od Kronicar » středa 29. září. 2010 1:55
Výborně, jak se nám ta diskuze pěkně rozeběhla. Názorů opravdu spousta. Všem děkuji!
Vzhledem k tomu, že orientační soutěž už děláme v Poděbradech, pro Prahu bych volil něco jiného. Jak již psal Ondrej, jen kvůli tomu vznikl nápad na Pražskou jízdu do vrchu. Řekněme tedy, že Pražské jízdě dáme šanci i příští rok. Měnit lokalitu (třeba na mimopražskou) mi přijde zbytečné. Co ušetříme? Nic! Časomíru tak jako tak potřebujeme, vyběhat povolení zrovna tak (navíc se určitě projezdí více za různými úřady) a ještě budeme potřebovat nové dopravní značení (a to také nebylo zadarmo). Takže pokud jízda do vrchu, tak na stejném místě. A zvolit místo toho jízdu zručnosti? Sice nebude tak nákladná, ale také nijak nenadchne a soutěžící nepřitáhne (mě osobně to přijde poněkud nemastné - neslané)....
Sanitky a asistenčního vozu bych se rozhodně nevzdával (nechám si poradit od staršího a zkušenějšího), jsme to my (potažmo já), kdo jako pořadatelé nese kůži na trh. V případě nějakého průseru budeme mít problémy tak jako tak, ale sanitka přímo na místě nám může sakra pomoci. Takže to jsou dobře investované peníze. A kojit se nadějí, že to bude jako pravidelnost, tudíž všichni pojedou s rozumem, na to bych fakt nespoléhal. K tomu jen podotýkám, že naprosto souhlasím se zpomalením vjezdu vozů do obytné zástavby. Jakou formu pro to zvolíme je na domluvě, ale pokud to neuděláme, tak už také příště žádná jízda být nemusí.
Časomíra je daná, samozřejmě jsem zkoušel všelico, ale pokud je start a cíl v lese, je to pro spoustu firem časomírou se zabývajících problém. Navíc jsou ceny spíše vyšší. Takže za letošní (a loňskou) profi časomíru můžeme jen děkovat. Vědí co dělají a pakliže někde něco vázlo nebo to nebylo dle představ, pak je to jen na domluvě a komunikaci. Příprava si hold vyžádá vyšší počet organizátorů, lepší informovanost a více času.
Poškozenou odrazku na časoměrném zařízení samozřejmě uhradíme (a škůdce si pak zkasírujeme, všichni víme kdo to byl
).
Výsledková listina Absolutního pořadí bude doplněna i o hosty.
Co se týče financování akce, pak samozřejmě bude nejlepší variantou sehnat sponzora, ale na to já nemám čas a pochybuji, že kdokoli jiný ano. Byla by to velká náhoda natrefit na nějakého nadšence a příznivce, i když, kdo ví? V klubu je více než 70 členů a pokud by každý během roku (což by snad mohl pro klub udělat) oslovil 2 možné sponzory, nevěřím že od 140 oslovených nic nezískáme, i kdyby jen nějakou věcnou cenu nebo něco do tomboly...
Majitelé "lidových vozů" chtějí "lidové startovné", které se budeme snažit udržet. Výrazné zdražení startovného se myslím nelíbí nikomu z účastníků, ale pokud nebudou peníze, pak prostě akce nebude. Chápu, že jet na akci 250 kilometrů a pak se dalších 250 kilometrů vracet stojí dost, notabene když je akce jednodenní. Co s tím je věcí diskuze (třeba nějaké rozšíření programu, které by akci natáhlo alespoň na víkend - zde očekávám nějaké podnětné návrhy).
Loni jsme částečně dotovali (mimo Pražské jízdy) i výstavu ke 110 letům značky Fiat v pražském Trojském zámku. A to mi přijde jako daleko lépe vynaložené prostředky klubu. Takže (a to je můj názor) pokud bychom dotovali Pražskou jízdu jako doposud, raději ji zrušit a ušetřené finanční prostředky použít pro výstavu v roce 2014 ke 115. výročí.
Omezení kategorií a tím i výdajů za ceny je opět věcí diskuze. Jako příklad uvádím soutěž "Knovíz - Olšany", kde je v kategorii automobilů hodnocena pravidelnost vozů "do 1000 ccm" a "nad 1000 ccm" k tomu pak ještě "závodní a upravené". Jezdíme se tam "vykravit" a "soupeře" si hledáme podle výsledkové listiny. Je asi zbytečné dělat kategorii pro tři vozy a pak odměnit toho nejrychlejšího. Nutno však podotknout, že na medailích pro vítěze zase tolik neušetříme...
A co se týče účasti "neitalských" vozů? Já jsem rozhodně pro. Jsme sice Fiat klub (případně italských vozů), ale když už je silnice uzavřena a povolení vyřízena, proč to nevyužít a nenabídnout možnost svezení i ostatním historickým strojům? Počet strojů každý rok klesá a trvat na "italech" za cenu třeba jen 30 vozů? Pokud přes stovky rozeslaných pozvánek "Pražská jízda" italské vozy nepřitáhne, pak ji nabídneme i ostatním historickým vozům. Alespoň zde bude možnost srovnání většího okruhu vozů. Komu vadilo, že na trase se pohybovaly dva dvoukolové vehikly? Pokud by soutěžilo 50 - 60 vozů, je to akorát. Můžeme tedy omezit počet startujích na 60 vozů (což jsme schopni zvládnout), zavést registraci se zvýhodněným startovným (pro ty co se včas a PŘEDEM zaregistrují a platbu provedou na účet). Pro ty co přijedou a registrují se v den závodu pak už bude startovné za plnou sazbu. Nebo znevýhodnit neitalské stroje a dát jim plnou sazbu startovného. Jsme přeci pořadatelé a jak si to uděláme, tak to bude!
Dobrá, rodinnou atmosféru někdo může postrádat, ale obávám se, že jako pořadatelé si ji stejně nevychutnáme a ani si ji nemůžeme dovolit, tu bychom měli především dopřávat našim účastníkům. Klub a pořadatelská činnost nás zavazuje. Prostě odpočívat můžeme až po akci. Od toho tu máme "Berounsko", "Dovolenou" nebo "Expedici". Mě osobně přináší organizace toho všeho jen starosti, stojí mě to spoustu času a pořád jen čekám kde se co vyhnojí. Stejně to ale další rok podstoupím zas, nedělám to pro sebe, dělám to pro VÁS! Ty časy kdy jsem chtěl (hlavně sobě) dokázat, že na to máme (mám) jsou už dávno pryč. A musím přiznat, že když stojím někde na úřadu v hodinové frontě (místo abych ten volný čas věnoval přítelkyni, autu nebo vydělávání peněz) jen kvůli nějakému povolení na akci, tak se ptám sám sebe proč to dělám a mám sto chutí se na to všechno vykašlat
Má-li někdo lepší nápady, může se do toho směle pustit a udělat to...
Výborně, jak se nám ta diskuze pěkně rozeběhla. Názorů opravdu spousta. Všem děkuji!
Vzhledem k tomu, že orientační soutěž už děláme v Poděbradech, pro Prahu bych volil něco jiného. Jak již psal Ondrej, jen kvůli tomu vznikl nápad na Pražskou jízdu do vrchu. Řekněme tedy, že Pražské jízdě dáme šanci i příští rok. Měnit lokalitu (třeba na mimopražskou) mi přijde zbytečné. Co ušetříme? Nic! Časomíru tak jako tak potřebujeme, vyběhat povolení zrovna tak (navíc se určitě projezdí více za různými úřady) a ještě budeme potřebovat nové dopravní značení (a to také nebylo zadarmo). Takže pokud jízda do vrchu, tak na stejném místě. A zvolit místo toho jízdu zručnosti? Sice nebude tak nákladná, ale také nijak nenadchne a soutěžící nepřitáhne (mě osobně to přijde poněkud nemastné - neslané)....
Sanitky a asistenčního vozu bych se rozhodně nevzdával (nechám si poradit od staršího a zkušenějšího), jsme to my (potažmo já), kdo jako pořadatelé nese kůži na trh. V případě nějakého průseru budeme mít problémy tak jako tak, ale sanitka přímo na místě nám může sakra pomoci. Takže to jsou dobře investované peníze. A kojit se nadějí, že to bude jako pravidelnost, tudíž všichni pojedou s rozumem, na to bych fakt nespoléhal. K tomu jen podotýkám, že naprosto souhlasím se zpomalením vjezdu vozů do obytné zástavby. Jakou formu pro to zvolíme je na domluvě, ale pokud to neuděláme, tak už také příště žádná jízda být nemusí.
Časomíra je daná, samozřejmě jsem zkoušel všelico, ale pokud je start a cíl v lese, je to pro spoustu firem časomírou se zabývajících problém. Navíc jsou ceny spíše vyšší. Takže za letošní (a loňskou) profi časomíru můžeme jen děkovat. Vědí co dělají a pakliže někde něco vázlo nebo to nebylo dle představ, pak je to jen na domluvě a komunikaci. Příprava si hold vyžádá vyšší počet organizátorů, lepší informovanost a více času.
Poškozenou odrazku na časoměrném zařízení samozřejmě uhradíme (a škůdce si pak zkasírujeme, všichni víme kdo to byl :twisted: ).
Výsledková listina Absolutního pořadí bude doplněna i o hosty.
Co se týče financování akce, pak samozřejmě bude nejlepší variantou sehnat sponzora, ale na to já nemám čas a pochybuji, že kdokoli jiný ano. Byla by to velká náhoda natrefit na nějakého nadšence a příznivce, i když, kdo ví? V klubu je více než 70 členů a pokud by každý během roku (což by snad mohl pro klub udělat) oslovil 2 možné sponzory, nevěřím že od 140 oslovených nic nezískáme, i kdyby jen nějakou věcnou cenu nebo něco do tomboly...
Majitelé "lidových vozů" chtějí "lidové startovné", které se budeme snažit udržet. Výrazné zdražení startovného se myslím nelíbí nikomu z účastníků, ale pokud nebudou peníze, pak prostě akce nebude. Chápu, že jet na akci 250 kilometrů a pak se dalších 250 kilometrů vracet stojí dost, notabene když je akce jednodenní. Co s tím je věcí diskuze (třeba nějaké rozšíření programu, které by akci natáhlo alespoň na víkend - zde očekávám nějaké podnětné návrhy).
Loni jsme částečně dotovali (mimo Pražské jízdy) i výstavu ke 110 letům značky Fiat v pražském Trojském zámku. A to mi přijde jako daleko lépe vynaložené prostředky klubu. Takže (a to je můj názor) pokud bychom dotovali Pražskou jízdu jako doposud, raději ji zrušit a ušetřené finanční prostředky použít pro výstavu v roce 2014 ke 115. výročí.
Omezení kategorií a tím i výdajů za ceny je opět věcí diskuze. Jako příklad uvádím soutěž "Knovíz - Olšany", kde je v kategorii automobilů hodnocena pravidelnost vozů "do 1000 ccm" a "nad 1000 ccm" k tomu pak ještě "závodní a upravené". Jezdíme se tam "vykravit" a "soupeře" si hledáme podle výsledkové listiny. Je asi zbytečné dělat kategorii pro tři vozy a pak odměnit toho nejrychlejšího. Nutno však podotknout, že na medailích pro vítěze zase tolik neušetříme...
A co se týče účasti "neitalských" vozů? Já jsem rozhodně pro. Jsme sice Fiat klub (případně italských vozů), ale když už je silnice uzavřena a povolení vyřízena, proč to nevyužít a nenabídnout možnost svezení i ostatním historickým strojům? Počet strojů každý rok klesá a trvat na "italech" za cenu třeba jen 30 vozů? Pokud přes stovky rozeslaných pozvánek "Pražská jízda" italské vozy nepřitáhne, pak ji nabídneme i ostatním historickým vozům. Alespoň zde bude možnost srovnání většího okruhu vozů. Komu vadilo, že na trase se pohybovaly dva dvoukolové vehikly? Pokud by soutěžilo 50 - 60 vozů, je to akorát. Můžeme tedy omezit počet startujích na 60 vozů (což jsme schopni zvládnout), zavést registraci se zvýhodněným startovným (pro ty co se včas a PŘEDEM zaregistrují a platbu provedou na účet). Pro ty co přijedou a registrují se v den závodu pak už bude startovné za plnou sazbu. Nebo znevýhodnit neitalské stroje a dát jim plnou sazbu startovného. Jsme přeci pořadatelé a jak si to uděláme, tak to bude!
Dobrá, rodinnou atmosféru někdo může postrádat, ale obávám se, že jako pořadatelé si ji stejně nevychutnáme a ani si ji nemůžeme dovolit, tu bychom měli především dopřávat našim účastníkům. Klub a pořadatelská činnost nás zavazuje. Prostě odpočívat můžeme až po akci. Od toho tu máme "Berounsko", "Dovolenou" nebo "Expedici". Mě osobně přináší organizace toho všeho jen starosti, stojí mě to spoustu času a pořád jen čekám kde se co vyhnojí. Stejně to ale další rok podstoupím zas, nedělám to pro sebe, dělám to pro VÁS! Ty časy kdy jsem chtěl (hlavně sobě) dokázat, že na to máme (mám) jsou už dávno pryč. A musím přiznat, že když stojím někde na úřadu v hodinové frontě (místo abych ten volný čas věnoval přítelkyni, autu nebo vydělávání peněz) jen kvůli nějakému povolení na akci, tak se ptám sám sebe proč to dělám a mám sto chutí se na to všechno vykašlat :greenf: Má-li někdo lepší nápady, může se do toho směle pustit a udělat to...