Marek píše:Každopádně pokud teoreticky já budu majitelem vozu a můj otec provozovatel se v něm vyseká - já opět přicházím o bonusy ...
Tenhle příklad jsem nepochopil. Už dříve jsem napsal, že by v případě odlišného majitele a provozovatele mělo být pro oba samozřejmostí, že majitel svoje pojištění ruší a provozovatel si sjednává nové pojištění na sebe - takže nevím, proč by majitel měl přicházet o bonusy.
Kromě toho nový provozovatel vozu (aneb kupec po novém roce...) by se zapsal i do velkého TP.
Je to pěkná kaše, ale osobně bych s klidným svědomím neprodal auto "provozovateli"
To je problém majitelů. Buď po novém roce sníží cenu natolik, že to bude pro kupce zajímavé i s tou ekodaní při přihlašování, anebo z kupce udělají oficiálně provozovatele a ošetří si to nějakou smlouvou o užívání/ provozování vozu nebo něčím podobným a bude na nich, co uznají za výhodnější.
Anebo mají natolik zajímavý vůz, že je ekodaň při prodeji neohrozí...
Nebojím se, že by si český člověk nenašel cestu
Ano, ale k "přihlášení vozidla na nového majitele" je bezpodmínečně nutná "evidenční kontrola"...
Není, protože ty doklady v depozitu
zůstávají a bude-li je chtít nový majitel oživit, bude muset nejdřív absolvovat kompletní STK a tam probíhá i kontrola výrobních údajů, neboli evidenčka.
Takže nový majitel ty doklady k použití stejně nezíská, dokud to tou evidenčkou neproběhne. Kapišto?
navíc to údajně budou moci vymáhat i zpětně (otázka je jestli zpětně aspoň počínaje 1.1.2009 nebo ještě víc dozadu)...
I to je na té stránce uvedeno, vymahatelnost začíná 1.1.2009, zákon neplatí retrospektivně...
Radek, George_Dka a td.:
Protože s databází ČKP pracuju docela často, můžu říct, že nevýskyt vozu v databázi dle zadané RZ v zásadě bývá z důvodů:
- jedná se o novou smlouvu, ČKP má totiž na zanesení do databáze 1 měsíc
- při sjednání smlouvy byla na voze RZ, která se při přihlašování vozu měnila:
a)
v databázi je pojistka vedena pod tou starou RZ, protože pojištěný nenahlásil pojišťovně novou
b)
v databázi je pojistka vedena pod tou starou RZ, přestože pojištěný nahlásil pojišťovně novou
- při sjednání smlouvy vůz RZ neměl nebo úředník nebyl blbý a jelikož veděl, že se RZ bude měnit, smlouvu sjednal na VIN:
a)
majitel/pojištěný dostal na úřadě při přihlašování vozu novou RZ, kterou však pojišťovně nenahlásil
b)
majitel/pojištěný dostal na úřadě při přihlašování vozu novou RZ, kterou pojišťovně nahlásil, ale přesto se v databázi neobjevila:
1)
vozidlo je dál pojištěno na VIN a tedy v databázi dle RZ nedohledatelné
2)
pojišťovací úředník se při zadávání RZ do databáze překlepl (a že tam těch překlepů není málo)
Kromě toho tam nenajdete naprostou většinu policejních vozů, z trochu jiných důvodů.
Osobně mám také jeden svůj vůz v databázi dohledatelný zároveň pod dvěma RZ, přičemž změnu té jedné z nich jsem nahlásil už v prosinci minulého roku (leč zůstala tam spolu s pojištěním).
Takže údaje z ČKP brát s rezervou.
[quote="Marek"]Každopádně pokud teoreticky já budu majitelem vozu a můj otec provozovatel se v něm vyseká - já opět přicházím o bonusy ... [/quote]
Tenhle příklad jsem nepochopil. Už dříve jsem napsal, že by v případě odlišného majitele a provozovatele mělo být pro oba samozřejmostí, že majitel svoje pojištění ruší a provozovatel si sjednává nové pojištění na sebe - takže nevím, proč by majitel měl přicházet o bonusy.
Kromě toho nový provozovatel vozu (aneb kupec po novém roce...) by se zapsal i do velkého TP.
[quote]Je to pěkná kaše, ale osobně bych s klidným svědomím neprodal auto "provozovateli"[/quote]
To je problém majitelů. Buď po novém roce sníží cenu natolik, že to bude pro kupce zajímavé i s tou ekodaní při přihlašování, anebo z kupce udělají oficiálně provozovatele a ošetří si to nějakou smlouvou o užívání/ provozování vozu nebo něčím podobným a bude na nich, co uznají za výhodnější.
Anebo mají natolik zajímavý vůz, že je ekodaň při prodeji neohrozí...
Nebojím se, že by si český člověk nenašel cestu :nene:
[quote]Ano, ale k "přihlášení vozidla na nového majitele" je bezpodmínečně nutná "evidenční kontrola"...[/quote]
[b]Není[/b], protože ty doklady v depozitu [b]zůstávají[/b] a bude-li je chtít nový majitel oživit, bude muset nejdřív absolvovat kompletní STK a tam probíhá i kontrola výrobních údajů, neboli evidenčka.
Takže nový majitel ty doklady k použití stejně nezíská, dokud to tou evidenčkou neproběhne. Kapišto?
[quote]navíc to údajně budou moci vymáhat i zpětně (otázka je jestli zpětně aspoň počínaje 1.1.2009 nebo ještě víc dozadu)...[/quote]
I to je na té stránce uvedeno, vymahatelnost začíná 1.1.2009, zákon neplatí retrospektivně...
[i]Radek, George_Dka a td.:[/i]
Protože s databází ČKP pracuju docela často, můžu říct, že nevýskyt vozu v databázi dle zadané RZ v zásadě bývá z důvodů:
- jedná se o novou smlouvu, ČKP má totiž na zanesení do databáze 1 měsíc
- při sjednání smlouvy byla na voze RZ, která se při přihlašování vozu měnila:
a) [i][color=#00BFFF]v databázi je pojistka vedena pod tou starou RZ, protože pojištěný nenahlásil pojišťovně novou[/color][/i]
b) [i][color=#00BFFF]v databázi je pojistka vedena pod tou starou RZ, přestože pojištěný nahlásil pojišťovně novou[/color][/i]
- při sjednání smlouvy vůz RZ neměl nebo úředník nebyl blbý a jelikož veděl, že se RZ bude měnit, smlouvu sjednal na VIN:
a) [i][color=#00BFFF]majitel/pojištěný dostal na úřadě při přihlašování vozu novou RZ, kterou však pojišťovně nenahlásil[/color][/i]
b) [i][color=#00BFFF]majitel/pojištěný dostal na úřadě při přihlašování vozu novou RZ, kterou pojišťovně nahlásil, ale přesto se v databázi neobjevila: [/color][/i]
1) [color=#00BF00]vozidlo je dál pojištěno na VIN a tedy v databázi dle RZ nedohledatelné[/color]
2) [color=#00BF00]pojišťovací úředník se při zadávání RZ do databáze překlepl (a že tam těch překlepů není málo)[/color]
Kromě toho tam nenajdete naprostou většinu policejních vozů, z trochu jiných důvodů.
Osobně mám také jeden svůj vůz v databázi dohledatelný zároveň pod dvěma RZ, přičemž změnu té jedné z nich jsem nahlásil už v prosinci minulého roku (leč zůstala tam spolu s pojištěním).
Takže údaje z ČKP brát s rezervou.