XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Fiatem 850 do Chorvatska

Vše nezařaditelné, možno i nesouvisející s Fiatem
Odpovědět
Mity_236
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: pondělí 11. únor. 2008 10:27
Kontaktovat uživatele:

Fiatem 850 do Chorvatska

Příspěvek od Mity_236 »

Dobry den, chtel bych se Vas-zkusenych fiataku zeptat, na co si dat pozor pri ceste takovym vozem do zmineneho Chorvatska. Co si urcite pribalit apod. Je mi jasne, ze mi tady par "vtipalku" rekne, at se dam na modleni atd. Je to urcite pravda, protoze tyto auta maji sve roky, ale presto bych si rad precetl nejake seriozni tipy. Na co si dat pozor, co poradne pred cestou zkontrolovat, jake problemy ocekavat atd. Dekuji mnohokrat za cenne rady. :)
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiatem 850 do Chorvatska

Příspěvek od Ondrej »

Řekl bych přibližně, že čím víc věcí projdeš před cestou, tím méně náhradních dílů budeš muset s sebou tahat. Já vyrazil kupátkem do Alp+ Itálie jen s klínovým řemenem a palcem rozdělovače a taky se dalo... a to byl vylítaný motor před GO.
Záleží taky, jak jsi montážně zdatný. Bylo by třeba fajn vézt si s sebou těsnění pod hlavu, když bys je v případě potřeby nedokázal vyměnit. Jistě, dalo by se to vrazit do nějaké dílny. Ale už naskakují náklady...

Obecně bych kromě běžných "spotřebních věcí" jako je palec rozdělovače, kondenzátor k rozdělovači, alespoň jeden zapalovací kabel, uhlíky starteru+dynama, membrána do benzinové pumpy (namontovat před cestou novou pumpu je určitě lepší) a obou klínových řemenů přibalil i přírubu + pružnou spojku poloosy.
Vše ostatní bych připravil tak, aby byl předpoklad, že na to nebude potřebá šáhnout.

A pak už je to i trochu o štěstí...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Mity_236
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: pondělí 11. únor. 2008 10:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiatem 850 do Chorvatska

Příspěvek od Mity_236 »

Dekuji :-) (Vaše zpráva obsahuje 10 znaků, nastavené minimum je ale 15.)
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiatem 850 do Chorvatska

Příspěvek od Kronicar »

Přesně jak říká Ondrej, je to i o štěstí, mě se třeba u Balatonu rozthla u šestikila úplně nová gumová spojka na řazení. Tudíž mi v kopci zůstala zařazená dvojka a šaltpáka jen volně kloktala. K opravě však postačilo trochu vázacího drátu a elektrikářská izolačka, s touto provizorní opravou to ještě najezdilo více než 1000 km než jsem dojel domů. Na druhou stranu vzpomenu loňský výjezd do tuzemských Bartošovic, kdy Vlasovcovi u šestikila odešla převodovka. Prostě jsou věci, které se ovlivnit nedají.
Včasnou výměnou, řádnou kontrolou a přípravou se dá mnoha věcem předejít, ale bohužel ne všemu. Myslím, že co komu kde upadlo, aniž by přitom nějak podcenil přípravu by bylo na několik stránek.
Takže doporučuji nějaké nářadí, šikovné ruce a se spoustou věcí se dá nějak poradit. Doporučuji vzít si sebou ještě třeba silikonový těsnící tmel, osvědčil se mi při návratu z Ukrajiny, když mi praskla příruba pod karburátorem, začalo to přisávat vzduch a auto nejelo, chcípalo. Přitom to stačilo jen provizorně "zapatlat" silikonem a mohl jsem pokračovat dál. A nepodceňoval bych ani náhradní klíčky k vozu a k zapalování.
Tak hodně štěstí.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiatem 850 do Chorvatska

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Nejdůležitější při takové cestě je mít dobře připravený vůz, dostatečné znalosti o něm a schopnost cokoliv na cestě opravit!
Už způsobem jízda a včasným reagováním na jiné chování stroje se dá zabránit poruše a nebezpečné odchylky odstranit už v zárodku! Vozit sebou díly je užitečné nicméně se stejně posere vždycky to co člověk sebou nemá!
Já dělám Fiatem 600 D cca 3-4x do roka cestu do Italie (Torino) dlouhou zhruba 2-2500 km a to během 3dní! Vozím sebou dynamo s držákem, těsnění pod hlavu s hlavou a pružnou spojku s přírubou poloosy. Ale hlavně vím, kde případné potřebné díly po cestě seženu...... Zbytek je na štěstí a to zatím mám, protože jsem vždycky (cca 30x) dojel :greenf: :greenf: :greenf:
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Odpovědět