Proč nenávidím svůj vůz

Vše nezařaditelné, možno i nesouvisející s Fiatem
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Ondrej »

Před nedávnem jsem se rozhodl, že je už načase doskládat ten krám, který už téměř půl roku stojí nehnutě v garáži, přesně od posledního velkého rozčarování, kdy jsem zjistil, že ani po novém kompletním převaření všech úchytů přední nápravy dle jiného, nebastleného kupé, nestojí vůz rovně, ale je stále nakloněn na levou stranu. Už ne tolik, ale přece... A tehdy lety zkoušená trpělivost poněkud přetekla...

Jak jsem zmínil v tématu o zazimování, bodem číslo jedna byla nyní zkouška příčného pera a seskládání přední nápravy, na což navazovalo několik drobných prací. Kupříkladu jsem chtěl nainstalovat nové blinkry do předního nárazníku, které jsem měl už téměř (?) rok připravené v pokoji.

Sehnané blinkry byly italské verze, tedy směrovka s pozičkou v jednom a vzhledem k tomu, že jsem před více než dvěma léty po pracném shánění pořídil paraboly hlavních reflektorů s dírami pro parkovačky, byl jsem si vědom, že bude potřeba blinkry předělat na "jednovlákno". No problem.

Jelikož sehnání oranžové dvouvláknové žárovky ukázalo se jako problém, zakoupil jsem oranžové 21W jednovlákno s tím, že použiju objímky ze stávajících blinkrů. Ve čtvrtek jsem blinkry přivezl k Vlasovcovi, který má nýtovací kleště, potřebné pro přenýtování objímky a kontaktů žárovky. Po zkušební rozborce se ukázalo, že na nýtovací kleště je u objímky příliš málo místa. Musely by se použít jedině M2 šroubky s matičkami, ale takhle malé šroubky neměl nikdo z nás, takže jsme práce odpískali a já v pátek dopoledne sháněl spojovací materiál. Další večer přišlo pokračování- úspěšné odvrtání starých nýtů, resumé rozborky- nejlepší by bylo použít co nejvíc dílů z nových blinkrů, přece jen ty staré jsou... staré. Ovšem italská objímka má výřezy pro výstupky na patici žárovky vůči sobě výškově posunuté... a kontakty jsou vůči sobě nezaměnitelné. Takže celá objímka ze starého blinkru. Jenže... ouha, miniaturní čep na tělěse blinkru, na který přijde nasadit objímka, je na novém blinkru přesně na opačné straně než na starém. Hm... :neutral:

Přichází tedy ke slovu bastlení, čep prostě ulomím, objímka tam bude stejně držet těmi šroubky... šroubuju dohromady, když tu mě napadá nepěkná myšlenka... když má italské dvouvlákno výškově posunuté čepy na patici žárovky, nemá nějakou specialitu i to oranžové jednovlákno? ... Samozřejmě, čepy na patici jsou sice v jedné rovině, ale nejsou 180° proti sobě, nýbrž svírají úhel cca 150°. A takovou objímku teda nemám 8O :evil:
Hm... tak ještě větší bastlení. Úprava objímky pro specifika oranžové jednovláknové žárovky... stříhání, vrtání. Montáž, konečně sedí. A ještě kryt blinkru... hm, jsou poněkud dlouhé šroubky, které jsem na to kupoval. Takže zkrátit na brusce každý z nich o 3mm... :retard: Jeden blinkr je komplet, teď to samé ještě na tom druhém... a tři hodiny jsou v pytli jak nic.

Dnes montuji blinkry na prázdné místo v nárazníku, zapojuji i boční blatníkové... a nic. Nic nebliká. Pojistka je OK, že by přerušovač... :?: Hm, elektrika, práce pro Vlasovce...

Ovšem stále je co řešit. Praskla nádobka na brzdovou kapalinu. Což samozřejmě není jen tak, že člověk vymění nádobku a během 5 minut nemá co dělat. Brzdovka vytekla do žlábku pod nádobkou a díky výborné vzlínavosti brzdovky slezl lak nejen přímo na plechu, kudy kapalina tekla, ale i na okolních svislých stěnách. Takže přestříkat... x(
Nehledě k tomu, že když jsem pod přístrojovou deskou odpojoval nádobku od hadičky, všiml jsem si, že na nově nastříhaných podlahových kobercích je nehorázně nasráno od myší. Drzost živočichů v téhle garáži nezná mezí :evil:

Mimo to přestal jít zamykat zámek řidičových dveří, takže znova rozdělat vnitřní čalounění... už se těším.
A pak vyměnit zadní pružiny, dokompletovat interiér, geometrie, byrokracie, STK...

Jestli tohle vozidlo jednou doskládám, tak se sám budu divit. Ale mám k tomu teď dobrou dvojí motivaci, tedy snažím se...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Ondrej »

A když jsem v minulém příspěvku nakousl ty myši...
Příroda mě v téhle garáži (ne)pěkně zkouší, ale na druhou stranu občas jí to tam také oplácím... :grin:

Základem fauny v mojí garáži jsou myši. Pravidelně každý rok koncem léta se stěhují dovnitř, mezi tu hromadu bordelu, která kolem auta je (bohužel není to kam dát) a každoročně něco rozkoušou, totálně poserou a mám pocit, že rok od roku je toho víc. Boj proti nim ukázal se jako obtížný, členité prostředí se stovkami chráněných zákoutí skýtalo těžké podmínky pro likvidaci a i když jsem vloni pajsrem umlátil během dvou dnů 6 myší, další víkend jich tam bylo snad 10 nových...
Ovšem nedávno přišla matka s novou zkušeností. Měli prý v lékárně myš, kterou nebylo možno zlikvidovat. Večer nastražili jed do misky, ráno byla miska prázdná a myš běhala a srala po lékárně vesele dál. Asi týden se to opakovalo... a pak pořídili obyčejnou klasickou dřevěnou sklapovací pastičku za 10 korun, nabodli na ni kousek masa... a ráno myš vytřepali do koše a byl pokoj.
I vzal jsem si zkušenost k srdci, pořídil past a i s kusem špeku ji nainstaloval do garáže. O dva dny později byla pastička sklapnutá, špek pryč... a zvěř nikde :roll:
Chyba v instalaci? Aplikuji nový špek, pečlivě napichuji, pokládám past. Za další dva dny přicházím do garáže na kontrolu, koukám, co je nového... 8O a tentokrát zmizel špek i s pastí. Prostě není :nevim: To už budou sakra velký myši...

Kromě myší jsou tradicí i dva velcí černí brouci (o jejich druhu nemám ponětí, nejsem broukolog), kteří rok co rok na podzim přicházejí chcípnout na stejné místo v garáži. Dříve jsem na tom místě míval kýbl se šroubky z rozebraných fiatů, mezi nimiž se jim asi zvlášť líbilo. Na jaře jsem ovšem v garáži prováděl reorganizaci, kýbl jsem přemístil jinam a na jeho místo přišly plechovky s vyjetým olejem a nálevka. Letos byli nacpaní v hrdle té nálevky, přesně na tomtéž místě jako vloni, předvloni...

Ale někdy přijde i zpestření. Třeba předvloni jednou na jaře jsem otevřel vrata garáže a uvnitř visely stovky nějakých krajně odporných ostnatých zakuklených larev. Na stropě, na vratech, na stěnách, na podvozku auta, na náhradních dílech... prostě všude. Radost pohledět.
Anebo letos... už jsem si zvykl, že v sezoně tahají pavouci sítě křížem krážem a když je člověk v jeden den na nějakém zvlášť blbém místě (například v podběhu, kde potřebuje pracovat) smete, na druhý den jsou tam zas i s nějakými pochytanými můrami, obvyklým zdrojem pavoučí zábavy. Ovšem když jsem se v září vrátil z Ukrajiny, to jsem čuměl... v jedné pavučině, ve vzduchu asi 20 cm nad zemí viselo už vysušené, asi 8cm dlouhé mládě ještěrky. Jak tam mohli něco takového ulovit... 8O :?: to mi jasné není.

Už se docela těším, až tu garáž budu vyklízet, kdo ví co tam ještě všechno najdu...


A co vy, také si z vás vaše auta nebo příroda v garážích dělají prdel?
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od FreeRider »

Noooo..... tak to teda koukám že je to nějáká zakletá garáž ne ;-) .... já osobně mám teda taky v garáži kolem auta spoustu dílů....ale díly pořád zůstávají díly a žádní cizí nájemníci se neobjevují :)
Zato si ale ze mě dělá prdel samo auto....páč pomale žádná z věcí i zdánlivě jednoduchá se většinou pokaždý vyvine v nehorázně pracnej zápas.... pomalu začínám pochybovat že vyjedu podle plánu do letošních vánoc :roll:
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Kronicar »

No jo, zábava.... Já jsem s havětí bojoval ve sklepě, potkani mi zlikvidovali pěkné a zachovalé original potahy do šestikila. Myslel jsem, že vyletím z kůže, měli z toho cupaninu na hnízda. Doslova jsem běžel do drogerie a za poslední peníze nakoupil jedy, po kterýchžto se již ve sklepě nic neobjevuje. Další zábavu jsem užil s ovcemi v garáži, chodí mi bobkovat mezi auta pod venkovní stříškou.... Ovšem ty trávit nehodlám, raději pod stříšku naskládám tolik aut aby mezi nimi zvěř neprošla :mrgreen: Jinak žádné problémy nejsou, zatím :pray:
Vozy? Škoda slov.... někdy dovedou zdatně potrápit :basta: ale na druhou stranu, o to více těší, když se dílo daří :ole:
A že nějak nestíhám opravy dle časových harmonogramů? Už si zvykám.... :garbage:
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Tříprsťák »

Mně si zase udělali jacísi drobní hlodavci z fiátka odstaveného pod višní spižírnu - když jsem ho pak rozebíral, sypaly se z něho vychroustané pecičky od višní (v každé byla dírka!). Sám jsem zvědav, zda nebudou řádit myši v mém pronajatém skladu, neboť je to hned vedle stájí, no a víte, co umí být kolem koní myší.
Známému zase vyhryzal z auta kabely a hadice pes - připravil si embéčko na STK, nechal ho na dvorku a do rána mu z něj bígl udělal nemovitost.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Vlasovec
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 211
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Vlasovec »

Tak abych také přispěl svojí troškou do mlejna, tak se tu svěřím se svou víkendovou tvorbou na dlouhodobě zapůjčeném fiátku šestistovce...

Již mě přestalo bavit kličkování z jedné strany silnice na druhou, způsobené vymlácenými kulovými čepy, pomocňákem a také jedním svislým čepem, tak jsem se rozhodl to vyřešit všechno najednou... na jedné ze skladových těhlic jsem aplikoval nový svislý čep a nový silenblok, našel jsem pomocňák, který se zdál o poznání lepší než ten, co je na autě a dále jsem nachystal velmi slušné kulové čepy z mé Beruny - no to jsem si ještě myslel, že k tomu více věcí nebude potřeba, ale teď již k samotné výměně, která začala v sobotu...
...vše se odehrávalo venku, protože garáž je již dva roky zasypána hromadou plechů(mojí Beruškou). Začal jsem výměnou těhlice, což jsem měl zmáklé za pár chvil - všechny ty vorezlý šrouby šly kupodivu celkem snadno uvolnit a žádný se neutrhnul. Všechno ale přece nemůže být tak dokonalé - je to přece FIAT - samozřejmě, že jsem se dlouho neradoval! Po nasazení těhlice jsem zjistil, že má i navzdory novému svisláku zvláštní vůli, což bylo způsobeno tím, že nějaký trouba(tím myslím některého z bývalých majitelů) dal do listového pera silenblok s větším vnitřním průměrem a také trochu kratší, takže si v něm spodní šroub těhlice pěkně pochodoval sem a tam :bang: ...zatím jsem to nechal tak a říkal jsem si, že pokud zbude trochu času, tak tam hodím nějaké listové pero ze skladu, a pokračoval jsem sundaváním kulových čepů - sundal jsem ty na straně nové těchlice a spojovačku - začínalo chcát, ale chtěl jsem to mít hotové, protože odpoledne jsem měl ještě trochu pomáhat na nějaké stavbě, tedy jsem si s tím trochu pohnul - přehodil jsem pomocňák - zbytečně - až na autě bylo poznat, že silenbloky v tomto pomocňáku jsou asi tak stejně vyklepané jako v tom starém - už značně nasrán jsem předpokládal, že alespoň ty kuláče zachrání situaci. Výměna kuláčů na straně s novou těhlicí a pomocňákem proběhla bez problémů a ještě jsem stihl nasadit novou spojovačku na pomocňák - chtěl jsem se pustit do sundávání kola na druhé straně, abych totéž mohl provést i tam, ale byl jsem náhle odvolán k obědu...
... po obědě jsem bohužel musel jet na stavbu, tak jsem se k fiátkovi dostal až později odpoledne, což mi až tak nevadilo - vždyť stačilo jen přehodit čepy na jedné straně auta. Po nachystání čepů na mě čekalo velmi nepříjemné překvapení - tak se snažím nacpat nový čep do oka na převodce, ale co to - nejde to - jsou tam poněkud menší díry - totéž na staré těhlici... aha, další zkušenost - starý typ čepů má menší průměr trnu a s tím jsou spojené i menší díry v těhlicích, převodce a pomocňáku. Na té vyměněné těhlici je již větší oko, stejně tak na pomocňáku - ocitnul jsem se ve velmi nepříjemné situaci spojovačka by v tuhle chvíli musela mít na každém konci jiný čep, abych ji tam mohl zapojit - opravdu veselé. Vzhledem k tomu, že stále lilo a už se začalo stmívat, tak jsem to zabalil a nechal uležet do dalšího dne...
...v neděli jsem na to vlítnul a našel ve skladu i převodku novějšího typu na výměnu s tím, že jeden kulák u těhlice tam hold zatím zůstane starý. Počasí ideální - hustě sněží a hned to taje - tak ulehám pod auto na deku mokrou ještě ze soboty a začínám kostit starou převodku ven - je to ovšem neřešitelný ježek v kleci, protože před převodkou vede hadička od nádobky na brzdovku a nepusí převodku ven. Hadičkou jsem si ale nenechal pokazit náladu, vysápal brzdovku injekční stříkačkou z nádobky a hadičku odpojil, vyndal ježka... ... ...tedy převodku a po menším seřízení vůle nandal druhou - nakonec jsem ještě vyhazoval baterii, abych se dostal k horní matici držící převodku a mohl ji dotáhnout. Zbývalo jen nasadit kuláče a hurá do světa(světem chápej protější stranu silnice, kde fiátek stává). Dokonce i s těmihle problémy, které se během opravy vyskytly, se řízení vozu opravdu značně zlepšilo.

Tím jsem prozatím na tomto voze skončil a příště mě čeká výměna listového pera, druhé těhlice, přesazení volantu a seřízení sbíhavosti.
Fiat 600D [1969] - Beruška
Fiat 900T [1978] - Barča
Fiat 126P [1987] - otloukánek
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Tříprsťák »

Na doby, kdy jsem svého prvního fiátka také opravoval promrzlými prsty na ulici v kaluži vzpomínám jako na zlý sen... :surprise:

Ještě k Ondrejově zkušenosti s prasklou nádržkou na brzdovou kapalinu:
mě se zase nedávno povedlo vyškubnout si zbastlenou hadičku z nádržky. Při tom jsem si stříkl brzdovou kapalinu do oka - samozřejmě, že do toho, na které dobře vidím, jak jinak. :roll: A musím říct, že 30cm3 slezlého laku v kufru mi v tu chvíli připadalo jako značně marginální problém... :tongue:
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Black »

Jo, zvířátka, to znám: http://fiatak.album.cz/fiat/ttt4854d86d220b5cd0.jpg , už dvakrát jsem tuto karoserii obracel na bok a stále se z toho tunelu sypou skořápky.
Ve sklepě si vedle pastičky dělám čárky za každý úlovek a za tento podzim jich tam zatím mám 12. Většinou z pastičky zmizí celá návnada - oříšek a chycené myšičce chybí kus hlavy.
Mark L.
Návštěvník

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Mark L. »

Kdyz uz tu zminujete ty zviratka:
V srpnu v dobe nejvetsiho horka se zacal u nas na ulici sirit sileny smrad. Asi kanaly, asi bude prset. Nojo, ale dva dny dest nikde a smrad je vetsi a nesnesitelnejsi. Zacal jsem podezrivat moji cernou F127. Po otevreni kapoty motoru se mi obratil zaludek. V prostoru rezervy si zrejme kuna, nebo snad i kocka udelala spizirnu. Zrejme kdysi kos uz se po podbehu sam pohyboval jako ho cervici strkali ze strany na stranu. :weird: Srpen, cerna barva, ... slo to rychle. Moc jsem se musel premlouvat k cinu. Dodnes mam odpor se toho podbehu dotknout. Dobrou chut pokud prave obedvate :puke:
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Ondrej - ty 2 vláknový žárovky mají všechny jinak vysoko ty kolíky - není to výmysl Italů!!!
Jinak myši mi tu lezou taky - chytám je do klasických pastiček sklapovacích a to tak, že jim tam nedávám ani žrádlo - ty svině jsou tak blbý, že se chytnou taky a třeba jen za bok, takže aspoň pořádně trpěj!!! Jinak nejlepší zvíře je pes - oproti šlápnutí do hovna psího, nebo pochcanejm kolům je hromada myších hoven přímo laskomina....
Jinak pavouky a brouky nutno vysávat vysavačem - smetákem zlikviduješ pavučinu, ale pavouk prchne a staví pavučiny dál!

Dávno už jsem se přesvědčil, že dávat do aut spíš nový díly ušetří spoustu času a :bang: sice je to nákladný, ale ve finále vzhledme ke strávenýmu času nakonec i levnější :nevim:
Ale ty krámy mě taky někdy pěkně serou.....
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Tříprsťák »

Souhlas, nejlepší je dávat do auta nové díly. Jenže to nesmí být člověk takový trotl jako já - že koupí šestistovku za 1000,- a pak se z ní snaží udělat auto. :want: Ačkoliv jsem ji původně chtěl udělat spíše jako "nízkorozpočtového veterána", nemám odvahu sečíst, kolik už jsem dal do dílů, protože ač nejsem lakomec, asi by to se mnou šlehlo. :toilet:
U F1100 se uklidňuji aspoň tím, že to má smysl, neboť tohle auto je v našich krajích unikátní...
To jen tak na doplnění podstaty názvu tohoto tématu.

Tady je pár fotek opravy "tisícikorunové" šestistovky:
http://triprstak.chytrak.cz/novy600D/
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Uživatelský avatar
Pavel 128
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 117
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 16:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Pavel 128 »

Pro Odrej: Proti myším se mi na chatě osvědčila máta, čerstvá i pytlíkovaná forma mátového čaje. Rozmístit na jejich oblíbená místa, pochodovací trasy a hlavně tam, kde určitě nechceš, aby se zabydlely (teď nevím jaké i y, myši jsou sice ženského rodu ale určitě u tebe bydlí i myšáci :lol: ).
Naposledy upravil(a) Pavel 128 dne pátek 16. listopad. 2007 10:53, celkem upraveno 1 x.
128 A 1970-"Pohádkové"
128 AF 1972-"Kombík"
128 AR Gr. 2 1973-"Kosmík"
128 AC5 1975-"Neřád"
132 A4/S 1985-"Můra"
131 A1 1977-"Modřenín"
Uživatelský avatar
Pavel 128
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 117
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 16:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Pavel 128 »

Ještě k těm autům, víte proč říkám mému 128 Sport Neřád? Protože by nejraději exhiboval naleštěný na výstavách, ale pohybovat se vlastní silou a dělat mi radost to ne! Vždy si něco vymyslí, aby se nemusel hýbat nebo alespoň aby mne pohyb s ním nebavil a závady samozřejmě odhaluje postupně. Hned po koupi jsem zjistil, že převodovka nic moc a jízda 1-3-4 není to pravé ořechové, tak jsem vyměnil převodovku, protože jsem měl jednu nově poskládanou ve sklepě. Pak tloukla přední náprava, tak vyměnit řízení, pak začal prdět děravý výfuk, tak výměna, zas hluk od přední nápravy, trochu jiný, tlumiče, po výměně předních vytekly zadní. Pak si ho tak vezu přes Prahu, že druhý den navštívím maminku a předvedu jí ten červený skvost a v Revoluční to chcípne, pak to naskočí a chvilku divně jede a na náměstí Republiky v pátečním provozu už ani... Po chvíli se už Neřád spokojeně natřásá na odtahovce firmy Dojáček a pohybuje se Prahou dle svých představ - přeskočil rozvodový řemen. Po výměně potkaných ventilů a celkové kontrole u Dojáčka, kde ještě v té době pracoval Pavel Štěpánek, to začalo vypadat nadějně... A přišel podzim 2006, jedu Neřáda zazimovat, představa, že po zimě přijde jaro a zas se bude muset hýbat, ho dohnala k sebevraždě a cestou do Bubovic, za Rudnou před sjezdem do Loděnice, se zprovodil ze světa žehem. Původní rozhodnutí bylo, že se ho jednou pro vždy zbavím, ale dopadlo to jinak, Pavel KV mne přesvědčil, že kastle je v tak unikátním dobrém stavu, že se vyplatí dát Neřáda dohromady, sebevražda se nepovedla a Pavel KV se pustil do resuscitace sebevraha. A už je tu letošní jaro, blíží se Poděbrady a od Varů přijíždí Neřád. Chvilku stojí v práci v garáži a koukám pod autem je loužička, no jistě, co jiného si nově nalakovaný Neřád může vymyslet než prasklou nádobku brzdové kapaliny, která vesele stéká a vzlíná po pečlivě nalakovaném motorovém prostoru. Před výstavou Dědeček Automobil, výměna nádobky. Výstava proběhla v pohodě, statické výstavy se Neřádovi líbí. Pak Pavel KV odváží Neřáda na "záruční kontrolu" a výměnu předního skla, které konečně dorazilo z Anglie (dočasně tam bylo staré poškrábané). Je léto, Pavel KV se vrací s Neřádem k Bubovicům, je již tma, prší, takže co...? Je načase zhasnout, Pavel v dešti rezignovaně propojí kabelem světla přímo na baterku a doráží do Bubovic. Přepínač světel budeme řešit na jaře...
Naposledy upravil(a) Pavel 128 dne pátek 16. listopad. 2007 10:58, celkem upraveno 1 x.
128 A 1970-"Pohádkové"
128 AF 1972-"Kombík"
128 AR Gr. 2 1973-"Kosmík"
128 AC5 1975-"Neřád"
132 A4/S 1985-"Můra"
131 A1 1977-"Modřenín"
Vlasovec
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 211
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Vlasovec »

Tak mě půjčený fiátek také stále trápí tím, že se postupně objevují všechny možné závady a navíc některý předchozí majitel byl pěkný kutil, takže používal vše, co mu přišlo pod ruku a když tedy něco měním, tak musím vyměnit skoro vše, co je s tím v kontaktu... ale zase musím zaklepat :basta: ještě mě nenechal ve štychu, vždy se závady vyřešily cestou, nebo se s nimi hold dojelo až do cíle.

Ale abych ještě pokračoval v tom příběhu výměny řízení - dnes jsem se rozhodl vyměnit to listové pero a zase se vysloveně "dařilo"... jako první jsem chtěl vyndat šrouby, které spojují těhlice s listovým perem, ale u těhlice, kterou jsem ještě neměl sundanou, to šlo nějak ztuha a dost gumově. Aby taky ne, když ten šroub přireznul k vnitřní části silenbloku a ta se protáčela v gumě silenbloku a v žádném případě nebylo možno ten šroub dostat ven. Na řadu přišla flexa a po chvíli hluku bylo po problému - šroub jsem prostě těma spárama mezi listovkou a těhlicí vyřezal. Ale to byl ještě slabej žertík proti tomu, co mě teprve čekalo po sundání listového pera, hleďte na to překvapení: zobrazit obrázek
...tak po tomhle mi nezbylo nic jiného, než tam dát nové pero jen tak naoko a opatrně s autem přejet na odstavnou plochu, kde si počká než bude mít karosář zase trochu času. Už se těším, co z toho zase vyleze příště... :roll:
Fiat 600D [1969] - Beruška
Fiat 900T [1978] - Barča
Fiat 126P [1987] - otloukánek
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Ondrej »

Vlasovec píše:Už se těším, co z toho zase vyleze příště...
Fiat :surprise:
Pavel 128 píše:Ještě k těm autům, víte proč říkám mému 128 Sport Neřád? ...
Tak tohle mi silně připomíná jeden můj bývalý vůz, se kterým jsem během 1 roku najel s vypětím nervů 5,5tis km, ale vyměnil jsem během té doby 3 chladiče, 2 vodní pumpy, 1 karburátor, 1 převodovku, 1 dynamo, 1 starter a půl elektriky. A pak už jen takové drobnosti jako rozvody, termostat chlazení, jeden tlumič, brzdové hadice, hlavní brzdový válec, 2 klínové řemeny atd... Jediný podstatný rozdíl byl v tom, že po dvou měsících jsem ho už chtěl zprovodit ze světa žehem já :twisted:
Znalcům problematiky asi netřeba připomínat, co za mrdku mám na müsli... :roll:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Black »

Vlasovec píše:Tak mě půjčený fiátek také stále trápí
Kuk - díra! No aspoň můžeš zevnitř dobře promazat šrouby co drží HBV, aby se taky nevytrhli, až ho budeš příště oddělávat.
No to vypadá na velice "jednoduchou opravu" - jen se tam přivaří kousek plíšku se šroubem a hotovo. Viděl bych to na převaření celého předku.
Vlasovec
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 211
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Hustopeče
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Vlasovec »

Black píše: Kuk - díra! No aspoň můžeš zevnitř dobře promazat šrouby co drží HBV, aby se taky nevytrhli, až ho budeš příště oddělávat.
No to vypadá na velice "jednoduchou opravu" - jen se tam přivaří kousek plíšku se šroubem a hotovo. Viděl bych to na převaření celého předku.
No ten hlavní brzdový válec jsem již měnil a s ním téměř vše co se týká brzd, takže s těmi šrouby problém nebude. To vyvaření nosníků se šrouby nechám plně na karosáři - je to přece jen jeho auto a navíc já svařovat neumím a zatím nemám čas na to, abych se to naučil. Jinak na mojí Berunu karosář tento nosník již vyráběl, tak už to má nacvičené.

Stejně nechápu, jak jsme s tímhle vozem mohli celkem slušnou rychlostí po dálnici přijet do Prahy na Spanilku, tam ještě odtáhnout polského Fiata a pak zase zpět - kdybych o tomhle nosníku věděl, tak by fiátek zůstal doma a jeli bychom nejspíše něčím né moc vhodným na sraz italských veteránů...
Fiat 600D [1969] - Beruška
Fiat 900T [1978] - Barča
Fiat 126P [1987] - otloukánek
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Renda ze Záboří »

To přední péro tam trochu drží i když nedrží!!! Já ujel se všema 4 urvanýma šroubama skoro 100 km - když ta náprava vypadla při brždění (cca 3x), tak jsem couvaje prudce zabrzdil a ona se vrátila - odnesly to akorát tlumiče - prdly a zkroutily se spojovačky. Se třema šroubama bych klidně jezdil dál.....
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od 1/2 litr »

Ondrej :
Ačkoliv je to spíš k pláči, je to skvělí článek. Trochu se děsím toho, co mne čeká u Steyra. Zatím jsem tam našel vedle tlumiče pérování několik pecek od třešní, v motoru dvě skořápky vlašského oříšku a na přední nápravě mají mejdan pavouci.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Ondrej »

Tak geometrie náprav na kupé je konečně seřízena :ole: :surprise:
Byla to akce, jakou bych už nerad opakoval, především z důvodu viz foto...
Copy of DSC00240.JPG
Ale abych zavdal dost názvu tématu, seřízením geometrie se nezměnilo nic na mé nenávisti... :twisted: tentokrát zejména kvůli motoru.
Kdysi před zhruba rokem a půl, když jsem jej poprvé složil a nastartoval, neběžel bez problémů, protože se ukázalo, že je vadná celá sada nových zapalovacích svíček a problémy dělal i neorigo šroub bohatosti směsi v karburátoru. Ovšem i po výměně svíček za jinou sadu a úpravách karbu hladký běh vydržel jen chvíli, to se prozměnu ukázalo, že se na jedné ze svíček skleply elektrody do sebe- Kronikář s Pullitrem si jistě vzpomenou, řešili jsme to letos v červnu při příležitosti Viva Italie. Ale po opravě motor opět pěkně běžel.
Tuto sobotu jsem jej opět nastartoval... a studený s přívěrou ztrácel otáčky, po přidání plynu chcípal a zahřátý prozměnu běžel jen s přívěrou, po přídání plynu byl chod dost trhaný. Trvalo zhruba 10 minut, než se chod motoru srovnal a dalo se s tím jezdit. Dnes to tak divně běželo zas :? Tentokrát si myslím, že bude problém v palivové soustavě, nejspíš v karburátoru, takže stále je co řešit, stále je se v čem vrtat... :evil:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Black »

No, nevím, ale chtít po motoru, který několik roků stál a navíc to bylo celý rozdělaný, aby běžel jak hodinky, to bys asi chtěl moc. Asi bude chvíli trvat, než to "pokouše" všechny pavouky, binec z nádrže a palivového systému a než to obrousí rez ve válcích.

Ta 850 co jsem nedávno "koupil" taky hned nešla natočit i když stála asi jen necelý rok. Pomohlo sž vyčištění karbecu a hlavně všech svíček.
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od FreeRider »

Black píše:No, nevím, ale chtít po motoru, který několik roků stál a navíc to bylo celý rozdělaný, aby běžel jak hodinky, to bys asi chtěl moc. Asi bude chvíli trvat, než to "pokouše" všechny pavouky, binec z nádrže a palivového systému a než to obrousí rez ve válcích.

Ta 850 co jsem nedávno "koupil" taky hned nešla natočit i když stála asi jen necelý rok. Pomohlo sž vyčištění karbecu a hlavně všech svíček.
Mno... já osobně mám teď v autě motor f 850 speciál kterej stál víc jak deset let v garáži pod stolem....stačilo ho vyndat..rozdělat..vyměnit kroužky na pístech.. zabrousit ventily..jako bonus se vyměnily rozvody...samozřejmě přetěsnění..a motor šlape naprosto perfektně 8)
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od Kronicar »

Já měl po 5 letech stání vozu Fiat 600 D velké problémy s jeho znovuzprovozněním, ale po neuvěřitelných zkouškách mé trpělivosti jezdil dobře. Viz dovolená.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od předseda »

Já ,když jsem koupil světlé kupátko,tak byl rovněž problém s nastartováním ,pak jsem si uvědomil ,že auto 4 roky stálo v garáži, tak jsem vypustil starý benzin, nalil nový a injekční stříkačkou jsem ho nastříkal přímo do komory .Předtím jsem vyndal svíčky, byly celé černé po neuspěšných startech, očistil je , dal jsem celý jiný odzkoušený rozdělovač i s kabely ke svíčkám a konečně to chytlo. Některé závady jsou záludné- proražený odpor v palci, malé černé vypálené čárky ve víčku rozdělovače, probitý kondík, špatný kablík od cívky k rozdělovači, spečené kontakty, probité vinutí v cívce. Vyplatí se vyndat karburátor ,celý ho propláchnout,zkontrolovat výšku hladiny v plovák, komoře a nakonec zlobívá i někdy jehlový ventil - přeplavuje /zvláště made in CCCP/ :mrgreen:
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
1/2 litr
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 275
Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč nenávidím svůj vůz

Příspěvek od 1/2 litr »

No já bych souhlasil s Kronikářem a Blackem. Steyr na volnoběh jde perfektně, avšak když chci po něm jízdu, tak se mu to až tolik nelíbí a nechce se mu. Nevíme jak dlouho to stálo, ale to škubání budu řešit až po několika stovkách kilometrů. S tím co bylo v nádrži, klobouk dolů, že chitil bez problémů.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Odpovědět