od Pavel 128 » pátek 3. říjen. 2008 8:33
Určitě nemá smysl vytvářet příliš mnoho skupin, nebo jich může být víc a mělo by se uplatňovat pravidlo, že pro vyhodnocení skupiny se musí zúčastnit alespoň 5 vozidel, jinak se přesunují do třídy nejbližší vyšší (jak už bylo v diskusi někde uvedeno). Určitá skupina může totiž zas přilákat účastníky. Z vlastní zkušenosti vím, že z klubových podníků Rallye Klubu Historických Automobilů absolutně vymizely Trabíci (nejnižší třída byla do 1,0 l), ale jakmile jsme vypsali třídu do 0,7 l, přijelo jich požehnaně. Takže když přijede osm šestistovek, tak ať si mezi sebou zazávodí. Na druhou stranu jsme ale omezeni italskými stroji (díky bohu
) a z velké části také členskou základnou a tím co máme, takže si myslím, že kdo může, tak přijede s tím co má, třída netřída. Také není účelem komplikovat práci pořadatelům. Hlavně když se člověk dozví čas a absolutní pořadí.
Zastal bych se trochu "zprněnin", jde totiž o to, jakým způsobem je takový stroj stvořen. Ona i taková 1000 TC je vlastně řádnou zprněninou a je to přitom nejcenější stroj na základě 600 vůbec, holt jde o to, kdo a kdy to zprznil
. Myslím si, že na čistě, dle původní dokumentace postavené repliky i s použitím novějších, ale technicky zpřízněných dílů, bychom se skrz prsty dívat nemuseli. Třeba 600 s motorem 903 ála 1000 TC (ale komplet se vším všudy), 125 P s motorem ze 132 ála 125 P Monte Carlo, 128 s 1500 ála 128 Gianinni nebo 128A a 128SC s motory 1400, 1500, 1600, které se běžně stavěly ve druhé polovině 70´let do skupiny A5 pro závody do vrchu, případně X 1/9 s dvouvačkovým 2,0, kterou v pár kusech vytvořil Abarth. Mimo náš obor je docela dobrým příkladem třeba replika 130 RS vytvořená ze 110 R použitím (kromě mnoha dalších úprav) motoru z Favoritu (sice podstatně mladší, ale v podstatě stále stejná technika). Některé takové výtvory jsou dokonce uznávány Historickou sportovní komisí FIA jako tzv. pravé repliky, je třeba možno použít motor z A112 Abarth pro stavbu 1000 TC. Je mi ale jasné které stroje má Renda především na mysli a nad pěkně provedenou replikou 1000 TC s motorem 903 asi neohrne nos nikdo z nás. A samozřejmě by tyto stroje měly jet v kategorii speciálů, pokud bude zas vypsána. Na druhou stranu bych do kategorie speciálů nezařazoval auta s upraveným podvozkem, sportovním filtrem atp, to jsou úpravy, které jsou povoleny i do běžného provozu.
Hlavně to ale nekomplikujme
No a vyhnout se Gausovu rozdělení, to už je čistě na nás
[quote="Renda ze Záboří"][quote="Ondrej"]
A proto můj názor je, že rozdělení kategorií dle typu vozu by nebylo příliš efektivní.
[/quote]
Rád se nechám poučit, který jiný Fiat než Fiat 500 spadá do kategorie až 500 ccm, který další Fiat pojede kromě F850 v kategorii 800-900 ccm a nakonec (kromě Fiata 126 se kterým na srazy FCC téměř nikdo nejezdí) jaký jiný vůz než Fiat 600 pojede v kategorii 600-800 :rofl: :rofl: :rofl:
Takže v těchto kategoriích pojedou zřejmě jezdit jen tyto vozy, ale fakt to tak rozdělit není opravdu vůbec efektivní.....
Ještě nepočítám ty různý zprzněniny s nepravými motory :nene: :nene:
A nakonec jak již tady někde někdo zmiňoval Gausovo rozdělení pravděpodobnosti stejně jednou někomu prolítne kebule čelním oknem a po vyřešení průseru bude evidentně po srandě :hang: :bang: :hang:[/quote]
Určitě nemá smysl vytvářet příliš mnoho skupin, nebo jich může být víc a mělo by se uplatňovat pravidlo, že pro vyhodnocení skupiny se musí zúčastnit alespoň 5 vozidel, jinak se přesunují do třídy nejbližší vyšší (jak už bylo v diskusi někde uvedeno). Určitá skupina může totiž zas přilákat účastníky. Z vlastní zkušenosti vím, že z klubových podníků Rallye Klubu Historických Automobilů absolutně vymizely Trabíci (nejnižší třída byla do 1,0 l), ale jakmile jsme vypsali třídu do 0,7 l, přijelo jich požehnaně. Takže když přijede osm šestistovek, tak ať si mezi sebou zazávodí. Na druhou stranu jsme ale omezeni italskými stroji (díky bohu :razz: ) a z velké části také členskou základnou a tím co máme, takže si myslím, že kdo může, tak přijede s tím co má, třída netřída. Také není účelem komplikovat práci pořadatelům. Hlavně když se člověk dozví čas a absolutní pořadí.
Zastal bych se trochu "zprněnin", jde totiž o to, jakým způsobem je takový stroj stvořen. Ona i taková 1000 TC je vlastně řádnou zprněninou a je to přitom nejcenější stroj na základě 600 vůbec, holt jde o to, kdo a kdy to zprznil :lol: . Myslím si, že na čistě, dle původní dokumentace postavené repliky i s použitím novějších, ale technicky zpřízněných dílů, bychom se skrz prsty dívat nemuseli. Třeba 600 s motorem 903 ála 1000 TC (ale komplet se vším všudy), 125 P s motorem ze 132 ála 125 P Monte Carlo, 128 s 1500 ála 128 Gianinni nebo 128A a 128SC s motory 1400, 1500, 1600, které se běžně stavěly ve druhé polovině 70´let do skupiny A5 pro závody do vrchu, případně X 1/9 s dvouvačkovým 2,0, kterou v pár kusech vytvořil Abarth. Mimo náš obor je docela dobrým příkladem třeba replika 130 RS vytvořená ze 110 R použitím (kromě mnoha dalších úprav) motoru z Favoritu (sice podstatně mladší, ale v podstatě stále stejná technika). Některé takové výtvory jsou dokonce uznávány Historickou sportovní komisí FIA jako tzv. pravé repliky, je třeba možno použít motor z A112 Abarth pro stavbu 1000 TC. Je mi ale jasné které stroje má Renda především na mysli a nad pěkně provedenou replikou 1000 TC s motorem 903 asi neohrne nos nikdo z nás. A samozřejmě by tyto stroje měly jet v kategorii speciálů, pokud bude zas vypsána. Na druhou stranu bych do kategorie speciálů nezařazoval auta s upraveným podvozkem, sportovním filtrem atp, to jsou úpravy, které jsou povoleny i do běžného provozu.
Hlavně to ale nekomplikujme :nene: :nene:
No a vyhnout se Gausovu rozdělení, to už je čistě na nás ;-)