VIDEO

Vše nezařaditelné, možno i nesouvisející s Fiatem
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 887
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: VIDEO

Příspěvek od Ondrej » pondělí 19. říjen. 2020 19:29

No... právě co jsem o tom tak rámcově zjistil, organizuje to klub s údajně 85 letou tradicí, který se dodnes specializuje na meziválečné vozy. A tohle všechno by měly být originální stavby z 20./30. let, nejvýš trochu upravené. Žádné novodobé repliky.
Tím víc se to úplně vymyká mému chápání :nene: :garbage: :retard:
1973 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín No.2
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...

Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 887
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: VIDEO

Příspěvek od Ondrej » úterý 8. prosinec. 2020 21:54

Asi před rokem jsem do lampárny plácnul video fiatího rekordního projektu S76.
Teď jsem narazil na trailer k tomuhle stroji: Beast of Turin trailer. Je to taková náladovka, ale pěkná.

Nasměrovalo mě to k jinému bestiálnímu stroji: "Fiat Isotta Fraschini 1905". Skrývá se za tím šasi Fiat z roku 1905 se zabudovaným leteckým motorem Isotta Fraschini z roku 1917. Pravověrní veteránisti by z toho chytli psotník, ale mně se ta stavba líbí.
https://www.youtube.com/watch?v=H9Yww_nYuFA
https://www.youtube.com/watch?v=TONWoPoUU3w

Co se mi k tomu povedlo dohledat, tak jde o původní fiatský projekt rekordního vozu z roku 1905, mělo to označení Fiat 200HP. Mělo to mít 2 řadové čtyřválce umístěné za sebou. Projekt z nějakého důvodu krachnul, motory Fiat použil pro grand prix závody a nedochovaly se. V 90. letech se k tomu dostal současný vlastník a napadlo ho zabudovat do toho podvozku letecký motor. Sehnal zmíněnou Isottu Fraschini, původně prý z nějakého bombardéru, posléze po válce měl být motor zabudovaný do nějaké jachty. Na přední stěně bloku to má prý stále funkční synchronizátor pro střílení přes vrtuli :)
Je to řadový 6-válec vrtání 140 a zdvihu 180 mm, tedy zdvihového objemu 16,6 L. Výkon 250k, točivý moment přes 4000 Nm. Převodovka je z roku 1912 a je až za zadní nápravou, proto to hnací řetězové kolo až za zadním kolem. Výstroj to má snad podobnou jako původní fiatský základ, brzdy jsou lanové jen na zadní kola. Poprvé to běželo roku 2011. Maximální dosažená rychlost je prý 127 mph, tedy 204 km/h, přičemž by motor údajně zvládl víc, ale řetězový pohon už ne.
1973 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín No.2
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...

Odpovědět