Historic rallye Kokořínsko

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :-o 8O :? 8) :lol: :mad: :razz: :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :neutral: :mrgreen: =) x( :grin: :retard: :nene: :ok: :bad: :greenf:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Historic rallye Kokořínsko

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » středa 10. únor. 2016 20:47

Pedro píše:no jestli by nestálo za to trochu přezbrojit techniku na ten šampionát.
http://www.rajveteranu.cz/12141-fiat-uno-praha-10
Tuten je na Sbazaru už přes měsíc, přičemž původně byl za 34. Týpek jde s cenou nějak opačným směrem.
Souhlasím, že třídvéřové 1,5 do jisté míry vymizely, ale už jsem na něj koukal několikrát a podle mě nebude ve skutečnosti tak hezký, jak na těch fotkách na první pohled vypadá. Zvlášť za ty peníze.
Mimochodem Ivoš to má asi 300m od baráku.

Re: Historic rallye Kokořínsko

od F.Filip » středa 10. únor. 2016 13:58

Uno mk1 ve 3 dver s motorem 1.5 se 4 bodovým vstřikováním je hodně ojedinělý kus

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Pedro » úterý 9. únor. 2016 22:03

no jestli by nestálo za to trochu přezbrojit techniku na ten šampionát.
http://www.rajveteranu.cz/12141-fiat-uno-praha-10

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » středa 3. únor. 2016 22:34

part tfi:

V jednu hodinu začíná odpolední program a ani do té poslední etapy nestartujeme normálně. Tentokrát pořadatele zdržuje s dotazy někdo z účastníků, a tak nakonec dostávám jízdní výkaz do okýnka až narychlo při rozjezdu. Itinerář nás vede přes Stránku do Vrátna, přes Lobeč do Nosálova, okolo Bezdědic do Březovice a z Březinky do Plužné. Tady je zase jedna z typicky zastrčených průjezdních kontrol a vzhledem k tomu, že vhodné odbočky jsou hned dvě za sebou, obě přejíždíme a kousek se vracíme. Co kdyby tam byla ještě třetí… Z Plužné jedeme pak přes Bělou p. Bezdězem do první časové kontroly, která je na bělském okruhu v „Motorlandu“. Tady máme 20 minut pauzu, během níž stačí přijet většina z 29 posádek.

Start je na parkovišti před „depem“ a trasa nás nejprve vede na asfaltovou plochu naproti a pak teprve na samotný okruh, na němž konáme „přetaženou osmičku“, což znamená, že jeden úsek projíždíme dokonce třikrát a cílová fotobuňka je až na příjezdové cestě k okruhu. Povrch je z části namoklý a klouzavý, a tak Kronikáře několikrát brzdím. Nedělá mi to dobře. Těsně před fotobuňkou pak musíme prudce brzdit kvůli posádce, která teprve přijíždí na okruh. Ale nic kritického.

Opouštíme Motorland a přes Bělou a bývalý vojenský prostor míříme do Dolní Krupé, po ní následuje odbočka do Dolní a Horní Rokyté. Takový trošku konec světa, taky se povrch silnice postupně zhoršuje až po naprosté šutroviště. Projíždíme však opět k hlavní silnici a jedeme do Kuřívod. Tady je průjezdní kontrola, po níž však následuje už pouze návrat lesem okolo věhlasného uprchlického tábora zpět na okruh do Bělé.

Máme dalších zhruba 20 minut volna, pak vyrážíme na druhou měřenou jízdu. Sleduju průběžně čas a celkem se shodujeme s první jízdou, před cílovou fotobuňkou však tentokrát žádný účastnický automobil nestojí a Kronikář zbrzdí méně, než je potřeba, pročež mi vychází čas o něco málo rychlejší, než v první jízdě. Teď už je to jedno, uvidíme… Nějak dopadneme.

Nyní zbývá už jen dojezd do cíle. Pochopitelně nikoliv přímou cestou. Z Bělé jedeme po I/38 do Obory, odsud do Oken a pak uhýbáme ke Ždírci, který však letos oproti minulým ročníkům opravdu zanedbáváme, protože se okolo něj už podruhé jen tak „prosmýkneme“. Následně před Blatci opouštíme silnici třetí třídy a míříme pod Housku. Tady nás čeká poslední průjezdní kontrola, tentokráte ve formě samokontroly. Opsat název chalupy, která byla jedinou stavbou v okolí silnice, opravdu nebylo složité.

Objevujeme se v Tuboži a odsud už definitivně míříme do kempu. Náš předpokládaný čas příjezdu je 16:29 h, ale jsme tam o nějakou tu minutku dřív. Konec. Je po všem a teď už si jen musíme počkat na ortel. A na ostatní posádky. Dozvídáme se o dvou vážnějších technických závadách. Už dopoledne skončila soutěž pro posádku Jandových s Opelem Ascona, na jejichž voze se rozpadl spodní kulový čep přední nápravy. Vyryté stopy vedoucí do křoví jsme sice cestou viděli, ale nenapadlo nás, že je to od někoho ze soutěžících. Druhými nešťastníky pak byla posádka Hlavatých, kteří zadřeli motor svého trabanta a do cíle dorazili na laně.

Čekání nám zpříjemňuje časná večeře a pokec se spolustolující posádkou Maunových, z nichž se nám podaří vytáhnout, že vlastní předválečný Fiat 1500 (!), ke kterému přišli jako slepý k houslím (a mně se to nestane!!!). Lámeme je na naši dubnovou akci v Poděbradech, neb tenhle model jsme tam ještě neměli.

A pak, už ani nevím, kolik bylo hodin, nastává čas vyhlašování výsledků. Průběžný stav po druhé a třetí etapě jsem neviděl, a tak se nechávám překvapit. No, v podstatě se ukazuje, že pátek rozhodl a pořadí na prvních čtyřech místech se až do konce nezměnilo. S konečnými 9 trestnými body tak dosahujeme mety nejvyšší o 6 bodů před druhými manželi Poláčkovými s Citroënem AX a s o něco větším odstupem 48 bodů před třetí posádkou Fišera – Jirout na Golfu. Neuvěřitelné, že to po tom infarktovém dopoledni vyšlo!

Část účastníků prchá, my ještě zůstáváme a věnujeme se lehkým „after-action“ restauračním diskusím s těmi, kdož zůstali. Někdy po osmé pak místo činu opouštíme i my s dobrým pocitem ze skončené akce. Dokázali jsme to!

Tak že bychom letos konečně absolvovali i nějaký jiný podnik seriálu? Lepší výchozí pozici už asi mít nebudeme…

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » středa 3. únor. 2016 22:32

part tů:

Probouzí mě pohyb po pokoji. S pobavením zjišťuju, že našimi spolunocležníky je posádka, která vloni skončila o pozici před námi… tedy první. Rivalové, dalo by se skoro říci. Ale letos už v první etapě chybovali a pohybují se někde v půli startovního pole.

Posilňujeme se snídaní, pak se venku setkáváme s Pedrem a Dejvem, kteří nás přišli podpořit. Bohužel na debaty není mnoho času, v 9 hodin startujeme. Ač nemrzne, Kronikářova „osma“ opět není schopná nastartovat a naši fandové musí Ondřeje roztláčet. Protože čas nestojí, přesouvám se neprodleně na start, kde už je po čísle 1 sháňka. Není divu, devátá je tady. Téměř osudová. Hlučně se dohaduju s pořadateli a do toho se mě někdo začne ptát, jestli nepřijede nějaký novinář, aby sepsal pro noviny nějakou reportáž. A protože dotyčnému jedna moje negativní odpověď nestačí, začínám být opravdu rozčílený. Ondřej se nemůže dostat dopředu přes další posádky, které už čekají v řadě, a tak cholericky gestikuluju. Do auta naskakuju téměř za jízdy a 45 sekund po deváté spěšně opouštíme start. V 9:01 má startovat posádka číslo 2. Ani jsme se s naším fanklubem nestihli rozloučit.

Stíháme hlavního pořadatele Aleše Hodouše, který se na startu díky nám také poněkud zdržel. Zběsilou jízdou se nám snaží ujet, aby byl ještě před námi na první průjezdní kontrole. Nakonec na daném místě stihne sotva zastavit a vystoupit, než k němu dojedeme. Itinerář nás vede přes Skramouš, Doubravici a Trnovou do Katusic. Zde uhýbáme do Podkováně, kde je první časová kontrola. Následují dva měřené úseky, kdy cíl prvního je zároveň počátkem druhého. Komplikace pro navigátora, ale nedá se nic dělat. Hned po odstartování projíždíme cílovou fotobuňkou, což je sice zvláštní, ale podle itineráře mi to tak sedí. Po 2,2 km následuje další křižovatka, která nám vzhledem k absenci stometrovníku víceméně souhlasí, ovšem poněkud nás zaráží, že v potřebném směru je zákaz vjezdu. Pochybení se stává zřejmé, ale kde k němu došlo?!

Ve Skalsku se otáčíme a vracíme, přitom koukám do itineráře a hledám příčinu. Napadá mě jediné: že je v itineráři zmatečně zakreslený start časovky a prostor jsme měli ve skutečnosti opustit jiným směrem. Spěcháme tedy zpět, ale ke všemu dojíždíme Avii plně naloženou uhlím, kterou v těch nekonečných zatáčkách není možné předjet. Když podruhé protínáme cílovou fotobuňku, máme na kontě ztrátu 10 minut. Sakra!

Jedeme tedy nově zvoleným směrem, ovšem Avie tam míří také. Teprve po dalším kilometru se ji podaří předjet a jako splašení letíme dál. Teď už to bez pochyby sedí: Dolní Cetno, Niměřice, Strenice, Malé Horky, Rokytovec, Pětikozly, znovu Dolní Cetno, Strenice, Niměřice. Chvílemi mám opravdu strach, protože fiat na mokré silnici tu a tam ztrácí adhezi. Na jedné z křižovatek pro změnu chcípá a zase nemíní nastartovat. Nakvašeně musím roztláčet. A pak už jen Horní Cetno, Kovanec a odsud nám už známou cestou sjíždíme do cíle časovky v Podkováni. Chytáme slušný smyk a následně málem nabouráme konkurenční posádku, která bůhvíproč zastavila za jednou ze zatáček a čeká neznámo na co.

Zapisuju si čas a rovnou načínáme novou rundu. Oproti stanovenému rychlostnímu průměru máme ztrátu jen tři a půl minuty, což není tak hrozné, ale teď k tomu budeme muset ty samé 3 a ½ minuty přidat, abychom se oproti první jízdě nelišili. Ukazuje se, že druhý měřený úsek je vedený částečně protisměrně, a tak mě nemusí mrzet, že jsem ve spěchu a stresu nestihl zapsat žádné mezičasy. Prostě to projedeme normálně a srovnáme se až před cílem. V Kovanci zjišťujeme, že máme téměř 10 minut čas, a tak si dopřáváme pauzičku. I zákuseček bychom stihli, kdyby tu byl nějaký k mání. Když se pak dáme znova do pohybu, zmateme některé další právě přijíždějící posádky. Mě však zajímá pouze náš čas a ten mi v cíli i přes absenci mezičasů vcelku odpovídá… plus mínus nějaká desetinka.

Znovu nasazujeme tempo, abychom dohnali časovou ztrátu. Z Podkováně jedeme do Kováně, Krásné Vsi, Lín, Katusic a Valovic. Tady ke svému nemalému překvapení zjišťuju, že i přes jistou časovou ztrátu máme vlastně na dojetí do cíle dopolední etapy času dost a poněkud zvolňujeme. Lesní úsek z Březovice do Doubravice je podle očekávání posledním, na kterém je led na silnici, a tak je i dobře, že ho můžeme projet v klidu. Z Lobče dojíždíme přímo na náměstí ve Mšeně, kde musíme být na minutu přesně v 11:28 h. Kupodivu máme několik minut čas.

Čeká nás polední pauza s obědem v restauraci U Zlatého lva a pak ještě dost času do startu odpolední etapy, kterého Kronikář s některými dalšími využívá k tomu, aby navštívil cukrárnu, já pak k tomu, abych si pěšky prošel prvních pár set metrů itineráře, který nás evidentně povede vedlejšími uličkami Mšena.

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » středa 3. únor. 2016 22:29

Tak taky můj příspěvek "do mlýna"... part óne:

Historic Kokořínsko 2016

aneb kterak vyhrát bez tripmastera a bez stometrovníku, jen se stopkami v ruce

Kronikář se na soutěž přihlašoval se značným předstihem, ale nikdo jiný z klubu jej nenásledoval. Navigátora mu mám dělat já, letos už pošesté. Klubu tak bude dělat čest jediná posádka. Nebo ostudu? No, jak kdy…

Pouhý týden před akcí je všude sníh a mráz, ale během těch několika dnů stihne téměř vše roztát a vypadá to, že soutěž bude toho roku na blátě. Pátek v práci je hektický přesně v duchu posledních týdnů, ale daří se mi dodržet plánovaný odjezd. Hned ve Slanym se zařazuju za dvojici BMW E30 Touring, za kterými jedu až do Mělníka, kde uhýbám k Rendovi. Kampak asi mají namířeno?

U Rendy si beru nějaké drobnosti na 850 a konečně „přepínám“. Pryč ze všedního stresu a shonu! Navíc je oproti loňsku o hodinu posunutá přejímka, a tak mám poměrně dost času. Z pohody mě vytrhává telefonát od Kronikáře. Prý kde jsem?

A je to tady. Je to možný, že zase jede pozdě?! Samozřejmě. Je půl páté, stojím u závor na přejezdu v Mělníce a on tvrdí, že je tak půl hodiny za mnou. Dojíždím tedy do kempu ve Mšeně a deset minut před pátou vyřizuju naše registrační formality + ubytování. Dostávám také startovní číslo… 1. Slovy: jedna. To znamená, že startovat budeme jako první přesně v šest.

Okukuju konkurenci a nacházím mezi soutěžními stroji onu dvojici BMW E30. No jasně, kam by taky jeli… Kromě toho je tu několik Porsche, Trabantů, Škodovek a pár solitérů jako Citroën AX 4x4, Opel Ascona, Austin Mini, Ford LTD nebo vyloženě závodně upravený Ford Fiesta. V půl šesté je rozprava, po jejím konci ve ¾ na šest ještě není po Kronikáři ani vidu, ani slechu. Začínám být poněkud nervózní, a když se konečně 8 minut před šestou přiřítí, zastavuju ho už dosti naštvaný hned na startu. Volný čas stačí tak akorát k nalepení startovních čísel a přestěhování potřebných věcí do tradičně zimní F128.

Kluci na startu mají nějaký drobný zádrhel, takže nás pouštějí na trať asi 20 sekund po šesté, ale to nic není, v první časové kontrole jsme s rezervou. Ovšem ač jízda trvala pouhých 11 minut, pořadatelé nám zapisují čas 19:11. Co to je za časové pásmo?! Chtě nechtě musejí uznat, že hodiny jim nejdou tak docela správně a musejí je přenastavit. Poprvé.

Měřený úsek nás vede z Vojtěchova a po třech kilometrech bychom měli uhnout na Kokořín. Kronikář si splete odbočku a chce uhnout o několik metrů dříve do lesa, což má však za následek, že zároveň se zastavením auta chcípá motor a nechce nastartovat. Pochopil jsem s konečnou platností, že na kondici „osmy“ se od loňského roku zase nic nezměnilo. Asi po minutě, kdy už akumulátor začíná skomírat, fiat konečně chytne.

Z Kokořína jedeme do Jestřebice, tady nás čeká malinko záludná odbočka s průjezdní kontrolou a cíl „časovky“ je v boční uličce ve Střezivojicích. Nejkratší trasou přes Tubož a Konrádov se vracíme zpět na start časové zkoušky. Po cestě si Kronikář stihne střihnout ne zcela přátelský kontakt s domorodcem („Chčijete mi na smrčky!“ ). Poučení z krizového vývoje: ač tma leccos přikryje, není zcela taktické zastavovat před rozsvíceným oknem rodinného domu.

Hlídám čas příjezdu 18:48 h, přesto nám pořadatelé zapisují 18:47 h. To si nenechávám líbit, protože jsem na startu kontroloval svůj čas s „velitelským“ a jsem si stoprocentně jistý, že jsem v právu. Nakonec po prověrce musejí pánové uznat, že jsou o 40 sekund mimo a čas na hodinách upravují. Podruhé. Druhý měřený úsek je bez překvapení a při projíždění cílovou fotobuňkou mi vychází rozdíl na 0,2 sekundy. Jsem spokojený.

Itinerář nás nyní vede přes Blatce ke Ždírci a odtud přes Luka do Žďáru. Tady nás svede na scestí značka „Průjezd zakázán“, ale vzhledem k tomu, že hned příští událost v itineráři naprosto nesouhlasí s realitou, je zřejmé, že se musíme vrátit a odbočky se zakázaným průjezdem využít. V tu chvíli mi to dochází. Sto metrů za značkou je průjezdní kontrola, kde musíme zastavit, a tak vlastně předpisy neporušujeme. Fikané.

Ze Žďáru jedeme do Bezdědic, kde je schovaná další průjezdní kontrola, ale to nás už nemůže překvapit. Vždyť jsme tu sami měli kontrolní stanoviště při předloňské podzimní jízdě… Další cesta vede do Nosálova, Libovic a konečně do Mšena. Tady však je připravená ještě jedna klička na závěr, která nás zavede nejprve do Stránky a pak teprve do kempu. Dnes je předčasný dojezd do cíle povolený a oproti řádnému času 20:05 h jsme tu jen o dvě minuty dříve. Ale je fakt, že jsme nespěchali…

Brzy přijíždějí další posádky, a tak se přesouváme do restaurace na večeři a pokec. Později večer vypouštějí pořadatelé mezi lid průběžné výsledky po první etapě a po jejich letmém prohlédnutí jsme na chvíli zvážněli. Se startovním číslem 1 jsme po 1. etapě na 1. pozici s právě 1 trestným bodem za 1/10 vteřiny rozdílu na měřených úsecích. Hm.

Po jedenácté hodině už mě to přestává bavit a zrovna tak začínám být unavený, a tak se odebírám na pokoj. Ten sdílíme s nějakou konkurenční posádkou a v šeru místnosti rozeznávám, že na jedné z postelí už někdo spí, ale nemám nejmenší tušení, o koho se jedná. Však se ráno ukáže.

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » středa 3. únor. 2016 21:25

Článek J. Lasíka na autokaleidoskopu:

https://www.autokaleidoskop.cz/Historie ... bez-snehu/

Až na to, že třetí jsme na Kokořínsku nikdy nebyli, docela dobrý (ale uznávám, že to tak vypadá líp :lol: )

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Kronicar » středa 3. únor. 2016 8:42

Hmm, no čas je trochu problém neb k vyřešení prolémů s motorem je nutné ho rozebrat nebo vyměnit.
Na druhou stranu, pokud VÍM, že mám problém s motorem, tak už mě asi nic jiného nepřekvapí..... :twisted:

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Black » úterý 2. únor. 2016 20:46

Ondrej píše:... kdyby Ondra dal motor 128 do pořádku a normálně to startovalo...
Až budeš ženaté a budeš mít několik dětí, tak taky zjistíš, že na takový prkotiny není čas. ;-)

Samozřejmě taky gratulace :!:

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » úterý 2. únor. 2016 19:30

Pedro píše:Kluci startovali jako první a jelikož jsme se trochu zakecali, tak Ondrej běžel na start a Ondra se prodíral startovním polem.
Ehm, uvedu to trošku na pravou míru: zakecání by ani tak nebyl problém, kdyby Ondra dal motor 128 do pořádku a normálně to startovalo :roll:
Jinak dědkuji za rozsáhlé ovace i ovoce :)

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Pedro » pondělí 1. únor. 2016 19:40

Taktéž gratuluji. Jsem rád, že jsem se tam byl na start sobotní etapy. Kluci startovali jako první a jelikož jsme se trochu zakecali, tak Ondrej běžel na start a Ondra se prodíral startovním polem. Mám pocit, že Ondra ani neměl čas zastavit a Ondrej naskakoval za jízdy: Já a Dave jsme dělali diváckou kulisu. Kluky jsme si ale nestačili ani vyfotit a byli v čudu. Jsem rád, že to ale dopadlo a prvním místo udrželi i v sobotních etapách.
Zdar Pedro.

Ještě přidávám odkaz na článek o letošní rally:
https://www.autokaleidoskop.cz/Historie ... bez-snehu/
Přílohy
IMGP3415.jpg
IMGP3392.jpg

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Vlasovec » pondělí 1. únor. 2016 19:05

Také gratuluji. Myslím, že příště už vás nepozvou :-)

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Renda ze Záboří » pondělí 1. únor. 2016 18:40

Hezká práce! Renda ze Záboří

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Koudy » pondělí 1. únor. 2016 16:51

Gratulace Fan klub FIAT www.fanklubfiat.cz

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Kronicar » pondělí 1. únor. 2016 13:16

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » neděle 3. leden. 2016 21:21

Uzávěrka přihlášek je 10. ledna. To tam budeme s Kronikářem zase jediní? :nene: :roll:

Mimochodem nám na startovní listinu vybrali fotku jak do občanky :mrgreen:
http://askpraha.cz/articles/prihlasene-posadky-2016/

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Kronicar » úterý 1. prosinec. 2015 14:22

Historic Kokořínsko již 29. - 30. 1. 2016 !!
:auto:

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Tříprsťák » neděle 15. únor. 2015 13:55

Koukám na ty fotky, hm, Lancia rozštípaná, fiata tahne Trabant, to se zase Italové předvedli... :nene:

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » čtvrtek 12. únor. 2015 17:16

Ještě jednou ke Kokořínsku, tentokrát odkazy na články:

od Caruly (nadpis "Na Kokořínsku byl suverénní Mráz" mě pobavil :D )

a od nějakého Lasíka
Až na ten dvouválcový Saab 93 (no fuj!) a Petera Nagye (ale kuš...) dobrý.
__________________
Autor opravil :) 8)

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » čtvrtek 12. únor. 2015 16:36

Ilustrace druhé a konečné.
Přílohy
IMG_2747.JPG
IMG_2739.JPG
IMG_2732.JPG
IMG_2731.JPG
IMG_2726.JPG
IMG_2725.JPG
IMG_2709.JPG
IMG_2690.JPG

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » čtvrtek 12. únor. 2015 16:30

Ještě nějaké ilustrace
Přílohy
IMG_2678.JPG
IMG_2672.JPG
IMG_2660.JPG
IMG_2654.JPG
IMG_2649.JPG
IMG_2641.JPG
IMG_2638.JPG
IMG_2635.JPG

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » čtvrtek 12. únor. 2015 15:14

3. dějství

Z náměstí se startuje opět podle čísel. Trasa nás vede tradičně pěknou krajinou přes Choroušky, pak uhýbáme prudce vpravo a přes Velký Újezd se napojujeme na II/273 do Mělníka. Opouštíme ji ale vzápětí v Nebuželích. Dál jedeme podél potoku Pšovka, okolo kokořínského hradu nahoru do Kokořína a nějaké dva kilometry za obcí směrem na Březinku přijíždíme do první časovky. S rezervou.

Po započetí měřeného úseku zjišťuju, že příští událost je v itineráři neobvykle až po 11 kilometrech, a tak přes Březinku, Šemanovice a Sitné přijíždíme do Horní Zimoře. Odsud pokračujeme na Chodeč a pak bychom měli z hlavní uhnout doleva. Z vhodné odbočky však před nás vjíždí žlutá stodvacítka. Tak že by to nebylo ono? Pokračujeme dál a záhy přijíždíme ke křižovatce, která nikterak nesouhlasí s itinerářem, což mi ale nevadí k tomu, abych bez větších potíží určil náš příští směr. Začínám to celé vnímat tak nějak vzdáleně. Teprve na příští křižovatce, která nesedí o nic líp, se zaseknu. Po chvíli úvah se shodujeme, že bychom se asi měli vrátit k té odbočce, ze které vyjela ta stodvacítka.

Kupodivu to sedí a příští odbočka také. A hned za ní číhá na čekané Aleš Hodouš. Vida. Trochu jsme se zdrželi, ale mozek namáhavě vypočítává, že je to vlastně dobře. Jsme tady tak na horní hranici správného času.

Míříme do Vysoké a kolem benzinky zase zpátky do Strážnice. Pochopil jsem, že nás tady takhle Aleš motá záměrně. Zase pěkná vypečenina!
Strážnici opouštíme směrem na Mělník, ale stáčíme se do Střednice, znova kolem číhajícího Aleše do Vysoké a teď už konečně pryč. Uf. Trochu mi to zamotalo šišku.
Dál už jedeme jenom přes Bosyni a Janovu Ves do Kokořína, kde je cíl. Přejíždíme na náměstí a parkujeme, měla by tady být 20 minut pauza. Uvažuju, jestli si nezajít na čaj, ale nechce se mi vůbec ven. Nejraději bych si lehl.

Kronikář mě vytrhává z letargie a ptá se, kdy máme být v časovce. Asi za 20 minut, proč? No abychom to neprošvihli. Aha… Tak v kolik? Nevím. Tak se podívej…
Hrabu se pomalu v papírech. 15:19. No to abychom za chvíli vyjeli! No… tak jo…
Nějak mi to začíná být jedno.

V časovce jsme v patřičném čase, takže všechno v pořádku. Motanici kolem Strážnice už teď známe, takže zbývá zase jen zpomalit. Blízko bývalého Alešova stanoviště se srocují posádky, čekající na svůj průjezdní čas, ale teď už tam pochopitelně nikdo nečíhá.
A pak zase Vysoká, Bosyně, okolo památné Lípy a cíl v Kokoříně. Možná je Kronikář o něco rychlejší, možná jsem se upočítal, ale vychází mi rozdíl 2 sekund. Už je to fuk…

Jedeme dál, okolo kokořínského hradu dolů a pak podél Pšovky do Ráje. Jel bych už do Mšena, ale musíme ještě oklikou přes Brusné, Libovice a Nosálov do Lobče a odsud dál klikatě do Doubravice, pak Trnová, Kluky a Vrátno. Už jenom mechanicky hlásím, kolik nám zbývá kilometrů a kolik na to máme minut. Vypadá to, že jsme spíš mírně ve skluzu.

Ještě jedno zdržení – trasa uhýbá na Stránku. Aleš Hodouš tu má ještě jednu průjezdní kontrolu. A hned za ním stojí posádka s Granadou a stopují nás. Pánové hlásí, že tak trochu vaří a nemají vodu. Nemáme moc času, a tak Ondřej jen vyhraboší zbytek svojí minerálky a hned za řevu vytáčeného motoru odjíždíme.

Ze Stránky konečně do Mšena, ale pozor, ještě jedna komplikace – za rozkopanou a zřejmě likvidovanou železniční tratí musíme uhnout doleva k benzince. Očekávám tady poslední průjezdní kontrolu, ale nic tu není. Teď tedy můžeme dojet do kempu. V cíli jsme kupodivu s tříminutovým předstihem.
Hned si beru věci a spěšně se loučím – už mi fakt třeští hlava a celkově se cítím natolik mizerně, že nemám nejmenší náladu zůstávat ještě na vyhlášení. Vsedám do svého vozu a uháním… Na tak praseckou jízdu skutečně nejsem hrdý, ale touha po posteli už byla tak silná, že jsem hodlal zkrátit tu dobu, co to jen půjde.

Doma jsem něco po půl šesté. Balím se do dvou svetrů a vesty, padám do postele, vypínám telefon a pak i sebe. Teprve v neděli odpoledne se tak dozvídám, že jsme ve třetí etapě skončili třetí a v celkovém součtu jsme vybojovali 2. místo. Hysterický úspěch a já si ho zrovna moc neužil…

…a mělo být hůř. Ač se mi v neděli po 14 hodinách spánku zdálo, že je mi lépe, postupně se mi zase přitížilo a Coldrex, který mi jindy rychle zabíral, teď vůbec neúčinkoval. A protože ani do pondělí horečky nepřešly, navštívil jsem svého ošetřujícího zvěrolékaře. A ten byl nekompromisní: angína a 10 dnů doma s antibiotiky. Tak.

Horečky povolily v úterý a teď už je mi podstatně lépe… ale ty první tři dny byly drsné.

Nicméně co se soutěže samotné týče, Aleš Hodouš a jeho team opět dokázali, že umějí připravit velmi kvalitní podnik. Letos mi přišel nejobtížnější ze všech absolvovaných ročníků a má na tom nepochybně zásluhu velmi mizerný povrch cest na části trasy v kombinaci s klimatickými podmínkami. Bohužel se stává skutečností, že na celém Kokořínsku, které mám pro jeho úžasnou přírodu velice rád, jsou silnice rok od roku zoufalejší.

Letošní umístění pro nás zároveň představuje dobrou motivaci pro účast v některém z dalších z celkových 4 podniků seriálu. Inu uvidíme…

Konec 3. dějství

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Kronicar » čtvrtek 12. únor. 2015 12:19

Úplně jsem se z toho čtení zapotil, jak jsem to prožíval. Čekám jak to dopadne... :mrgreen:

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » středa 11. únor. 2015 22:49

2. dějství

Příchod Kronikáře matně vnímám, spánek není hluboký. Když se pak před sedmou ráno probouzím, necítím se úplně dobře a trochu mě bolí v krku. Sprcha, pak budím Ondřeje. Moc se mu nechce vstávat, prý seděli v lokále nejmíň do tří ráno.

Jdeme na snídani. Nemám nejdřív na nic chuť, dávám si jen dvojitý čaj, ale pak nakonec i tu housku se šunkou. Venku začíná startování a rozehřívání strojů. Moje Lancie hlásí -7°C, ale pocitově je ten mráz snad ještě větší. Osma je mrtvá, nejde ji natočit. Spolu s několika dobrodinci ji zkoušíme chvíli tlačit sem tam, ale nemá to význam. Ke všemu zjišťuju, že sotva lapám po dechu a klepou se mi kolena. To není dobrý. Osmu nakonec roztahuje na laně trabant. Granada taky měla potíže se startem, ale nakonec blafla bez cizí pomoci.

Opět lehké zpoždění, startuje se až po deváté hodině. Itinerář nás vede oklikou přes Tajnou do Lobče. Zde je samokontrola s lakonickou otázkou „komu je věnován?“
Kdo? Co?? Je tu muzeum a je tu pomník. Píšu oboje, ale odhadujeme, že bude správně spíš ten pomník. Pak přímou cestou do Žďáru a pár set metrů za ním přijíždíme do první časovky.

Zde dostáváme obálku jako nápovědu, za její použití nás však čekají trestné body. Víc mě zajímají prázdná políčka, která mám v itineráři. Kluci z časovky na to koukají, nejsou si jistí, ale nakonec se shodují v tom, že jde jen o tiskové chyby. No, snad tam nic nechybí…

Startujeme, cesta nás vede do Kruhu a projíždíme jím po vedlejší cestě stejně, jako jsem táhl já naše účastníky při podzimním orienťáku, jen zezdola nahoru. Pěkně to klouže. Odsud dál k Housce a tady se Kronikář zasekává. Jel by možná rovně, ale tam značka jasně hlásá, že je slepá cesta. Jednoznačně musíme uhnout doprava. Počínáme klesat a přijíždíme k Simce, jejíž posádka si ověřuje sjízdnost úseku. No, je to kousek o hubu, ale pomalu a opatrně to jde.

Trochu jsme se zdrželi, takže v rámci možností musíme přidat. Konec měřeného úseku je ve Ždírci a nepředstavuje žádný problém. Jedeme dál do Dubé, odtud nás trasa vede na Vrchovany. Stíháme žlutou stodvacítku. Řídí ji starší pán, ale má ji fakt v paži. Itinerář nás znova táhne přes Horky, ale tentokrát seshora dolů. Posádka stodvacítky na to není připravená, jede dál rovně, a tak se elegantně dostáváme před ni. Objevuje se před námi pro změnu saabík 93. Mám pocit, že jsme v lehkém časovém skluzu a měli bychom přidat. To už je za námi zase žlutá stodváca a oba nás předjíždí. Vyrážíme za ní.

V Tachově budeme odbočovat doprava a Kronikáře na to připravuju. Na povel pak prudce brzdí a opouští přímý směr, zatímco oba naši soupeři se nechytají a pokračují rovně. Tak, to bychom měli :) Za Tachovem přichází samokontrola. Co se koná…? No jasně, rytířské slavnosti. Hurá pryč. Projíždíme okolo Ždírce a budeme uhýbat vpravo. Jsou tu dvě odbočky, bude to ta druhá. Pořadatelé už ji v minulosti taky využili k focení posádek, tentokrát tam ale nikdo není.

Přes Žďár se dostáváme k časovce a ukazuje se, že máme skoro 4 minuty čas. Příjemné. Hlásíme se na čas a odevzdávám obálku, nebyla potřeba.

Vyjíždíme do druhé časovky. V klesání pod Houskou nalezneme mimo trať posádku Saabu 900 na letních pneumatikách (!), ale jsou na tak blbém místě, že bychom je z toho nedokázali vytáhnout. Pro Prahu možná dobrý, ale vydat se s tím sem na venkov už byl asi trošku nerozum. Musíme trochu zpomalit, abychom srovnali čas a do cíle časovky přijíždíme opět zhruba s vteřinovou tolerancí.

Teď zase budeme mít napilno, abychom stihli termín do cíle 2. etapy, ale itinerář nás vede po cestách, kde se přes vrstvu ledu moc rychle jet nedá. Špatné. Po klouzavé spojnici odnikud nikam přijíždíme k hlavní cestě, Kronikář brzdí, ale zastavujeme se až vprostřed křižovatky. Ještě, že nic nejelo. Pak kus rychle do Březovice a odsud nebezpečným lesním úsekem do Doubravice. Zase zdržení. Pak Skramouš a úprkem do Mšena. Stíhají nás Bryknaři s tisícovkou, ti už tam asi měli být. Kronikář vytáčí osmu do nepříčetna a příjezd na náměstí ve Mšeně stíháme akorát – s rezervou půl minuty.

Napětí opadá a já si okamžitě uvědomuju, že mnou dost třepe zima. Špatné, špatné. Oběd je ve známé restauraci U Zlatého lva. Dávám si čaj, ale ten už nic nezachrání. Cítím se stále hůř.
Po jídle jedeme doplnit palivo, pak se vracíme na náměstí. Svítí sluníčko, a tak zůstávám ve voze a zavírám oči. Přestávám vnímat okolní šum. Jen takhle mě ještě nic nebolí a necítím se tak mizerně.

Kronikář přináší odněkud výsledky druhé etapy a moc se na ně netváří. No a co? Ve druhé etapě jsme skončili druzí, to se mi zdá vynikající. Nelíbí se mu 100 bodů penalizace za nedodržení rychlostního průměru – znamená to minutu odchylky. Jen minutu?! Myslím, že v určitých chvílích mohlo být ještě hůř.
Ptá se, jak vidím odpolední etapu. Je sice zrovna nejdelší, má přes 110 km, ale nějak to zvládnu. Myslím, že tu partii máme dost dobře rozehranou na to, abych to teď vzdal…

Konec 2. dějství

to be continued one more time...

Re: Historic rallye Kokořínsko

od Ondrej » středa 11. únor. 2015 20:47

Historic Kokořínsko 2015 klávesnicí navigátora
aneb úspěch draze zaplacený

1. dějství

Naše účast na dalším ročníku kokořínské rallye byla jasnou věcí. Máme za sebou 5., 4., 12. a 7. místo (v tomto pořadí), tak proč letos nezamířit zase někam výš?
Meteoši dokonce hlásají, že by pátek měl být prvním mrazivým dnem a vzhledem k tomu, že leckde taky nasněžilo, mohla by ta soutěž mít skutečně zimní charakter…

S Kronikářem jsem domluven tak, že se sejdeme ve Mšeně v kempu u přejímky. Ta je do čtyř, ale to má zařídit Kronikář, a tak mám relativně čas. Cestou proto ještě zajíždím k Rendovi do Záboří, abych mu něco vrátil. Asi půl kilometru od něj mi Ondřej volá s dotazem, kdy přijedu do Mšena. Nemusím být Sibylla, abych pochopil, proč se ptá. Říká, že má jako vždy zpoždění a dorazí tam tak nejdřív za půl hodiny. Hm. Čtyři budou hned, a tak u Rendy rychle vyřídím, co je potřeba a spěchám na přejímku.

Když nás ve čtvrt na pět přihlašuju, nejsme ještě poslední opozdilci. Ondřej pak přijíždí během deseti minut. Prohlížíme startovní pole. Kromě mnoha známých vozů a známých tváří se objevuje i něco nového. Třeba obrovitý Jeep Cherokee, Renault 12TS anebo nádherný Saab 93. Ale nepřekvapivě převládá značka Škoda. Z italských strojů se kromě naší F128 účastní už jen Alfa Romeo Spider a Lancia Beta Monte Carlo. Slabé zastoupení.

Start do první etapy je lehce opožděn, ale nijak to nevadí, aspoň budou všichni na trati už za tmy. Bohužel se ukazuje, že na kondici osmy se toho od loňského roku zase tolik nezměnilo, a tak ji hned na úvod roztlačuju. Odstartováni jsme po šesté hodině. S číslem 24 jedeme blízko chvostu startovního pole. Itinerář nás vede přímou cestou do Dubé, kde je start první časovky. Bez problému. Až na to, že po odjezdu z místa postrádám rukavice. No, teď není čas, třeba někam zapadly…

Ze silnice třetí třídy uhýbáme na Horky, což je něco ještě horšího, než čtvrtá cenová. Upozorňuju Kronikáře na to, že při výběru trasy pro naši podzimní jízdu jsem tady taky byl, ale odmítl jsem tudy naše účastníky táhnout, abych nebyl vykostěn zaživa a navíc se mi právě tady roztrhl silentblok horního uložení tlumiče na Unu. Kronikář má nejdřív pocit, že přeháním, ale při výjezdu z Horek uznává, že jsem udělal moc dobře.

Zpátky do Dubé, esíčko okolo benzinky mě trochu zmate, malou nenápadnou odbočku napoprvé přehlídnu. Pak zase kus polní cesty, několik obcí a cíl časovky je v Tuhani. Je fikaně „ukrytý“, ale to nás nemůže rozhodit.

Zásek přichází o chvíli později v Sukoradech. Máme tu uhnout z hlavní doleva a pak teprve po dvou kilometrech přijet na téčko. Jsou tu ale dvě stejné odbočky kousek od sebe a ani jedna nepokračuje sjízdnou cestou. Trochu mě mrzí, že na osmě pořád není aspoň stometrovník, aby se člověk chytil líp, ale problém s tím má evidentně mnohem více posádek. Podle zběsilého ježdění okolo bych dokonce řekl, že skoro všechny.
Kronikář navrhuje jet ještě dál, ale to vetuju. Jedna z těch dvou to být prostě musí. Ta druhá se jeví úplně špatná, vracíme se tedy do první, ale ani tady to nevypadá dobře. To už na nás mává domorodec, který u cesty za svitu baterky opravuje Felicii. Musí být z tolika aut v pomykově. Říká nám, že jedeme špatně, tam dál je jen pole. Tak se ho ptám, jestli tu není nějaká jiná lokální cesta na Strachaly?
„To jo, ale to se musíte tady 50 metrů vrátit a uhnout doprava.“
Super.
Pěkná vypečenina, tohle je jeden z mála úseků, který tady ještě neznám. A zdrželi jsme se na něm dost. Ale zároveň myslím, že v itineráři něco chybělo, abych jej považoval za úplně košer…
Rychle vpřed, ale pozor na náledí. Začíná to být nebezpečné. Dojíždíme posádku Lancie Bety, tlačíme ji před sebou a společně uháníme do Bylochova. S Lancií to chvílemi pěkně smýká. V Bylochově se cesta zdánlivě rozdvojuje a než stihnu Kronikáře upozornit, následuje Lancii k někomu do dvora. Brzdy, otočit a šup vedle. Dostáváme se tím před soupeře. Cesta, spíš stezka, je samý led, musíme jet veeelmi pomaluuu, což se teď ale vůbec nehodí.

Konečně na hlavní a honem zpátky do Dubé. Teď před sebou honíme Audi Coupé. Taky má docela naspěch, ale chvílemi nás i tak zdržuje. Kronikář medituje nad tím, jak to, že je před námi, když má startovní číslo 1. Nevím, a není to náš problém. V časovce si hned běžím nechat zapsat čas. Výsledkem jsou 4 minuty ztráta. Ech. Aleš Urban z Audiny hlásí, že tu měl být už tak před hodinou.

Konečně je minuta času na rukavice. Nemusím hledat dlouho. Leží obě na silnici přesně v místě, kde jsem při první časovce vystupoval. No, ideální.
Ondřej přemýšlí, jak moc nám ty 4 minuty uškodí. Prorokuju mu, že s těmi 4 minutami na tom budeme ještě velmi dobře. Budoucnost mi dá za pravdu.

Nový start, takže záhy podruhé Horkama nahoru. Esíčko u benzinky už je známé, takže musíme trochu zpomalit, ale do cíle časovky se v pohodě srovnáme a výsledný rozdíl vidím na obligátní vteřinu.

Nyní přes Zakšín na I/9, ale neužíváme si jí dlouho – odbočujeme na Osinalice. Cesta stoupá, leží na ní uježděný sníh a pěkně to klouže. Předjíždíme Alfu Romeo a v půli kopce potkáváme Saaba 900 v protisměru a čumákem dolů. Co tam dělá?! Ale zastavovat nebudeme, těžko bychom se rozjížděli.
Ještě jedno klasicky umístěné kontrolní stanoviště na nás čeká v Kokoříně, ale pak už bez zvláštních událostí dojíždíme do cíle. V kempu jsme něco po deváté hodině a hned se vrháme do lokálu na večeři.

Přisedáme k posádce Fordu Granady. Jak brzy pochopím, tvoří ji členové redakce Auto Motor Sport Classic, což znamená, že se u jednoho stolu sešli dva Ondrové Kroutilové. To už není normální, a tak si oproti původní úvaze dávám pivo. Až budu vidět dvojitě, tak stejně nikdo nepozná, s kolika Kroutilama mluvím…

Pořadatelé s Alešem Hodoušem v čele pak pouštějí mezi lid výsledky první etapy. Jsme na pátém místě a ty čtyři minuty ztráty opravdu nejsou tak špatné. Bez penalizace jsou jen tři posádky. Přidává se k nim později ještě Granada, které je odpuštěno zpoždění kvůli pomoci posádce Lancie Bety, která pár set metrů poté, co jsme se před ni dostali, vyjela z trati a nabourala vůz. Dodatečná rošáda nás posune na 7. místo.
Zároveň poznáváme, že žlutá stodvacítka, která startovala před námi, bude naším velkým soupeřem.

Okolo půlnoci už jsem nějaký mrtvější, a tak se jdu zvodorovnit. Kronikář zůstává a účastní se debat. Ubytování máme ve vedlejší budově a oproti očekávání je tam tak přetopeno, že se na pokoji skoro nedá dýchat. Dlouho se převaluju, pak srážím teplotu mrazivým vzduchem zvenčí a teprve okolo druhé ráno konečně zaberu…

Konec 1. dějství

to be continued...

Nahoru