XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Zákony a předpisy

Vše nezařaditelné, možno i nesouvisející s Fiatem
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Zákony a předpisy

Příspěvek od Radek »

Zajímavé info pro cestující na na Slovensko:

http://www.novinky.cz/cestovani/167919- ... okuta.html
Radek
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od George_Dka »

Podle Vídeňské úmluvy z roku 1968 musí být vozidlo vybaveno výbavou předepsanou v zemi registrace. Ale vysvětlujte to nějakýmu trouboj na silnici. A chtěl bych vidět němce nebo angličana jak jim pomůže karta prvej pomoci.
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

George_Dka píše:Podle Vídeňské úmluvy z roku 1968 musí být vozidlo vybaveno výbavou předepsanou v zemi registrace.
Pokud taková nějaká úmluva existuje (nechce se mi hledat a pročítat nějaké oficiální znění), tak to předpokládá, že každý policista bude znát platnou povinnou výbavu ve všech zemích, pro které ta úmluva platí. Což mi přijde, řekněme, trochu nerealizovatelné. Nebo trochu naivní.
Proč by se tu jinak neustále omílalo, že kdo např. jede do Rakouska, musí mít u sebe reflexní vestu či v Polsku hasičák?
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
zastavaman
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 177
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od zastavaman »

hasičák v polsku nevyžadují u aut v polsku neregistrovaných (aspoň tomu tak bylo, když sem tam před pár lety byl na zastava srazu)
Zastava je stejně nejlepší Fiat
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Radek »

Je úplně jedno jestli to zahraniční turista mít musí, nebo ne (dle mého názoru ne), ale jde o to, že když pak narazíš na blbce, tak pokud mu nebudeš chtít dát nějaký "sponzorský dar", tak se s ním budeš dvě hodiny hádat. A nakonec mu stejně něco dáš, aby ti dal pokoj. Tak je snad lepší si tu jejich přiblblou kartičku pořídit, ne!?
Radek
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Radek »

Ondrej píše: Proč by se tu jinak neustále omílalo, že kdo např. jede do Rakouska, musí mít u sebe reflexní vestu či v Polsku hasičák?
Vesta je povinná i u nás (pokud jedeš služebním vozem) a můžeš jí mít třeba v kufru, ale stačí jedna, v Rakousku ji musí mít každý pasažér vozu a v dosahu, aby se nejprve oblékl, pak teprve může vystoupit.(což si nedokáži představit např. při nehodě na dálnici - to budu zdrhat, než to do mě napálí někdo další)

O hasičáku v polsku ani nevím a je fakt, že před 3 lety se mě na něj nikdo ani neptal a to jsem tam nechal "sponzorský dar" za rychlou jízdu.
Radek
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od George_Dka »

Úmluva o silničním provozu byla vytvořená v roce 1968 ve Vídni a potom ji podepsalo asi 100 států. Je to dodnes platný dokument, který vlastně sjednocuje pravidla silničního provozu ve státech, které dohodu podepsaly. A v příloze 5 Technické podmínky ... se mimo jiné praví, že každá smluvní strana může podle národního zákonodárství stanovit předpisy, které doplňují nebo zpřísňují tuto dohodu. Ale hned následující věta je: Všechna vozidla v mezinárodním provozu musí splňovat technické požadavky platné v jejich zemi v době, kdy byla poprvé uvedena do provozu.
To jen tak pro zajímavost. (Zákazníci mi do kšeftu nechoděj, tak brouzdám po netu a studuju vyhlášky ;-) .)

Ale jak už tady bylo řečeno, když pojedu na Slovensko, tak si tu kartu radši vezmu, protože hádat se půl dne s blbcem na silnici se mi nechce. To samý s Polskem, to taky radši vozím hasičák sebou (zvlášť když se mi doma válí jeden co jsme kdysi vyhráli na nějaké veteránské soutěži :D ).

A jinak už asi 3 roky se připravují jednotná pravidla silničního provozu v celé EU.
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Black »

George_Dka píše:...A jinak už asi 3 roky se připravují jednotná pravidla silničního provozu v celé EU...
To pak nevím, kde budu ve Fiatkovi vozit ten krumpáč a lopatu!? 8O
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Když už se tu tak rozproudila debata v lampárně, oživím trochu ještě jedno staré téma čerstvou zkušeností, která by se na první pohled mohla jevit, jako že se může stát jenom mně, ale pozor… současný úřednický matrix už dosáhl takového stupně absurdity a prohnilosti, že se s tím může setkat kdokoliv. Berte to tedy zároveň jako takové varování. A popíšu to tak nějak "po svojom."

VAROVÁNÍ:
Tento článek je dlouhý, široký a krátkozraký. Je genderově nevyvážený, nejsou v něm však utlačovány žádné menšiny, cyklisté, ani matky s kočárky. Článek může obsahovat stopy ořechů, arašídů a sprostých slov. Článek nebyl testován na zvířatech. V jeho závěru však bude ublíženo jedné žábě, není proto vhodný pro osoby zvlášť citlivé. Článek je nehořlavý, nežíravý a netoxický, je však dráždivý a může vyvolat zvracení nebo bolesti hlavy.

O co šlo? V půli července jsem prodal vůz a potřeboval jsem jej odhlásit na nového majitele. Banalita. Až doposud.

Jak známo, na začátku července byl spuštěn nový registr vozidel, který se moc nepovedl. V kombinaci s tím, že právě od července byly na DI v Praze- Vysočanech zkráceny úřední hodiny z večerních 20 hod na odpoledních 17 hod, to mělo za následek, že po celé léto jsem byl bez šance na úspěch. Několikrát jsem i telefonoval na úřad, ale informace typu „dnes už nepřidělujeme“, „dnes jsme rozdali posledních pět pořadí v jednu hodinu odpoledne“ atp., jenom uzavíraly situaci.

Začátkem srpna jsem tedy zašel se samotnou kupní smlouvou na kmenovou pobočku ČPP, abych aspoň zrušil pojištění. Přece jen – i kupní smlouva je doklad a proč bych platil za něco, co už nemám a je to pojištěné někým jiným někde jinde. Načesaný mladý muž mi však sdělil, že vyšlo nové interní nařízení, podle nějž už nesmějí rušit pojištění pouze na základě kupní smlouvy a potřebuje tedy vidět zápis v TP. Všechny moje argumenty byly odraženy. Nicméně se vyjádřil jednoznačně tak, že až budu mít zápis v TP z inspektorátu, lhostejno zda za týden nebo za měsíc, tak ať přijdu i s tou kupní smlouvou a zruší mi to k datu té kupní smlouvy – to prý není žádný problém, ale prostě potřebuje ten zápis v TP. Odešel jsem tedy s nepořízenou.

V září na DI ve Vysočanech pravděpodobně v rámci zlepšování služeb občanům prodloužili úřední hodiny už pouze do 18 hod, první dva týdny jsem byl navíc na cestě Balkánem. Následující týden jsem měl v práci díky absenci poměrně hektisch (ostatně i v neděli po pražské jízdě jsem šel do procesu), takže o posledním zářijovém týdnu ve mně uzrálo přesvědčení, že bude lepší, když se objednám elektronicky na konkrétní hodinu. A tak se i stalo.

Nadešel dlouho očekávaný den D 10. 10. s hodinou H a já jsem se s techničákem T, smlouvou S, plnou mocí P a žádostí Ž dostavil do Vysočan. Objednán jsem byl na 14:40, ale s předstihem jsem byl na úřadě už ve dvě, poněvadž jsem si nechával rezervu jednak na nenadálou dopravní situaci a jednak na případné komplikace na úřadě. Výsledek se dostavil vzápětí.

Chvíli jsem marně hledal nějaké informace o klientech objednaných z internetu, až jsem si všiml, že na terminálu vydávajícím pořadová čísla lze zadat číselný kód, který jsem dostal se svojí objednávkou. „Zadaný kód je neplatný.“ No vida. Konstruuji teorii, že je kód třeba uvolněn až s příchodem toho správného času a v tuto dobu je tedy ještě platný kód pro toho předcházejícího, objednaného na 14:20. Čekám. Ve 14:30 „Kód neplatný“, ve 14:35 detto. Už mírně nervní se ptám úřednice u nejbližší přepážky a dozvídám se:
„Nó, ono nám to nefunguje, běžte do prvního patra k přepážce 12“.
Ech. Moje teorie byla pošlapána.

Na přepážce 12 nikdo není. Stále ještě zachovávám klid, neb trpělivost přece růže přináší a ve tři čtvrtě opravdu cosi přichází. Ale není to Růžička, ani Růžičková a už vůbec ne růže.
Předkládám babě dokumenty a prezentuji přání. Chvíli na papíry kouká jak na pytel švábů a pak se táže:
„A co s tímhle chcete provést?“
„Odhlásit. Odhlásit na nového majitele“, vysvětluji jí znova.
„A to je kdo?“
„To je tenhleten“, blahosklonně ukazuji ve smlouvě.
„Hm. A kdo je současný majitel?“
„To je tenhle pán.“
„A to jste Vy?“
„Nejsem, proto tady mám tu plnou moc.“
„Ale to nemůžete.“
„Co – nemůžu?“
Ta informace mi přijde naprosto neuchopitelná.
„Vy jste majitel?“
„Nejsem majitel.“
„Tak proč tady jste?“
???
„Abych zastoupil majitele a odhlásil vůz“.
Začíná mi docházet dech.
„No ale to nejde.“
„Co – nejde?“
„Vy jste se objednal.“
„Samozřejmě, proto tu taky jsem.“
„Ale to se nemůžete objednat, když nejste majitel.“
Ech. Cože?! Začínám brunátnět.
„Tady to máte napsáno“, ukazuje na papír na skle přepážky.
„Co to je za nesmysl?! Proč bych se nemohl objednat, když mám od majitele plnou moc?“
„Protože to je nařízení.“
Následuje dalších 5 minut absurdní diskuse, ale všechny argumenty jsou smeteny. Nad veškerou logikou prostě stojí nařízení a u toho veškerá diskuse začíná i končí. Závěrečný ortel je neměnitelný:
„Když to chcete odhlásit, jděte si dolů pro pořadové číslo.“

Odcházím v pokročilém stavu nasranosti a jen tak ze zvědavosti si na terminálu nechávám vyjet lístek. Pořadové číslo 438. Na tabuli svítí aktuální číslo 407. Hm.
Uvažuju. I kdyby se tu nakrásně točila čísla po dvou minutách, je to nejméně na hodinu a to mi přijde jako nereálně optimistický odhad. Jsem znechucen. Potřebuju si něco vyřídit i na poště, tak aspoň zabiju čas procházkou na nejbližší pobočku a pak se prostě uvidí.

A jak to tedy pokračovalo...? Rozřešení pro zvídavé a pro otrlé přijde zítra... ;-)
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Tak tohle náhodou znám moc dobře! To debilní nařízení platí v Praze už nejmíň 7 let!! Když jsem v roce 2005 ukládal do depozitu SPZ vozu mého vlastního otce, který se ještě ke všemu jmenuje stejně jako já i s titulem (o to je to pikantnější!) tak jsem byl od okénka s plnou mocí vykázán do pr..le ač řádně internetově objednán! I když jsem tam všechny poslal taky, včetně ředitele - musel jsem přijít druhý den a vylosovat si číslo - takže banální úkon, 4 cesty a 2 zabité dny - myslím, že tenhle stát fakt nepotřebujem!!! Až se mnou někdo budete chtít zdrhnout na Haway tak se určitě domluvíme ;-) ;-)
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pedro »

No tak to se čte jako horor. Bohužel já jsem v jednání s úředníky daleko měkčí a tak podléhám při třetí větě a brunátním vnitřně tím, že člověk nemá proti blbosti odvolání. Když si bezpohlavní úředník postaví hlavu, tak s tím nikdo nic nenadělá ať se hádá nebo ne.
Tak se těším na rozluštění. Zdar.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Black »

To, že se i na Moravě na úřadech "něco děje", jsem vycítil dnes i já, když jsem šel opět (už po několikáté) po půlroce "prodlužovat depozit". Musel jsem připsat důvod, proč to auto nejezdí a slíbit, že už je to opravdu naposledy :roll: , prý mají nařízeno prodlužovat pouze ve vyjímečných případech. Jak z té hromádky rezavých plechů, stojících na dvoře, udělám do jara něco, co bude samo schopné přijet na STK, to nevím. ;-)
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Avizované dokončení sitcomu.

Přesně za hodinu jsem zpět na DI a nevěřícně civím na tabuli. Svítí na ní aktuální číslo 462. Téměř 60 čísel za 60 minut?!?
Z čirého zoufalství si tisknu nový lístek. Pořadové číslo 470. No vida. Má-li být zachován dosavadní vývoj, je to záležitost chvíle, a tak čekám.
A protože zákony se nesmí porušovat a nad matrixem stojí Murphyho zákony, na zbývajících 8 čísel čekám 30 minut.

Konečně přichází moje velká chvíle a já takřka hrdě rozkládám úřednici na pultík všechna předešlá lejstra a navrch přikládám lístek s pořadovým číslem. Na chvíli jsem sice dostal tik, když jsem zjistil, že je to táž ženská… ne, ne ta samá, jako před dvěma hodinami, ale tatáž, která mě před časem při přihlašování tohoto vozu vyhodila s nějakým nesmyslem, ale člověk by neměl být předpojatý, že ano…

Úřednice si pozorně vyslechla mé přání a s podobnou pečlivostí studuje dokumenty. Jeví se však nenasycena:
„Ještě ORV potřebuju!“
„To má už samozřejmě nový majitel.“
„Ale já Vám to bez toho nemůžu odhlásit!“
?!?!
Na to už mi nervy nestačí.
“PROSÍM?! Vždyť to nikdy nebylo potřeba!“
„To není pravda!“
„Poslouchejte, tohle není zdaleka první vůz, který odhlašuji a NIKDY po mně NIKDO nechtěl ORV. A Vy mi teď tvrdíte, že mi to bez něj neodhlásíte?!“
„Protože to je nové nařízení.“
Ach…

Staré antické moudro praví: Nevstoupíš dvakrát do téže řeky. Doba však pokročila a dnes už si s touhle jednoduchou větou nevystačíme. Od doby Einsteina víme, že vše je relativní. Staří Řekové prostě ještě nevěděli, že počet vstupů do stejných sraček není omezen.
Následuje tedy druhá vášnivá diskuse, ale veškeré logické argumenty jsou opět smeteny NAŘÍZENÍM. Nařízení je stát a stát je bůh. A já jsem státní úřednice, to je něco jako polobůh. Přinejmenším.

Ale ukazuje se, že aparát není hloupý a nechá se obměkčit. Samozřejmě za peníze.
„Buď přinesete to ORV nebo nahlásíte jeho ztrátu a zaplatíte poplatek za vystavení nového“, trumfuje úřednice, když už intenzita diskuse začíná překračovat všechny hygienické hlukové předpisy.
No ovšem.
Zaplatit 100,- kč za ztrátu mě vychází podstatně levněji, než honit kupce s původním ORV, brát si volno a jet sem znova. A magistrátní pokladnička bude také spokojená.
Úředně tedy lžu, že jsem osvědčení ztratil a odměnou za to mi je provedená transakce s vydaným novým ORV a odhláškou zapsanou v TP.

Něco před pátou hodinou opouštím zcela vyčerpán inspektorát a teprve si všímám malé cedulky na chodbě v přízemí: elektronické objednávky vyřizuje přepážka č. 12. Ech… jistě.

Zbývá mi vyřídit poslední záležitost: pojišťovnu. Přesouvám se tedy do téže kanceláře ČPP, kterou jsem navštívil před 2 měsíci. Již jsem začínal nabývat dojmu, že toho dne už mě nic nepřekvapí, ale ukazuje se opět, že instituce nemusí být nutně státní, aby zasloužila vybílit bombou a případné pozůstalé vyhnat na Sibiř.
Ženská mi sděluje, že takhle zpětně mi to pojištění zrušit nemůže a diví se, proč jsem nepřišel už s tou samotnou kupní smlouvou.
Lapajíc po dechu jí vysvětluji situaci a obeznamuji s tím, co jsem se dozvěděl před časem od jejího kolegy.
Neskrývá pochybnosti:
„Ale vždyť smlouva je normálním dokladem o změně, to se takhle standardně dělá!“
Rezignovaně krčím rameny:
„Argumentoval mi, že to je vaše nové interní NAŘÍZENÍ.“
„No to o tom nic nevim, my to normálně uznáváme…“
Normálně. Ach… na tohle je už moje nervová soustava po dnešku příliš vetchá.

Bere si ode mě dotčené dokumenty a žádá k tomu občanský průkaz. Pak se hloubavě zahledí do monitoru počítače.
„Vy nejste majitel?“
„Nejsem, ale bylo to pojištěné na mne…“
„No ale to já Vám nemůžu vůbec zrušit, to byste k tomu musel mít plnou moc…“
„PLNOU MOC?! Ke sjednání jsem ji nepotřeboval a ke zrušení ji potřebuju?!“
„Vám to pojištění vystavili bez plné moci? Ale to vůbec neměli…!“
Začínám mít problémy s příjmem informací.
„PROČ by to proboha neměli?! Copak není jedno, na koho je auto pojištěné, když se smlouva sjednává na registrační značku?!“
„No jo, ale to byste musel být pojistníkem!“
Uf.
„Teda doteď jsem žil v přesvědčení, že JSEM pojistníkem…“
„Vždyť je tam napsaný nějaký pan Nagy!“
„K čertu, ale to jsem já!!!“
„Aha… já se vlastně ještě nepodívala na tu občanku.“

Chvíle zdrcujícího ticha. Oba vstřebáváme informace.

Znova pak lustruje dokumenty, načež se vracíme na samý začátek a rozvíjíme debatu na téma protichůdných informací od pojišťováků ČPP. Je to vyčerpávající.
Výsledkem je, že systémově mi to zpětně zrušit nemůže, ale dostávám příslib, že následující den zavolá na centrálu a udělá maximum pro to, aby mi bylo vyhověno.

Z pojišťovny se pak už takřka vypotácím a celou cestu domů mám o čem přemýšlet.

Ponaučení?
Snězte každé ráno žábu a už se vám po zbytek dne nestane nic horšího.

Ne, opravdu mě nepřekvapuje, že tu nejsou úředníci pro občany, ale občané pro úředníky. Ale přesto…
Z dlouhé chvíle jsem na vysočanském DI sledoval jednotlivé případy. Musel jsem konstatovat, že 50% transakcí (5 z 10 pozorovaných) skončilo neúspěchem. Každá žádost ztroskotala někde v bludišti systému na nějakém neprůchodném nesmyslu. I já jsem měl úspěšnost 50% a to ještě jen díky tomu, že jsem napodruhé úředně zalhal a zaplatil státu poplatek navíc. Jak taková instituce vůbec může fungovat?! Systém je neprůhledný, informace nepřesné nebo špatně dostupné…

Inu… může. Ono se v tom malém českém prasečím chlívku bohužel stále kde co stráví…

P.S.
V pátek mi přišlo info z pojišťovny, že moje žádost se uznává...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Pavel KV
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 209
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:23

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pavel KV »

Vím jaké to je, procházím tímto bludným kruhem poněkud častěji než ty, ale vždy jsem v nejistotě , protože na každém úřadu a v každém správním obvodu je to jinak :retard:
Fiat 128 A 1970,1971,1972
Fiat 128 AF 1972,1973
Fiat 128 AC 1973.1975
Fiat 128 AR 1971,1973
Fiat 132 2000 1977
Fiat Ritmo 105 TC 1982
Fiat Ritmo 125 TC Abarth 1982
Fiat Ritmo 75 1979
Fiat X1/9 1978
atd.
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Kronicar »

Jó, nic nového, také to dobře znám...

Potřeboval jsem odhlásit a vyřadit auto z provozu v polopřevodu. Nelze. Muselo se dohlásit a pak vyřadit. A protože ekologicky likvidovat jsem ho nechtěl, obnášelo to nějaké "drobné" za evidenčku a poplatek za převod. A to jen k tomu abych auto vzápětí vyřadil. Se fakt vyplatí.
A nedávno to samé, prodám auto do Polska a protože to bylo po půlnoci, už mi to moc nemyslelo. Takže po prohlídce vozu si nový majitel vůz naložil a odvezl, bohužel i se značkami a doklady. Problém. Beze značek a dokladů nelze odhlásit auto, které už nemáte. Snad je tu možnost ve správním řízení za správní poplatek. Ale to se mi vzhledem k symbolické ceně za vůz už platit nechtělo. Komunikace s novým majitelem vázla a ani po dvou měsících doklady nebo značky zpět neposlal. Co s tím? Duplikát za ztracený TP vyjde na 100,- Kč (on vlastně ztracený je) a následně lze vůz vyřadit. Takže úřednice stráví půl dne hledáním dat v archivu, aby vypsala duplikát TP, který vzápětí znehodnotí, protože auto je vyřazeno. To už je na prášky...
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pedro »

Tak to vás obdivuji, že Vás to ještě dále baví podstupovat. A to jsem si myslel, že mám nějakou vadu v pomalém chápání a velký problém v zájemné komunikaci, páč ty mrchy úřednický vždy narazili na nějakou moji nejistotu a jak ji vycítily, tak jsem byl na lopatkách a slabej jak čajíček. Sakra ať ty pravidla někde visí a ta kr...a mi ukáže přesnej odstavec. Prase aby se v tom vyznalo, když je pokaždé něco nového.
Jinak brácha má moje auto taky jako pojistník a nikdy neměl u kooperativi problém. Sice se naběhal, protože úřednice jednou spletla uvést, že je pojistník rozdílný s vlastníkem, pak zase prohodila jména pojistník a vlastník a naposled už nevím. Neprudila bráchu ale on tam musel třikrát prudit ji. Ale ta tu chybu jasně viděla a on neměl problém.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Radek »

Vážení - k těm pojistkám. Odjakživa mohl být pojistníkem kdokoliv, ale pojištěným výhradně vlastník věci. Co se týká povinného ručení, tak již několik let platí, že změnou vlastníka zaniká pojištění ze zákona. Takže ikdyž úředníka na magistrátu oblafnu tím, že si budu stát tvrdošíjně za tím, že vozidlo je pojištěné, neboť je pojistka na RZ, tak ve chvíli kdy dojde k pojistné události, tak jde veškerá škoda za vlastníkem vozidla, protože pojišťovna může (a s největší pravděpodobností to i udělá) odmítnout plnit s odůvodněním, že pojistná smlouva je neplatná, neboť zanikla ze zákona.

Samotnou kapitolou pak je, že když takto vozidlo změní vlastníka a původní majitel to zapomene pojišťovně nahlásit, vzpomene si třeba za půl roku, tak pojišťovna odmítne zaplacené pojistné za těch půl roku vrátit s odvoláním na všeobecné podmínky, kde se praví, že se jim musí změna nahlásit.

Prostě vždy podle toho co se jim "hodí do krámu".

Každopádně bych povinné ručení nevypovídal na základě kupní smlouvy, ale na základě přepisu, neboť dokud jsem vlastníkem, tak za veškeré škody zodpovídám. Jedinou vyjímkou je, pokud novému vlastníkovi dám plnou moc, aby převod uskutečnil za mne a tuto skutečnost uvedu i v kupní smlouvě. Pak povinné ručení po 10 dnech zruším, neboť nový vlastník má povinnost do deseti dnů převod provést.

Podle mého názoru ke změně vlastníka dochází podpisem kupní smlouvy a je jedno zda se kupní smlouva řídí obchodním, nebo občanským, zákoníkem. Mám však pocit, že v nějakém zákoně (teď nevím ve kterém) jsem četl, že ke změně dochází až ve chvíli, kdy je tato skutečnost zapsána do registru. Z tohoto důvodu bych se řídil výše uvedeným.


Jinak všechny tyto patálie jsou v lidech. Kdysi jsem prodával vůz mého strýce mému známému a známý měl plnou moc k převodu a úřednice za přepážkou také měla s jistou věcí (nesouhlasilo bydliště strýce s bydlištěm uvedeným v registru, neboť se mezitím přestěhoval a tuto změnu neohlásil) těžký problém a vyhodila ho. On mi zavolal, já tam byl za 5 minut a i se mnou se odmítla bavit i přes to, že si myslím, že mé znalosti této problematiky jsou na dost vysoké úrovni a nebyla v právu. Já se však nevzdal a šel jsem o dvě okénka dál. Během deseti minut byl převod hotový.

Jo a ještě jednu věc u pojištění - pozor na vztah pojitník/pojištěný: Pokud by se pojistník rozhodl smlouvu vypovědět, tak mu v tom vůbec nic nebrání a pojištěný se to vůbec nemusí dozvědět. Zrovna tak v případě škody je pro pojišťovnu partnerem pojistník a ne pojištěný. Proto tuto variantu volte pouze v nezbytných případech a pouze u lidí, kterým opravdu důvěřujete.
Radek
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Je možné, že jsem měl smůlu a narazil na nějaké extra kavky, nicméně mi přišlo, že na podstatu problému je potřeba nahlížet jinak a z reakcí mám pocit, že to pochopil jen Black:
Ještě nikdy jsem neměl s triviálním odhlášením auta na nového majitele takový voser, jako teď.
Systém produkuje stále nová nařízení, kterými má jakože ztížit práci podvodníkům, ale místo toho dělá z prostých občanů, kteří si prostě potřebují něco vyřídit, stále větší idioty.
Napadlo vás někdy, že by to mohlo fungovat jinak?

Pokud národ český potřebuje další nová podobná nařízení, tak si ty komunisty jen zaslouží :retard: :bad:

Rendo, ta Haway možná nebude úplně od věci :)
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Tříprsťák »

Zítra jdu zrovna odhlašovat, tak uvidíme, s jakou se potážu. Mimochodem, na Haway chci taky, mám rád horský procházky...
http://www.stream.cz/video/601341-nejsi ... a-na-svete

doplněk z pondělka: odhlášení proběhlo zcela bez problémů a ani nevadilo, že nemám ORV (dříve OTP). Asi fakt záleží, na koho člověk zrovna narazí.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Tříprsťák »

Tak mám za sebou úspěšný převod fiátka s testací historického vozidla.
Měl jsem za to, že je k oficiálním informacím ohledně tohoto procesu špatný přístup. Nyní bych to upřesnil - oficiální informace nejspíš úplně chybí. A kde chybí návod, jede se na pokusy, že? Po nějakém tom získáváním informací jsem zjistil, že je potřeba nejprve získat Testaci platnou pouze pro odpuštění ekologického poplatku. Tuto testaci provádí v každém kraji jedna komise a její provedení stojí 3000,- korun :retard: , tedy téměř třetinu té ekozlodějiny :cry: Mno, ale pořád lepší tři než deset, tak jsem se rozhodl to podstoupit. Nechal jsem si tedy fiata jednou z těchto pověřených komisí otestovat, zaplatil ten nehorázný poplatek a hurá na Bohdalec. Nejprve se musí na registr historických vozidel, kde se vyplní formulář a předloží se tato drahá jednoúčelová testace, na základě které vám vydají jakési potvrzení o platnosti testace k osvobození od ekologického poplatku. Vcelku jednoduché, že? Jenže až tak jednoduché to zas nebylo. Stanul jsem u okénka registru historických vozidel s vědomím, že třímám v rukou zákonně stanovenou testaci od pověřené komise. Argument úředníka, že prý chce testaci klubovou a nikoliv krajskou mi připadal dost divný (žádné kluby přeci nejsou oprávněny tuto testaci vystavovat!) a jeho odpověď na můj dotaz, zda mi tedy uzná testaci FCC "Já si přeci všechny ty kluby nemůžu pamatovat!" mi připadala ještě divnější - jsem zvyklý na dezinformace různého druhu, ale nejsem zvyklý na úřadech plout v takto neexaktních vodách. Tak jsem se raději zcela exaktně zeptal, jak tedy musí ten dvojlist papíru (který mimochodem stojí tři tisíce a který slouží výhradně k účelu tohoto úředního výkonu) vypadat, aby ho on mohl uznat, načež jsem se dozvěděl, že prý ať ten formulář vypadá přesně takhle, ale ať má v kolonce pro klubovou testaci tři podpisy a kulaté razítko a krajská ať je proškrtnutá. Své pocity asi nemusím líčit. On chce od klubu testaci, jíž nemá žádný klub pověření vydat :tongue5: Ani oblečená, ani nahatá, ani pěšky ani v kočáře, dar nedar... Rendo, já chcu na Haway!....Vrátil jsem se tedy do práce a po několika následujících telefonátech (ti mobilní operátoři zase zbohatli!) se situace zřejmně vyjasnila - ten dobrý muž prostě chtěl, aby ta KRAJSKÁ pověřená komise podepsala okénka pro KLUBOVOU testaci. Nějak si to pak vzájemně vyřikali a vše se nakonec v dobré obrátilo, takže (zaplťpánbůh za ty dary) ještě téhož dne jsem Bohdaleckou Mekku navštívil ještě jednou - u stejného okénka a se stejným osvědčením v ruce a tentokráte jsem byl přijat a domohl se kýženého dalšího mezilejtra, se kterým jsem konečně mohl pokračovat na vlastní registr vozidel. Vlastně ani nevím, zda se krajská komise během tohoto obskurního druhu testace skutečně musí dočasně stát klubem (kterým jinak pochopitelně není) a razítkovat do jiných kolonek než obvykle :neutral: , nebo jak to vlastně je ale je mi to koneckonců jedno, hlavně, že se dohodli a přístě už si vyhoví napoprvé, protože budou vědět, co od sebe chtějí. Fiátek již je přihlášený a má v techničáku razítko "Vozidlo osvobozeno od ekologického poplatku" a mně spadl ze srdce balvan vážící asi tak sedm litrů.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Jedna legislativní změna, která byla realizována bez většího zájmu médií:

Říjen přinesl změny při registraci a trvalém vyřazování vozidel
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Pavel KV
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 209
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:23

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pavel KV »

Vím o tom, a již jsme našli nějaké možnosti ;-)
Fiat 128 A 1970,1971,1972
Fiat 128 AF 1972,1973
Fiat 128 AC 1973.1975
Fiat 128 AR 1971,1973
Fiat 132 2000 1977
Fiat Ritmo 105 TC 1982
Fiat Ritmo 125 TC Abarth 1982
Fiat Ritmo 75 1979
Fiat X1/9 1978
atd.
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Kronicar »

Také to řeším, uvidíme kdo dříve vyšťourá cestičku.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pedro »

No tak to je mazec. Takže vznešené keci o podpoře a ekologii jsou ty tam. Prostě chtějí prachy do státní kasy. To trvalé vyřazení je taky podle mě v rozporu s vlastnickými právy. Já jsem vlastník vozidla. Koupil jsem si ho v době, kdy koupí se stalo plným mým vlastnictvím a jen jako povinnost pro provoz na pozemní komunikaci muselo být registrováno ve státním registru vozidel. To přeci nemůže předurčovat jeho další osud. Pokud nechci jezdit, tak vyřadím. V tu chvíli musí zmizet ze silnice, ale stále je mým vlastnictvím a neměl bych být nucen ho likvidovat. Asi by se to dalo vyhrát, ale kde vzít prachy na soud a čas. Rezignuji.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Kronicar »

Trvalé vyřazení by mělo jít ve správním řízení. Zrovna tak jako vyřazení z registru z důvodu provozování jako historického vozidla, ale už je to individuální řešení a nemusí to jít všude... pak je to na spor o "vlastnictví".
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Odpovědět