od Pavel 128 » pondělí 26. listopad. 2007 1:36
Můj nejstarší Fiátek, 128 A neboli "Pohádkové" z roku 1970 přihlásila první majitelka z Radotína 5. 3. 1971 a dostal značku PZA 54-03, po té co se Radotín stal součástí Prahy bylo Pohádkové 9. 10. 1974 přeregistrováno na ABU 27-94. Když jsem ho od té paní kupoval, tak mi vyprávěla, že ABU se posměšně říkalo Adoptovaní BUrani. Pohádkové bylo na mne přeregistrováno 15. 8. 2002 a značka mu vydržela až do 4. 11. 2004, kdy jsem ji uložil do depozitu a Pohádkové se od té doby střídá s Kombíkem a Neřádem o V 0057.
Kombík, 128 AF z roku 1972 přihlásil táta 8. 2. 1973 a dostal ABN 88-51, ta mu vydržela až do 4. 11. 2004 a je také v depozitu.
Neřáda, 128 AC5 z roku 1975 přihlásil první majitel 11. 6. 1975, dostal ABX 17-33, ta mu vydržela přes další tři majitele až ke mě a 4. 11. 2004, šla taky do depozitu. Zajímavá náhoda byla, že moje předchozí kupátko z roku 1973, mělo značku ABT 17-44, bratranec, který ho ode mne koupil, ho ale přehlásil na novou varskou.
Kosmík, 128 AR z roku 1973 má nejpohnutější historii, první majitel ho přihlásil 20. 3. 1975 a dostal ABV 54-44. Od ledna 1973 až do března 1975 stál v Tuzexu ve skladu. Nechápu, že v době hladu po automobilech trvalo víc jak dva roky, než ho prodali. Další majitel byl z Plzně, 20. 7. 1977, PMC 60-07, třetí majitel byl taky plzeňák, čtvrtý ho 24. 7. 1996 vrátil do Prahy a dostal AED 47-71. Pak ho měl ještě jeden pražák a pak už já. Značka mu zůstala dodnes, protože veteránská značka nepřináší pro soutěžní auto žádnou výhodu.
Když jsem byl s Kosmíkem letos v březnu na testaci soutěžních aut, tak jsem si všimnul, že nově registrovaná soutěžní auta už mají speciální značky 0R0 0000 (R asi jako Racing?) a to bez ohledu na to zda se jedná o soutěžního historika nebo soudobé auto. Značky jsou bílé se zeleným písmem, stejně jako veteránské. Další zajímavostí je, že soutěžní auta musí mít přední značku umístěnou uvnitř v kabině pod pravým zadním bočním oknem a vepředu je značka reprodukována pouze nálepkou. Asi aby se neztrácely při častých výletech mimo trať
Zdravím, Pavel.
Můj nejstarší Fiátek, 128 A neboli "Pohádkové" z roku 1970 přihlásila první majitelka z Radotína 5. 3. 1971 a dostal značku PZA 54-03, po té co se Radotín stal součástí Prahy bylo Pohádkové 9. 10. 1974 přeregistrováno na ABU 27-94. Když jsem ho od té paní kupoval, tak mi vyprávěla, že ABU se posměšně říkalo Adoptovaní BUrani. Pohádkové bylo na mne přeregistrováno 15. 8. 2002 a značka mu vydržela až do 4. 11. 2004, kdy jsem ji uložil do depozitu a Pohádkové se od té doby střídá s Kombíkem a Neřádem o V 0057.
Kombík, 128 AF z roku 1972 přihlásil táta 8. 2. 1973 a dostal ABN 88-51, ta mu vydržela až do 4. 11. 2004 a je také v depozitu.
Neřáda, 128 AC5 z roku 1975 přihlásil první majitel 11. 6. 1975, dostal ABX 17-33, ta mu vydržela přes další tři majitele až ke mě a 4. 11. 2004, šla taky do depozitu. Zajímavá náhoda byla, že moje předchozí kupátko z roku 1973, mělo značku ABT 17-44, bratranec, který ho ode mne koupil, ho ale přehlásil na novou varskou.
Kosmík, 128 AR z roku 1973 má nejpohnutější historii, první majitel ho přihlásil 20. 3. 1975 a dostal ABV 54-44. Od ledna 1973 až do března 1975 stál v Tuzexu ve skladu. Nechápu, že v době hladu po automobilech trvalo víc jak dva roky, než ho prodali. Další majitel byl z Plzně, 20. 7. 1977, PMC 60-07, třetí majitel byl taky plzeňák, čtvrtý ho 24. 7. 1996 vrátil do Prahy a dostal AED 47-71. Pak ho měl ještě jeden pražák a pak už já. Značka mu zůstala dodnes, protože veteránská značka nepřináší pro soutěžní auto žádnou výhodu.
Když jsem byl s Kosmíkem letos v březnu na testaci soutěžních aut, tak jsem si všimnul, že nově registrovaná soutěžní auta už mají speciální značky 0R0 0000 (R asi jako Racing?) a to bez ohledu na to zda se jedná o soutěžního historika nebo soudobé auto. Značky jsou bílé se zeleným písmem, stejně jako veteránské. Další zajímavostí je, že soutěžní auta musí mít přední značku umístěnou uvnitř v kabině pod pravým zadním bočním oknem a vepředu je značka reprodukována pouze nálepkou. Asi aby se neztrácely při častých výletech mimo trať :lol:
Zdravím, Pavel.