XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Jak a kdy jsem se dostal k Fiatům?

Vše nezařaditelné, možno i nesouvisející s Fiatem
Odpovědět
Koudy
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 78
Registrován: úterý 6. listopad. 2007 13:51

Jak a kdy jsem se dostal k Fiatům?

Příspěvek od Koudy »

Naprosto přesně v roce 1973 F500 rok 1970 najeto 33 tisíc cena 35tisíc Praha Šárka.Před tímto švihákem Stadion 22 vývoz GB, ČZ 125,JAWA 250 TYP 559 rok 1968 následuje Velorex 350 a pak rovnou na FIATy a Lancie až dodnes!!!
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

Jak jsem se dostal k fiatům? Dobrá tedy. Tak jo. :ok:
Začalo to v roce 1997 na horách zlámanou páteří. Když jsem jakžtakž srostl a začal zase chodit, doktor mi zakázal využívat moji jawu 250 (1961) i mých čtrnáct historických bicyklů kvůli pasívním otřesům - krom zlomenin obratlů jsem měl totiž také rozdrcené dvě plotýnky. S tím se naštěstí později moje páteř vyrovnala srůstem tří obratlů napevno. Mezitím však, když mé jednostopé stroje nuceně stály, stal se ze mne fiatář.

Mé první auto byl Fiat 600D koupený v roce 1998 za 9000,- korun, papíry z roku 1964, ale byl to povětroň, takže k papírům asi moc nepatřil. Byl to už v době koupě zdechlý vrak, ale vytvořil ve mně silný vztah k těmto vozítkům. Získal jsem na něm první zkušenosti a najezdil se fakt hodně - tvrdě sloužil v létě i v zimě až do definitivního rozpadu tuším roku 2004, kdy byl rozebrán na díly a nepoužitelné zbytky kastle šly do šrotu. Papíry z něho myslím ještě použil Kronicar 8)

Dalšího fiata jsem kupoval pro bráchu v roce 1999, byla to 850 z roku 1968 za 10000,- kterého mi později daroval (když si koupil Uno s dvoulitrovým motorem :retard: ). Rád na 850 vzpomínám. Prodal jsem ho roce 2004, kdy nám připadal přebytečný (ó jaká pošetilost!). Nová majitelka s ním pak nedočkavě dorazila na sraz přímo z dílny, kde jej připravovali na nový lak, takže byl celý oblepený a částečně v kytu :D Je v tomto stavu k vidění zde ve fotogalerii ze Spanilé jízdy prahou z roku 2004 :grin:

Téhož roku (1999) jsem si koupil dalšího Fiata 600D, tentokrát mnohem zachovalejšího, z roku 1968, stál mne 13000,- (včetně tří plných aut dílů). Toho jsem si už ale šetřil (na těžkou práci jsem používal toho prvního), takže ho mám dodnes (je to můj kultovní Loupák, který právě prodělává kůru, aby přestal být Loupákem).

Pak přišly zkušenosti s fiaty 127, které musím jako model moc pochválit.
Ale tím končím, Předseda chtěl abychom napsali o začátcích, že.
Takže nechávám prostor zas pro někoho dalšího...
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Lampárna

Příspěvek od Black »

Začínal jsem na Jawě 50/550 Pařez (1956), kterého mě dal můj děda a s taťkovým R16TL. Mým snem byl kulatý brouček R4CV, jehož koupi jsem měl před vojnou už dokonce napůl rozjednánu. Můj „zobák“ na ZVS byl z fiaťácké rodiny a dohodil mě koupi, také krásně kulatého autíčka - F500 z jejich vesnice. Z posledního opušťáku (r.1986) jsem se vracel s mým prvním automobilem - F500 (1970), najeto 85000km, za 10000,-Kč. Později k němu musely přibýt rodinné vozy - Š100 (1972) a Suzuki ST90V (1984). Děti odrostly a tak zpátky k Fiatům - F126p (1982/1976), F850 (1969).
A abych nezůstal pozadu za Koudym a Tříprsťákem, tak Jawa-ČZ 250/353.4 (1959) se ve stodole také najde.
Nikdy jsem neměl srdce se žádného z mých přibližovadel zbavit - tak je dodnes všechny mám.
Uživatelský avatar
Marek
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 96
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Marek »

Black – potvrzuju. Návštěvu Tvého „panství“ včetně stodoly plné historických zázraků si dodnes živě pamatuju ;-)

S ohledem na to, že u nás je Fiat rodinnou záležitostí vlastně již třetí generace, musím jako začátky s Fiaty vzpomenout dědu, kterého jsem bohužel nezažil a hlavně svého otce, který si snad odjakživa vede zápisky a na jejich základě neměl problém v zimě roku 2004 v době svého domácího léčení začít sepisovat „paměti“. Bez jeho svolení si dovolím uvézt seznam vozů, které sepsal … poslední z uvedených už jsou Fiatky se kterými jsem začínal i já. Co do úplných začátků budu citovat výše zmíněné „paměti“, doufám, že nebudu unavovat květnatým slohem svého otce, ale s ohledem na to, že jde o „historii“ o pár desítek let starší než v případech kolegů uvedených přede mnou, myslím, že si to zaslouží.
„Jak se stalo, že řady naší rodiny rozšířil přesně v polovině 60. let nový, neživý člen – automobil? Pořídit si automobil nebylo v té době jednoduché a každý nový auťák budil náležitou pozornost. Prodej aut probíhal formou objednávky s vinkulovaným vkladem (polovina ceny ?) a čekací doby byly běžně 5 a více let. Živě si pamatuji, že taťka obdivoval východoněmecké vozy IFA a později jejich nástupce Wartburg. Toho také uvedl v objednávce a jako náhradní typ malého Fiata 600. Když přišel v červnu 1965 telegram z olomoucké Mototechny, že má převzít fiatka, byl zaskočen a těžce se rozhodoval, zda “náhradní” vozítko odebrat. Poměrně snadno byl motoristickým fandou, strýcem Vlastíkem Demlem, přesvědčen, že nekoupit fiatka by bylo trestuhodné. Aby nebylo možné snadno s novými auty kšeftovat, měla Mototechna předkupní právo (v roce 1958 na 2 roky, v roce 1965 na 4 roky) na odkoupení vozidla.
Jaké auťáky se proháněly na našich silnicích na počátku 60. Let ? ? Vedle pestré směsice, z dnešního pohledu veteránů, to byly Škodovky Tudor, Sedan, Spartak, Octavia, Felicia, Tatry 603, Poběda, Volha, Moskvič, IFA, Wartburg 1000, Trabant 600, Ford Anglia, Hillman, Simca Aronde a Ellyse, Renault 4 CV a Fiat 600.“


Tolik uvodní odstavec vzpomínek mého otce. Do nedávna jsme vlastně jiné vozy než Fiaty neměli, a přehled vypadal nějak takto:
Fiat 600D (1.) 1965-1968
Fiat 850 (1.) 1968-1997
Fiat 850 (2.) 1975 - Želatovice
Fiat 850 (3.) 1982 - vinohradnický z Holíče
Fiat 600D (2.) 1991 – damboráček
Fiat 600 (3.) 1993 – stařík
Fiat 850 (4.) 1995 - modrý Speciál
Fiat 128 Combi
Fiat 850 (5.) 1998modrý z vrakoviště
Fiat 850 (6.) 2003 žlutý
Fiat 850 (7.) 2003 bílý
Fiat 850 Coupé 2004 Vráťa
Fiat 850 (8.) 2004 tvarůžek

Krom vegetativního stavu některých z uvedených mám jako první vozidlo v živé paměti Fiat 850 (2.) což bylo první auto ve kterém jsem se jako dítko někam vozil … dodnes tento vůz zcela upřímně zbožňuju. Jinak jde o červenou F850 se kterou jsem svého času jezdil po „Nálezech z ulice“ krátce po seznámení s kolegou Tomem. V zimě tento vůz nejezdil, otec místo něj provozoval F850 speciál modrý, který se pro zimní provoz více hodil. Jeho následníkem byl s ohledem na rostoucí rodinu Fiat 128 Combi, což byl také první vůz, který jsem řídil ještě před získáním řidičského oprávnění. Prvním vozem, který jsem mohl dlouhodoběji řídit byl vůz VAZ 2101, který mám zapsaný hlavě pod jednou dominantní vlastností – nezničitelný. Pak jsem dostal do užívání Fiat 850 (6.) žlutý a mé první vlastní vozidlo, ve kterém jsem absolvoval 280 km cestu od jeho původního majitele byl Fiat 850 (7.) bílý … paradoxem je, že tento vůz mě dodnes nikdy nevozil, cesta od majitele proběhla na laně. Fiat 850 Coupé z Hostivaře jsem si obstaral rok poté a tentýž rok jsem objevil a otec zakoupil naši největší leštěnku Fiat 850 (8.) z Olomouce. To by jako začátky mělo stačit, přikládám ještě dobovou fotografii mých "začátků" :lol:
Obrázek
*Fiat 850 100G* 1970
*Fiat 128 A* 1971
*Fiat 128 AR* 1972
*Fiat 128 AC* 1973
*Fiat 128 AF1*
*Fiat 133* 1976
*Fiat 125 A*
* a další

__________________
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

Pěkné, Marku.
Když už jsi začal, také posílkám jednu svou fotku z dětství...
Přílohy
ma+fi.JPG
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Marek
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 96
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Marek »

Tříprsťák:
Ještě by to chtělo třetí fotku od někoho dalšího pro srovnání, protože mi připadne, že jsme u těch aut měli podobné výrazy :lol: Zřejmě je to "deformace" již v dětství :mrgreen:
*Fiat 850 100G* 1970
*Fiat 128 A* 1971
*Fiat 128 AR* 1972
*Fiat 128 AC* 1973
*Fiat 128 AF1*
*Fiat 133* 1976
*Fiat 125 A*
* a další

__________________
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

A jo, člověče. A zajímalo by mne, zda se náhodou nejednalo o nějaký zasvěcovací rituál, při kterém jde o mystické propojení osobní aury člověka se strojem pomocí fyzického kontaktu lidské ruky s bočním blinkrem fiata. Kyždopádně to podle výrazů ve tvářích vypadá, že každý zasvěcovaný během obřadu prožívá chvíli absolutního štěstí.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Lampárna

Příspěvek od předseda »

Konečně jsem si našel čas a zkusím napsat o mých motoristických začátcích :grin:
Psal se rok 1979-80 ,já přišel z vojny a vlastnil jsem čerství řidičák!Musím ještě podotknout ,že v naší rodině jsme do té doby žádné auto nevlastnili ,otec měl vždy samé motorky /Manet 90, Manet 125, Jawa 250 pérák a pak když jsem se narodil - Skůtr 501 a 502 se sajdou Druzeta ,ve které mně dopravovali na chatu apod.
Mým prvním autem byl opradu Fiat a to krásný ,žlutý 600D s novou karoserií ze Španělska,předchozí majitel si koupil v Tuzexu F 127, Fiátek u mne nezůstal ani rok ,protože jsem se více těšil na Škodu 110 LS :retard: ,Škodovky u nás zůstaly až do roku 1989/Š 100 až 130 L/v tomto roce jsem získal za 10 tis. od otce mého kamaráda tuzexového Renaulta 16TS a tím začalo mé renaultí opojení a zůstal jsem jim věrný dodnes/R 9, R 11, 3x clio, R 21, R 19, Megan,Scénic/
Kolem roku 1991 manželka chtěla také svoje autíčko na nákupy ,tak opět padla volba na F 600D za 6 tis. ,švagr jezdil u Pošty,sehnal pošťáckou modrou a fiátek dostal nový kabát, motor vrčel ,ale fiátek se ani nehnul/dnes pro mne banální věc/,ale tenkrát protočená příruba s poloosou ,těžký oříšek.Švagr nakonec vzal autogen a vše k sobě zavařil . :nene: Ani tato šestistovka u nás nezůstala dlouho!Napřed ve slejváku ženě upadly postupně oba stěrače,vozidlo musela odstavit a čekat až přestane pršet, při další jízdě z návštěvy se protočila druhá příruba- musel jsem jí odtáhnout na laně a poslední kapkou byla jízda z Litoměřic /od svého bratra/,kdy fiatíka uvařila a jako správná řidička se koukla do chladiče a vcelku slušně jí to opařilo na ruku a obličeji ,následoval opět odtah a Fiátek byl opět ihned prodán,jako naprosto nespolehlivé vozítko!
Pak nastala pauza až do roku 1996-97,kdy jsem si koupil moje první kupátko/rozebrané/,to oranžové,které si potom koupil Luigi a Ondrej!Následovalo několik F600 ,Zástava 770, asi 4 kupátka F850, v r. 1999 koupě tmavého kupátka /asi nejhezčí moje auto ,které bylo v originálním stavu , pojízdné,1. majitel/ a nepojízdné Fx1/9-ky, další F600,2x F 850Speciál,2004 sv. kupátko F 850. Poslední přírůstky jsou na podzim 2009 F 128SC /nepojízdné a nekompletní/ a loni v říjnu dovoz z Německa F 850 spider před renovací :green Víc aut už nechci,ani bych je neměl kde garážovat :lol:
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Tak se taky přidám :greenf:
První vozidla, která jsem kočíroval byly Tatry 57 A a to od svých 16 let v roce 1976, kdy otec prohlásil, že jestli si je neudělám, tak je vyhodí - no a já si jednu udělal a v dobách největší slávy jich měl skoro 10, z toho 3 se stejným číslem kastle, takže když jedna odmítla službu byla již druhá připravena.....no najel jsem s nima přes 100000 km!
V roce 1983 jsem pořídil dodávku IMV 1000 a těsně před revolucí to začalo - jediné nové auto v mém životě Maluch :twisted: :evil: :twisted: Nebylo to špatný, jelo super, sedělo a nežralo - nicméně "srágora"!
Po revoluci VW BUS (kulaťák), VW transportér (hranatý), Tatry 603, 613 a protože se nám ty potvory nevešly do dílny a zcela náhodou jsem koupil od kámoše v 1993 Fiat 850 Berlina, který jel tak, že kámošův Citroen BX s 2litrem byl druhej :nene: :nene: tak bylo rozhodnuto, že to teda budem dělat! Pak jsem jezdil půl roku béžovým F600D páč mi manželka F850 "zabavila" :mrgreen: :mrgreen:
V 97 jsem koupil první multiplu, tu po 4 letech rosekal.......Mezitím jsem jezdil bílým F850 Speciál s upraveným motorem, což byla paráda parádovatá.... Pak modrý F850 Speciál o strom přeražen a od 2007 drtím po silnicích červený 6kilo, protože je na plyn a v Italii vždy zamáčknou slzu když tam přijedu :razz: :razz:
Nicméně po všech zkušenostech musím říct, že jeden z důvodů proč jsme Fiaty začali dělat bylo to, že to jsou vozy tak dostatečně nespolehlivé, že množství poruch mě prodejem dílů nějak uživí :oops:
Co se týče spolehlivosti na tom byly vždy nejlíp vzduchem chlazená auta (kromě F500 a 126!!!) - ty mě nikde nenechaly a jízda byla požitkem!!
Nejlepší auta co byla vyrobena jsou se vzduchem chlazeným motorem vzadu (kromě F500 a 126 :mrgreen: :mrgreen: !!)
Zamyšlení: Motor chlazený vodou je vlastně chlazený vzduchem, ale je tam cosi navíc.....
Taky přikládám něco pro pobavení 8O 8O
Přílohy
picture.jpg
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Lampárna

Příspěvek od předseda »

to Tříprsťák
máš samozřejmě pravdu -červená F 128A Nuova ,dále žlutá a černá F 127C, to byla "hrozná doba",střídal jsem to ,jak Baťa cvičky :grin: Doma mám sešit ,kde to mám vše sepsané/na dovolené ukážu/,jsou tam všechny auta /koupě -prodej a za kolik + rok/,některá jsem měl jen pár měsíců a samozřejmě jsem je nepřeváděl všechny na sebe! :nene: Pro mne naštěstí jsem se již trochu "usadil" a současné vozy mám již delší dobu,taky ceny byly dříve jiné,tak se to dalo !!!!!!!!!!!!!
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
Petulcha&Zdenal
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 32
Registrován: sobota 9. únor. 2008 20:30
Bydliště: Brno

Re: Lampárna

Příspěvek od Petulcha&Zdenal »

Tak moje "první" zkušenost s Fiatem byla, když si mě naši vezli domů z porodnice v jejich tehdejším voze FIAT 127 (ještě na houbách jsem s nima absolvovala nějakej amatérskej závod, kde jsme se jen kvůli mýmu již za pár týdnů očekávanýmu příchodu umístili až druzí), těch 127 vystřídali několik (pokud máte někdo 127 s původníma papírama a vyskytuje se tam mezi majiteli Tomáš N. z Brna, budu ráda za info. :) ) 127 nahradil v naší rodině následně Mercedes - žralok, milion skvělých vzpomínek a přes různý jiný auta se taťka k 127 vrátil a v mých sedmi letech se v ní bohužel při nehodě, kterou nezavinil, zabil. Fiat 127 vs Avia je prostě nerovnej boj. :(
Další Fiat v rodině byla šestistovka, kterou si mamka pořídila, to byl Steyr, ale kvůli vysoké poruchovosti tohoto kusu jej následně prodala (což jsem obrečela a o novým autě nechtěla ani slyšet) a pořídila 600D, r.v.69, můj současnej Honzík. ;-)
Toliko k začátkům. Přidávám foto prvního šestikila. :lol:
Přílohy
motoristka.JPG
Fiat 600D 1961 - azzuro
Fiat 600D 1969 - rosso
Steyr Puch 700C 1964
Steyr Fiat 500C 1952
Eriba Puck 1964
Fiat Stilo Multivagon 2006
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Pedro »

Tak je asi povinností se přidat do diskuze.
Tak u mě to začalo trochu oklikou ale fanda Fiatů by řekl, že Fiat jako Fiat i když je to Trabant. Jsem fanda do aut a vše co se kolem nich točí. A zvláště pak do F 125p, respektivě nyní do F 125. Když jsem se narodil (´77), tak naši si koupili fungl nového Poláka. No a tím to začalo, motal jsem se kolem něj, slintal jsem na něj, čůral do koženky a hlavně když táta měl slabší chvilku, tak i prskal na čelní sklo zvnitřku. Dědové byli měkčí a to jsem vycítil a tak jsem taky prskal na sklo u Embéčka a v Oktávce. A řízení. Táta mě raději nechal řídit na poli svého služebního Trambuse Škoda 706 MTSP 24. To byli mé první metry za volantem. Děda pak prodal Embéčko a koupil Trabanta 601 limuzínu z roku 1970, čím nás všechny naštval, protože Trabant není auto ale Trabant.Ale to už mě oschnul čerství řidičák a tak jsem vozil Dědu a babičku k doktorovi a na jiné pro mě super dálkové jízdy (3km). No a jelikož Trabant potřeboval furt pumpovat pneu nebo čistit okno, tak jsem za tyto drobné otrocké práce dostal důvěru a mohl i sám (někdy s bráchou) k blízské studánce dojet pro zázračnou vodu do petek. "Dědo, ještě že jsi nejel, tam byla taková fronta lidí a to čekání" (až z toho měl Trabant natočeno 30 km oproti 12 km :-)). No a Trabanta jsem pak dostal jako dědictví. A už to šlo. Červené bubny brzd, potahy z mědvěda, koberec z obyváku. A stále na plný plyn. Krásné vzpomínky. Ale nebylo to ono. Pronásledoval mě stín slova Trabant nebo benzín s olejem. No a tak na velký pátek před velikonocema naši nemohli pochopit, kdo se jim to na dvoreček cpe s modrým Polákem. Koupil jsme slušného Poláka 1300 z roku 1976 v Pískové lhotě. S ním se už trasa Domašín Praha jezdila jak s vládní limuzínou (i z pohledů pumpařů). V tu chvíli jsem udělal chybu veteránisty tělem a duší a prodal Trabanta.
Pak už to znáte, 2004 jsem začal chodit na schůzi FCC. Jednou na ni přišel Pavel Štěpánek a dohodil mi Fiata 125 -Itala z roku 1970. Tak jsem chvilku měl už dva vozi. Cestování s Polákem se stávalo neekonomické, tak jsem si pořídil Escorta Combi TD z roku 1995. A v tu chvíli začalo hnilobné vrtání, že to není Fiat. Nedalo se to vydržet, tak jsem koupil Fiata Stilo Multiwagon 1,9 JTD z roku 2003. No a to je celé. Nyní má tedy Itala 125tku a Stilouše. Modrého Poláka má brácha. Zdar.
Přílohy
DSC00012maly.JPG
Naposledy upravil(a) Pedro dne pátek 30. březen. 2012 16:59, celkem upraveno 1 x.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Pavel KV
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 209
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:23

Re: Lampárna

Příspěvek od Pavel KV »

Tak nevím co mám napsat, vzhledem k tomu že už se nějaký ten pátek autama živím a poměrně dost mi prošlo rukama krátce, tak ten můj seznam by byl poměrně dlouhý a asi ne úplný, alespoň tedy ve zkratce. Vzhledem k tomu že můj táta pracoval jako mistr v místním autoservisu, tak už jako malý klouček jsem řídil všelijaké stroje (většinou staticky v dílně), v záplavě socialistických vozů se občas objevil i západní, dodnes si především vzpomínám na Renault 15, už nevím zda TL či jiné provedení. Moje první zkušenosti za volantem odnesl dědovo trabant, ve svých 17ti letech jsem už občas jezdil do školy škodou 100, první moje vlastní auto byla škoda Octavia Super, skutečně nejisté jízdní vlastnosti. Následně budu vyjmenovávat pouze italské vozy, nevím zda budou všechny: Několik Fiatů Ritmo (i Abarth a Diesel), Croma, Tipo, Uno (i Turbo), Lancia Dedra TDS, Fiat 127, Fiat Fiorino, Fiat Bravo HGT, Fiat Regata Combi D, vždy se mi líbil Fiat 128 Sport, vídával jsem jej jezdit po Varech a následně po pár letech jsem jej i získal, bylo to moje červené Coupé, v té době už jsem ale měl rozebrané Coupé 1300 SL, shodou okolností má jeho karosérii nyní Předsedovo modré Coupé. Po čase jsem taky před lety koupil místního Fiata 128 Familiare, s kterým jsem pak několik let jezdil, byl to náš zelený Bohoušek (budiž mu země lehká). Akci plzeň si většina z vás asi ještě pamatuje, po ní přibyl do mé stáje Fiat 128 A, neustále pomalu vzniká. Na papíry z mé již zmiňovaného druhého Coupé bylo postaveno 128 3P ze Švýcarska, už nyní také jezdí u jiného majitele. A nakonec, když se nám narodila dcera, odměnil jsem se Fiatem X1/9 z Rakouska, pak jsme si pořídili opět Fiat 128 Familiare abychom mohli jezdit všichni na srazy. No a v současnosti jsem se opět po letech vrátil k Ritmům, stále je co dělat...... :roll:
Fiat 128 A 1970,1971,1972
Fiat 128 AF 1972,1973
Fiat 128 AC 1973.1975
Fiat 128 AR 1971,1973
Fiat 132 2000 1977
Fiat Ritmo 105 TC 1982
Fiat Ritmo 125 TC Abarth 1982
Fiat Ritmo 75 1979
Fiat X1/9 1978
atd.
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Kronicar »

Inu dobrá, také přihodím pár řádek....
Za všechno může předseda Karel a můj kamarád, který mi před odchodem na vojnu věnoval své první auto a to se tak stalo v roce 1995 i mým prvním autem. Kupodivu to nebyl Fiat nýbrž Škoda 100 a protože bylo bez dokladů, záhy jsem k němu pořídil ještě jedno s doklady a pak ještě jedno na díly. Do toho se vložil Karel a mě tak v roce 1997 přibyl do sbírky první fiat - šestikilo, které mám dodnes - legendární "Beruška". Pak už to šlo ráz na ráz a o pět let později jsem byl na deseti vozech Fiat 600 D. O jiných Fiatech jsem nechtěl ani slyšet. Jenže jak šel čas, moje předsevzetí začalo pomalu slábnout, postupně přibyl Fiat 850 BN a Fiat 127. Pak se to nějak zvrtlo nebo co, a do garáže začaly pronikat i do té doby neznámé modely (viz. můj podpis). Až jsem se ustálil na (k dnešnímu dni) aktuálním počtu 3 vozů Fiat 600 D. Vozů Fiat jako takových, je u mě celkem 16 kousků. Ale život je změna, takže kdo ví co přinese zítřek....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr Puch 700C

Příspěvek od 1/2 litr »

K diskuzi o tom jak jsem přišel k Fiatu, jsem kdysi už něco psal a tady jsem to našel:
Pětistovka
Prvopočátky mého nadšení pro pětistovku se datují již od mých dětských let, kdy červené „déčko“ vlastnil soused od naproti. Vzpomínám dodnes, jak jsme na kolech a s posměšky doprovázeli tento vůz, když projížděl ulicí.
Vzpomněl jsem si na to i 24. října 1994 když jsem s tátou navštívil bazar Arho v Malešicích a uviděl tam pětistovku na prodej. Stála tehdy 18 tisíc a byla nabouraná na předek. Podle prodavače si tam onen vůz zakoupila jistá paní za 30 tisíc a po vjetí na první křižovatku ho nabourala a vrátila zpět do bazaru. Tehdy jsem měl našetřené nějaké peníze z brigád, ale 18 tisíc jsem dohromady nedal. Jelikož se auto líbilo i tátovi, zbytek mi doplatil jako dárek k narozeninám a tak jsme si hned pětistovku rezervovali.
Na druhý den jsme s tátou vyřídili podrobnosti a auto si odvezli. To byla historicky první jízda mým vozem. Na moji poznámku, že jak to uděláme s převozem, když ještě nemám řidičák, zněla otcova odpověď jasně: „Řadí se tu s meziplynem, tak nasedej a jeď. Čekám tě v Pikovicích!“ Jelikož mě táta učil jezdit už od 14 let, nebylo to zase tak složité. A tak jsem vyrazil do Pikovic, přičemž jsem se nejvíc bál potkat policisty. Tak nějak začínali moje první řidičské zkušenosti.
Během získávání prvních řidičských zkušeností jsem spolu s bratrem najel na Fiátku přes 43 tisíc kilometrů, přičemž od 2. pol. roku 1998 do 5.8.2005 neujel vlastní silou ani kilometr. Přesto se již stává jakýmsi kultovním vozidlem, jelikož nás provázel dobou, kdy jsme se učili řídit, začali poznávat a učit se techniku, první diskuse s dopravními policisty, jež po mě žádali řidičský průkaz, aniž bych jej v té době vlastnil. Také se nedá zapomenout na vysvětlování muži zákona, proč mám vpředu po domácku vyrobenou SPZ, proč nemám STK apod. Nejde jen o první potyčky s policií, ale i zkušenosti na kluzké či zledovatělé silnici, kdy jsme nejednou leželi v příkopě, následně vystupovali z fiátka různými otvory, které byly zrovna průlezné, současně však vylézající osoby drželi vůz, aby nepřepadl až na střechu a pomáhali si navzájem vstát, když jsme s sebou přitom sekli o dlažební kostky s centimetrovou ledovkou. Shánění bramborového salátu na štědrý den se nám už taky asi nestane. Jsou to zážitky našich mladistvých let, díky kterým se tento vůz skutečně stává kultovním vozidlem a uchovává naše zážitky.
V budoucnu doufám, že bude plnit toto poslání na poli soutěží elegance, recese a historie své značky nejen na srazech veteránů u nás v zahraničí ale i mimo ně. Věřím, že se tak začne plnit můj dávný a tolikrát již prodiskutovaný sen a pokoří alespoň některé z dříve vytýčených vzdálených cílů.
V současné době se díky účasti v klubu Fiat Car Classic nadšení stává posedlostí. Sbírka se rozrůstá. V současné době mám již čtyři vozy a zřejmě to není konečné číslo.

A ještě něco :
2011 - 1. místo na soutěži v Chomutově.
2009 – 1. místo na F600&500 Action v Svijanském Újezdě
2008 – Výjezd na Großglockner (2 571 m n/m) a Gaisberg (1 288 m n/m) (Rakousko)
2008 – Pohár za nejvzdálenějšího účastníka na srazu v Mossburgu (Rakousko)
2007 – Cena za nejvzdálenějšího účastníka na srazu ve Zvoleně (Slovensko)
2007 – 4. místo na srazu historických vozidel v Rochlitz (Německo)
2006 – Cena elegance na F600&500 Action v kategorii Fiat 500
Přílohy
Přidávám taky fotku z mých řidičských začátků.
Přidávám taky fotku z mých řidičských začátků.
Naposledy upravil(a) 1/2 litr dne sobota 3. březen. 2012 9:16, celkem upraveno 2 x.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
oldav
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 99
Registrován: pátek 16. listopad. 2007 7:33

Re: Lampárna

Příspěvek od oldav »

Ahoj, tak pokud jde počátky mého vztahu k Fiatu tak velmi rané vzpomínky jsou z období let šedesátých kdy v ulici stávaly tři identické červené 600D a jedna fousatá taky červená 600. Spolu několika vínovými a jednou krémovou R8, jednou R10 (stříbrnou), jednou R16, jedním Taunusem, Simcou 1300, Toyotou Coronou, dvěma stejšny, Žukem, Pobědou, zástupem Oktávek, Embéček, několika Moskviči různých verzí, Wrburgy 311 i 353W, jedním Trabantem 600 tvořily kulisu zvukovou i obrazovou pro každodenní cestu do školky a když jsem ráno vstával, podle zvuku motorů ze sídlištní ulice jsem odhadoval, které auto dnes v ulici neuvidím. I ta jedna 57 kabrio tam byla a taky dvoudvéřové kupé Tatra 601 pana Staňka a T6O3 – 2 v ulici bývaly. A jednou se objevila F 850 special pana Večeři, co troubíval u cirkusu, byla v pařížské modři a ty nádherné chromové lišty, no byla z Tuzexu. Ovšem my měli Oktávku se spec. výbavou měla zástěrky a obdélníkové mlhovky a fanfáry za značný příplatek, táta ji koupil, aby bylo s čím jet z porodnice a pak se sní bál a stejně nejel. Vezl mne tátův kamarád, a ten ji pak od něj po osmi letech vydyndal. No moc to smysl nedává, ale motivace bývají skryté. Druhou podstatnou okolností bylo kempování v Jugoslávii (rovněž před 69 rokem), kde kromě přehlídky veškerých západních značek (zcela mimořádné Citroeny DS a AMI), tvořily nepřehlédnutelnou kulisu Fiči (Zastavy 750) a Milletrecenta a Tristače s jejich archetypálním nezaměnitelným zvukem motoru, který se do mne tak zaryl, že jeho napodobováním jsem se bavil v každé volné chvíli. Ovšem NSU 1000 a 1200 se přehlédnout a přeslechnout také nedaly. No a pak jednou ve středu, na jaře 72 povídal táta, že s tím výše jmenovaným kamarádem v Jindřišské ulici před Mototechnou vyčekali přes noc nové auto a že se v sobotu pojedeme projet. Bylo schované v garáži a táta nám neřekl, co to je. Pak s ním přijel před dům a já nedočkavě vyběhl obhlížet. Obhlížel jsem a očumující soused povídá: „někdo vám tu parádu naboural, pojď se kluku kouknout. Skutečně. Jiný soused, co s námi sdílel dvojgaráž a byl zvyklý parkovat po paměti do zapích svoji š1100 de luxe do zadní partie den starého fiata 125P. Byl přeci jen o pár centimetrů delší než Oktávka. No a pak jsme s ním (fiátkem) sjezdili celou východní Evropu (na západ jsme nemohli). Máme ho stále. Táta ho používal do devadesátého roku a pak byl prvním rodinným autem mé rodiny. Má pořád ten jedinečný zvuk co měla milletrecenta a tu Giacosovu eleganci hranatých fiatů poloviny šedesátých let …. a amerikánskou přístrojovku a tak vůbec a pak přišlo 100 let fiatu v Troji a seznámil jsem se s Enzem …atd.
1971 FIAT 125p 1300, bílý a plná garáž starých krámů
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a kdy jsem se dostal k Fiatům?

Příspěvek od Ondrej »

Jak to tu čtu, docela závidím některým jejich motoristické dětství. Žádné takové vzpomínky nemám, neb děda coby barvoslepec řidičák nedostal, motorismus ho nezajímal a rodiče na automobil neměli. Jediný, kdo měl nějaké papíry, byla babička, a to ještě jen na traktor :nene: V nutných případech jsme byli odkázáni na manžela máminy ségry, který vždy něco pojízdného vlastnil. I moje první jízda, která vedla z porodnice domů, odehrála se prý v jeho mikrobusu Š 1203 (v té době měl už 4 děti a další na sebe nenechalo dlouho čekat) :)
Máma si udělala řidičák teprve po přestěhování do Hustopeč ('96) a tehdy také pořídila první vůz - 8 let starou Š 120 L. Až od tohoto okamžiku odvíjí se motoristická kapitola v naší rodině.

Já jsem o 6 let později hodlal zahájit svoji motoristickou kariéru s modrou Š 100, kterou jsem za 4 tisíce měl už domluvenou v Břeclavi u kamaráda jednoho spolužáka. Nebyla nic extra, ale jezdila a na ty montérské začátky...
Při jedné z nepravidelných cest k babičce mě však v jednom autobazaru ve Veselí n. Moravou zaujal starý červený sporťáček - na pohled pěkné malé kupátko s motorem vzadu za 16 tis. kč. Nic takového jsem neznal, ale ty tvary mi prostě uhranuly. Nefungovala elektrika a dost utíkala brzdová kapalina, takže mi to máma poměrně snadno rozmluvila. Ale ten červík už tam byl...
Při příští prohlídce už běželo aspoň zapalování a svítila brzdová světla, tudíž už nebylo pomoci a Fiata 850 Sport jsem si po ose a bez brzd odvezl domů.
A tak jsem se nedal na dráhu škodovkáře :)

V roce 2003 následoval zde už profláknutý čelní střet s kamionem, který kupé na dlouhých 5 let znepojízdnil. V následném období jsem vystřídal několik vozů, až jsem 2005 náhodně pořídil F 125p, kterého mám dodnes.
4.4. budu slavit 10 let s "Červeným Drakem" a původně jsem plánoval, že bych mu k té příležitosti opatřil nové listové pero, které potřebuje, ale bude muset počkat. Dochází ke zpoždění a letos teprve konečně (snad!) dokončím motor druhého poláka, na kterém jsem se zasekl.
:)
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Bzricho
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: úterý 21. únor. 2012 14:09

Re: Jak a kdy jsem se dostal k Fiatům?

Příspěvek od Bzricho »

zdravím páni som tu nový a fiata ešte nevlastním ale chcem sa opýtať na pár otázok lebo asi som sa zamiloval do 850ky a musím si jednoho zaobstarať.
zatila som majitelom Kyvačky 354 a dnepra MT 9 obe zo sidecarou lebo motorka bez side nemá to správne čaro ako 3 kolesá. Ale k téme spolužiak má maľucha a pár krát som sa na ňom vozil a toľko srandy ako z maľuchom sa nedá zažiť možno ani na horskej dráhe, najme keď sa v prudkých zatáčkach na ňom dvere otvarajú same od seba. už dlhšiu dobu zvažujem o kúpe vozidla, keď že som iba chudobný študent a z nových aut sa mi zdvíha žalúdok tak v úvahu pripadá iba niečo ojazdené a nech to má aspon úroveň. další problém je že meriam 190 cm a mám cez 110 kg záleži od ročného obdobia tak potrebujem viac miesta než ponúka maľuch. študoval som si niečo o fiatoch a prevedeniach a najviac sa mi páči a možno bude aj vyhovovať 850. chcem vedieť ako je to zo spolahlivostou auta náročnostou opráv a hlavne dostupnostou náhradných dielov pokial možno ak tak na slovensku a všetky výhody a nevýhody vozidla. je možnosť na 850 pripojiť tažné zariadneni na vlečku. je možné použivať na 850ku motorické komponenty z 126P. a mnoho dalšich otázok ktoré ma prave teraz nenapadnú. predom vám dakujem za vyčerpávajúce odpovede a názory.
Odpovědět