od Ondrej » pondělí 10. březen. 2008 19:09
Yogi píše:používáte do auta normálně Natural 95 nebo něco jiného? Myslím tím, nějaké aditivum?
No výborně, debatu o aditivech už jsme tu dlouho neměli
Doporučuji použít vyhledávání ve starých příspěvcích.
Nenapsal jsi, jakou verzi osmsetpadesátky máš, do obyčejného Normálu (100 G 000) stačí lít Nat 91 + aditivum nahrazující olovo, do Speciálu, kupé či spideru (GB a "výše") je už třeba Nat 95 + aditivum. U některých benzinek ještě občas vídám Uni 91, který je už s přísadou nahrazující olovo, ale ten bych řekl že mizí.
Co se oleje do motoru týče, sejde na tom, v jakém stavu ten motor je a co do něj bylo lito. Je-li-to nějaký vyběhaný chudák, je už vcelku jedno, co do něj naleješ, jako základ bych viděl asi olej postaru značený M6AD, což je jinak olej kvality API SC a tedy dnes poměrně nic moc, ale odpovídá tomu, co existovalo v době osmsetpadesátek. Pokud má motor ovšem málo najeto nebo je dokonce po GO, nelil bych tam horší olej než API SE. Viskozitu vybírám univerzální celoroční 15W-40, což je obvykle minerál. Do 850 bych syntetiku osobně nelil a polosyntetiku asi taky ne, to by musel být motor vyloženě čerstvě po GO.
[quote="Yogi"]používáte do auta normálně Natural 95 nebo něco jiného? Myslím tím, nějaké aditivum?[/quote]
No výborně, debatu o aditivech už jsme tu dlouho neměli :D Doporučuji použít vyhledávání ve starých příspěvcích.
Nenapsal jsi, jakou verzi osmsetpadesátky máš, do obyčejného Normálu (100 G 000) stačí lít Nat 91 + aditivum nahrazující olovo, do Speciálu, kupé či spideru (GB a "výše") je už třeba Nat 95 + aditivum. U některých benzinek ještě občas vídám Uni 91, který je už s přísadou nahrazující olovo, ale ten bych řekl že mizí.
Co se oleje do motoru týče, sejde na tom, v jakém stavu ten motor je a co do něj bylo lito. Je-li-to nějaký vyběhaný chudák, je už vcelku jedno, co do něj naleješ, jako základ bych viděl asi olej postaru značený M6AD, což je jinak olej kvality API SC a tedy dnes poměrně nic moc, ale odpovídá tomu, co existovalo v době osmsetpadesátek. Pokud má motor ovšem málo najeto nebo je dokonce po GO, nelil bych tam horší olej než API SE. Viskozitu vybírám univerzální celoroční 15W-40, což je obvykle minerál. Do 850 bych syntetiku osobně nelil a polosyntetiku asi taky ne, to by musel být motor vyloženě čerstvě po GO.