XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Co proběhlo a co se bude dít?
Peter
Návštěvník

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Peter »

Ahoj, na tento zraz určite opäť s manželkou prídeme. Pôjdeme už po tretí krát. Je dobre zorganizovaný, stretneme vždy,, normálných,, ľudí a vládne tam príjemná atmosféra. Už teraz sa tešíme! Peter
Návštěvník
Návštěvník

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Návštěvník »

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice.

Dovoluji si Vás pozvat na tento již tradiční sraz italských automobilů včetně veškerých licencí,který se koná již tuto sobotu 8.5.2010.Sraz začíná od 8.00 hodin na náměstí v Bílovci.Podrobný program si můžete prohlédnout na http://www.ofk.estránky.cz
:D Těšíme se na Váší účast :ok:

FIAT KLUB OSTRAVA
občanské sdružení
Vlasovec
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 211
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Vlasovec »

I přes technické obtíže mého vozu jsme si tento sraz užili a těšíme se zase na příští ročník! Díky všem pořadatelům!

Také chci poděkovat všem, kteří se podíleli na tom, abych překonal technické problémy svého vozu a mohl se srazu zúčastnit:

DĚKUJI
panu Körnerovi za odtah vozidla,
Petulce a Zdenálovi za poskytnutí náhradních dílů a rad,
Kronikáři a Gábině, kteří se obětovali nejvíce - vyzvedli a přivezli díly na opravu a s opravou pomohli
a také Mirkovi Juchovi za to, že nás ubytoval v ranních hodinách, ve kterých všichni ostatní tvrdě spali!
Doufám, že jsem na nikoho nezapomněl!
Fiat 600D [1969] - Beruška
Fiat 900T [1978] - Barča
Fiat 126P [1987] - otloukánek
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

Vzhledem k množícím se dotazům, co se to tam v těch Bartošovicích dělo, předkládám první část naší anabáze a páteční cestu na sraz. Sobota bude následovat, vzápětí doplněna o maximálně zajímavý obrazový materiál.... :mrgreen:

8. květen 2010 – Fiat Meeting Bartošovice 2010

Opět plný dojmů, také jak jinak, vždyť jen pro to jezdím na všechny ty akce.... :-)
Do Bartošovic je to z Prahy téměř 400 kilometrů, což není zrovna kousek, tedy výjezd v pátek je více méně nutností. Samozřejmě plány značně pokulhávají za realitou, tudíž prvotní “vezmu si dovolenou“ záhy měním na „vyrazím po obědě“. Kontakt s realitou je však neúprosný, takže nakonec vyjíždím až ve čtyři, přesně v tu chvíli, kdy začíná pražská doprava pomalu kolabovat. No nedá se nic dělat, poskakuji v koloně a vlastně tak trochu závidím Vlasovcovi, který okolo čtvrté vyjíždí z Brna.... Naštěstí mám skvělého spolujezdce Gábinu a tak cesta svižně ubíhá v příjemné konverzaci. Fiat 128 A šlape jako hodinky, je to na mě nezvykle svižný vůz.
Velké Meziříčí, tradiční místo občerstvovacích přestávek. Je čas večeře, šest odpoledne, není kam spěchat, prostě pohoda a víkend jak má být..... netrvá to však dlouho. Volá Vlasovec, prý právě dojel. Zdá se mi to výborné, neb za dvě hodiny z Brna v Bartošovicích je skvělý čas, ovšem Vlasovec je jiného mínění. Prý dojel jako „dojel“ a to tak, že definitivně. Visí v Kroměříži na křižovatce, a v čoudu je s největší pravděpodobností převodovka, neb sice rychlost zařadí, ale auto nejede. Dávám si čas na rozmyšlenou a Vlasovec mezitím zkoumá rozsah škody, zda-li to není jen „prkotina“ ve formě poškozené poloosy či její příruby. Není.
Nejpravděpodobnější variantou se jeví odtah domů a sobotní Fiat meeting se bude muset obejít bez Vlasovce a jeho bratra Radima. To se mi jeví jako poněkud „zbabělá“ varianta, navrhuji tedy, že za: a)vezmu je jako spolujezdce, nebo za b)vyměníme převodovku.
Možnost b) je sice poněkud divoká, ale přesto schůdná a navíc hodná naší dobrodružné povahy. Takže zatímco já sháním převodovku na šestikilo někde v okolí Brna, Vlasovec se nechává místním fiatářem odtáhnout na okraj Kroměříže, k benzínové pumpě a začne sápat z vozu motor.
Večeřím a vytelefonovávám převodovku přímo v Brně, totiž u Petulchy. Má pro nás se Zdenálem pochopení, neb zrovna oni získali před 14 dny na srazu v Poděbradech smolaře akce za poškozenou hlavu motoru....
V osm večer u nejmenovaného hypermarketu v Brně nakládám převodovku v neznámém stavu, ale snad řadí. No bude potřeba si s ní trochu pohrát, jako utěsnit ji, podotahovat hřídele, vyměnit náhon tachometru, ale to se poddá.
Krátce po deváté pak již přistávám v Kroměříži. Vítáme se a hned se zapojujeme do akce. Vlasovce nelze přehlédnout neb svým heroickým výkonem baví celé okolí. Zrovna vytrhl z vozu motor. Součástky poházené okolo vozu tvoří benzínové pumpě malebný kolorit a o olejové skvrny se zajímá Policie ČR. Nakonec však není tak zle, jsou to fandové a nad naší situací se docela dobře baví.
Stmívá se, desátá je tu coby dup a pumpaři jen nevěřícně vrtí hlavou, do čeho jsme se to proboha pustili.... Situace nabývá na dramatičnosti, obsluha pumpy vypíná veškeré osvětlení, je tu zavíračka. Bezva, převodovku z těch dvou „kusovek“ skládáme za svitu baterek, přetěsnění, výměna poloos, dotažení matek hřídelů, nalití oleje, prostě takové ty běžné práce....
Přeci to nebudeme cpát do auta za tmy, posouváme tedy nejprve auto a posléze i veškeré součástky a nářadí poházené okolo auta. Je to sice nějakých 100 metrů, navíc na hlavní, vcelku frekventovanou silnici, ale za to budeme přímo pod lampou. Přestože se snažím pomoci Vlasovcovi s montáží motoru, čas neúprosně letí. Taková ta krize dorazila okolo půlnoci, Vlasovec zrovna upevňuje převodovku a nedaří se mu chytit šroub. V tu chvíli dorazí posila v podobě místního opilce, který se hrne na pomoc. A hned, že bude tlačit..... Musel jsem se jen smát výrazu jeho obličeje, když se chystal tlačit a zakopl o motor. Po té co nás přesně 150x ujistil, že to ještě neviděl, měl potřebu se podělit o dojmy i s okolím. Tudíž zastavil první projíždějící automobil. Rozhovor jsem nevnímal, ale protože se posádka vozu přišla podívat, soudím, že jí velice sugestivně vyprávěl, co ještě neviděli a o co by rozhodně neměli přijít.
Mezitím se Vlasovcovi podařilo konečně upevnit neposlušný šroub a za pomoci dvou heverů jsme usadili motor. Pak již to byla jen otázka hodinky a vůz mohl absolvovat zkušební jízdu. Přesně v jednu ráno. Zjištění, že jedničku nelze ani zařadit nás příliš nepřekvapilo (to očesané kolo bylo nakonec dosti zřetelně vidět, když jsme skříň přetěsňovali), ale že čtyřka neuvěřitelně hučí a náhon asi také nebude bez vady nás trochu zklamalo. Nicméně jede to!
Tudíž opět na cestu. Rozloučili jsme s naším již vcelku početným fanklubem a vyrazili do Bartošovic. Nebudu nic předstírat, cesta to byla hrozná. První hodinu jízdy, to ještě jakž takž šlo, ale pak přišla krize a posledních 15 kilometrů jsem již řídil v polospánku, což Vlasovec může potvrdit ze zběsilého kličkování mého vozu.
Ale ve tři ráno jsme na místě. Úspěch! Jsme nadšeni a v euforii si ani neuvědomíme, jakou radost asi budíme v pořadateli Mírovi Juchovi, kterého taháme z postele jen aby nás ubytoval.....

pokračování příště.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Vlasovec
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 211
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Vlasovec »

Tak už jsem to nevydržel, nechal jsem na chvíli učení na zkoušky a tu nefunkční převodovku jsem rozdělal, abych znal příčinu našeho trápení. Já myslím, že z přiložené fotky je to jasné - rozpadla se obě malá ozubená kolečka z rozvodovky. Jeden zub na obrázku chybí, protože ten zapadl za to větší soukolí rozvodovky a nejde vyndat. Zajímalo by mě, zda se již tato závada stala i někomu jinému, nebo zda-li jsem jen já takovej vrah rozvodovek :oops:
Přílohy
IMG_4945x.jpg
Fiat 600D [1969] - Beruška
Fiat 900T [1978] - Barča
Fiat 126P [1987] - otloukánek
Uživatelský avatar
Libor
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 51
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Frýdek
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Libor »

Tak přesně stejný suvenýr má Sláva, když se mu rozpadla převodovka před startem ve Svijanech na jeho modrém F600 1,3 75hp ... no asi máš taky přemotorovanou bestii :)
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Co byste taky po těch malejch kolečkách po skoro 50 letech chtěli - mě tuhle křuplo v koleni a........... :bad: :greenf: :greenf: :bad:
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Black »

Vlasovec píše:... - rozpadla se obě malá ozubená kolečka z rozvodovky. ...
Najdi ještě ten jeden zub a máte úkol na další akci - skládání puzzle :D .
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

A pokračování....

Sobota, budíček v devět ráno je docela fajn, i když se mi zdá, že jsem sotva před pár minutami zalehl. Zámek je již prázdný, všichni odjeli na přejímku a výstavu do nedalekého Bílovce. Snídat není co, takže záhy odjíždíme také, však je již nejvyšší čas.
Výstavka vozů se odehrává na náměstí a krátce po desáté, po ukončení registrace účastníků je zahájena rozprava. Tu samozřejmě tradičně prošvihnu, neb se zrovna bavím s fiatáři Tomem a Adélou, kteří jsou ve svém 850 Sport jedinými dalšími zástupci našeho klubu. Jinak je účast obligátní, zhruba 30 vozů, přičemž modelová pestrost je zaručena - Fiat 500, 600, 850, 126, 127, 128, X 1/9 a 131.
Začátek orientační soutěže je nasnadě, jízda zručnosti. Taková to klasicka - slalom, projet brankou a zaparkovat do garáže, zkrátka pohoda, máme nacvičeno. Tedy až na malý detail - celou jízdu bylo nutné odcouvat. Po předu bylo povoleno pouze najíždět na čtverec, což nezabránilo tomu abych ho těsně minul, nu což. Pak se seznamujeme s šipkovým itinerářem, samokontrolami a fotkami. Je to jednoduché, přesto tápeme hned na začátku.... Kontrola číslo 2 je také v Bílovci a přijíždíme na ni již po pár stovkách metrů. Hod kelímkem na cíl je jednoduchý, spočítat dva vozy Fiat v bazaru ještě jednodušší.
Odjíždíme, po pár stovkách metrů však zjišťujeme, že nám chybí Vlasovec. Itinerář je totiž ve dvou verzích a on měl zrovna druhý směr. Tolik k naší předpokládané spolupráci na zdolání záludných fotek a samokontrol.... :-)
I další kontrola je více méně tradiční, hod klínovým řemenem na cíl a šroubování šroubků na čas. Dále nás pak čekal ještě velmi zajímavý trénink na hasičské cvičení, kde jsme měli stříkačkou na ruční pohon „sestřelit“ láhev. A také poznat nějaké součástky z vozu, vyplnit nezbytný testík a další tradiční i méně tradiční úkoly. Hlavu nám pak motaly samokontroly, zejména vodníci. Po trase jsme jich každý našli několik a netušili kteří, že jsou ti praví. I fotky nám daly zabrat, ale nakonec nechyběl ani jeden objekt z nich.
Ve druhé půli soutěže pro nás pořadatelé přichystali zpestření v podobě exkurze do památníku 2. světové války v Hrabyni. A aby byla 100% jistota naší návštěvy památníku, měli jsme zodpovědět na 3 otázky. To jsme učinili a po prohlédnutí památníku skupinově rozhodli o přerušení jízdy a obědové pauze. Však také ve dvě odpoledne už to bylo na pováženou. Volba restaurace bohužel nebyla nejšťastnější a pokrm zde připravený bych rozhodně nedoporučil, „kontrolka však zhasla“ a o to šlo. Venku lilo jako z konve, do aut se nám moc nechtělo.
Pomalu jsme se propracovávali do cíle, do Bartošovic. Navléknout na sebe montérky na čas bylo dílem okamžiku, máme natrénováno ještě od loňska. Pinkat si šišatou loptou mi také vcelku vyšlo, jen jsem v zápalu boje „sestřelil“ nástěnku. Ale určit tři modely vozů Fiat vyrobených před rokem 1920 již bylo nad naše schopnosti. Budiž nám útěchou, že modely nepoznal nikdo.
Pizzerie, pizza, výsledky, tombola, to je ve stručnosti další program. Pizzerie nacpaná k prasknutí, tudíž to máme už jen „na stojáka“. Výsledky orientační soutěže jsou pro mě potěšující, mou kořistí se stalo 2. místo. Vlasovec si odnáší tašku s cenou za „smolaře soutěže“, je v ní epesní boxovací pytel včetně rukavic. Následně jsme i s cenami zvěčněni pro klubovou kroniku.
Ovšem pizzerie se ne a ne vyprázdnit, tombola je více než velkým lákadlem, takže ještě další hodinku čekáme než se rozdá všech 100 cen. I my nějaké uzmeme, třeba tričko XXS, které je ihned ozkoušeno, nebo exkluzivní těžítko v podobě skleněného hranolu s motorem Fiat vypáleným laserem do jeho středu.
Konečně sedíme, pizza je na stole, zábava se začíná rozjíždět a vydrží do půl jedné ráno, kdy restaurace zavírá. Protože z pizzerie je to na zámek dobré 3 kilometry, nabírám pasažéry, což Milan okomentuje: „Jejda, Multipla.“ V šesti osobách se Fiat 128 stává abnormálně stabilním vozem.
Nad ránem si ještě na pokoji prohlížíme fotečky a videa, spát jedeme po půl třetí ráno.

Neděle, čas nás netlačí, vstáváme tedy až v deset hodin. A tentokrát je to i se snídaní, koláčky makové a tvarohové, kolik jen sníme.... Není divu, že odjíždíme až před polednem. Než pojedeme domů ještě bychom rádi navštívili Kateřinskou jeskyni v Moravském krasu, tudíž naše další cesta směřuje tam. Cestou ještě nasytíme své hladovějící útroby, pak malé zdržení, když přejedeme odbočku k jeskyním, no a ve finále jsme na místě 5 minut po zavíračce. Vlasovec opět rýpe šestikilo, tentokrát nejde zavřít okénko. A po nedlouhé debatě se rozhodujeme zkusit okouknout Macochu. Ta je, jak záhy zjišťujeme, volně přístupná a tak si její prohlídku můžeme vychutnat i v šest odpoledne.
Společně pak ještě přejedeme kousek za Blansko, kde se rozloučíme a každý frčíme svým směrem. Neodolám a ve Velmezu okusíme ještě nějakou ňamku k večeři a pak po D 1 bez zastávky domů. Náročný víkend, ale zážitky opět stály za to...
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

Nemělo by chybět ani pár ilustračních fotek....
Přílohy
Co by to jen mohlo....být?
Co by to jen mohlo....být?
Tom v plném trysku na zpátečku.
Tom v plném trysku na zpátečku.
Při demontáži motoru na benzinové pumpě v Kroměříži asistovala i policie.
Při demontáži motoru na benzinové pumpě v Kroměříži asistovala i policie.
Couvání mezi kužely....
Couvání mezi kužely....
Jízda zručnosti nebyla na čas, takže pohoda.
Jízda zručnosti nebyla na čas, takže pohoda.
Výstavní plocha před zámkem v Bartošovicích.
Výstavní plocha před zámkem v Bartošovicích.
Takhle to sice vypadá jako svěrací kazajka.....ale šlo o oblékání montérek na čas.
Takhle to sice vypadá jako svěrací kazajka.....ale šlo o oblékání montérek na čas.
Hmm, Fiat říkáš...?
Hmm, Fiat říkáš...?
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

Ještě pár kousků....
Přílohy
Náměstí v Bílovci.
Náměstí v Bílovci.
Jedna ráno, chvíle těsně před zkušební jízdou.
Jedna ráno, chvíle těsně před zkušební jízdou.
Ten šroubek tam prostě nevleze....
Ten šroubek tam prostě nevleze....
Malou krizi okolo půlnoci rozptýlil fankub pomocníků....
Malou krizi okolo půlnoci rozptýlil fankub pomocníků....
Motor venku, převodovka už skoro také, je deset večer....
Motor venku, převodovka už skoro také, je deset večer....
Vlasovec jako zavilý automechanik.
Vlasovec jako zavilý automechanik.
Poněkud těsná výhra v tombole.... velikost XXS mi opravdu nesedne.
Poněkud těsná výhra v tombole.... velikost XXS mi opravdu nesedne.
Vítězové orientační soutěže.....
Vítězové orientační soutěže.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

A ještě pár posledních....
Přílohy
Tak to je ta "díra", tedy Macocha....
Tak to je ta "díra", tedy Macocha....
Vlasovec prostě bez těch oprav nemůže být ani den....
Vlasovec prostě bez těch oprav nemůže být ani den....
Památník II. světové války v Hrabyni, exkurze v rámci soutěže.
Památník II. světové války v Hrabyni, exkurze v rámci soutěže.
Parkování před památníkem v Hrabyni.
Parkování před památníkem v Hrabyni.
"Dobrovolní hasiči"
"Dobrovolní hasiči"
Výstavní plocha chvíli před startem.
Výstavní plocha chvíli před startem.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Milan z Ov
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: pátek 6. listopad. 2009 11:36
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Milan z Ov »

Ahoj lidičky, posílám odkaz na několik foto pohledem účastníků na akci Mezinárodní setkání majitelů italských automobilů Bartošovice 2010.
http://www.ofk.estranky.cz/stranka/foto
Tak se kochejte !
Pěkný den !
FKO o.s.
Návštěvník

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od FKO o.s. »

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice.
se uskuteční 6. - 8.5.2011na Zámku v Bartošovicích.Zároveň v rámci orientační jízdy proběhne vernisáž výstavy„Dědeček automobil,
aneb příběh malých automobilů na našich cestách“,
která potrvá v Muzeu Beskyd Frýdek-Místek od 7. května do 18. září 2011.
Vlastní program a podrobnosti o setkání na http://www.ofk.estranky.cz

Na tuto tradiční akci Vás zve FIAT KLUB OSTRAVA občanské sdružení.
Návštěvník
Návštěvník

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Návštěvník »

Zájemci o Setkání italských automobilů a veteránů Zámek Bartošovice 2011 první přihlášky již dorazily. :D
Další informace jsou na stránkách http://www.ofk.estranky.cz :lol:

FIAT KLUB OSTRAVA o.s. :ok:

Edit Radek: Sorry, ale to měkké i, mi rvalo oči... :retard:
Fiat klub Ostrava o.s.
Návštěvník

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Fiat klub Ostrava o.s. »

Všechny Vás srdečně zveme na Setkání italských automobilů. :lol:
Trať je připravena,výstava instalována,pěkné počasí zařízené,tak jen dorazit s dobrou náladou. :mrgreen:

Fiat klub Ostrava o.s. :D
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

7. květen 2011 – Fiat Meeting Bartošovice 2011

Po loňském velmi vydařeném klání na Moravě jsme čekali co přinese ročník letošní. A jaké problémy či opravy budeme řešit cestou. I když, co bychom tak mohli řešit zajímavějšího nežli výměnu převodovky…?
Pracovní povinnosti nás však zaměstnávají, takže s volnem to nějak nedopadá. Nu což, odjezd ve čtyři odpoledne bude jistě stačit. A stačil by, nebýt tradičních dopravních omezení a následných kolapsů v hlavním městě. Nicméně pomalu se propracováváme směrem ku Ostravě. Všechno jde tak jak má, ani Vlasovec nehlásí žádné problémy. Ale to se snad ani od zcela nově poskládaného vozu Fiat 600 D nečeká.
Krátce po deváté večer jsme na místě, Fiat 128 A jel jako ďas. V Bartošovicích se jen tak rozkoukáváme a obhlížíme účast, zatím je to nějakých 10 vozů. Hlavní nápor se očekává až na zítřek. Vlasovec s bratrem Radimem je již na místě, zrovna tak Vláďa Gajdoš, který na vleku dovezl nejstarší vůz setkání - Fiata Balillu. A je tu už i Lída a Adéla se svým trochu trucujícím Fiatem 600 D.
Sotva se ubytujeme a hned jedeme do nejbližší občerstvovny – tradiční pizzerie. Tam se vítáme se zbytkem účastníků i s dalšími pořadateli. Ovšem na druhý den chceme být všichni fit, takže žádné dlouhé vysedávání. Před jedenáctou už míříme zpátky do zámku. Přesto se ještě nejde spát, část největších vytrvalců, mezi něž se také počítám, ještě zasedne k fotkám a u těch zábava vydrží do jedné ráno.
V sobotu ráno je program jasný, vstát, posnídat a dorazit na náměstí v Bílovci, odkud je start orientační soutěže. Jenže je potřeba tam nejdříve dojet. A to se u Lídy ukazuje jako drobný problém. Problém je záhy identifikován jako vodní pumpa, jejíž vrtule se poněkud viklá. No nic, demontovat vodní pumpu, dotáhnout šroub vrtule a můžeme směle vyrazit…. Lehké zdržení má za následek, že do Bílovce přijíždíme až mezi posledními.
Postupně se sem sjede na tři desítky různě starých vozů Fiat, počínaje již zmíněnou předválečnou Balillou, přes klasiku jako Fiat 500, 600 a 850, doplněné o další modely - 124, 126, 127, 128 nebo 131. Dále zde lze spatřit již ze silnic vymizelé Fiaty Regata a Ritmo. Mezi nejmladšími vozy pak napočítám po dvou kusech typů Barchetta a Punto. K tomu je třeba přidat ještě dva vozy Lada a jednu Lancii, čímž výčet účastníků prozatím končí…
Start orientační soutěže začal tradičně, hned na náměstí v Bílovci nás čekal první úkol – jízda zručnosti. Nějaký ten slalom, přejezd prkna a zacouvání do garáže. Kupodivu další soutěžní úkol, který jsme viděli na startu a posádky ho očividně plnily, najednou zmizel. Byl objeven až o kilometr dále, na dalším tradičním místě, poblíž autobazaru. Určení počtu matek v lahvi a aby toho nebylo málo tak ještě i šroubů v lahvi druhé. Hecovali jsme se s Vlasovcem i Lídou, kdo z nás bude skutečnosti blíže, což poněkud nechápavě sledoval náš doprovod, jediný účastník z Maďarska, notoricky známý Géza.
Po trase nás vedl šipkový itinerář s označenými místy kontrol, pro doplnění jsme měli ještě hledat kdekoli na trase objekty z fotografií a slovně popsaná místa samokontrol. Souhrn těchto aktivit činil navigaci značně náročnou a tak se stalo, že i tak nepřehlédnutelný objekt, jakým je bezesporu tank T 34, jsme přehlédli. Nalézt alespoň polovinu samokontrol a fotografií lze považovat za úspěch. A hned první samokontrola nás rozhodně nenechala chladnými. Velice nás zaujal nenápadný domek u hlavní silnice, na jehož zahradě se tísnila téměř desítka malých Fiatů, šestistovkou počínaje a modelem 128 konče. Jaký bude jejich další osud je asi nasnadě, již nyní koroze značně ohlodává dosti chatrné karoserie.
Se střídavými úspěchy tedy hledáme co je potřeba k získání potřebných bodů a přiblížení se stupni vítězů. Podle fotek nalézáme vodárenskou věž. Máme zjistit k jakému účelu dnes slouží. Jenže jak, když není koho se zeptat a věž je za plotem. Teprve po pár kilometrech zjišťujeme, že šlo o identické dvojče hledané vodárny a teprve ta druhá je ta pravá. Vrháme se k otevřeným dveřím u kterých zjevně zevlují dva hlídači. Jeden z nich nás vpouští dovnitř. Nejprve se zdá, že objekt slouží jako galerie, soudíme tak z všudypřítomných soch a grafik na stěnách. Jenže jak stoupáme po schodech vzhůru, naše přesvědčení slábne. A pomalu v nás dozrává děsivá předtucha, která se v prvním patře mění v jistotu. Knihy a kuchyň nás nemohou nechat v omylu, někomu jsme právě vlezli do bytu! Koupelna, velice osvěžující bydlení v ptačí úrovni, kruhový výhled na všechny strany, dokonalé, jsme unešení. A onen hlídač právě s úsměvem vstupuje do pokoje, na naše rozpačité omluvy jen shovívavě mávne rukou. Prý jsme dnes již asi dvacátí….
Neméně zajímavé jsou i další úkoly na kontrolách. Nedaleko Ostravy trénujeme hod na cíl a jízdu zručnosti, kde couváme k tyčce. A když už se tak rozhlížíme po okolí, ještě si „vystřihneme“ prohlídku kynologické výstavy a shlédneme nácvik akrobatických kousků sehrané letky tří aviatiků.
V Ostravě samotné trénujeme na zkušebním polygonu jízdu smyku. Některým to trvá delší dobu takže se zde tvoří poněkud zdržující fronta. Máme alespoň čas nastudovat styl a zjistit jak nejlépe projet záludnou trasu plnou překážek. K dispozici je Škoda Forman, který má zadní nápravu včetně kol umístěnou na vozíčku s nezávisle otočnými kolečky. Jakýkoliv prudší pohyb s volantem má tak za následek mohutné vybočení zádě vozu a simulaci smyku. Že je vůz značně nestabilní lze vypozorovat z velice opatrné, řekl bych až nudné jízdy všech soutěžících. „To musíme změnit.“ Zní naše rozhodnutí a spolu s Vlasovcem jsme přesvědčeni o nutnosti vnést trochu vzruchu do unylých a opatrných jízd. Trojité otočení vozu okolo své osy, takzvané „hodiny“, pak levá pravá, jeden si připadá jako na kolotoči, je to paráda, ani se nám nechce z vozu. Jízdu zakončujeme překrásným, sice poněkud neřízeným, ale stylovým smykem. Výsledné časy máme s Vlasovcem bídné, ale za tu srandu to stálo.
A když už jsme tu, co takhle si vyzkoušet i školu smyku na vodou kropeném povrchu? K dispozici je plotna, která po nájezdu podtrhne zadní nápravu a nečekaně tak vozu udělí razantní šťouchanec. A záleží jen na umění řidiče, jak si se smykem poradí. K dispozici jsou dva vozy tuzemské produkce, poněkud upravené „Favoušky“. Dva, tři průjezdy a stále nemáme dost. Líbí se mi to a tak se ptám: „Je možné si to vyzkoušet s vlastním vozem?“ Po chvíli již na ploše krouží má osma spolu s Vlasovcovou šestikulí. Vysloužíme si tak poměrně značnou pozornost, ale zároveň i nemalou časovou ztrátu. Zaznamenaná videa stojí za shlédnutí.
Času není nazbyt, musíme ještě do cíle, který není nikde jinde než ve Frýdku-Místku. Zde na nádvoří místního zámku probíhá výstava „Dědeček automobil“. Že bude na co koukat je jisté, zároveň s orientační soutěží totiž probíhá i trochu méně náročná výstava historických samohybů. A tak můžeme obdivovat vozy Jaguár XJ 6, Triumph Spitfire, Trabant, Škoda či Velorex. K obohacení dochází i v kategorii italských vozů, čtyři kousky X 1/9, 128 sport i 3P, velkou pozornost pak budilo pětikilo s přívěsným vozíkem, s přívěsným vozíkem vyrobeným z jiného pětikila! Přibyl i dokonalý, bleděmodrý vůz VAZ 2101. Z Polska k nám pak zavítalo několik lahůdek - Fiat 1500 L z roku 1966, dále model 1100 D v dvoubarevné variaci a do rallye lehce naladěná Lancia Fulvia.
Teď již není kam spěchat, takže se věnujeme prohlídce města a ochutnávce v místní osvěžovně, však poledne je již dávno za námi a nejen já hlady doslova šilhám. Kvůli obědu ovšem propásneme vyhlašování dámských posádek a dalších doplňkových cen, nicméně Lída se nenechá ošidit a trvá na opakování ceremoniálu… 
Vstup na místní zámek je v ceně startovného, tudíž využíváme možnosti seznámit se s interiéry a shlédnou mimořádnou výstavu věnovanou značkám Trabant a Fiat. Výstava modýlků je úctyhodná a velice pěkně zpracovaná, až vyrostu, chci mít něco podobného doma v obýváku…
V koloně pak odjíždíme na zámek v Bartošovicích. Tam většina překvapeně zjišťuje, že na vyhlášení výsledků a následnou tombolu je nutné se přesunout do pořadatelsky oblíbeného objektu, do pizzerie. A že pěšky je to téměř hodinový pochod, takže kolona se opět hne a popojíždí zabrat nevelkou zahradu místní restaurace.
Tam pak v družné zábavě setrváváme až do pozdních nočních hodin. Je třeba oslavit četná klubová vítězství! Vláďa získává zasloužené prvenství za eleganci se svým vozem Fiat Balilla, neméně zasloužené je i třetí místo v eleganci, které získává Vlasovec se svým dokonale zrenovovaným šestikilem. Petra Janečková se svým vozem Fiat 850 Special vybojuje třetí místo v orientační soutěži. No a překvapení největší! Vlasovec získává v orientační soutěži prvenství a domů si tak odváží putovní zlatý volant. Ostatní posádky pak následovaly v těsném závěsu, 4. – 6. místo se dělí o shodný počet bodů, stejně jako já na 8. – 9. místě.
Užíváme si pizzu i tombolu, tolik štěstí najednou! Ten balíček propisek se hodí, no i ty podložky pod RZ, vlastně i ta placatka, čepice a pánská kolínská...
Přestože nás postupně většina účastníků zbaběle opouští, zábava neutuchá. Až když je znát únava z tak náročného dne, jdeme, tedy vlastně jedeme spát.
Neděle, co dodat? Balíme kufry a odjíždíme domů, ale když už jsme poblíž Kopřivnice, co takhle se ještě mrknout do muzea Tatry? Copak asi přibylo nového? Exponáty jsou veskrze stejné, tedy vozy, jež pamatujeme ještě z návštěvy v roce 2007. Jako velice zajímavou, ale shledáváme novou expozici předrenovačních strojů v nálezovém stavu. Zejména pak jejich umístění v „domácím prostředí“, tedy ve stodole, v kůlně…. Výrazně to pak doplňují velkoformátové fotky „rezavých diamantů“.
Po návštěvě muzea ještě omrkneme venkovní expozici kočárů Ignáce Šustaly s původními výrobními prostorami, projedeme Štramberkem a míříme ku Praze…

PS: Letos bez nezapomenutelného montování uprostřed silnice, takže vlastně nuda? Ale ne... Nečekaná prohlídka vodárenské věže, s interiérem přestavěným známým architektem na útulný byt byla velice inspirující. A zkušební polygon v Ostravě s jízdou autem v řízeném smyku či možnost vyzkoušet si smyk ve Fiatu se zařadí mezi nezapomenutelné zážitky…Jsem zvědav co přinese ročník příští.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
FIAT KLUB OSTRAVA
Návštěvník

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od FIAT KLUB OSTRAVA »

FIAT KLUB OSTRAVA o.s. pořádá „Mezinárodní setkání italských automobilů“
Zámek Bartošovice 4.5.2012 až 6.5.2012
Program setkání:
Pátek 4. 5. 2012

- příjezd vzdálenějších účastníků do Bartošovic
- ubytování, registrace,
- burza + prodej náhradních dílů a modelů,
- večerní videoprojekce „Fiat motorizuje Evropu“


Sobota 5. 5. 2012

Hlavní program

08.00 – 09.30 hod. – náměstí města Bílovec, registrace účastníků setkání
.
08.00 – 10.00 hod. – prezentace fy. FIAT AUTOROJAS OPAVA a dalších sponzorů,
prezentace automobilů účastníků setkání

09.30 hod. – oficiální zahájení setkání a organizační rozprava

10.00 hod. – start jízda zručnosti a výletní orientační jízda
17.00 hod. – dojezd účastníků setkání do cíle orientační jízdy
19.00 hod. – Pizzerie u Marty vyhlášení výsledků orientační jízdy a dalších disciplín, udělení putovní
ceny „Zlatý volant Fiat klubu Ostrava, o. s.“.
20.00 hod. – 54. let FIAT KLUBU OSTRAVA o.s. – tombola, bohaté ceny, občerstvení, diskuze, zábava.


6. 5. 2011, neděle

Zámek Bartošovice.
Ranní prezentace automobilů účastníků, ukončení setkání.
Závěr srazu.

Pozor – nepřehlédněte – informace k setkání:
Záštitu nad akcí převzaly Město Bílovec, obec Bartošovice a Region Poodří.

Setkání pořádá občanské sdružení Fiat klub Ostrava, které sdružuje majitele italských automobilů, zejména zn. Fiat, včetně licenčních.
Věková specifikace automobilů není stanovena, jedná se o setkání italských automobilů, a to
včetně licencí (např.Fiat polski, Zástava, NSU, Lada Žiguli a další).

Ubytování na Zámku v Bartošovicích si můžete objednat na tel. č. 723 268 705 nebo emailu jucham@seznam.cz

Cena ubytování je od 220,- do 280,-Kč.
Startovné 350,-Kč

Kontakt: Miroslav Jucha, tel. 723 268 705, e- mail: jucham@seznam.cz

Na setkání italských automobilů je nutné se přihlásit – přihláška je přílohou této pozvánky.
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Bartošovice 2012

Příspěvek od Radek »

Dorazilo mi (a nejen mně) na mail, tak to sem kopíruji:

(duplikuješ, tak jsem to přesunul a nechal jen ty přílohy, které chyběly ;-) ) On.

Omlouvám se. R.
Přílohy
Bart. 2012.pptx
Prezentace
(1.29 MiB) Staženo 288 x
Přihláška..doc
Přihláška
(35 KiB) Staženo 287 x
Radek
Milan z Ov
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: pátek 6. listopad. 2009 11:36
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Milan z Ov »

Zdravím Vás,
K srazu Bartošovice 2012 jsou na webu Fiat klubu Ostrava o.s. článek:
http://www.ofk.estranky.cz/clanky/clank ... prispevky/
A fotky :
http://www.ofk.estranky.cz/fotoalbum/srazy--akce/
http://www.ofk.estranky.cz/clanky/foto.html

Přeji hezký den ! Milan
Odpovědět