá jízda & 9. Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

A ještě....
Přílohy
Klubová skupinovka poprvé.....
Klubová skupinovka poprvé.....
Zlatý Kronicar & Renata.....
Zlatý Kronicar & Renata.....
David a Goliáš.
David a Goliáš.
Stěhováček Škoda RT - Orličan.
Stěhováček Škoda RT - Orličan.
Na Kamion show.
Na Kamion show.
No comment.....
No comment.....
Stříbrná posádka Jan a Zuzka.
Stříbrná posádka Jan a Zuzka.
...za to Karel musel couvat na několikrát, prý zatraceně dlouhé kupé....
...za to Karel musel couvat na několikrát, prý zatraceně dlouhé kupé....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 18. spanilá jízda & 9. Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

A ještě pár kousků.....
Přílohy
Je to tak, ani se nám nechtělo domů....
Je to tak, ani se nám nechtělo domů....
Pohodové, sladké odpoledne "Na krásné vyhlídce".
Pohodové, sladké odpoledne "Na krásné vyhlídce".
"A tam! Vidíte? Tam je Sněžka!" "Tam má Kronikář zadek......"
"A tam! Vidíte? Tam je Sněžka!" "Tam má Kronikář zadek......"
Kochat se rozhledem vyšplhal i Pavel a stálo to rozhodně za to.
Kochat se rozhledem vyšplhal i Pavel a stálo to rozhodně za to.
Póza zvaná plavec....
Póza zvaná plavec....
Kam všude ten Pepa nevyšplhá.....
Kam všude ten Pepa nevyšplhá.....
.....skupinovka podruhé.... Najdi rozdíl.
.....skupinovka podruhé.... Najdi rozdíl.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: 18. spanilá jízda & 9. Fiatlon

Příspěvek od Black »

Kde nechal Sláva své soby?
Vypadalo to na moc pěknou akci. :ok:
K tomu počasí: Onehdy, když jsem v Brně, v dešti ,potkal kámoše Dalibora s jeho velice krásně zrenovovaným pětikilem, a napsal jsem mu, jestli mu není líto takovou krásu tahat do takového počasí, odpověděl mi: "Já jsem si to auto koupil na ježdění a na na to abych na nějjen chodil slintat do garáže. Do hrobu si to přece nevezmu."
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: 18. spanilá jízda & 9. Fiatlon

Příspěvek od předseda »

Jak psal Kronikář na Fiatlon je opravdu nejlepší jet menším autem tedy zakladní verzí F850 ,F600 a nejlépe F500, každoroční slalom mě připraví o lepší umístění,ale chápu pořadatele ,že pro 2-3 "větší vozy" nebudou předělávat trasu slalomu :nene: Pak bych měl výtku k úkolu "Stavění kostek" údajně se to povedlo asi 3 lidem/Kronikář ,Já +?/Na úkol byla dána 1 min. ,já to tedy stihnul za 55 s,tomu ,kdo to neudělal dali 60s ,což není skoro žádný rozdíl?! :(
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. spanilá jízda Českým rájem & 10. Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

Pozdě, ale přece....nemůžu si odpustit článeček k akci pořádané F600clubem...

15. května 2010 – 19. spanilá jízda Českým rájem & 10. Fiatlon

Tentokrát se dějištěm tradičního jarního Fiatlonu staly lázně Libverda, konkrétně restaurace Obří sud. A že to nebylo z Prahy zrovna coby kamenem dohodil, nějakých 140 kilometrů.
Počasí bylo v pátek přímo tragické, lilo celý den jako z konve a na víkend to nemělo být lepší, navíc se přidala ještě zima a silný vítr. Snad i díky tomu se nakonec účast z řad členů klubu výrazně ztenčila.
V sedm ráno teprve přijíždím do garáže, kde vyzvedávám svůj vůz Fiat 600 D, Beruška se letos sveze poprvé, takže hurá na to. Vyjíždím a svižným tempem se dostávám na mladoboleslavskou rychlostní silnici, kdy krátce po deváté míjím Turnov.
Z Prahy už jede akorát Honza Odstrčil Fiatem 500, jenže ten se vleče po vedlejších a nevyužívá luxusu rychlostní silnice :-) Z boku, tedy od Litoměřic se pak řítí ještě Enzo ve Fiatu 500, kterému zcela výjimečně dělá navigátora jeho žena Lucka a doprovází je Ondrej ve vypůjčeném voze Fiat 850 BN. Tolik k naší klubové účasti.
9:55 a jsem na místě, nakonec nebylo třeba tolik spěchat, přejímka je stejně posunuta až do 10:30. Na parkovišti u restaurace se tísní okolo 30 vozů Fiat a jde o notoricky známé modelové řady 500, 600, 850, k tomu je třeba připočíst jednu 127 a Uno, které také soutěží. Okukujeme Obří sud i zúčastněné Fiaty, moc jiného se dělat nedá, sice neprší, ale je pekelná zima, takže nejlepší co můžeme dělat je zalézt do hospody. Start soutěže ohlášený na 10:15 se nekoná ani v 10:45, ale nakonec se přeci jen nějak sesbíráme. Ondrej sedá ke mě do vozu, přeci nepojedeme každý sólo, že? Úvaha, že jistě nebude problém sehnat nějakou ochotnou spolujezdkyni nějak vzala za své.... :-)
Nijak nespěcháme, takže startujeme mezi posledními. Trasa je jednoduchá, projíždíme ji podle mapy, v mapě pak jsou označena místa jednotlivých kontrol a samokontrol. Celkem to bylo 6 samokontrol a 4 kontroly. Jsme hned na startu upozorněni na existenci dvou protisměrných variant tratě, takže se s Enzem a Honzou domlouváme na společné jízdě. A samozřejmě ve finále jedeme sami....
Zatímco samokontroly jsou více než jednoduché, to když opisujeme názvy hospod a autobusových zastávek. Oproti tomu na kontrolách plníme roztodivné úkoly.
Prvním pak je „šňupaná“. Co si za tímto zajímavým, řekl bych až zavádějícím názvem představit? Jistě...., očucháváme a pohledem poznáváme a odlišujeme cukr od soli, žitné mouky, sádry, žitných otrub nebo třeba trhanky, což je název, který jsem slyšel opravdu poprvé. Spoléhám na Ondreje, jakožto studenta zemědělky. Ale neví. Tedy co je v té škole vlastně učí.....? :-)
Kontrola číslo 2 měla neméně zajímavý název „seber kramle“. A jak název napověděl, sbírali jsme ocelové kramle. Tedy abych byl přesný, probíhalo to za pomoci prutu, provazu a magnetu. Měl jsem trochu smůlu protože ta nejtěžší kramle se zachytila o bednu ve které byly umístěny a to už fakt nešlo uzvednout...
A dále kontrola číslo 3 – „stříkaná“. Opět zajímavý název, ovšem zde bylo možno odhadnout co se bude dít. Sestřelení cílů pomocí ruční hasičské stříkačky. Zpestření probíhalo již samém úvodu soutěže a jednalo se o naplnění stříkačky. Sloužila k tomu voda z potoka, „zahodit“ kbelík z mostku nebyl problém, ovšem vytáhnout ho plný vody a tu pak bez bryndání přelít do ruční hasičské stříkačky už ano. A na tom jsem bohužel shořel i já, když při shození druhého kelímku došla voda.... A to jsem přitom se zájmem dobrou čtvrthodinu sledoval boj konkurence a promýšlel strategii. No, nebylo to tak jednoduché jak to na první pohled vypadalo. Z usilovného pumpování jsem si navíc odnesl modřinu na ruce.....
Posledním úkolem byl lakonicky nazvaný „slalom“. I tentokrát pořadatelé popustili uzdu fantazii a slalom složili ze dvou částí. Nejprve bylo potřeba na čas projet slalom autem, na závěr se pak strefit mezi prkna. A v tu chvíli startovala druhá měřená část při které jsme měli za úkol tahat za sebou na provázku plastové nákladní auto s dřevěnými hranoly a pokud možno, neztratit je. Ondrej nakládal ztracený náklad 2x, což samozřejmě znamenalo nějaké to zdržení, ale celkový čas je slušný....
A pak již zbývalo jen dojet do cíle, kde jsme byli krátce po poledni, po ujetí zhruba 30 kilometrů. Čekání na oběd se poněkud protáhlo, autobusová výprava z reichu měla přednost., ovšem po hodinovém čekání jsme se dočkali a o to více nám chutnalo, jen jestli to nebyl kuchařův záměr....
Následovalo vyhlášení výsledků, kde jsme bohužel jako klub totálně vyhořeli a vavříny vítězství si užívali jiní. Hold, nedaří se pokaždé....
Sotva si vítězové odnesli ceny, již se řadíme ke 40 kilometrů dlouhé spanilé jízdě zakončené v německém Görlitzu. Tam probíhal v pivovaru Landskron celonárodní sraz vozů značky Fiat. Nutno dodat, že počet vozů se naším příjezdem více než zdvojnásobil. A přestože německých vozů bylo nemnoho, okukovat jsme mohli nevšední a zajímavé vozy jako Fiat 130 Coupe, dodávkový Fiat 238 v úpravě camping, Fiat Dino Spider i Coupe. Dále pak Fiat 1100 ze šedesátých let od firmy Neckar, Fiat 124 Coupe z druhé série, zastoupena byla i verze Spider a nechyběl ani vůz Fiat X 1/9. A nejstarším vozem, který zde byl k vidění se stal Fiat Topolino typ A. Z modernějších pak zaujaly tři campingové úpravy Pick-upů Fiat Fiorino nebo všelijak přestavěné Uno – asi nejvíce se líbil pojízdný bazén, ale ani verze upravená jako gril s posezením či houpačka by nebyly k zahození.
Další program ovšem tak nějak vázl, ani prohlížení vozů se nedalo věnovat více času, účastnící spanilé jízdy se pomalu rozjížděli domů a na náladě nijak nepřidalo ani počasí. Zima a studený vítr jen uspíšil rozhodnutí o mém odjezdu a tak, krátce po šesté spolu se šestikilem Slávy Doudy opouštíme „pohostinné“ Německo.
Za hranicemi si dopřáváme pauzu a večeři, zároveň se mi podaří domluvit exkurzi automobilů patřících jednomu mému známému. Vyzvedávám ho v Jablonci a pokračujeme směrem na Turnov, kde je v poměrně velkém areálu sbírka vozů uskladněna. A bylo na co koukat! Na 90 automobilů všech světových značek, téměř všechny pojízdné, buďto po renovaci nebo v původních stavech renovaci nevyžadující. Nádhera! Třeba Škodovky, počínaje Populárem, přes Tudora až po vůz Škoda 100, dále italské vozy - Fiat 125p, 600 D, 131 či Lancia Fulvia ve verzi sedan. Dnes již téměř zapomenuté vozy Robur, Gaz, Zaporožec ZAZ 965, Simca Aronde i Elysee, a další desítky vozů včetně předválečných. Tím, který nás však zaujal nejvíce byl NSU Ro-80 s Wankelovým motorem a ten jsme dokonce měli možnost i slyšet, co mám vyprávět zážitek na celý život....
Se Slávou jsme byli jako u vytržení a na místě bychom jistě strávili i více času než vyměřenou hodinku. Rozlučka, majitele rozsáhlého vozového parku odvézt domů a pak už jsem mířil do garáže i já. Příjezd domů okolo jedenácté považuji docela za úspěch, i když únava se již hlásila o slovo. Ale stálo to za to!

PS: Velmi vydařený den. Nebylo sice nejtepleji, ale i přes velmi pesimistickou předpověď počasí nakonec nepršelo, tedy nepočítám-li jemné mžení, které nás chvílemi trápilo. Akce F600clubu vydařená, úkoly zajímavé jako vždy, sraz v Německu nás sice nijak neohromil účastí o to zajímavější vozy však nabídl. A dokonalo tečkou na závěr dne byla možnost shlédnutí soukromé sbírky automobilů. Perfektní. Díky moc.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 19. spanilá jízda Českým rájem & 10. Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

Samozřejmě nesmí chybět doprovodný obrazový materiál....
Přílohy
Boční pohled na grilbar.
Boční pohled na grilbar.
Opět Uno, tentokrát jako gril a bar....
Opět Uno, tentokrát jako gril a bar....
Uno coby pojízdný bazén na setkání značky Fiat v Görlitzu.
Uno coby pojízdný bazén na setkání značky Fiat v Görlitzu.
Místo činu....
Místo činu....
....totéž, ale v cíli.
....totéž, ale v cíli.
Pohled na startovní pole před orientační jízdou.....
Pohled na startovní pole před orientační jízdou.....
Klubová reprezentace, chybí jen Honzovo pětikilo....
Klubová reprezentace, chybí jen Honzovo pětikilo....
Mejstříkovi z KV dolaďují šestikilo před startem soutěže.
Mejstříkovi z KV dolaďují šestikilo před startem soutěže.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 19. spanilá jízda Českým rájem & 10. Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

Další nálož fotek....
Přílohy
Občas se objevuje v inzercích, ale na tuzemské srazy tento typ zatím nejezdí.
Občas se objevuje v inzercích, ale na tuzemské srazy tento typ zatím nejezdí.
Velmi málo k vidění je tento exkluzivní model Fiat 130 coupe.
Velmi málo k vidění je tento exkluzivní model Fiat 130 coupe.
...a jako spider.
...a jako spider.
Dino jako kupátko....
Dino jako kupátko....
Fiata Topolino lze spatřit i na tuzemských akcích.
Fiata Topolino lze spatřit i na tuzemských akcích.
Unikátní kempingová nástavba Fiatu 238 starší série.
Unikátní kempingová nástavba Fiatu 238 starší série.
Fiat 124 Sport Coupe Mk 2 je dle mého názoru nejzdařilejším ze série kupé typu 124.
Fiat 124 Sport Coupe Mk 2 je dle mého názoru nejzdařilejším ze série kupé typu 124.
A ještě Uno - houpací....
A ještě Uno - houpací....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 19. spanilá jízda Českým rájem & 10. Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

:-)Už jen takový zbyteček... :mrgreen: :mrgreen:
Přílohy
Brutální kemping nástavba na Fiatu Fiorino. Tak to jsem ještě neviděl :-) Jízdní vlastnosti musí být famózní.
Brutální kemping nástavba na Fiatu Fiorino. Tak to jsem ještě neviděl :-) Jízdní vlastnosti musí být famózní.
Díky našim vozům se účast téměř ztrojnásobila....
Díky našim vozům se účast téměř ztrojnásobila....
Fiat 1100 v licenci firmy NSU.
Fiat 1100 v licenci firmy NSU.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jarní spanilá jízda a Fiatlon

Příspěvek od Kronicar »

21. května 2011 – 20. spanilá jízda Českým rájem & 11. Fiatlon

Již tradiční akce získala letos punc jedinečnosti. Informace, že letní fiatářská F 600 Action ve Svijanském Újezdě se nekoná, nás velmi zklamala, tudíž kdo mohl, chystal se na Fiatlon. A že nás nebylo zrovna málo. Jenže jak už to tak bývá, na jeden termín se občas sejde vícero akcí a zrovna to se přihodilo i mě. Takže nezbývá než urputně přemýšlet jak na nabitý program vyzrát. Původní plán, kdy jsem hodlal přijet již v pátek a vydržet do neděle, bere rychle za své. Nejde jinak, než přijet na Fiatlon až v sobotu a hned ten den zase v pět odpoledne rychle vyrazit k domovu, na akci druhou. Bude to náročné, ale nevzdávám se tak snadno.
Sraz s ostatními je až místě, jedu Beruškou po dálnici, zatímco ostatní po „staré“. Spolujezdce mi dělá Renáta i když z vyhlídky jízdy v Berušce není zrovna odvázaná, „laděný“ výfuk by prý raději nahradila nějakým sériovým.
Na přejímku k Jinolickým rybníkům u Jičína přijíždím na poslední chvíli, avšak ne jako poslední. U vjezdové brány akorát potkávám Ivoše s Kačkou v 850 spolu s Milošem a Gábinou v 850 Special. Zároveň tam ve třetí 850 přijíždí i Zdenda Buriánek. Dalšími zúčastněnými „klubáky“ jsou pak Karel a Dáša s Fiatem 128 SC, Pedro a Julie s F 125, Lída a Adéla s F 600 D, Honza Odstrčil s F 500, Vašek Kuliš s F 850 Special a Tříprsťák v šestikilu, mimo to pak ještě exkluzivní spolujezdci Ondrej a Kačka Vojtová, tudíž účast velmi bohatá, podpora akce značná.
Účast jako taková, je na akci vůbec větší než obvykle, krásné místo vybrané pro přejímku, spolu s velice příjemným počasím tomu jen nahrává. Když ještě uvážíme, že od F 600clubu to bude pro letošek jediná aktivita, není se co divit, že fiatáři vzali Jinolice útokem. Napočítali jsme více než 40 vozů Fiat, převážně typů 500, 600 a 850.
Celkem 32 posádek pak jede orientační soutěž zvanou Fiatlon. Start v podstatě probíhá již při naší registraci s některými posádkami se jen míjíme, rozpravu samozřejmě nestíháme. Nevadí, stačí se zorientovat v mapě a najít si nejlepší směr. Pak už je to jednoduché, projet kontroly a samokontroly v určeném pořadí a co nejlépe splnit dané úkoly. Toliko stručný recept na vítězství….
Kontrola první aneb „šišky“. U zříceniny skalního hradu Pařez bylo potřeba najít pařez… Tam pak za dohledu pověřeného pořadatele vhodit do vykotlaného otvoru onoho pařezu všech 5 šišek. Přestože jsem stál jen dva metry od pařezu, podařilo se mi strefit šišku jednu jedinou.
Úkol číslo dvě byl samokontrolou, zde bylo potřeba odhadnout objem betonové nádrže uprostřed lesa a to s přesností na jeden metr krychlový. Je zajímavé, kolik soutěžících s sebou vozí pásmo, či jiné přesné měřítko. Spočítat a vynásobit mezi sebou jednotlivé hodnoty pak již bylo otázkou jen několika málo okamžiků. Jak jsme se dozvěděli z výsledků, náš propočet se vzdálil od skutečnosti o celých 9 metrů, což při objemu 249 m3 snad zase tak mnoho nebylo.
Další kontrola nám trochu „zatopila“, šlo o úkol nazvaný „jména“. V kalendáři se zvířecími jmény jsme měli najít jedno pořadatelem určené. Chvíli nám to trvalo, ovšem kdy Micinka slaví svátek si stejně nepamatuji.
Velice zajímavá a neobvyklá byla kontrola číslo 3, tedy „peníze“. Zde je v okurkové pětilitrové láhvi plné vody „utopena“ malá sklenička tzv. panák. A úkolem bylo vhodit do malé skleničky 5 mincí. Kupodivu to ostatním moc nešlo a přitom stačilo najít ten správný grif… Po mém zkušebním pokusu, už jsem to nechal na spolujezdci a dobře mi tak neb 3 umístěné mince měl jen málokdo.
Jednou rukou otevřít, vysypat a znovu naplnit krabičku sirek, samozřejmě na čas. To byl úkol předposlední a nemohl se jmenovat jinak než-li „sirky“. Pravidla byla jasně definovaná a náš čas jeden z těch lepších. Se zájmem jsme sledovali i počínání konkurence a tak zatímco někdo „honil“ sirky po stole, jiný lámal rychlostní rekordy.
Jako „výplň“ mezi stanovišti kontrol jsme ještě zjišťovali kdejaké zajímavosti v okolí, kde roste jaký strom, jak se jmenuje a tak. Třeba takový běžný strom jako je kaštan, jestli pak víte jaký je jeho správný botanický název?
Na závěr, již zpátky v kempu jsme si zahráli „basket“. No, zahráli, jeden koš jsem dal. A vypadalo to přitom tak snadné. Jo, bývaly časy, kdy bych se z těch pěti „kousků“ víc pochlapil…
Následoval lehký oběd a po obědě spanilá jízda. Té jsem se nezúčastnil, počasí bylo letní a parné, takže se není co divit, že představa dalších kilometrů ve voze nás příliš nelákala. Spolu s Renátou jsem dal raději přednost soukromé zábavě, která zahrnovala prohlídku zříceninu hradu Pařez. A zpět do kempu jsme vrátili jen pár minut před kolonou Fiatů.
Další program byl jen okleštěným torzem programu z letní F 600 action. Nejprve vrh pneumatiky na dálku. Díky Ivošovi se této soutěže zúčastnil každý z řad našeho klubu, byť někteří ne zrovna dobrovolně. Následoval Fiatball, kterému se z taktických důvodů vyhýbáme. A mě zrovna v té chvíli nezbylo nic jiného než pomalu vyrazit na cestu domů. Čas je neúprosný a domů to je nejméně na hodinu a půl cesty.
Je zajímavé, že když konečně slavíme nějaký úspěch, nejsem u toho. A tak mou cenu za třetí místo v orientační soutěži nadšeně přebírá Ivoš. Nu, přeji mu to. Nutno dodat, že cenu v Praze vzorně předal a my jednu z věcných výher s úspěchem použili na „Noční rallye o svíčku Carlo Abartha“ v rámci letní dovolené. Ale to už je jiná akce….

PS: Co dodat? Akce pěkná a nápaditá, ostatně jako vždy a já bych ani jiný než tento lety prověřený standard nečekal. Nad další akcí, nad F 600 Action se vznáší velký otazník a my jen doufáme, že pořadatelé najdou dost sil a času uspořádat ji alespoň napřesrok. Takže uvidíme co přinese rok následující…
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Odpovědět