XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Zákony a předpisy

Vše nezařaditelné, možno i nesouvisející s Fiatem
Uživatelský avatar
zastavaman
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 177
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od zastavaman »

tak jsem narazil na (minimálně pro mě) poměrně čerstvou novinku k ekodani a kurvy to jsou, pánové, kurvy

kdo si na sebe převed auto přes invalidu bez bursíkovnýho, tak při dalšim převodu se bude nově co? platit, pánové, platit...

http://ekodan.eu/vyjimky-z-platby-dane/

1) Od poplatku jsou osvobozeni držitelé průkazů ZTP a ZTP/P
Protože se poplatek hradí pouze jednou pro každé motorové vozidlo, je vozidlo které bylo zaregistrováno po nabytí účinnosti zákona (1.ledna 2009) držitelem ZTP nebo ZTP/P průkazu osvobozeno od ekologické daně (od 1.10.2013 je osvobození platné pouze pro osobu ZTP)
Příklad : Osoba s průkazem ZTP zaregistrovala na svou osobu vůz v době účinnosti zákona (1.ledna 2009 – dosud).
Při koupi tohoto vozidla již žádný další žadatel o registraci ekologickou daň neplatí. (od 1.10.2013 už další osoba osvobozena není)

(čili to krásný zachovalý fávo, co jsem dostal a co čeká na přepis kvůli dědictví, mě přijde na 10tis, vysrat se na to :))
Zastava je stejně nejlepší Fiat
Uživatelský avatar
Petr FCC
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 80
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praga

Re: Lampárna

Příspěvek od Petr FCC »

Zpráva o změnách v legislativě týkající se historických vozidel:

http://www.i-veteran.cz/novinky/zprva-o ... ozidel-944

Příspěvek jsem přesunul, protože tu na to máme vhodné téma. On.
Fiat 600D 1969
Jawa 350-360 1969
Kolo Favorit 1983
Saně Чук и Гек 1983
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Opět něco informací ohledně změny (nejen) v převodu automobilů mezi vlastníky:

http://www.mobilita2014.cz/?p=287

Před časem jsem o tom četl jako o návrhu, pak žádné nové informace nebyly k nalezení, takže jsem usoudil, že to "usnulo" a hle... ono o tom jen nebylo záhodno diskutovat :roll:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Jedna zcela aktuální informace, zjištěná v FKHV:

Stále ještě není jisté, zda vozidla, z úředního rozhodnutí trvale vyřazená z registru formou tzv. "zániku vozidla", půjdou později přihlásit do registru historických vozidel. Prý byl opakovaně ze strany FKHV vznášen dotaz na MD ČR, ovšem dosud bez jednoznačné odpovědi.
Nový dotaz prý bude v příštích dnech následovat :retard:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Radek »

V polopřevodu se podle ministra dopravy Dana Ťoka stále nachází 738 000 tisíc aut, zhruba 100 000 z nich má stále platnou technickou kontrolu a zatím mohou jezdit. Nedokončené registrace byly přitom od ledna zrušeny a od července budou všechny takto evidované vozy vyřazeny z evidence.

Ministerstvo upozorňuje, že od 1. července budou mít vozy v polopřevodu neplatný technický průkaz a řidiči se budou vystavovat riziku sankcí ze strany policie. V případě nehody pak budou muset hradit veškerou škodu, neboť platnosti pozbude i povinné ručení. Vozy nepůjdou už ani znovu zaregistrovat.
Radek
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Lampárna

Příspěvek od předseda »

Protože v tom nemám stále jasno ,tak jsem se chtěl zeptat ,jak je to ,když třeba chce někdo prodat prodat auto ve špatném tech. stavu někomu na náhr. díly ,ale ten nestojí o doklady ! Co zbývá majiteli ? Doklady má doma /na sebe napsané/ nebo v depozitu.?
Jaké jsou resp. budou ceny za depozit od roku 2016 a jak dlouho se tam dají doklady uschovávat? díky
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od George_Dka »

No ono je to smutný, ale to je to co právě dnes už jaksi nejde.
Buď auto odhlásím, ale tam ho musím dát zlikvidovat, nebo dám do depozitu a ten je dnes v podstatě na neomezenou dobu, ale musím nahlásit, kde to auto je a proč. Adresu, kde auto stojí a třeba, že se opravuje. Teoreticky by chtěli, aby v budoucnu mohla přijít kontrola a auto si na udané adrese prohlédnout.
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Radek »

předseda píše:Protože v tom nemám stále jasno ,tak jsem se chtěl zeptat ,jak je to ,když třeba chce někdo prodat prodat auto ve špatném tech. stavu někomu na náhr. díly ,ale ten nestojí o doklady ! Co zbývá majiteli ? Doklady má doma /na sebe napsané/ nebo v depozitu.?
Jaké jsou resp. budou ceny za depozit od roku 2016 a jak dlouho se tam dají doklady uschovávat? díky
Pokud někomu takto prodám "vrak" na náhradní díly, tak vozidlo trvale vyřadím z registru z důvodu zániku vozidla.
Radek
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Radek »

Doklad o likvidaci vozidla není předkládán úřadu (a ani úřadem není vyžadován) jen při trvalém vyřazení z důvodu zániku vozidla, nebo při nesplnění povinnosti do stanovené lhůty (v současnosti 14 dnů) po zániku pojištění odpovědnosti sjednat nové pojištění odpovědnosti, nebo uložit osvědčení o registraci vozidla a registrační značku příslušnému úřadu do takzvaného depozita. Z vozidla se stává soubor náhradních dílů.
Radek
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Ondrej »

Zákon 56/2001 Sb.:

§ 13
Zánik silničního vozidla

(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností zapíše zánik silničního vozidla v registru silničních vozidel na základě

a) žádosti vlastníka silničního vozidla, pokud silniční vozidlo

1. bylo předáno provozovateli zařízení ke sběru autovraků23) bez odstranění svých podstatných částí,

2. bylo ekologicky zlikvidováno oprávněnou osobou v jiném členském státě nebo

3. bylo zničeno, nebo

b) oznámení obecního úřadu nebo vlastníka pozemní komunikace, který postupem podle zvláštního zákona24) předal silniční vozidlo provozovateli zařízení ke sběru autovraků.

(2) Zničením silničního motorového vozidla se rozumí takový stav silničního vozidla způsobený jeho havárií, živelní pohromou nebo jiným obdobným způsobem, ve kterém vozidlo nelze předat provozovateli zařízení ke sběru autovraků; za zničení silničního motorového vozidla se nepovažuje jeho rozebrání.


Kapři nejsou tak hloupí, aby si sami vypouštěli rybník :nene:

A vůbec, přesouvám to, protože na tyhle záležitosti tady máme příhodné théma... On. :idea:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Tříprsťák »

http://www.tretiruka.cz/news/rozsireni- ... -novinkou/
...a mimochodem, copak je to za auto na ilustračním obrázku? :razz:
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Jeden článek na margo aktuální mediální massage:

Druhá strana "vypořádání se s osobou blízkou"
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Kronicar »

Zprávy ohledně převodu vozu s platnou klubovou testací HV.
Novinka platící od 1. června 2015 zrušila pověřené krajské testační komise, které jediné směly testovat HV na odpuštění ekopoplatku. Zároveň však zavedla jednotné klubové testace HV, které smějí provádět všechny kluby mající řádně proškolené klubové komisaře, tedy i my.
Jednotnou Klubovou testací je myšleno, že může sloužit k odpuštění ekopoplatku, jako první stupeň k získání zvl. RZ, tedy "véček" či třeba ke snížení zákonné pojistky (povinného ručení).
Zkusil jsem tedy využít této možnosti a převést v Praze vozidlo, které mělo naší klubovou testaci provedenou po tomto datu. A povedlo se. Poté co byla uznána testace, bylo vozidlo zproštěno poplatku do SFŽP a toto zapsáno do velkého TP.
Ovšem je tu další zatím neověřená informace, a to, že pokud bude toto vozidlo dále převáděno (tedy změní majitele), musí mít opět platnou testaci, ale již s novým majitelem.
Vypadá to jako pozměněný postup převodu s invalidou, kdy invalida dokazuje, že je invalida a na základě toho je mu odpuštěn ekopoplatek. První následující majitel ho již zaplatí, pokud to není opět invalida. Oproti tomu majitel historického vozidla dokazuje, že vozidlo je stále historickým vozidlem, k čemuž slouží právě ta platná a aktuální klubová testace na nového majitele. Stále se z nás tedy pokoušejí dostat ekopoplatek a my se stále snažíme jeho platbu pouze odložit. Definitivní zbavení ekopoplatku je možné pouze jeho zaplacením. A čert ví, co zase někdo vymyslí, aby už ty staré plečky konečně zmizely ze silnic.....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Pavel KV
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 209
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:23

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pavel KV »

Tak to je paráda že ti to vyšlo, aspoň mám v ruce precedens pro ty zdejší zabedněné hlavy :ok:
Fiat 128 A 1970,1971,1972
Fiat 128 AF 1972,1973
Fiat 128 AC 1973.1975
Fiat 128 AR 1971,1973
Fiat 132 2000 1977
Fiat Ritmo 105 TC 1982
Fiat Ritmo 125 TC Abarth 1982
Fiat Ritmo 75 1979
Fiat X1/9 1978
atd.
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Black »

Včera jsem měl cestu na registr a tak jsem se tam poptal, jak je to s těmi starými depozity. Vyplnění jednoduchého formuláře, poplatek 50,-Kč a za 10 min jsem měl všechny tři moje "úloženky" vyřízeny. U nás to ještě "sichrují" zápisem do velkého TP.
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Tříprsťák »

Získali jsme nové poznatky o tom, jak funguje přepis bez ekopoplatku pomocí testace, když jsme se zmrzlinářským mistrem Honzou dovezli z Ústí nad Labem jeho nově koupenou 600D. Ono nestačí přijít na úřad a přinést k převodu testaci napsanou na nového majitele. Nejprve se musí získat mezipapír, který se jmenuje nějak jako Uznání testace. Převádí-li se auto do jiného okresu, musí se Uznání testace vyžádat na registru historických vozidel již v novém okrese, zatímco převod se provádí v okrese starém. Další zajímavost - testovat sice lze auto s platnou STK, testovat lze i auto bez STK má-li čísla v depozitu, ale testovat NELZE auto má-li na sobě čísla a má propadlou STK :nene: Takže napřed STK a pak testace, nebo vysázejte deset kolíků na prkno a pak se to dá převést rovnou, to jen tak, abyste věděli, že ouřad není holubník, vy jedni mezuláni co nechtějí platit 8) Nakonec se ale zdařilo. Takže se o zážitky dělím, ať to nemusíte zjišťovat každý sám.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Čau Martine, hvala za info a jsem rád, že to klaplo. V podstatě tím samým se teď na jiných úřadech probíjel i Aleš 127/ resp. Lucka, tak jsem zvědavý, jestli mají stejné zkušenosti.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Pro info všem, přišlo mi vyjádření od p. Musila z MD ve věci možnosti pozdějšího přihlášení do registru historických vozidel u vozidel, která byla trvale vyřazena z registru silničních vozidel formou úředního rozhodnutí o "zániku vozidla":
Obecně platí, že registr historických vozidel je určen pro vozidla, která nemohou prokázat, nebo pozbyly technickou způsobilost. Vozidla u kterých byl vyznačen zánik ze zákona, rovněž pozbyly technickou způsobilost. Pokud nebude s vozidlem postupováno v souladu se zákonem o odpadech, je možné provést jeho testování a následnou registraci v registru historických vozidel.
Jinak tohle:
Tříprsťák píše:Další zajímavost - testovat sice lze auto s platnou STK, testovat lze i auto bez STK má-li čísla v depozitu, ale testovat NELZE auto má-li na sobě čísla a má propadlou STK :nene: Takže napřed STK a pak testace
mi bylo rovněž potvrzeno jako správný postup.

Potvrzeno mi ještě bylo, že správný postup pro uplatnění testace na historickou původnost při převodu vozidla je:
Nabyvatel vozidla s řádně vyplněným formulářem z testace zajde na krajský úřad pro registraci historických vozidel příslušný svému trvalému bydlišti, kde si nechá ověřit platnost testace. Pak teprve může na úřadě příslušném trvalému bydlišti dosavadního majitele vozidla provést převod bez zaplacení ekopoplatku.

Von se stát jen tak lehce nevzdá svých jistých 10 litrů...

V dohledné době ve smyslu zjištěných informací upravím stránku o testacích na historickou původnost.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Kronicar »

Nějaké podrobnější info o měření emisí, bude to zřejmě platit od 1.7.2016

Našich historiků s karburátorem se novinky nedotknou.

Aut s elektronikou bez OBD také ne.
Vozidla bez OBD se diagnostikují v souladu s pokyny výrobce vozidla. V případě, že výrobce vozidla kontrolu řídicího systému výslovně nepředepisuje, uvede se tato skutečnost do příslušné kolonky protokolu ve znění "Není předepsána" a vozidlo se z hlediska kontroly paměti závad nehodnotí.
Vozidla bez OBD se diagnostikují on-line pouze tehdy, pokud to komunikační rozhraní a SW vybavení použitého přístroje umožňuje. Vyhodnocení se neprovádí automatizovaně, zhodnocení musí učinit mechanik.
Celkový výsledek kontroly (vyhověl/nevyhověl) je vždy na zodpovědnosti mechanika provádějícího kontrolu, neprovádí se automatizovaně.

Ale ty novější stroje s OBD asi narazí.
1. V prvním kroku provedeme identifikaci softwarové verze řídící jednotky motoru. K tomu účelu se z diagnostického rozhraní načtou identifikační řetězce softwaru (CALID) a kontrolních součtů (CVN). Tyto hodnoty se vždy vypíší do přílohy protokolu a porovnají s údaji výrobce, pokud výrobce tyto údaje poskytuje. Negativní hodnocení se vydá pouze v tom případě, že výrobce výslovně označí některou softwarovou verzi za chybnou. Zároveň se v tomto kroku informativně vyčítá VIN vozidla, pokud je uložený v palubní síti; jeho shoda s VIN vyraženým na vozidle se však nehodnotí.

2. V druhém kroku provedeme vizuální kontrolu funkčnosti MIL. Její chování je závislé na druhu vozidla a plnění úrovně emisních limitů a musí odpovídat následujícím vzorům. Kontrola se provádí při stojícím motoru okamžikem zapnutí zapalování s následným startem motoru:
i) "Malá vozidla" v úrovni Euro 3 a novější
Po zapnutí zapalování se musí MIL rozsvítit a nejpozději po nastartování motoru musí zhasnout, pokud není indikována závada.

3. Ve třetím kroku se kontrolují Readiness kódy (mód 01 dle ISO15031-5/SAE J1979 resp. DM5 dle SAE J1939). Vozidlo má zapnuté zapalování, výsledek se zjišťuje on-line přenosem. Skutečný stav kódů se uvede do protokolu. Nevyhodnocuje se stav kódu týkajícího se klimatizace. Na stavu Readiness kódů závisí průběh některých dalších měření (popsáno v příslušných sekcích). Readiness kódy, indikující kontinuální monitorování (Comprehensive component, Fuel system, Misfire monitoring) musí udávat proběhnuté testy, v opačném případě se vozidlo hodnotí jako nevyhovující. V případě, že Readiness neindikují proběhlé testy u nespojitě monitorovaných zařízení, provedou se doplňková měření, viz příslušné sekce.

4. Čtvrtá v pořadí je kontrola paměti závad. Výsledek kontroly paměti závad řízení motoru se u vozidel s OBD zjišťuje vždy on-line přenosem. Diagnostika se prioritně provádí při motoru běžícím ve volnoběhu, ale v případě problémů s komunikací je možné ji alternativně provést při stojícím motoru a zapnutém zapalování.
Vyhodnocují se pouze emisně relevantní závady (mód 03 dle ISO 15031-5/SAE J1979 nebo DM12 dle SAE J1939). Vyhodnocení se provádí následovně:
Pokud příznak MIL signalizuje svícení nebo blikání, hodnotí se vozidlo vždy jako nevyhovující s výjimkou případů, kdy se jedná o vyjmenované chyby subsystému NOx/SCR popsané v Příloze č. 2 této metodiky nebo chyby automatické převodovky a převodového ústrojí (skupiny závad Px7xx a Px8xx) - závady se v tomto případě vypíší do protokolu, ale nemají vliv na hodnocení vozidla, zdůvodnění se uvede do poznámky ve tvaru "Registrované DTC nejsou emisně relevantní".
U malých vozidel, používajících protokol ISO 15031, je nepřípustný výskyt závad skupiny P0xxx, s výjimkou skupin P07xx a P08xx bez ohledu na to, zda příznak MIL signalizuje její svícení nebo nikoli.
U ostatních vozidel je přípustný výskyt jakékoli závady za předpokladu, že příznak MIL signalizuje její nesvícení - jedná se o tzv. odeznělé závady.
V případě, že není možné navázat OBD komunikaci u vozidla, kde je toto rozhraní předpisy vyžadováno, hodnotí se vozidlo jako nevyhovující.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Black »

Kolegovi z práce se podařilo prokaučovat SPZ na svého Malucha v depozitu. Když se tam byl dnes ujistit, že opravdu o ty "papíry" přišel, hned mu úřednice nabízela kontakty na "supy" čekající na tyto mrtvoly :!:
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Myslím, že sem se to celkem hodí...
něco k nezdravému nasrání:

Natural 95 musí zmizet. Náhrada je ‚zelenější‘, ale může poškodit starší motory

:evil:
Mám pocit, že je nejvyšší čas dát úniji pápá... :axe:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pedro »

To se mi nezdá. To je masírka, jak donutit lidi zase obměnit vozový park. To se nedá všemu věřit.
To mi tedy řekněte čím by mohl ten nový benzín vadit starším vozům a naopak nevadit novým vozům.
Motory jsou v základu stejné. Jen možná sedla ventilů se měnily.

Tak proč by to nevadilo tem novým? Určitě by to mohlo napadat plechové nádrže. Líh se rozkládá na vodu a pevné produkty.

Je pravda, že mě taky naštvali. Sebranka jedna.
Petr
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Kronicar »

HMM, asi to nebude to nejlepší pro karburátory a zimní odstávku, kdy tam pak na jaře zůstává pěkný sajrajt.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Pedro »

No hold to chce před zimou celou nádrž vyjet a raději dvě tankování před zimou vzít Natural 98. Ale přesto nevím, proč by to mělo vadit autům starším víc než těm novým. Takový důchodce, co mu nová dáčie bude stát v garáži to taky nebude mít jednoduché. Ty vstřikovače benzínu se taky zalepí. Vratka se zalepí, filtr atd.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zákony a předpisy

Příspěvek od Ondrej »

Dám to sem, protože v lampárně to snadno zapadne a to by tohle rozhodně nemělo. Zároveň to má něco společného se zákony a vřele to doporučuju k přečtení :!:

https://www.novinky.cz/krimi/423016-nav ... lenac.html

Pamatujte na to, až vás příště zastaví pomahači při běžné silniční kontrolní kontrole. Štěstí přeje připraveným!

Jen dodám, že o nahrávání rozhovoru není třeba opicajta informovat, ani není třeba jeho souhlasu. Jedná se o úřední osobu, takže nahrávání rozhovoru je zcela v pořádku - nejde o soukromý hovor, kde to může být problém.

Šiřte to dál... není větší pohroma pro státní aparát, než občan, který se dovede bránit bezpráví :idea:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Odpovědět