F 850 - chlazení

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :-o 8O :? 8) :lol: :mad: :razz: :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :neutral: :mrgreen: =) x( :grin: :retard: :nene: :ok: :bad: :greenf:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: F 850 - chlazení

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » pátek 24. říjen. 2008 7:17

aaaa..tak to pak řeší vše...mi to právě přišlo takový netradiční. Jinak o kombinaci s náporákem sem taky přemejšlel jen sem se zatím nedostal k nějáký bližší realizaci...

Re: F 850 - chlazení

od Renda ze Záboří » pátek 24. říjen. 2008 3:50

Ten motor je nejspíš Fiat 127 a vodní pumpa taktéž (pumpu nelze namontovat na Fiat 850!!). Pokud není vepředu chladič nemá elektrický větrák valný význam neb musí uchladit to samý co mechanický a tudíž sežere stejný výkon (akorát přes elektriku)!

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » čtvrtek 23. říjen. 2008 22:32

měl bych jedno video .. jde o abartha 100 OT http://www.youtube.com/watch?v=gh_wWpWW ... re=related .. a když kouknete na minutu 2:43 .. tak by mě zajímalo copak je to za vodní pumpu .. a jestli pak to chlazení pomůže když se dá el. ventilátor.... :)

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » neděle 5. říjen. 2008 20:52

Měl bych dotázeček ... věděl by někdo délku řemenu při použití alternátoru z F 127 .. samozřejmě myslím jeden řemen místo původních dvou :)

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » pondělí 14. červenec. 2008 7:01

Taková zdánlivá blbost a vcelku malá mezera ... a co to nadělá s teplotou...takže teď už snad v pohodě :razz:

Re: F 850 - chlazení

od Renda ze Záboří » neděle 13. červenec. 2008 22:48

FreeRider píše:tak to by ste nevěřili co udělá nepřišroubovanej plech pod chladičem..........
To teda věřili - my to totiž víme :grin: :grin: :grin:

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » neděle 13. červenec. 2008 21:16

tak to by ste nevěřili co udělá nepřišroubovanej plech pod chladičem..........

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » středa 2. červenec. 2008 20:25

Taaak sem konecne vyhodil chladič z auta...a pořádně se vyčistil a propláchl. K tomu sme asi milionkrat vyndavali alternator a zbrusovali jeho drzak aby sedly remenice do roviny...cimz se eliminovalo pretaceni remenu [aspoň to teda tak zatím vypadá]. Jenže ouha ... chladič sme nalili po hrdlo...expanzku tak akorát...a během testovacích koleček kolem bloku garáže se teplota držela zhruba v půlce ukazatele..topení topilo..všechno v pořádku. Po vyražení domů cca 9km kousky rovinka ale vetšinou do kopce mi po půlce cesty rafika vylezla až skoro k červenýmu poli.. tak zastavím.. kouknu dozadu, expanzka se ani nehla,, ale ze vnitrku motoru bylo slyset bublani vody...po povoleni vicka chladice zacal usykavat vzduch. Nechal sem to vychladnout a jel dal... a po kousku cesty vyjela rafika az do cervenyho, tak zastavim koukam..sundam hadicku co vede zeshora vodni pumpy... a voda nikde...tak dolejvam pres chladic dokud nezacne z pumpy tyct.. vracim hadicu...vody padly zhruba dva litry...startuju... teplota prudce klesa az dolu a po zbytek cesty cca 1 km se zvedla zhruba do tretiny teplomeru a vycucla se voda z expanzky. Ted je ovsem otázkou jestli ze začátku byl okruh zavzdušněný, páč z expanzky se nic nevycuclo...a jestli ted když se to vycuclo už bude okruh v pořádku ? ...... jestli se zítra až pojedu těch 9 km dolů ke garáži ta voda zase přehřeje.. tak už mě z toho asi mrdne..... :roll:

Re: F 850 - chlazení

od Renda ze Záboří » pondělí 19. květen. 2008 0:23

Marně přemejšlím k čemu může být dobrý pohon Alternátoru neb Dynama a vodní pumpy bez prokluzu.......že by těch pár procent ztráty přeneseného výkonu zavařilo motor? To je přece blbost - že jo!!!! :nene: A to přetáčení a vypadávání řemenů bezpečně odstraní jeden dlouhej a ještě se zvýší otáčky vodní pumpy, takže to zase trochu líp chladí...... :greenf:

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » neděle 18. květen. 2008 20:51

Ondrej píše:
FreeRider píše:já ale myslel předělat to na plochej drážkovanej řemen..to už by pak žádný přetočení nebo prokluzování nehrozilo
Plochý drážkovaný přenos bez prokluzu nezaručí, co spíš plochý ozubený řemen? Jako v tom odkazu na ten OT 2000 motor... :)
To slovíčkaření je svinstvo :lol: ...samozřejmě že na mysli sem měl stejnej řemen jako v tom odkazu v pokecu :) ..když ona řemenice na pumpě a alternátoru by na tenhle řemen problém nebyla...jenže co udělat s tím olejovým filtrem .... :(

Re: F 850 - chlazení

od Ondrej » neděle 18. květen. 2008 13:03

FreeRider píše:já ale myslel předělat to na plochej drážkovanej řemen..to už by pak žádný přetočení nebo prokluzování nehrozilo
Plochý drážkovaný přenos bez prokluzu nezaručí, co spíš plochý ozubený řemen? Jako v tom odkazu na ten OT 2000 motor... :)

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » neděle 18. květen. 2008 10:38

Renda ze Záboří píše:Na výměnu klíňáků za jeden dlouhej není potřeba žádný zvláštní vercajk a při troše šikovnosti je to hotový za čtvrt hodiny....
Jasný, za jeden normální jo.... já ale myslel předělat to na plochej drážkovanej řemen..to už by pak žádný přetočení nebo prokluzování nehrozilo

Re: F 850 - chlazení

od Renda ze Záboří » neděle 18. květen. 2008 10:14

Na výměnu klíňáků za jeden dlouhej není potřeba žádný zvláštní vercajk a při troše šikovnosti je to hotový za čtvrt hodiny....

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » sobota 17. květen. 2008 21:54

Takže...čerstvý poznatek z momentální večerní jízdy ..... při otevřeném kohoutu topení se teplota udržela na normálu. Akorát sem teda musel jet s otevřenejma oknama abych v tom vedru jak to topí nevyschl....

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » sobota 17. květen. 2008 17:54

Taky sem myslel že po výměně dynama za altík by nebyly řemeny v rovině, jenže když to zkouknu tak to vypadá naprosto v pořádku. Hrál sem si s myšlenkou, trochu se zapotit a předělat řemenice na jeden plochej řemen, kterej by se už otočit nemohl, jenže nemám svářečku ..jinak už fakt nevim co s tim...

Re: F 850 - chlazení

od Ondrej » sobota 17. květen. 2008 17:27

FreeRider píše:je to půl hoďky co sem dal řemen novej....a po 8 km domů je otočenej a voda vybublala :roll:
To je divný, pokud byl řemen rozumně skladovaný, tak se podle mně nemá proč otáčet ani starý, natož nový. Měl jsem jediný řemen, který mi tohle dělal, vozil jsem jej jako záložní ve voze. Nebyl nový, ale problém byl, že už minulý majitel jej stáčel do různých spirálek, aby zabíral co nejméně místa, takže když mi jednou praskl řemen mezi filtrem a dynamem, musel jsem jej použít pro zdárný dojezd domů a ať byl našponovaný jak chtěl, stejně se po několika kilometrech otočil. Domů jsem sice dojel, ale záložní řemen byl rozškubaný na s*čky.

Napadá mě snad jen, že by to teoreticky mohla dělat špatně nastavená řemenice na vodní pumpě, tedy buď špatně upravená šířka mezery pro řemen nebo posunutí řemenice do dvou rovin vůči řemenici na altíku / dynamu.
:nevim:

Re: F 850 - chlazení

od Renda ze Záboří » sobota 17. květen. 2008 16:17

Jo ty 2 řemeny jsou na hovno - furt vyskakujou! My zkušení, dáváme řemen 1 dlouhej - akorát je třeba otočit řemenici vodní pumpy a je po starostech!!!!

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » sobota 17. květen. 2008 12:21

takže chladič se zdá být v pořádku...nicméně se mi neustále otáčí řemen od oil čerpadla k alternátoru...tudíž to přehřívání bych přiklepl asi tomu řemenu..páč když se otočí tak si myslím že prokluzuje a pak nemá větrák na chladiči dostatečný otáčky....je to půl hoďky co sem dal řemen novej....a po 8 km domů je otočenej a voda vybublala :roll:

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » úterý 22. duben. 2008 21:07

Renda ze Záboří píše:Novej chladič je víceméně náhodná burzovní záležitost, to znamená že se nedá přijet a koupit. A když, tak to bude třeba i 200,- euro........takže radši opravit starý!
slušná pálka no :( ... mno o tý opravě starýho popřemýšlím....mám tu ležet aspoň tři další chladiče tak na ně kouknu a uvidíme co z toho vyleze :)

Re: F 850 - chlazení

od Renda ze Záboří » úterý 22. duben. 2008 11:16

Novej chladič je víceméně náhodná burzovní záležitost, to znamená že se nedá přijet a koupit. A když, tak to bude třeba i 200,- euro........takže radši opravit starý!

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » úterý 22. duben. 2008 7:18

Renda ze Záboří píše:90 % chladičů je zarostlých vodním kamenem - chce to dát někomu kdo to umí vyčistit (tady mě to stojí cca 1300,- Kč)! Všelijaký vodičky a bazmeky moc nepomůžou, jenom to zkurvěj ještě víc!! Mně vyčištěnej chladič uchladí i 70 koní, takže jsem v pohodě.......
Dá se případně sehnat i novej ?... a za kolik kdyžtak ? :)

Re: F 850 - chlazení

od Renda ze Záboří » úterý 22. duben. 2008 1:46

90 % chladičů je zarostlých vodním kamenem - chce to dát někomu kdo to umí vyčistit (tady mě to stojí cca 1300,- Kč)! Všelijaký vodičky a bazmeky moc nepomůžou, jenom to zkurvěj ještě víc!! Mně vyčištěnej chladič uchladí i 70 koní, takže jsem v pohodě.......

Re: F 850 - chlazení

od FreeRider » pondělí 21. duben. 2008 20:09

Díkec.. na ty videa sem koukl... jinak chladič sem sice čistil...ale pod tlakem těsnost netestoval.... po namontování sem testoval akorát celej systém dohromady a do chladiče nalil takovej ten bazmek na utěsnění...voda se mi neztrácí, ale trochu víc se hřeje no... budu na to muset kouknout než začnou vedra... :(

Re: F 850 - chlazení

od roman » pondělí 21. duben. 2008 7:57

Ahoj,

sledujem postup Tvojej práce a pri tej dôkladnosti si to určite spravil, ale človek nikdy nevie - u mňa to bol chladič, všetko tesné a voda sa stále prehrievala - buď je niekde na chladiči netesnosť alebo je zanesený - skús ho skontrolovať pod tlakom vo vodnej nádrži - ako dušu z bicykla - inak mi speciálový motor uchladil klasický systém vždy aj keď som mu vyťal a vonku bolo + 30 °C. Náporák som videl - systém bol nasledovný: vrtula z čerpadla aj chladič von, potiahnuť trubky pod autom alebo v tuneli dopredu a dať buď pod nárazník alebo namiesto rezervy iný chladič alebo vymenník kúrenia príp. ešte elektrický ventilátor. myslím že elektrický ventilátor to vzadu neuchladí tak ako vrtuľa cez klinový remeň - teda nedosiahne taký objem vzduchu. Na youtube je okrem Tvojich videí aj istý john z californie a ten tam má záber na náporové chladenie.
Ciao
r

F 850 - chlazení

od FreeRider » sobota 19. duben. 2008 21:56

řešil někdo z vás nějakej vylepšovák s chlazením u speciála ? ....něco ve stylu náporáku....nebo odlehčit motoru odebráním vodní pumpy s větrákem a nahradit to el. čerpadlem a vrtulí ? ...ptám se proto, že dokud mi netěsnily trubky u chladiče...tak se motor nepřehřál...ale utíkala voda..mno a teď když už sem trubky utěsnil..tak mi při větší zátěži vyletěla rafika teploty docela vysoko a motorovej prostor se osprchoval vařící vodou :( netušíte čím to :?:

Nahoru