XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Co proběhlo a co se bude dít?
Máňa
Návštěvník

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Máňa »

Fiat klub Ostrava pořádá již tradiční sraz italských automobilů na Zámku v Bartošovicích ve dnech 8.5. až 11.5.2008

Program srazu: 8.5. Exkurze do výrobního závodu na výrobu Fiatů 500 v Tychách Polsko
9.5. Okolí Bartošovic památky,hrady,zámky
10.5. Vlastní sraz s orientační jízdou
Oslava 50.výročí založení Fiat klubu Ostrava-taneční večer
-tombola
-možná příjde i kouzelník
Tímto Vás všechny zveme,prosíme o předání informací o této akci všem Fiatářům a zároveň Vás prosíme o vyjádření svých názorů,nápadů a připomínek ke srazu v diskusi.

FIAT KLUB OSTRAVA
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Ondrej »

mmm tak to zní zajímavě :ok:
Znamenám si do kalendáře a doufám, že mi do toho nic nevleze...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od 1/2 litr »

Znamenám si též. Na tuhle akci si čas udělám.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

Já už to nějakou dobu v kalendáři zaznamenáno mám. Už se těším.
PS: A jsou tam ještě v okolí nějaké památky, které jsem neviděl? :mrgreen:
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Pavel KV
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 209
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:23

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Pavel KV »

Pravděpodobně se letos nezúčastním, i když jsem si chtěl na tyto nepříliš vzdálené akce udělat čas :total:
Fiat 128 A 1970,1971,1972
Fiat 128 AF 1972,1973
Fiat 128 AC 1973.1975
Fiat 128 AR 1971,1973
Fiat 132 2000 1977
Fiat Ritmo 105 TC 1982
Fiat Ritmo 125 TC Abarth 1982
Fiat Ritmo 75 1979
Fiat X1/9 1978
atd.
Pardubáci
Návštěvník

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Pardubáci »

Jasně, už se těšíme.
fiat 128 A
Návštěvník

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od fiat 128 A »

Tak chlopaki a dámy, jak se Vám líbilo u nás na severu ?
Děkujeme Vám všem za aktivní účast a vytvoření pohodové atmosféry. :D
FIAT KLUB OSTRAVA
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Black »

fiat 128 A píše:Tak chlopaki a dámy, jak se Vám líbilo u nás na severu ?
Renda by jistě řekl, že v programu srazu chyběl nějaký kozatý prvek. :roll:
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Kronicar »

8. – 11. květen 2008 – 4. Fiat meeting zámek Bartošovice


Copak to tu máme? Jedno setkání Fiatů na Moravě! Tuto akci si nelze nechat ujít obzvláště když je zajímavý program připravený k 50-ti letému výročí Fiat klubu Ostrava. Program je tak nabitý, že přinutil pořadatele k přesunutí termínu a prodloužení akce na 4 dny.

Letos naši „klubáci“ nějak stávkují a z Prahy vyjíždí pouze moje 850, nutno dodat, že se spolujezdci Kačkou a Divošem, kterému zrovna stávkují vozy....
Je středa 7. května 2008, 17:00:00, vyjíždíme z garáže směr Brno. Ondrej a Vlasovec nás očekávají za Brnem. I přes slušné zatížení vozu to Fiat zvládá pohodovým tempem 100 km/h a těšíme se na brzké shledání. Ovšem znáte D 1 ?! Na 145 kilometru dálnice nastává drobné zdržení kvůli několika nehodám, o pár kilometrů dále znovu a pak ještě jednou a aby toho nebylo málo také v Brně doprava nějak vázne, zdržení v kolonách je více než hodinové. Ondrej po katastrofických zprávách z D1 vyráží napřed, jede totiž, po několika letech znovu oživeným Fiatem 850 SC. Je to první delší jízda a vcelku rozumně si nechává časového „fóra“.
My se pak mimo kolony ještě lehce zdržíme v Brně, tankujeme a nakupujeme nějaké poživatiny, zároveň zjišťuji, že na té zatracené hrbaté dálnici někde leží moje zadní mlhovka.... :roll:
Bartošovice jsou setsakra daleko, jedeme a stále jedeme, nakonec po nějakých 400 kilometrech přijíždíme do cíle, v jedenáct večer. Vítáme s těmi co jsou ještě při vědomí, zejména s Tomem, kterému zcela výjimečně Fiat 125p dojel bez potíží. Probíráme novinky, co, kdo, s čím a jak. Zítřejší program, však vyžaduje brzké vstávání a tak záhy (v 1:00) uléháme.
Čtvrtek 8. 5. 2008, 7:00:00, právě začíná velmi lákavý program, totiž výjezd do polských Tych na exkurzi po výrobním závodu Fiat. Kolona vozů je skutečně pestrá o národnostním složení nemluvě. K vidění jsou obvyklé modely Fiat 500, 850, 125, 128, 127, 124, X 1/9, 131, exkluzivní 850 Moretti ..... i nějaké ty modernější kousky...... Panda 4x4, Uno, Palio, New 500. Zastoupeno je Maďarsko - Géza s Fiatem 500, pak Itálie, což jsou tři pěkné kousky Fiatu 500, navíc dva v úpravě Abarth. A nechybí ani Slovensko – 128 SC, Fiat 127. Kolona se rozrůstá na bezince ve Frýdku-Místku, čímž však nabíráme lehké zpoždění. Ono také jet 200 kilometrů v koloně 30 vozů je poměrně komplikovanou záležitostí. Další obohacení kolony přichází v Polsku, přidávají se dva vozy Fiat 124 Spider, Fiat Dino Coupe, konečně i Fiat 600 a jedna tuzemská (pro nás vlastně zahraniční) X 1/9. Další zastávkou jsou až Tychy, je 10:15, přidávají se další exkurze chtiví fiatáři, zejména několik polských vozů - Fiat 128 SC, Polski Fiat 508 z roku 1935, Fiat 1500 L a velmi zajímavé ač neitalské Volvo 1800 ES.
To už nás netrpělivě nahání průvodce a v rychlosti uděluje pokyny... NEFOTIT, NEKOUŘIT, NEZDRŽOVAT a JDEME.....
Fabrika je moderní, na což jsou místní hrdí a na tak na úvod shlédneme více méně dokumentární snímek propagující značku Fiat, zvláštní kapitola je věnována vozům Fiat New 500, Fiat Panda a končící výrobě vozů Fiat Seicento.
A jdeme na to. Čekáme nějaké chaotické scénky, zkrátka něco podobného jako v Itálii, ale v tomto ohledu jsme zklamáni. Karoserie jsou svářeny roboty, zaměstnanci pouze dohlížejí, případně kontrolují.... Montáž vozů je ale něco jiného, ta už je dílem lidských zdrojů. Se zaujetím sledujeme zrod vozu New Fiat 500 a jeho první nastartování po kompletaci. Neuvěřitelné. Zdařilo se. A znovu, a znovu. A ještě jednou. Zkrátka daří se. Největší dojem na nás udělalo závěrečné spasování karoserie, kde vydatně pomáhalo kladivo a hrubé násilí....8O
Konec. Jsme vyprovozeni na parkoviště, fotí se nějaké ty skupinovky pro pamětní síň závodu. Rozhoduje se o dalším programu, tak kampak pojedeme....? Asi zpět do Čech, máme hlad, navíc právě začíná pršet. Příznivá předpověď nějak nepočítala s naším výjezdem do Polska, vjíždíme do nechutné bouřky která záhy mění můj vůz v bazének, při pauze ždímeme hadry a vzpomínáme na teplé sluneční paprsky....
Pozdní oběd nebo spíše večeři si dáváme na tradičním místě, ve Fulneku U Jelena. Pak zpátky do Bartošovic, nějaký ten pokec a karetní párty do 3 hodin ráno.
Díky tomu v pátek tak nějak prošvihneme hromadný odjezd, vstáváme až v devět a to již všichni odjíždějí. Čeká na nás akorát Michal s Petrou...... no, čekají. Ivoš se vzdává kultury, jedu sám, vlastně ne, přisedám k Michalovi a Petře do Fiatu 128 rally. Takže, dáme si soukromý program, jedeme na zámek Hradec nad Moravicí. A jsme příjemně překvapeni, zámek byl vyhlášen nejpohádkovějším objektem v ČR a nutno dodat, že právem. Zámek je vlastně takovým bonusovým „dva v jednom“ je tvořen empírovým tzv. Bílým zámkem a překrásným Červeným zámkem inspirovaným staroněmeckými středověkými hrady. Prohlídka byla zajímavá a inspirativní. Inspirativní ve smyslu dobového oblečení pro soutěžní klání v Poděbradech.
Dalším programem byla návštěva nedaleké rozhledny, bohužel uzavřené. I tak stál výhled za to. Pak přejezd do Hei parku na oběd, dá-li se tomu tak ve tři odpoledne ještě říci. Vskutku útulná restaurace, příjemná obsluha, dobré jídlo, přijatelné ceny, zkrátka ideální. Však také posedíme dobré dvě hodiny, ve kterých si Tom stíhá přivézt spolujezdce na víkend – Adélu. Pak ještě jemné nabuzení adrenalinu na bobové dráze. Druhou jízdu již nikdo ani nebrzdí ........ mohlo by to jezdit rychleji. :twisted:
Zpět v Bartošovicích. Po dobu naší nepřítomnosti se nestalo nic zvláštního. Přijelo akorát zajímavé jedničkové 850 kupé z Polska. Pěkné, pěkné, originál, libuje si Ondrej, ovšem jen do chvíle než majitel zamkl auto dálkovým ovládáním.....
Zároveň v prostorách zámku probíhají soutěže ve střelbě na laserové střelnici. Tož se tedy zúčastníme, je to docela sranda. Ačkoli se ukazují i skryté stránky kamarádů/škodičů. Zejména střelba kachen ukazuje nevšední talenty....
Očekává se příjezd dalších fiatářů, ovšem hlavní voj se očekává v sobotu. Tlacháme a tlacháme, posledním účastníkem, tedy účastnicí která přijela je Lída se šestikilem, tím stoupá počet členů FCC na 4 posádky. Navazujeme kontakt s Gézou, jsme zváni na Fiat sraz do Maďarska k Balatonu. Na programu bude jídlo a pití. Asi pojedeme. ;-)
10. 5. 2008, 3:14:45 ráno, jdeme spát....
10. 5. 2008, 8:15:27 vstáváme, svěží a plní elánu křepce vyskakujeme z postelí. Pak se belháme do umývárny. Honem, honem, jsme popoháněni k rychlejšímu pohybu. Přejímka je okolo deváté v Bílovci, tak ať to stihneme.
Přijíždíme akorát. Náměstí se plní staršími Fiaty, novějšími Fiaty, dokonce i novějšími nefiaty.... Mimo vozy co již známe od středy, jsou k vidění další šestikila, pětikila i 850 a 127. Probíhá registrace, jsme občerstveni koláčky, čekáme na rozpravu a start.
A opravdu, v půl jedenácté se dočkáme. První auto vůz projíždí slalom mezi kužely, pak najíždí do garáže, následně do garáže couvá. Fotíme, sledujeme soupeře, promýšlíme taktiku.... Taktika je k prdu, nestabilním tyčkám, ke kterým je potřeba zajet na dotyk, stačí trocha větru a padají samy. Což je i můj případ. Ale co divíme, od loňska nic nového.... Nestačíme se divit co všechno soutěží, Citroen Xantia, Renault Megane....? :retard:
Pak, dle šipkového itineráře pokračujeme v krasojízdě. Jedeme takřka v koloně tří vozů, kocháme se krajinou, zároveň však bedlivě sledujeme cestu a hledáme několik objektů na fotografiích. Přijíždíme do Bartošovic na první kontrolu. Házíme klínové řemeny na cíl, vyplňujeme test z dopravních předpisů a test všeobecné inteligence. Nalézáme dva objekty z fotografií......
Pak už jen hledáme, domy, nápisy, pamětní desky, nebo cestu..... Musím pochvalně zmínit itinerář, až na několik chybějících značek obcí, nepřesné tvary křižovatek a poněkud zavádějící údaje o kilometrech je vše OK.
Pozdně obědová pauza je ve Štramberku. Parkujeme vozy a vydáváme se na pochod do nedalekého centra. Dělíme skupinu, jedni zabírají místo v restauraci, druzí plní poslední úkol a opisují latinský nápis z brány pod Štramberskou trůbou. Díky nedorozumění v restauraci je domluvený oběd „okrouhnut“ o polévku a o to více jsou všichni překvapeni při placení..... Jdeme jinam, tam však pro změnu nevaří vůbec. Takže opět zvedáme kotvy a jdeme k mámě, do restaurace „U mámy“, po hodinovém čekání na jídlo zjišťujeme, že “máma“ je asi pěkná macecha. Obsluha si nás téměř ani nevšimne, jídlo dostaneme po více než hodině od objednání. Ani při placení se nepřetrhnou.
Pokračujeme v jízdě a na trase jsme již téměř sami. Do zámku v Bartošovicích přijíždíme v pět odpoledne. Užíváme si pěkné počasí a večeříme na terase. Diskutujeme o nacházejících akcích. Vyhlášení výsledků bude v sedm večer.....
A jak jsme dopadli? Jasní vítězi orientační soutěže. Stejně jako loni, opět bodujeme. Tom s Adélou – 1. místo, já, Ivoš, Kačka – 2. místo a Ondrej s Vlasovcem – 3. místo. Zároveň jsem si vystřílel cenu za 2. místo ve střelbě.
Před osmou jsme vyzváni k převlečení do večerních úborů – pyžam. Začíná pyžamová mega party. Přicházím coby pyžamový mafioso, pruhovaný oblek/pyžamo doplněný kravatou a slunečnými brýlemi. Vzbudím ohlas a vlnu dotazů zda-li opravdu spím v kravatě a ve slunečních brýlích. Vlasovec je oblečen ve slušivé bílé noční košilce, chválí ho Italové. A korunu všemu nasadí Divoš v růžových trenýrkách a růžovém bolerku ze kterého mu trčí chlupatý pupek. Bouřlivý ohlas napoví kdo je králem večera, vlastně spíše královnou.... :mrgreen:
Taneční reje pokračují do půl jedenácté kdy je losována tombola a každý si odnáší nějakou tu zbytečnost. Radost nám dělá výhra draka, hned si s ním jdeme zaběhat a otestovat jeho let. Fotografové fotí a fotí...... Původně jsem se chtěl ještě nad ránem sbalit a odjet do České Lípy na soutěž, vzdal jsem to.
Spát jdeme okolo třetí ranní.
Neděle 11. 5. 2008, 9:45:00. Vstáváme před desátou, to už zámek opouštějí i poslední..... Snídáme, balíme, není kam spěchat.. Loučíme se s pořadateli a vyrážíme do Kateřinské jeskyně. Tu se však vedoucímu vozu nějak nedaří nalézt a tak nakonec jedeme do Sloupsko – Šošůvské. Divošovi se stejně jako loni daří „vyhandlovat“ velmi zajímavou slevu na vstupném.... jdeme zdarma, a neptejte se jak to udělal.
Prohlídka byla zajímavá, i když takového průvodce by pohledal. To snad ani nemohl být brigádník, i já bych toho o jeskyních útvarech věděl více než on.... :nene: a rozhodně umím souvisle mluvit, česky. Jeskynní výzdoba pěkná, propasti, dómy, zkrátka udělala na mě dobrý dojem.
Po prohlídce už byl čas na jídlo, takže letíme do vyhlášené restaurace v Jedovnici. Překvápko, restaurace je zavřená, soudě dle nechápavých pohledů dalších hladovců to zřejmě nebude dlouho. Ovšem náš problém to neřeší, jedeme dále směrem na Brno, najíme se cestou. Ale žádná sláva, jako v Jedovnici to není.
Ještě krátká zastávka u Ondreje doma, a pak hurá na dálnici. Nikterak zábavná, až únavná cesta končí v deset večer v garáži.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Ondrej »

Opět pár foto...
DSC00957.JPG
DSC00958.jpg
DSC01009.JPG
DSC01010.JPG
DSC01213.jpg
DSC01214.JPG
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
FKO
Návštěvník

Bartošovice 2009

Příspěvek od FKO »

Všechny věrné majitele Fiatů zve Fiat klub Ostrava na Setkání italských automobilů na Zámku v Bartošovicích ve dnech 8.5. až 10.5.2009. :razz:
Více informací na http://www.ofk.estranky.cz nebo na emailu jucham@seznam.cz :grin:
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od 1/2 litr »

Ahoj Mirku.
Už se těšíme. Letos se budu účastnit s rekonstruovanou F 850 BN. Počítejte s námi I+K.
Apropo bude možné přespat z 8. na 9. na zámku?
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
FIAT KLUB OSTRAVA
Návštěvník

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od FIAT KLUB OSTRAVA »

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice 8.5. až 10.5.2009
Program srazu.
7.5.2009 Příjezd vzdálenějších účastníků
8.5.2009 Exkurze do motorárny Fiat - GM Bielsko Biala Polsko.Po exkurzi další program v Polsku. :ok:
Leaserová střelnice. :ok:
9.5.2009 Orientační jízda se startem v Bílovci. :nene:
Vyhlášení výsledků na Zámku v Bartošovicích :razz:
Taneční megapárty aneb Fiaťáci v pyžamech,bohatá tombola,občerstvení :grin:
10.5.2009 Ukončení srazu.

Pro účasníky exkurze do motorárny je nutné pojištění pro cestu do zahraničí s dokladem o jeho uzavření.
Další informace,ubytování a podrobnosti na emailu:jucham@seznam.cz nebo na mobilu:723268705.

Těšíme se na hojnou účast. :lol:
FIAT KLUB OSTRAVA
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Pedro »

Hlásím příjezd v pořádku z této akce. Byl to pěkný prodloužený víkend. Auto šlapalo jak hodinky. Díky. Petr
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Kronicar »

Také už jsem doma, trochu vyždímaný, ale OK.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Libor
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 51
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Frýdek
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Libor »

bobas
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: úterý 12. květen. 2009 18:07

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od bobas »

Dovoluji si přidat odkaz na fotky Bartošovického setkání : http://bobas1.rajce.idnes.cz/Bartosovice_2009/ . :)
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Kronicar »

7. – 10. květen 2009 – 5. Fiat meeting zámek Bartošovice

Protože Bartošovice pro nás nejsou zrovna za rohem, vyjížděli jsme ve čtvrtek již krátce po poledni. Vzal jsem Fiata 850, je to na cestu po dálnici přeci jen o něco výkonnější stroj nežli šestikilo. Stejně soudil i Ivoš s Kačkou, a tak dvojice osmsetpadesátek uháněla vstříc dobrodružství. Svého spolujezdce Vlasovce přiberu až v Hustopečích, takže prozatím ve voze klimbám sám.....
Odjezd v poledne nás má uchránit dopravního kolapsu před prodlouženým víkendem, což se také více méně daří. Hustota provozu je sice místy trochu nepříjemná, zejména množství kamionů je znepokojující, ale svižným tempem 100 km/h se nám daří vzdálenost ukrajovat a kamionům ujíždět.
Velké Meziříčí, již tradiční občerstvovací místo na trase Praha-Brno. A dost dobrý oběd. Domlouváme se také, že je zbytečné tahat Divoše do Hustopečí, takže na mě a Vlasovce počká u Ondreje ve Zbýšově, což je jen pár kilometrů za Brnem.
Časový plán však nabíral trhlin, kolonám na brněnské dálnici se prostě nevyhnete. Takže čekáme a čekáme, samozřejmě o zábavu se nám postaralo několik oťukaných vozů. Vlasovce tedy nabírám až v půl šesté odpoledne a za slabou půl hodinku jsme u Ondreje. Ondrej tak nějak na sraz nejede, potřebuje času využít k jiným činnostem. Takže pěkně pokecáme, zahradu projdeme, plány prodiskutujeme, stodolu a stroje prohlédneme......
Nezdá se to, ale dojet až do Bartošovic opravdu nějaký čas zabere, celkem mi to z garáže a s hustopečskou zajížďkou vyšlo na 471 kilometrů. Mezitím nás kluci Holečkovi spolu s Mírou Juchou netrpělivě očekávají. A zhruba každou půlhodinu se telefonicky dotazují, kde aktuálně jsme. Klidně je necháváme čekat, náš příjezd na místo bude v tradiční, ve 22 hodin.
Nějaká večeře by nezaškodila, míříme tedy do nové otevřené pizzerie. Obsluha příjemná, pizza výborná. Klábosíme zrovna o proběhlé cestě, když volá Géza (jediný účastník z Maďarska) a že prý pětikilo nejde a nutný je odtah. Asi je někde u Vsetína což po konzultaci s mapou vypadá na vzdálenost zhruba 60 kilometrů. Míra se tedy zvedá, prý pro něj s vlekem dojedou......
My zatím spokojeně večeříme a tak po očku sledujeme hokejový duel ČR – Švédsko. V restauraci končíme v jedenáct, je čas na ubytování. A dnes je to stručné - vybalit a spát. Zítra ráno nás čeká brzké vstávání. Míra totiž vtipně oznámil odjezd v 7:00. A když už jsem u pátečního programu, asi by stálo za to zmínit kam vlastně jedeme.... Na exkurzi do fabriky Fiat v polské Bialsko-Biale. Zajímá nás výroba naftových motorů 1.3.
Pátek 6:30, vstávat se nám sice nechce, ale co naplat. V sedm jsme již u aut a čekáme na pokyn k odjezdu. Nic. Míra nijak nespěchá, takže odjezd se asi lehce opozdí. Tlacháme a obhlížíme již notoricky známé vozy. Vyjeli jsme o víc jak půlhodinu později. Až později se dozvídáme důvod, s Gézou se vrátili ve tři ráno, nebyl totiž u Vsetína, ale v Nemšovej, což je jakási zakopaná kdesi na Slovensku. A nebylo to 60 kilometrů ZA Vsetínem, ale 60 kilometrů PŔED Vsetínem. A po strašných cestách.....
Nicméně míříme na Polsko a postupně se k nám přidávají další vozy, kolona ve finále vzroste na konečných 20 vozů. A stejně jako loni, jedná se i letos o mezinárodní účast. Bratři Slováci to mají kousek - dva vozy. Polsko je zastoupeno jedním vozem Fiat X 1/9. Z Maďarska dorazil již zmiňovaný Géza. A nechybějí ani staří známí Italové z loňska – 2x Fiat 500. Posledně jmenovaným se problémy s vozem rovněž nevyhnuli, ztracený držák výfuku musel nahradit drát.....
Bialsko-Biala, parkoviště před fabrikou. Instrukce, instrukce a zase instrukce, polský průvodce je nemilosrdný. Hned v úvodu nás seznámí s historií fabriky a jejích výrobků, pokračuje současností. Je vidět, že Italové spolu s Gézou si to užívají. Průvodci sotva rozumíme my natož oni, takže spokojeně pochrupávají....
Fabrika... je fabrika. Stroje a pár zaměstnanců, nijaké zvláštní dojmy. Zrod motoru sice byl zajímavý, nicméně loňská exkurze při výrobě celého vozu byla nesporně zajímavější. Ke konci následovala další přednáška na téma fabrika a motory.
Z Polska jsme vyrazili zpět na českou stranu, na oběd do Beskyd. Na horskou chatu Na Prašivé. A cesta tedy stála za to, po uzounké silničce, kde sotva projela pětistovka, šplhal had několika Fiatů, přičemž jsme míjeli desítky cyklistů a chodců. Nadšených cyklistů a chodců jež zpočátku mávali, pak však náležitě nalokáni prachu zvířených desítkou vozů jen lapali po dechu.....
Příliš nás nepotěšila informace, že jsme tu moc brzy a oběd tedy bude až za hodinu. Chata ze začátku století byla pěkná, nedaleko stojící šindelový kostel však byl daleko hezčí. Volného času využíváme k jeho obhlídce a k relaxaci. Ležíme na dece, vstřebáváme dojmy, vůbec je nádherně a výhled do údolí také stojí za to.
Následuje lehce opožděný oběd ve tři odpoledne, porce zeleniny a brutální bramborák za brutální cenu. A jedeme zpět do Bartošovic. Čtyři Fiati 850 nás svádí k nepředloženostem. A tak zažíváme adrenalinovou stíhací jízdu rychlostí více než 120 kilometrovou, přičemž tak trochu zamotáme hlavu jednomu postaršímu řidiči Hondy Civic......
Zákusek si dopřáváme v zámecké cukrárně. Pak odjíždíme do našeho oblíbeného Hey parku v Tošovicích. Trochu si zařádit. Kluci Holečkovi s Divošem se vrhají na osvědčenou bobovou dráhu. Já, Vlasovec a Michal s Petrou prubujeme Lanové centrum. Vybaveni přilbami a horolezeckým postrojem šplháme v pětimetrové výšce po stromech, přelézáme po lanech a prkýnkách, zkrátka všemožně se snažíme přizabít. Zajímavé...... to bylo. A náročné, s odřenou nohou nebo rukou odejde většina. Také co byste chtěli, za ty peníze....
A hurá zpět na zámek. Tam také přijíždí poslední klubové vozidlo – Fiat 600 D s Lídou a Adélou. Než se vypovídáme a sdělíme si dnešní dojmy, je hluboko přes půlnoc....
Sobota je dnem orientační soutěže a hlavní program se odehrává v nedalekém Bílovci na náměstí. Ačkoli je start soutěže v deset hodin, vstáváme před osmou, než se vypravíme a dorazíme na místo je půl desátá pryč. Alespoň, že je co prohlížet. Mimo obligátních pětistovek, šestistovek a 850 je k vidění i X 1/9, 126p, 127, Panda 4x4, 128 SC. Nesmím zapomenout ani na zajímavé, byť moderně vypadající Innocenti nebo Fiat 850 TC, což spolu s italskými laděnými pětistovkami tvořilo zajímavý celek. Celkem jsme napočítali téměř 40 vozů, což je oproti loňsku malý pokles.
Desátá hodina odbila, rozprava a start. Jako každoročně se první úkol odehrával na náměstí a probíhala zde jízda zručnosti. Slalom, zajetí do garáže popředu, zacouvání do garáže. A jako každoročně bylo podmínkou úspěchu dotknout se značně labilní tyčky a neshodit ji. Pak trasa soutěže pokračovala podle šipkového itineráře, což byla ta jednodušší část. Zpestřením bylo několik samokontrol a fotek různých objektů nebo jejich částí. Což se zdálo jednoduché jako zadání samo, problém byl v tom, že cokoliv se mohlo nacházet kdekoliv po trase. Zejména obcemi jsme tedy projížděli asi tak třicetikilometrovou rychlostí aby nám něco neuteklo. A stejně uteklo. Například jsme nenašli takovou drobnost jako kostel.... Nebo se nám nepodařilo nalézt odpověď na úplně jednoduchou otázku: „Čeho je zodpovědnou vedoucí Soňa .....?“
Ono, také hledejte odpovědi na trase dlouhé 80 kilometrů. Ale vesměs se to zdařilo. A samozřejmě nás čekalo i několik soutěžních úkolů – šroubování šroubků na čas, šroubování šroubů do náboje kola nebo hod klínovými řemeny na cíl. A také obligátní testík jenž byl stejný jako loni, snad jen s malými obměnami.
V cíli, na zámku v Bartošovicích nás čekal test začínajícího tenisty – v limitu jedné minuty si ve vymezeném prostoru pinkat míčkem. A divácky nejatraktivnější úkol – oblékání montérek na čas. Aby nic nebrzdilo průběh oblékání, šli někteří tak daleko, že zůstali jen ve slipech či trenýrkách a doslova pak skočili do kombinézy. Nutno dodat, že cenu za nejrychlejší oblečení montérek získal Michal, který však byl zcela oblečený.... Na druhou stranu, montérky měl, na rozdíl od nás, „předpřipraveny“, totiž rozložené na zemi a rozepnuté.
Zároveň s plněním posledního úkolu jsme si kupovali lístky do tomboly, pořadatel sliboval zajímavé ceny a 600 prodaných lístků tomu jen nasvědčovalo. Nastal hon na barvy lístků - červené, modré a .... „Kde jsi sakra sehnal žluté...?“
Večeříme, pro všechny je přichystán guláš, pak už jen sedíme, užíváme si atmosféru setkání a samozřejmě debatujeme. Najdeme si čas i na posezení ve zdejší zámecké cukrárně.
18:00 vyhlášení výsledků. Co vám mám vyprávět! Absolutní úspěch! 4 posádky FCC získávají 4 hlavní ceny. Lída s Adélou za nejlepší ženskou posádku. Divoš s Kačkou 3. místo v orientační soutěži. Duo Holečci – 2. místo. A já spolu s Vlasovcem uzmeme 1. místo a putovní zlatý volant. PARÁDA. Akorát na příští rok bychom to prý již konečně mohli nechat místním.....
Následuje tombola, Divoš s Kačkou předpokládá, že z těch 50 lístků co mají, nějaký jistě vyhraje a nemýlí se, ovšem hodnotné jsou akorát ty dva deštníky.... Oproti tomu já se svými 11 lístky naprostý žabař, vyhrávám na jediný žlutý a vyhrávám cenu pro abstinenta jak dělanou – litrovku rumu. Jednu z hlavních cen – autorádio – si odnáší Vlasovec.
Po tombole přichází na program pyžamová megaparty, no mega, zúčastnilo se zhruba na 20 modelů pyžam. A zde za svůj vyzývavý model cenu získává Pedro.....
Trsáme, zároveň je k dispozici laserová střelnice, kde se každý může dle libosti předvést. Zábava je rázně ukončena až o půlnoci. Pepa tak trochu vlastním způsobem dává najevo, že třeba jít spát. Příště už jen Kofolu :-)
Nedělní dopoledne je ve znamení balení a příprav k odjezdu, nijak nespěcháme a dobrou hodinu se věnujeme focení různě naaranžovaných klubových skupinovek. Já si poté ještě stihnu vyměnit karburátor, seřídit ventily a vyměnit naprasklý klínový řemen. To už je čas oběda a opět volíme osvědčenou pizzerii. Vaří rodilý Ital a na kvalitě jídla je to znát, opravdu vynikající. Je krásný slunečný den a netřeba nijak spěchat. V pohodě vstřebáváme dojmy z uplynulých dní a dokonce se pouštíme do debaty s kuchařem, prý nám napřesrok připraví nějakou specialitu. Už ani dočkat nemůžu....
Dvě odpoledne a my odjíždíme, cesta bude ještě dlouhá. Na rychlostní silnici okolo Olomouce jsme tak nějak ukolébáni ke spánku, takže přerušíme jízdu a s Vlasovcem se věnujeme památkám města Olomouc. Radnice s orlojem, kostel sv. Michala s poustevnou, rozhled z věží.... A čemu v horkém dni neodoláme? Zmrzlině. Divoš s Kačkou vše raději zaspí ve voze.
V šest odpoledne jsme opět u Ondereje ve Zbýšově a sdělujeme mu čerstvé dojmy, protože se nám zpátky do hustého provozu moc nechce, tak ani nijak nespěcháme, doufáme, že večer už bude dálnice klidnější. Já pak vezu ještě Vlasovce domů a s Divošem a Kačkou se znovu setkáváme až na 146 kilometru, kde nezdravě pojíme ve fastfoodu.
Další cesta je úmorná a garáž naše vozy přivítá až v půl druhé ráno. Jsem totálně grogy a do postele padnu ve tři......ale víkend neměl chybu.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Vlasovec
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 211
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Vlasovec »

to Kronicar:
jak jsme byli "překvapeni" z toho orloje v Olomouci, tak jsem se od jedné známé, která tam studuje, dozvěděl, že to pravé pokoukání je jen ve 12 hodin :!: Tak snad někdy příště... :greenf:
Fiat 600D [1969] - Beruška
Fiat 900T [1978] - Barča
Fiat 126P [1987] - otloukánek
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Kronicar »

A fotečky pro ilustraci.....
Přílohy
Čekání na oběd aneb siesta....
Čekání na oběd aneb siesta....
Ale výhled stál za to.....
Ale výhled stál za to.....
Cestou necestou po Beskydech.
Cestou necestou po Beskydech.
Motory, tak to je něco pro nás, tento konkrétně byl montován do Pandy.
Motory, tak to je něco pro nás, tento konkrétně byl montován do Pandy.
Fiat před Fiatem.
Fiat před Fiatem.
Čekání na průvodce....
Čekání na průvodce....
Cestou na exkurzi do fabriky Fiat v polské Bielsko-Biale.
Cestou na exkurzi do fabriky Fiat v polské Bielsko-Biale.
Zámek Bartošovice v pátek ráno.....
Zámek Bartošovice v pátek ráno.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Kronicar »

A ještě pár....
Přílohy
Jeden z nejvzdálenějších účastníků (z Itálie) právě startuje.
Jeden z nejvzdálenějších účastníků (z Itálie) právě startuje.
Jízda zručnosti opět záležela tak trochu na náhodě, labilní tyčka padala i při mírném vánku.
Jízda zručnosti opět záležela tak trochu na náhodě, labilní tyčka padala i při mírném vánku.
K vidění bylo i několik vozů Fiat 126p, zde dva kousky poněkud upravené.
K vidění bylo i několik vozů Fiat 126p, zde dva kousky poněkud upravené.
Část startovního pole.
Část startovního pole.
V sobotu dopoledne na bíloveckém náměstí obdivujeme konkurenční stroje.
V sobotu dopoledne na bíloveckém náměstí obdivujeme konkurenční stroje.
Hlavně to přežít ve zdraví....
Hlavně to přežít ve zdraví....
"Nezdá se to, ale je to fuška. Stojí mi to za to?"
"Nezdá se to, ale je to fuška. Stojí mi to za to?"
Oběd je potřeba náležitě setřást....
Oběd je potřeba náležitě setřást....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Kronicar »

A ještě.....
Přílohy
Bratři Turian & Turina trochu jinak.....
Bratři Turian & Turina trochu jinak.....
Úspěch....
Úspěch....
Před zámkem Bartošovice, tentokrát v sobotu odpoledne.
Před zámkem Bartošovice, tentokrát v sobotu odpoledne.
"Exhibicionista.....! Holky foťte to!"
"Exhibicionista.....! Holky foťte to!"
Strip show aneb trénink na rychlý nástup do fabriky.... "Tak tomu říkám soutěžní úkol!"
Strip show aneb trénink na rychlý nástup do fabriky.... "Tak tomu říkám soutěžní úkol!"
Házení řemenů tedy žádná sláva, alespoň že ten jeden....
Házení řemenů tedy žádná sláva, alespoň že ten jeden....
Duo Holeček Pedro & Holeček Pepa šroubují též, tentokrát jde ale o úkol číslo 3.
Duo Holeček Pedro & Holeček Pepa šroubují též, tentokrát jde ale o úkol číslo 3.
Divoš právě šroubuje soutěžní úkol číslo dvě.
Divoš právě šroubuje soutěžní úkol číslo dvě.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartošovice 2009

Příspěvek od Kronicar »

A naposledy ....
Přílohy
Na orloj v akci to chtělo dorazit o něco dříve.
Na orloj v akci to chtělo dorazit o něco dříve.
Olomouc, občerstvovací kulturně-vzdělávací pauza.
Olomouc, občerstvovací kulturně-vzdělávací pauza.
Není nad to, pohrabat se v motoru. Seřízení ventilů, výměna karburátoru či výměna klínového řemene je otázkou hodinky.
Není nad to, pohrabat se v motoru. Seřízení ventilů, výměna karburátoru či výměna klínového řemene je otázkou hodinky.
Jak naučit abstinenta pít.....
Jak naučit abstinenta pít.....
....ještě jednou.....
....ještě jednou.....
Nezbytná klubová skupinovka.....
Nezbytná klubová skupinovka.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
FKO
Návštěvník

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od FKO »

Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice.
FIAT KLUB OSTRAVA občanské sdružení pořádá v termínu 7.5. až 9.5.2010 Setkaní italských automobilů Zámek Bartošovice
Informace o programu setkáni najdete na: www.ofk.estranky.cz
jucham@seznam.cz
Srdečně zveme majitelé italských automobilů na toto tradiční setkání.

P.S.
Osobní pozvánka pro pro předsedu klubu Fiat car classic pana Karla Kříže,aby si v kludu mohl pokecat ještě před dovolenou. :lol:
FIAT KLUB OSTRAVA
občanské sdružení
Fiat klub Ostrava o.s.
Návštěvník

Re: Setkání italských automobilů Zámek Bartošovice

Příspěvek od Fiat klub Ostrava o.s. »

FIAT KLUB OSTRAVA :D
občanské sdružení Vám chce připomenout,že termín srazu se blíží aže volných míst na ubytováné ubývá.Proto prosíme všechny zájemce aby se přihlásili na email:jucham@seznam.cz

Dále oznamujeme,že došlo k rekonstrukci pokujů ve druhém patře,kde byly přistaveny sprchy a WC ke každému pokoji. :ok:

Taky se nám podařilo zajistit Pizzerii u Marty,ve které proběhne vyhlášení výsledků,občerstvení,tombola a závěrečné posezení. :ok:

Těšíme se na Vaši hojnou účast :lol:

FIAT KLUB OSTRAVA
občanské sdružení
Odpovědět