XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Lampárna

Vše nezařaditelné, možno i nesouvisející s Fiatem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

Ondrej píše: Jinak nestíhám moc sledovat povolební dění, ale teď jsem zachytil, že v ČSSD dochází k jakémusi štěpení sil. Prý se rozpadnou na ČD a SS...
Pedro píše:Ondreji,
jaké štěpení sil. Vždyť to byla vždycky jen ČSAD. Byla a bude.
Petr.
:ok: :ok: :ok: ...ještě že aspoň ten český humor přetrvává věky :D Přestávám se obávat budoucnosti.
Možná nám jednou naše (námi zvolené) vlády zestátněj naše firmy, domy i garáže, ale v hospodách bude furt veselo.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Lampárna

Příspěvek od předseda »

Moc děkuji za přáníčko!!!!!!!!!! :razz: Mirkovi , Hance a Dankovi
to Danek
pružiny mám ,psal jsem ti maila!!! už mi svitlo - Anička
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Lampárna

Příspěvek od předseda »

Vše nej ke svátku našim Kačkám přeje K + D :razz: :grin:
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
zastavaman
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 177
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od zastavaman »

tak konečně jedna další zachráněná zastava... http://zastava101.rajce.idnes.cz/Moje_ZASTAVA/

aneb tak to dopadá, když někoho vezmete na balkánskou jízdu zastavou a on už nemůže nikdy jinak :)
Zastava je stejně nejlepší Fiat
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Ondrej »

Zastavaman:
A proč je focená z takové uctivé dálky? :D

Renda s Tříprsťákem oživili trochu sousední téma, já něco plknu sem.

Česká pošta je banda k.k.tů. A nemám pro ten tragikomický spolek žádné slušnější pojmenování.

Objednával jsem čistopisy osvědčení o klubové testaci, protože už nemám. Hospodář AKHV chtěl na dobírku, no budiž.

15.11. zásilku tedy předal České poště, s.p.

18.11. mi ve schránce přistála výzva k vyzvednutí zásilky, protože adresát nezastižen. Už samotný fakt, že ČP doručuje okolo 10. hodiny dopolední, kdy je většina zdravých a/nebo slušných lidí v práci, považuju za poměrně tristní. Každopádně na výzvě stálo (...) "vyzvedněte si Po-Pá 8-17hod nejpozději do 3.12.2013, následující den bude vrácena odesilateli."

19.11. končím v práci tak, abych tam před tou pátou byl, jako obvykle. Přijíždím tedy k poště a tam na dveřích lístek "od 18.11. do 22.11. z technických důvodů otevřeno do 16:15 hod.". Proč to k.rva nebylo na té výzvě??? Ale tak nic, času je ještě dost, stavím se příští týden.

Stihnout v pondělí poštu v Budyni je bez šance, v úterý 26.11. musím vyloženě utéct od rozdělané práce. Přijíždím tedy k poště a tam na dveřích lístek "od 25.11. do 6.12. z technických důvodů otevřeno do 16:15 hod." ???!!! Na poště se ještě svítí, takže tam obratem volám. Úřednice mě ujišťuje, že to opravdu nejde vyzvednout, protože už mají zavřeno a jediné, co může udělat, že mi to přepošle jinam. OK, tak do Slaného, tam mají otevřeno do šesti a to jsem schopen zpravidla zmáknout. "Tak já to přepošlu a zítra nebo nejpozději ve čtvrtek to tam budete mít." Dohodnuto, vychladl jsem.

Není potřeba to hrotit, takže na poštu ve Slanym jdu ve čtvrtek 28.11. Vystojím si frontu, abych se dozvěděl, že nic takového tady neviděli, neslyšeli, o ničem nevědí a ať si přijdu v pátek. Ach jo. Doma mě čeká ve schránce výzva k vyzvednutí nové zásilky, adresát nezastižen v 11 hod. Tuto zásilku je potřeba vyzvednout do 4.12.2013 (!), pak se vrací. K vyzvednutí pochopitelně od 8 do 17 hodin. Ať jdou do prdele.

29.11. nejprve volám na poštu v Budyni. Jsem ujištěn, že to opravdu hned v úterý poslali a ve Slanym už to musí být. Napadne mě podívat se na jejich internetové stránky na sledovač zásilek a tam skutečně poslední dva záznamy:
Zásilka dne 26.11.2013 odeslána k dodání jiné poště.
Zásilka dne 29.11.2013 předána k doručení jiné poště.

No sláva. Volám zpátky do Budyně, ať mi do Slanýho přepošlou i tu novou zásilku, abych zbytečně neztrácel čas.
Po práci jdu teda na poštu ve Slanym, vystojím si frontu a dozvídám se, že nic takového tady neviděli, neslyšeli a o ničem nevědí. Už poměrně nasrán úřednici nutím, ať hledá. Ukazuje se, že v tom svém úžasném dezinformačním systému nepozná, na které poště se zásilka nachází. Kouká tedy na internet, na který jsem koukal taky a vidí tam to samé, co jsem tam viděl já. Mám pocit, že bych zfleku mohl jít dělat poštovního úředníka. Asi po pěti minutách ničeho, kdy už národ za mnou začínal šumět, mě posílá sednout, že to paní vedoucí pohledá.
Paní vedoucí mě volá po dalších pěti minutách. Zásilka k nim ještě nedorazila. Volala někam a moje obálka se toho času válí někde v Praze. "Omlouvám se, ale zkuste si zavolat příští týden."

Kdyby to ti debilové poslali po jednonohém poštovním holubovi se svázanými křídly, bylo by to ve Slanym rychleji.

Takže si to zrekapitulujme:
15.11. obálka opouští Prahu
18.11. se ocitá v Roudnici
ještě týž den je přeposlána do Budyně
tam si týden poleží
26.11. je odeslána do Slaného
29.11. je zpátky v Praze
Jestli za tohle po mně bude někdo chtít byť jen korunu navíc, tak bude cirkus. Tahle sebranka je zadarmo drahá.
Hlavně že si u nich můžu koupit lentilky.

Každopádně mám vážnou obavu o ty kalendáře. Hned v pondělí tam jdu volat, v jakém je to stadiu a případně s tím zasláním ještě něco udělat.
Nejhorší na tom je, že soukromé spedice nejsou zárukou, že to bude lepší. Je jim úplně jedno, komu to dodají. Nechal jsem si tento týden poslat balíček firmou, která se chvástá profesionální balíkovou logistikou, na adresu zaměstnavatele, protože jsem to potřeboval rychle a nechtěl jsem riskovat problémy s úřední dobou budyňské ČP. Nehledě na to, že ČP dle odesilatelete vycházela dráž.
Druhý den jsem tedy čekal nějaké info, telefon nebo sms... ale nic. A najednou mi přišla zpráva z našeho skladu, že jim tam leží nějaký balíček pro mě. Kdopak ho asi přebíral...?
:roll:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Jo s poštou bojuju každou chvíli - nicméně prohrávám, protože lze získat jednotlivá drobná vítězství, ale válku né! Nicméně jsem se aspoň vyzbrojil poměrně dokonalou znalostí jejich poštovního řádu což na ty pipiny sedící a podivně hledící většinou platí. Dodnes nepochopím, proč jednou stejně velký balík do stejného města ode mně jednou dorazí druhej den a jindy zase za týden ?!? Rekord drží přední listové péro na F500, který šikula pošťák vozil týden ve služebním autě po Plzni a vůbec mu nepřekáželo......
BOJ ZBYTEČNÝ VYHRÁVÁ NAKONEC POŠTA, PROTOŽE JI TU MAJÍ KE KONCI ROKU ZRUŠIT! Fakt paráda.
Nejvíc mne ale dorazil přístup přepravní služby (DPD) kterou jsem kvůli váze poslal zákazníkovi za dost velkej peníz převodovku na F600 - a že prý tam bude druhý den! Přijel maník, naložil a odjel. Za 3 dny mi volá "spokojený" zákazník, kde že je ta převodovka? Nu volám do firmy a tam nevědí, druhý den taky ne, třetí už dšťím oheň a síru a čtvrtý den přijel ten samej maník jako před týdnem, vytahuje převodovku a chce po mě 1800,- Kč prej za dobírku - tu už jsem nevydejchal - nejdřív jsem ho poslal i s firmou kam patří a šel si dát panáka abych se uklidnil. Nakonec odjel a doručili to, alee......
:roll: :roll: :roll: :roll:
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Jura z KM
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Jura z KM »

Jo, vážení, je zjevné, že nikdo z vašeho příbuzenstva, nebo přátel v tom cirkuse POŠTA zvaném, nepracuje. Doručování zásilek už totiž dávno není prioritou No.1 !
A pokud by někdo ve vašem okolí měl nápad jít pracovat na poštu, rychle jej smýkněte poloosou po lebeni, aby se mu rozsvítilo. Každopádně Ondřejův popis je zcela adekvátní situaci na poštách. Aspoň jsem se zasmál.
Fiat 127/1973- jen za sucha
Fiat 127/1976- hračka
Fiat 126p/1977, ve stádiu zrodu
Fiat 126p/1982, co už opět jezdí
Fiat 126p/1989, co čeká na využití...
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

U nás je poštovních doručovatelek jen pár a rozváží balíky dlouho do noci, nemají chudinky šanci to postíhat a čím je jich méně, tím je jistě více lidí v poštovním managementu. Tento model jsem zažil v Národním Technickém Muzeu, které se za posledních pár let silně zpolitizovalo a žije doslova od voleb k volbám, s každou výměnou ministra kultury se vymění i generální ředitel a každý nový generální ředitel si s sebou přivede svoji partu darmošlapů, vytvoří pro ně nová místa ředitelů, poradců, ekonomů, vedoucích odborů a podobně a tím pádem se musí vyházet stejný počet lidí, kteří se tam zabývali historií techniky. Samozřejmě po každém vyhozeném generálním řediteli tam skupina jeho darmošlapů už zůstane a jejich koníčkem pochopitelně není ani technika ani její historie, nýbrž touha zůstat někde přisátí na státním vemenu. Bojím se, že toto zdaleka není epidemie pouze muzejní a že takhle vypadá většina státních institucí. A zdá se, že jste to kluci ještě nepochopili, když si jdete stounout k tomu šaltru - důležité je důkladně a svědomitě plánovat a vykazovat, aby měli ouředníci nahoře dost materiálu pro svoji důležitou práci a ne aby se zaměstnanci pošt proboha zdržovali nějakými pitomými zásilkami.

Mimochodem, v Italii je to asi podobné - nechal jsem jednou poslat fiatí čelo z Milána do Trenta a speditérská firma Bartolini to posílala přes Innsbruck 8O a pak chtěli doplatek 50 euro za poštovné (asi že to jako jelo daleko).
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Kronicar »

Vzhledem k tomu, že ve zmíněném tuzemském cirkusu jsem byl několik let zaměstnán, dobře vím jaké poměry tam panují a historek by to vydalo na knihu. Přemoci systém se jednotlivci jen těžko podaří. Pravda je ovšem taková, že každá mince má dvě strany a ne vždy je problém na straně doručujícího...
Balíková pošta je kapitola sama pro sebe a zejména před vánoci je obvzláště zábavná.

Jinak Ondreji gratulace k svátku a za trpělivost... :ok:
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Ondrej »

Kronikář:
Jsem čekal, kdy se k tématu ozveš :mrgreen:
Odesílku kalendářů jsem bohužel o několik hodin prošvihl, už je má ve spárech pošta... takže holt v pátek skončím o něco dřív, abych to v Budyni stihl :roll: Přeposílku do Slanýho už riskovat nebudu.

Renda:
U mně drží rekord obyčejný pohled, který mi kdysi poslala jedna známá z dovolené. Pamatujete na tu "kauzu" s několika pytli dopisů v šachtě břeclavského nádraží? Tak to byl jeden z nich a pohled mi dorazil po 2 letech. Mezitím jsem se stihl přestěhovat, ale někdo si dal na poště tu práci a "na omluvu" u toho byl dopis od ČP a aršík známek. Mám to celé schované...

Narazil jsem na zajímavou galerku veteránů nějakého Janovana, šmejdím po ní a skoro jsem ze židle spadl :)
http://www.flickr.com/photos/mauboi/5369917453/
http://www.flickr.com/photos/mauboi/5369916639/
Nepíše tam, z jaké je to akce, ale dokazuje to, že s auty je prostě potřeba jezdit 8)

Jura:
Čau, dlouho ses tu neozval, daří sa? Posledně když jsem jel z Březnice přes Kvasice, abych se vyhl kolonám za Tlumačovem, vzpomněl jsem si... ale tím to skončilo :oops:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Renda ze Záboří »

No vida jak jsem "slavnej"! Bylo to na burze v Milaně. Škoda, že ještě nevyfotil jak vevnitř chrupu, to by byl teprve skvostný obraz........
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

Leta jsem si lámal hlavu s praktickým využitím pohárů vítězů. Nenašel jsem. Zato naši domácí opeřenci (rodu Forpus Coelestis) jej nalezli. :D
Přílohy
forpus2.jpg
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Lampárna

Příspěvek od předseda »

Včerejší Pizza -párty byla prima ,zase jsem vás všechny moc rád viděl a účastníkům Expedice Torino moc díky za zajímavou besedu :razz:

to Wojta
mám pro tebe volant od Luigiho -F 127 Mk1

Pokud by byl k mání ještě kalendář na r.2014 ,mám velký zájem ,platím v Eurech , o ceně nesmlouvám :lol:
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
oldav
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 99
Registrován: pátek 16. listopad. 2007 7:33

Re: Lampárna

Příspěvek od oldav »

1971 FIAT 125p 1300, bílý a plná garáž starých krámů
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

Jo, to je pěkné úložiště. O tom jsem četl před pár lety - někdo to stavení zdědil a ani nevěděl, co vevnitř je. Když odřezali pečlivě zavařené dveře, čekalo je překvapení. Kdyby mnozí střadači z naší země měli tolik fištróna co tento Portugalec a takto naplnili auty nějaké hangáry, byl by to slušný odkaz z minulosti. Bohužel folklórem naší země je spíše plnění zahrad, což je tak leda odkaz kovošrotu...
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Ondrej »

Teda tady to žije, že to jeden nestíhá číst :nene: :retard:

Já zase jednou přispěju něčím nevánočním, ale adekvátním současné povětrnostní situaci.

Za tmy do práce, za tmy z práce, asi to znají všichni. A kdo by to čekal, venku je mlha. Hustá. A v té husté mlze jsem se dnes cestou z práce na výjezdu ze Slanýho zařadil za auto, které si svítilo jen světly pro denní svícení a předními mlhovkami, takže vzadu mu nesvítilo vůbec nic. VŮBEC NIC.
V první chvíli se mi tomu ani nechtělo věřit a tím víc, když jsme vzápětí opustili osvětlenou ulici a auto přede mnou zmizelo. Prostě nebylo vidět ani na 30 metrů a jenom jsem jeho přítomnost kdesi před sebou tušil. Jal jsem se ho tedy problikávat, čímž jsem aspoň zjistil, že tam pořád ještě je a pořád ještě jede. Za Bakovem mlha trochu prořídla, takže jsem se přiblížil a zuřivě blikal, přepínal jsem i na parkovačky, aby pochopil... myslíte, že se něco stalo? Až do Zlonic, kde odbočil do jakési uličky, se nestalo vůbec nic. Světla pro denní svícení, to je pokrok. Jistě, otázka taky je, kdo to tak pošahaně zapojil.

Opačným extrémem budiž ten odporník, jenž ráno popojížděl přede mnou v klasické koloně přes Slaný a celou dobu mi pálil těma zadníma mlhovkama do očí. Smysl použití mlhovek v celistvé koloně, která se posouvá sotva rychlostí chůze, mi těžce uniká. Bohužel na slušné probliknutí ti řidiči nereagují...
Ale abych nekřivdil, minule je jeden po dosažení osvětlené městské ulice sám od sebe vypnul. Ten přemýšlel.

No a abych ten dojem ze silnic nějak ucelil, tak světlomety se regloskopem na technické už nekontrolují? Přijde mi, že potkávám stále víc aut, kterým svítí alespoň jedno světlo na veverky a dost nepříjemně oslňují :roll: :bad:

Skoro by se mi chtělo říct, že balkanizace provozu na silnicích tu úspěšně postupuje, ale ono je to vůči balkánským řidičům spíš nefér...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
danielistico
Aktivista
Aktivista
Příspěvky: 81
Registrován: úterý 26. leden. 2010 20:41

Re: Lampárna

Příspěvek od danielistico »

Těchto řidičů je a stále přibývá , když jsme se letos někdy o prázdninách za tmy vraceli z Neplachovic z Císarské veteran rally , jeli jsme se 126kou. Jela před námi civilní Felicie , sjížděli jsme již z kopce dolů k nám do Kozlovic ,když najednou řidička Felicie zhasla světla a zapla pouze výstražné a začla se pohybovat po celé silnici sem a tam, nemohli jsme ani tušit proč začla Felda kličkovat , když asi po 500m již souvislé jízdy ve stálé tmě za Felicii , jsme se ji rozhodli předjet , závěr byl takový , že řidička pouze telefonovala a na držení volantu uplně zapomněla!!!!!!! Stále mi však nedochází proč zhasla ta světla ???

Jinak nevím proč , ale nejvíce mě teda oslňují jedničkové Fabie.
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Lampárna

Příspěvek od Black »

Jedničkovou Fobii mám jako služební a po 7 letech si ta světla opravdu žijí "svým životem". Nemluvě o tom, že je to zdatný likvidátor Hsedmiček a pokud přestane člověka bavit stále dokola "vyhazovat" přes tři stovky za tuto značkovou žárovku a kupuje tam nějakou levnou náhradu, tak se s tím potom opravdu dobře hledají veverky v korunách stromů. ;-)
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Radek »

Všechna auta, která používají H7 mohou oslňovat. Tento typ žárovek lze velmi snadno nasadit do světlometu obráceně (otočený o 180 st.) a pak to svítí nahoru. A vzhledem k možnosti přístupu u moderních automobilů (na Cliu to bylo pomalu na pinzetu, u Megane se tam lezlo podběhem, ale i tak přístup na prd) je člověk rád, že tam tu žárovku vůbec dostal a ani ho nenapadne, že by tam mohla být obráceně. Sám jsem na Cliu vždy přemýšlel jak tam ta žárovka má být správně a obvykle jsem se orientoval podle druhého světlometu. Bohužel i značkový servis nasadil žárovku obráceně a když jsem měnil tu druhou, tak jsem jí podle ní nasadil.
Na omluvu těchto řidičů nutno podotknout, že z pohledu řidiče to nelze v podstatě poznat, neboť to svítí "normálně".

Samostatnou kapitolou jsou řidiči, kteří do kufru naloží "cement na stavbu" a ani je nenapadne, že někde na přístrojové desce mají reostat na sklopení světlometů. Nevím, proč když auta, která jsou z výroby vybavena xenony mohou mít na kolech gyroskopy a naklopení světel řídí ŘJ sama podle zatížení vozu, proč se gyroskopy nemontují i k halogenovým světlometům?

Co se týká denního svícení, tak zapojení bez zadních světel je správné. Správně však mají denní světla zhasnout při rozsvícení potkávacích světel. Denně potkávám spoustu aut, kterým svítí jak potkávací, tak denní světla.
Radek
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

Ale mlhovky by bez zadních svítit myslím neměly.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Radek
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 283
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Radek »

Tříprsťák píše:Ale mlhovky by bez zadních svítit myslím neměly.
Ano, mlhovky musí zhasnout pokud zhasneš světla.
Radek
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Tříprsťák »

Všem přeji krásné, pokojné, požehnané a hlavně nekomerční vánoce!
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Ondrej »

Zastavaman:
Přesunul jsem Tě - tady už se to řešilo :)
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Lampárna

Příspěvek od předseda »

Napadlo mne ,aby se to tady po svátcích trochu rozhýbalo, že by každý /tedy ,kdo bude chtít/,napsal něco o tom ,co by chtěl na svých autíčkách opravit, předělat, vyměnit za lepší nebo na čem už dělá ,popř. jaké vozidlo by chtěl ještě do své sbírky?!!Do začátku sezony 2014 zbývají cca 4 měsíce ,takže se toho dá stihnout poměrně dost ,zvláště u těch ,kteří mají pořádnou garáž s možností si v ní i přitopit :razz:
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna

Příspěvek od Kronicar »

Už za 4 měsíce? A safra, to abych si pospíšil...
Já už vím, že sezona pomalu začíná burzou ve Zloníně první únorový víkend. Následuje rallye Kokořínsko a pak už to nezastavíš... Projektů je v garáži až až, ale právě na to Kokořínsko, bych rád doladil přední nápravu na "osmě". To je asi nejbližší úkol.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Odpovědět